Povodne som zacal zhanat NA koli novootvorenemu mx-5 cupu na Sk. Zhanal som nejaku "nelestenku" aj s trochou hrdze. Koli pravidlam prebratym podla SK organizatorov z holandskeho resp. UK mx-5 NA cup-u podmienkou bola 1,6 85kW, takze rok vyroby 89-93. Dlho sa mi nedarilo, ak sa objavilo nieco na Sk alebo v Cz, bol to totalny srot navyse hrdzavy, viackrat burany a podobne nezmysly.
Potom sa objavila jedna pomerne pekna NA v Holandsku, a dokonca biela (moja top farba na miate, po ktorej nasleduje british racing green a fialova
).
Mala ale nieco s prevodovkou a predajca nevedel zarucit ci dojdem na Sk. Aj ked doma v dielni mi lezi este nova nahradna prevodovka, dovoz na voziku by vysiel viac ako miatka a tak som zhanal dalej. Potom,asi po mesiaci sa mi podarilo najst cervenu 90 NA pri Hannoveri za dobre prachy, takze som ani neriesil detaily a siel rovno pre nu. Bola pojazdna, dokonca s platnou STK a majitelka mi pripravila uz aj prevozky na cestu. Mala mat najazdene 137Tkm, co sa mi podla fotiek nezdalo (volant a hlavne vodicova sedacka sa mi zdala dost osuchana a bolo k nej malo detailnejsich foto). Ked som ale dorazil a prvy krat ju zbadal, bolo mi jasne ze km su povodne. Lak bol trochu zvetrany, ale nemala ani bodku hrdze, majitelka ju jazdila so sezonnymi znackami od aprila do oktobra a bola garazovana. Cesta domov skoro 1000 km bola bezproblemova, dost som bol prekvapeny zo spotreby okolo 6,5-7l (zvyknuty na cca 9-12l z NB s kompresorom
).
Po dovezeni som riesil par telefonatov s organizatorom Sk mx-5 cup-u, po ktorom vyslo najavo, ze pre nich ide hlavne o dohodenie kseftu pre subdodavatelov (vyfuk AMA Pezinok 800,-€, podvozok GAZ gold 800,-€, ochranny ram 1000,-€ atd). Predtym mi tvrdil, ze sa da dohodnut a podvozok mozem pouzit uz ten, ktory mam kupeny teda BCracing, ze poradi s vyberom ostrej vacky od holandskej firmy - potom vyslo najavo ze ziadna miata v cup-e nema ostru vacku (asi preto lebo z holandana by nebol taky kseft).
A tak som si NA zacal trochu ozivovat, vymenil blatnik s naraznikom, kompletne sme ju vylestili, lak ozil,naimpregnoval strechu. Vymenil naplne, remene. Samozrejme ze zblizka sa nejaka chybycka najde, ale na 25 rocne auto vyzera celkom prekne. Este sa snazim zohnat zadne sklo namiesto povodneho plastoveho okna, cez ktore je dost zle vidno, ale to vyzera na komplikaciu. Na NB 98 som mal odzipsovatelne sklo, to bola podla mna idealna strecha - aj ked bola zavreta cez odzipsovane zadne sklo bol interier pekne vetrany a slnko nepieklo na hlavu. Na aktualnej NB 00 mam sice sklo, ale uz sa neda odzipsovat a sklopit dole..
A pocity z jazdy? Oproti NB trochu citit nizsu hmotnost a v interieri sa mi zda byt o cosi viac priestoru
. No a pacia sa mi "mrkacky" ide z nich taka nostalgia, ale vyhlad, ak su vyklopene, z auta obmedzuju celkom slusne
.