Tak jsem se v úterý 9.9.2014 stal (zatím šťastným) majitelem červené MX5 NB 1.6 a tak je asi na čase sem dát informace.
Začnu asi "malou" vsuvkou o sobě (můžete přeskočit, kdyby vás to nezajímalo ) - jsem Hondař a vždycky jsem byl (možná mě někteří znáte jako Jaudu z H-C). A v jádru asi i nadále Hondař budu, ačkoliv nová produkce už mi tolik nevoní (narozdíl od nové produkce Mazdy). No snad ještě US odnož Acura, ale ta je trochu mimo.. Jako první auto jsem měl Civica 6G 3D 1.4, pak Accorda 6G 2.0 99 a po roční pauze Accorda 4G 93, kterýho mám doteď (aktuálně na prodej). Mám raději starší auta, který nabídnou pro mě mnohem více zábavy a zpětné vazby, což mi vyhovuje.. a mají navíc nějakou tu duši - jsou prostě svá i se všemi svými nedostatky.. už to méně vyhovuje přítelkyni, která by samozřejmě raději něco modernějšího a hlavně už nechce tolik sypat do auta peníze.. ale vždycky si zvykla a naše auta měla nakonec moc ráda a stejně jako já se s nimi jen těžko loučila.. V rámci práce jsem vyzkoušel spousty aut (pracoval jsem na výrobě jednoho čes. pořadu o autech jako asistent produkce) a tak jsem si postupně formoval ideální auto na mé finanční možnosti a požadavky. Letos jsem byl hodně v zahraničí a jakmile jsem se vrátil (v červenci), tak jsem z nějakého důvodu usoudil, že je ten pravý čas si pořídit auto vyloženě na zábavu. Příští rok mi bude 30, naskytla se konečně po 6ti letech v Praze (jsem olomoučák) garáž přímo pod bytem, svatba na krku, rodina v plánu vzápětí, takže prostě nejvyšší čas!!! Jinak si to budu moci dovolit až na důchod a to už nebude ono.. A navíc jezdíme teď jen dva, zbytečný vozit vzduch navíc. No nakonec jsme se s přítelkyní rozhodli pro MX5 NB (NC 2.0 v tovární výkonnější úpravě byla na testu prostě super a na S2000 nemám ani peníze, ani schopnosti) a tak jsem začal shánět.. NB jsem chtěl především kvůli větší praktičnosti, než je u NA (jediné a celoroční auto minimálně do dalšího léta).. Jak jsem se dostal k této červené? Předně se chci omluvit všem místním členům, které jsem oslovil jako zájemce a nakonec odmítl, ať už po prohlídce nebo i bez ní.. Šlo vesměs o stříbrná auta a já prostě na tomhle autě chtěl něco trochu výstřednějšího. Takže ačkoliv ty nabídky jsou/byly dobré, někdy víc než dobré, nakonec jsem zvolil variantu dovozu ze Švýcarska, jelikož můj dlouholetý dobrý kamarád auta vozí. Slíbil, že mi nějakou hezkou doveze..
Já mezitím byl omrknout modrou Annie v Praze, oranžovou 1.8 ve St. Boleslavi, stříbrnou NBFL 1.6 tady z klubu a ještě jednu stříbrnou 1.6 NBFL od nějakého soukromníka..
Jenže kamarád nakonec dovezl TŘI!!! Mohl jsem si vybrat.. což byl pro mě konec..
První mi psal, že má tuto červenou - 1.6, 98 r.v., černý matný HT, tyč za sedadly (vzhledem k nižší výšce ale asi úplně nebude plnit účel ocrhany při převrácení) střecha opravovaná po stranách, ale neprotéká, celkem slušný stav karoserie (až na LZ lem a kousek prahu, klasika) a motor šlape taky vpořádku.. navíc po rozvodech, spojce atd... měla na každé straně nálepku přes 2/3 auta - delfína, jezdila s tím asi ženská.. auto má najeto cca 200 tisíc a má i servisku, kde je naposledy ve 187 tkm záznam o rozvodech, spojka v cca 160 tkmDruhou dovezl 1.6 NBFL černou s krémovým (potrhaným) koženým interiérem a s dřevěnými doplňky.. a třetí, kterou jsem (si) našel sám, 1.8 NBFL crystal blue (šmoula) s HT. Tyto obě FL ale mají karoserii v o dost horším stavu (což jsem si obecně u NBFL všiml, že mají víc prolezlý ty LZ lemy a prahy), čili by potřebovaly ještě nějaký zásah a byly navíc o dost dražší.. takže zavrhnuto..
Rozhodoval jsem se mezi červenou (nejlevnější) a modrou (nejdražší).. Když jsem tyto dvě viděl naživo, bylo rozhodnuto pro červenou.. hlavně tedy kvůli penězům, ale je také v o něco lepším nálezovém stavu (modrá chtěla nějaký ten servis a lem byl o hodně, hodně horší).. ačkoliv červený lak chce rozleštit, nálepky slepit, HT je trochu oprýskaný a lem už trochu kvete, včetně kousku prahu.. prostě staré auto, ale funkční (modrá měla prasklý chladič a černá zase sklo ve střeše a musí se přečlounit sedačky - prostě náklady navíc, byť by byly za i tak dobrou cenu, ze známosti)..
Nakonec ještě i z důvodu financí jsem zvolil červenou, protože i s tím HT je za cenu jiných na našem trhu v podobném nájezdu a to se myslím vyplatí pro můj případ. HT můžu teoreticky prodat a cenu ještě snížit.. ale zatím si ho asi nechám na tu zimu..
Při osobním setkáni jsem shledal, že má své kouzlo (asi ten delfín
) a ačkoliv jízda odhalila hučící zimáky (AVON, letní nejsou a asi už ani kupovat nebudu) a v otáčkách mezi 1500 a 2100 pod prudším plynem klasicky něco kovově rezonuje, tak jede fakt dobře a má i snížený podvozek pružinami eibach (zapsané v TP) a trochu dunivé sání (asi jen díky odstraněnému "restriktoru" na konci sání)..
Takže jsem si ji v úterý dovezl z Plzně do Prahy domů, den na to mě pak čekala cesta do Olomouce a dnes jsem ji tu i úspěšně přihlásil.. Jezdit ale bude v Praze nejčastěji.. resp. v okolí, po kostkách to není úplně ono, nechci trápit ani ji, ani sebe či ženu..
Tak tady fotky:
- nálezový stav ve švajcu
- tady už v Plzni na bazaru po dovozovoé technické a s čistopisem
- Zde cestou na moravu, ze strany, kde jsem nechal zatím nálepku, nestihl jsem ji sundat
- A z druhé strany s odstraněnou nálepkou, nicméně se zabarveným shnilým lemem..