Čau lidi! Tak přišel čas, abych se zde pochlubil svojí Miatou. Vy se na oplátku nestyďte kritizovat (chválit), rád se dozvím, jak to vidí ostatní.
Mazdička zde není žádným nováčkem, minulým majitelem byl Vavris, který se o ní rád rozepisoval nejen zde, ale i na webu autickar.cz, takže dohledat historii bylo poměrně snadné. Sice to nebyl zrovna klidný, pomalu jezdící stařík se suchou garáží, od kterého jsem měl původně v plánu auto zakoupit, nicméně svoji oblibu rychlého a okruhového ježdění vyvažoval nadstandartní péčí, kterou Mazdu zahrnoval. Za rozumnou cenu nabídl auto s jasnou historií, pěkným nájezdem a podvozkem BC racing (který by tam stejně nakonec zamířil), jedinou drobnou vadou byl (a pořád je) lehce prohnilý zadní lem, což je drobnost a u Miaty klasika. No a Mazdice byla doma! Jo a řikám jí "Mystique".
Malá vsuvka: Vím, že se vedou spory o prostornosti NA vs NB, ale já se prostě do NB vejdu líp. Původně jsem chtěl NA, ale touha po 1.8, samosvoru + prostornost mě nakonec přivedla k NB. Mrkačky jsem sice oplakal, ale Anniversara to u mě vyvážila modrou barvou, na kterou jsem zkrátka úchyl..
Co se týče technického stavu, nebylo do dnešního dne (za více než rok) třeba akutně řešit vůbec NIC. Všechna údržba a úpravy, které jsem dělal byly pro můj dobrý pocit a auto je nevyžadovalo, jezdilo by i bez nich. Je to poprvé, kdy se mi auto nesype pod rukama a já mám čas investovat do jeho zlepšování- jsem z toho i po roce pořád zaskočen.
Celkově jsem z Mystique hodně nadšený, je to moje první "pořádná" RWD a jízdně mě maximálně uspokojuje. Nemusím jezdit 200, abych se bavil, s tímhle autíčkem to jde i když má člověk pud sebezáchovy
Provedené úpravy:
Všechny náplně nové, oleje Valvoline; nové svíčky a kabely; kotouče i desky nově, vpředu Ferodo DS2500; nápravy kompletně opískované, zinkované a v PUR barvě s epoxidovým základem; nové tyčky, čepy, PUR silentbloky; nerez svody Fujitsubo + omotávka, střed bez KATu a koncák (zatím) duplex Ulter sport; saní původně neodstíněné KN, ale airbox funguje lépe. Uvnitř jsem akorád opravoval odřenou bočnici a odřezával pěnu z řidičovy sedačky (foamectomy). Zvenku se akorád pasoval nárazník a vyměnil jsem pozičky a blinkry za čiré.
Chystám:
Přes zimu 2014/2015 se budou vyvařovat chycené lemy, a podélné nosníky v motorovém prostoru. Při té příležitosti se nahodí i "sway bars", které už mám koupené a podvozek se (včetně dutin) pořádně ošetří. V plánu je také nové čalounění volantu/řadičky, pořádné odstínění saní, abych mohl nahodit hříbek, a taky vymyslet duplex, kterej nebude tak dunět jako Ulter. Pak už jen nahodím rollbar a bude vlastně hotovo.
- Takhle jsem si jí přivezl.
- Denně používaná, ale zachovalá.
Pár současných fotek: