Vojtova NBfl 1.8

Co člen fora a jeho vůz, to jedno téma. Pochlubte se svými "kráskami"!
Pravidla fóra
Co člen fora a jeho vůz, to jedno téma. Pochlubte se svými "kráskami"!

Vojtova NBfl 1.8

Příspěvekod voitech » 05 led 2016, 21:28

Konečně dozrál čas na to, abych si i já splnil dlouholetý sen a tím se zařadil mezi vlastníky MX-5 v ČR.

Všechno to začalo asi ve 13 letech, kdy jsem trávil čas hraním Need For Speed Underground 2 a už tam jsem si zamiloval Miatu minimálně co se designu týče. Už v té době jsem si udělal jasno. Moje první auto bude Mazda MX-5! A jak šel čas, tak jsem se do ní čím dál víc zamilovával. Stačilo mi potkat ji jen na silnici a hned jsem tasil foťák a šířil tuto lásku na faceboocích a instagramech.

Potom přišel nástup na vysokou a v rodině se naskytla možnost auta, které bych mohl mít jen pro sebe, ale nebylo by tak úplně moje. Samozřejmě jsem hned začal lobovat za to, že to musí být MX-5. Bohužel v očích mých neautových rodičů tento návrh neprošel a tak jsem první tři roky za volantem strávil v Mini Cooperu rv. 2011. Nákup Mini znamenal lehký útlum v touze po Miatě. Bohužel jsem s ním ale nemohl jezit úplně kamkoli a tak se z něj stalo auto, které mě vozilo jen z domu k mé přítelkyni a zpět plus na jednu letní dovolenou k móři.
Po cca roce a půl ježdění v něm a ve chvíli, kdy i brácha dorostl do řidičského věku a Mini tak začalo být sdílený na ježdění ke dvěma holkám dvou řidičů, mně to ale začalo znovu vrtat hlavou. Miata-sen začal opět pomalu probublávat na povrch a zhruba před dvěma lety jsem začal pasivně sledovat fórum především co se nabídek aut týče. Vždycky to ale skončilo na tom, že nebyl racionální důvod pro to, abych auto koupil plus na takové drobnosti; nedostatku financí. S nástupem do první pořádné práce/brigády při škole už začaly nějaký finance vznikat, ale pořád nebyl ten správnej obhájitelnej důvod, proč do auta jít. Práce byla blízko bytu a škola celkem taky. Až teď v létě se to zlomilo. Nastoupil jsem do nové práce a přestěhoval se do jiného bytu. Dostal jsem se do situace, kdy bydlím 10 minut od školy, ale hodinu cesty od práce. Vznikly mně tak jen dvě rozumné cesty, jak z toho ven. Buď říct sbohem práci a neztratit tak dvě+ hodiny denně navíc ježděním přes celou Prahu nebo koupit auto. Takže v tu chvíli bylo jasný, co se bude dít dál.

