NB 99 BP turbo

Co člen fora a jeho vůz, to jedno téma. Pochlubte se svými "kráskami"!
Pravidla fóra
Co člen fora a jeho vůz, to jedno téma. Pochlubte se svými "kráskami"!

NB 99 BP turbo

Příspěvekod elektron » 06 srp 2014, 20:36

manifold.jpg
turbo s pripojenim vody a oleja
Po uprave mojej mx-5 NB BP 00 s kompresorom sme sa tentokrat pustili do kamaratovej Mx-5 BP 99 zhodou okolnosti tiez cervenej ;)
Pre zmenu vsak islo o turbo upravu. Turbo je pouzite zo Subaru imprezy model TD04, riadiaca jednotka je takisto ako v mojej miate megasquirt MS2 (plug and play standalone - uplne bez pouzitia povodnej ecu)
Vstrekovace su vymenene z RX-8 cervene (cca 380ccm). Sucastou prerabky bolo pouzitie cidla tlaku oleja VDO s domontovanim kontrolky tlaku oleja a upravou budicka, aby realne ukazoval tlak oleja. Tiez sme prerobili cievky na kazdu sviecku (coil on plug) z Toyoty.
Povodne malo ist o easy instalaciu bez intercoolera, ale nakoniec sme pouzili maly cooler umiestneny v dolnej casti pred chladicom.Jeho ucinnost je slusna, pri sviznej jazde v aktualnom letnom pocasi a vytacani motora do 6-7000 bola najvyssia teplota nasavaneho vzduch pred skrtiacou klapkou 40C. Na zvysenie ucinnosti chladenia su na chladici pouzite 2 ventilatory. Coolant re-route zatial potrebny nebol. V aute je este domontovany senzor teploty vyfukovych plynov EGT, s displejom vedla hodin a sirokopasmova lambda s budikom depo (pouziva senzor bosch LSU 4.9).
Brzdy sme vymenili za zimmermann s platnickami EBC green stuff.
S autom sa jazdi velmi prijemne, nabeh turba je uplne odspodu a drzi az do max. otacok bez poklesu. Najvyssi tlak je 0,46 baru. V prilohe je graf z brzdy.
V prilohe je aj mapa predzapalu, ak by mal niekto zaujem mozem prilozit aj palivovu mapu alebo nastavenie IAC ventilu v closed loope a podobne.
Video z ladenia EGO korekcie palivovej mapy na brzde (na konci videa pri plnej zatazi sa to uz celkom zacina cervenat :) )

https://www.youtube.com/watch?v=ISoqVtJpanc
Přílohy
zu res.jpg
brzda
kontrolka tlaku.jpg
cluster.jpg
ign. map.jpg
megasquirt 2, mapa predzapalu
meranie.jpg
meranie na brzde
intercooler pripojenie.jpg
intercooler pripojenie
turbo.jpg
zvody k turbu
16 ND ceramic, recaro, bilstein
99 NB 1.8 vvt BP-Z3 turbo, 240hp, VICS, 6speed, 3.6 lsd, ME221, bosch EV14, Koni, brake swap
ex 00 NB 1.8 coldside mp62, 210hp, MS2 MSlabs
ex 90 NA 1.6 116hp
Uživatelský avatar
elektron
 
Příspěvky: 360
Registrován: 13 dub 2010, 22:36
Bydliště: Zilina

Re: NB 99 BP turbo

Příspěvekod AndrewG » 07 srp 2014, 09:41

paradne to vyzera a aj urcite ide ! k tym cievkam na svieckach priamo aku to ma vyhodu? odpadava strata cez kabel to je jasne, su este ine plusy ? predpokladam ze bez aftermarket ecu to nebude fungovat ?
AndrewG
 
Příspěvky: 2284
Registrován: 19 bře 2013, 21:58

Re: NB 99 BP turbo

Příspěvekod whisper » 07 srp 2014, 13:19

Fúha, to vydrží 7700 ot/min. s tlakom a bez úprav vnútorností motora? Ja mám obmedzovač zbabelo nastavený na 6800 ot/min. :D

Pekne, musím dať niekedy odbrzdiť aj ja svoju... Inak tie nastavenia a mapy by ma potešili, ak niekedy budeš mať čas :) Díky.
Ponúkam celý sortiment produktov SkidNation so zľavou pre členov - napíšte správu.

