Tak po dolouhém vybírání vozidla pro radost, kdy člověk lítal od překoňovaných TDI skrz nebesky vysoké otáčky motorů Honda a mnoho dalších nesmyslů a kasiček typu WRX EVO 4 Focus STjsem nakonec zakotvil u Mazdy MX - 5 na kterou jsem zezačátku trochu nadával protože jsem nevěřil že těch pak koní, které MX 5 má mě zaujme ale jak zjistíte dál vše bylo úplně jinak
.
Po půlročním navštěvování tohoto fora mi z těch všech informací vyšlo, že musím mít 1.8 se svorem upnul jsem se tedy na NB. Nejdříve jsem hledal NBFL u kterého se mi líbil interiér ale i celkový vzhled auta. Pak jsem pročetl pár topiců ohledně podvozku základních úprav apod. a výběr se hned vydal úplně jiným směrem. Do oka mi padla 10th Anniversary verze, která má hodně věcí již v základu a bylo jasno. Po dolouhých večerech u mobile.de se jedno krásné úterý objevila jedna limitka za pro mě podezřele málo peněz a navíc tam byly jen dvě fotky. Naverboval jsem tedy kamaráda co má Němčinu v malíku ať tam zavolá a zjistí info. Po hodinovém rozhovoru jsme se shodli že to zkusíme a hned v pátek se brala dovolená a jelo se na 650km vzdálené místo s platákem.
Po příjezdu jsem málem skolaboval na místě.... auto měl od roku 1999 jeden majitel , který mi auto přímo prodával....servisní kniha vedena do 160tis KM auto má najeto nyní 163xxx
veškerá dokumentace k autu včetně nákupní faktury a níže vyfoceného certifikátu od prodejce mazda k 10th Anniversary edici, bez koroze lemu a prahu jen povrchova koroze zespod vika kufru (zjištěno až doma)... jinak auto nadherne...
Se silnou tachykardii a se slovy at mě štípnou že se mi to zda mi pan začal stěhovat do auta ještě zimní kola origo mazda o kterých sme ani nemluvili že je má.... Po projíždce jsem zaplatil sjednanou kupní cenu naložila se na plato a hurá 8hodin cesta dom ( u Norimberga kolona 20km šílenost).
další týden se auto přihlásilo zaplatilo se EKO výpalný a moholo se jezdit.
První jízda:
Auto jsem pěkně prohřál po lehkých 20ti KM jí začal lehce šlapat na krk první krůháč mi dal samosvor jasně najevo slovy tady nejsi v nějakym načipovanym TDI na ktery jsi zvyklej tak se tak chovej...
pro mě je zadní náhon úplně nová věc a to že nedotáčivost je u tohohle auta tabu (pokud se to hodně nepřejede s nájezdem) mě potěšilo ještě víc
. Dál nemůžu uvěřit proč chce někdo řešit kompresor nebo turbo když tomu auto ten vykon fakt stačí....teda takhle mluvim ted za rok to může být jinak ale i tak přiznávám a to jsem doted jezdil 200ps Ibizou TDI a Mazda jede fakt pěkne jen nezvyk na ten pruběh vykonu a kroutícího momentu ale při pohledu na tacho to sype moc pěkně a dostatečně
Dnes jsem auto zazimomal od koupě jsem s ním najel 1200 nádherných km a tento víkend dokonce i bez střechy.
Na Mazdě jsou samozřejmě mouchy dyt je ji 16let!!!
levé přední ložisko nebo guma je v haji hučí to celkem dost. Oleje měnili jen v motoru dle Mazdy normální postup takže budu dělat komplet oleje. Občas po nastartování jede jen na 3 stačí chcípnout poklepat kabely případně vyndat zandat a jede normálně. 2x se mi stalo že nechtěla nastartovat vubec.... pak najednou v pohodě naskočila a zase 40x start a vše ok... dále nevím jestli je to normální věc nebo závada ale levá stahovačka jde nahoru i dolu jak důchodce do schodů. řešil to někdo? je to unavený motor nebo jen stačí namazat a je to OK ?
pak se mi auto ve 2 lidech strašně mlžilo... jo ale to by sem nemohl být já aby jsem nezjistil že celou dobu jezdím na vnitřní okruh
pžřepnuto na venek a od te doby se auto nemlží.
Plány do budoucna:
Rollbar - prostě se v tom cítim blbě a bojím se
nové gumy - ač mají ty stávající asi 6mm po 13letech dle dot je to spíš stlačená tma, která nehorázně klouže
Hardtop - nutnost na přechodné období případně zimu - auto bude spíše ježděno jen za tepla
Sání - jestli existuje řešení které mi neveme krouták dole
Určení:
Mazdu jsem si koupil jako druhé auto pro radost. bude jezdit slalomy a občas nejaký menší okruh typu sosnová apod. ( nechce se mi to trápit na Mostě a Brně).
Pak víkendové poježdění po okreskách a jelikož s přítelkyní rádi cestujeme tak i ty výlety s větrem ve vlasech.
Fotky: Bohužel z mobilu :/
Tot asi vše
přez zimu se vš nakoupí a budu V8s všechny nadále informovat
Tomáš Novotný alias Magnum_no