Radosť je moje palivo.
Uživatelský avatar
whisper
 
Příspěvky: 1151
Obrázky: 6
Registrován: 11 lis 2012, 17:25
Bydliště: Bratislava [SK]

Re: NB 99 BP turbo

Příspěvekod elektron » 07 srp 2014, 22:00

Som cakal ci si to niekto vsimne :)) nebol nastaveny spark cut megasquirtu pred meranim :twisted: Vravel som obsluhe brzdy, ze staci do 7200... ale o par desatin sekundy to presvihol. Na forach som pozeral, ze ten motor vydrzi aj v serii dost, vela ludi ma dokonca trvalo obmedzovac nastaveny na 7400-7600.
Tusim ze japonske verzie maju seriovo tiez vyssie nastaveny obmedzovac.

A doriesil si uz aj ten IAC? Nebol problem v zapojeni podtlakov? S tymi mapami mozme spravit exchange.
16 ND ceramic, recaro, bilstein
99 NB 1.8 vvt BP-Z3 turbo, 240hp, VICS, 6speed, 3.6 lsd, ME221, bosch EV14, Koni, brake swap
ex 00 NB 1.8 coldside mp62, 210hp, MS2 MSlabs
ex 90 NA 1.6 116hp
Uživatelský avatar
elektron
 
Příspěvky: 360
Registrován: 13 dub 2010, 22:36
Bydliště: Zilina

Re: NB 99 BP turbo

Příspěvekod elektron » 07 srp 2014, 22:18

AndrewG píše:paradne to vyzera a aj urcite ide ! k tym cievkam na svieckach priamo aku to ma vyhodu? odpadava strata cez kabel to je jasne, su este ine plusy ? predpokladam ze bez aftermarket ecu to nebude fungovat ?


Ku "cops" som uz pisal v inom prispevku celkom podrobne, skus pozriet cez vyhladavac, meni sa len dlzka zapalovacieho impulzu z 3,5ms na 2,5ms (aj ked tie cievky z toyoty vydrzia v poho aj 3.5ms Dwell), samozrejme s programovatelnou riadiackou to nie je ziadny problem, ale je mozne dokupit aj samostatny modul, ktory ma na starosti len tuto samotnu kompenzaciu pri pouziti povodnej ecu.
Naposledy upravil elektron dne 25 úno 2015, 02:01, celkově upraveno 1
16 ND ceramic, recaro, bilstein
99 NB 1.8 vvt BP-Z3 turbo, 240hp, VICS, 6speed, 3.6 lsd, ME221, bosch EV14, Koni, brake swap
ex 00 NB 1.8 coldside mp62, 210hp, MS2 MSlabs
ex 90 NA 1.6 116hp
Uživatelský avatar
elektron
 
Příspěvky: 360
Registrován: 13 dub 2010, 22:36
Bydliště: Zilina

Re: NB 99 BP turbo

Příspěvekod whisper » 14 srp 2014, 15:12

IAC som bohužiaľ nevyriešil, síce viem, že za to môže, ale neviem, čo s tým :D Je to v logu pekne vidieť, že vždy, keď mi zatvára IAC, tak sa zvyšuje tlak v saní (tým pádom by som povedal, že sa mi skôr otvára, nie?)...
Přílohy
iac.jpg
Ponúkam celý sortiment produktov SkidNation so zľavou pre členov - napíšte správu.

Radosť je moje palivo.
Uživatelský avatar
whisper
 
Příspěvky: 1151
Obrázky: 6
Registrován: 11 lis 2012, 17:25
Bydliště: Bratislava [SK]

Re: NB 99 BP turbo

Příspěvekod PavelS » 18 srp 2014, 23:39

Hezký....turbo bylo nový, repas?
Uživatelský avatar
PavelS
 
Příspěvky: 3914
Registrován: 18 led 2010, 19:28
Bydliště: Praha

Re: NB 99 BP turbo

Příspěvekod elektron » 23 srp 2014, 23:27

Starsie z imprezy (v pomerne dobrom stave) bez repasu.
16 ND ceramic, recaro, bilstein
99 NB 1.8 vvt BP-Z3 turbo, 240hp, VICS, 6speed, 3.6 lsd, ME221, bosch EV14, Koni, brake swap
ex 00 NB 1.8 coldside mp62, 210hp, MS2 MSlabs
ex 90 NA 1.6 116hp
Uživatelský avatar
elektron
 
Příspěvky: 360
Registrován: 13 dub 2010, 22:36
Bydliště: Zilina


Zpět na Krásky členů fora

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 191 návštevníků

cron