A tak jsem začal s lovem po Miatě. Měl jsem jasno, že chci NB. Měl jsem přání, aby to bylo NBFL, čerstvě vyjeté z továrny, s nulou na tachometru a ideálně v British Racing Green barvě. Ok, zpět na zem. Tak nějak jsem si ale uvědomil, že jestli chci auto s co nejmenším nájezdem a v co nejlepším stavu, tak budu muset chytit buď něco, co bude prodávat nějaký člen tohoto fóra a nebo budu muset hledat po celé Evropě. To jsem ale po nějaké době vzdal, protože jsem neměl ani čas ani odvahu na to, se do dovozu auta ze zahraničí pustit. A po spočítání nákladů na dovoz mi přišlo lepší prostě čekat. A tak jsem čekal a po dobu asi půl roku téměř denně aktivně sledoval, co se kde objeví. A ono se fakt pár kousků objevilo. Nakonec jsem rozhodoval mezi třema. A dopadlo to tak, že ta, která u mě vedla měla jeden drobnej háček. Byli na ni údajně další dva zájemci, kteří se ozvali přede mnou z nichž jeden prodejci oznámil, že dojde s hotovostí. A tak jsem zoufale přemýšlel, jak se dostat na pořadníku vpřed. Nakonec se mi prodejce podařilo doslova uhnat a tak jsem byl první. Auto bylo zmíněno i tady na foru a veděl jsem o něm, že má hodně vysoko nasazenou cenu. Odměnou ale měl být NBFL 1.8 107kw model s málo kilometry, hardtopem (pro mě nutností), Blistein podvozkem a "krásným stavem." A tak jsem po uhnání kupce vyrazil do Velkých Popovic na prohlídku. Auto spalo v garáži a hned po vyjetí do lehce popršeného okolí (což prodejce dělal s těžkým srdcem), jsem měl jasno. Po pohledu na podvozek, prahy a motor ještě víc. Mým prvním autem psaným na mě bude stříbrná Miata rv. 2001 s 83500 km na tachometru a ve stavu, který později i kluci v Guru obdivovali.
Takže jsem opravdu koupil první Mazdu, do které jsem sedl, kterou jsem řídil a které nešlo říct ne i přes vyšší cenu. Stalo se tak 7.11.2015.

Následovalo přehlášení a jelikož jsem potřeboval nějaké uklidnění, že moje absolutní nadšení z dobré koupě je pravda a není jen iluzí mojí nezkušenosti s technickými ústrojí auta. Zajel jsem tak do Guru a nechal si vyměnit olej v diferenciálu, což mi bylo jako jediné doporučeno předchozím majitelem. Tam jsem poprvé viděl pořádně auto ze spodu a tímto musím vyvrátit tvrzení, které se tady na fóru objevuje velmi často a to, že v Česku nemůže být originální NB Miata absoultně bez rzi (zrezlých původních nosníků atp). Ta moje podle stavu podvozku nikdy nejela v dešti a když mi to bylo tvrzeno, tak to šlo jedním uchem tam, druhým ven. Teď bych se ale hádal za to, že je to pravda. Jelikož jsem ale auto koupil kvůli tomu, aby jezdilo všude a pořád a ne jen na zábavu, tak jsem musel začít rychle řešit, jak zakonzervovat podvozek. Opět z časových důvodů, nedostatku zkušeností a kamarádů automechaniků jsem se rozhodl, že budu hledat řešení na internetu.
Narazil jsem na pana Trendla a jeho stránky http://www.antikoroze.cz a nechal u nich Miatu kompletně ošetřit Dinitrolem. Opět doufám, že jsem dobře udělal a zatím mi to nikdo externí nepotvrdil, ale budiž Mazdě teď zima kamarádkou a ne nepřítelem.

Nakonec jsem od M8rinka sehnal originál zimní kola (v hnus zlaté úpravě) za rozumnou cenu a mohl jsem se začít připravovat na drobné práce, které na autě udělám během vánočích prázdnin. Ještě předtím jsem si ale udělal výlet do Olešky a nechal jsem si do auta nainstalovat modrý bezpečnostní pásy (taková moje srdcovka...).

Seznam toho, co jsem si naplánoval:
- výměna oleje v motoru a převodovce
- instalace vypínače na anténu
- oprava děr v interiéru po (asi?) držáku na telefon
- změna barvy kol
- výměna žárovek v osvětlení SPZ za LEDky, aby mi nezačalo reznout víko kufru
- doladění detailů v autě aby modrý pásy nepůsobily jako pěst na oko
- vyleštení lamp světel
- kompletní detailing auta a zakonzervování laku auta pořádným voskem

To všechno (a určitě i něco víc, co už si teď nevzpomenu), jsem během dvou týdnů volna svépomocí stihnul a tak konečně dozrál čas na to, abych radost z auta sdílel i tady. Protože neumím rozhodnout, který fotky jsou a nejsou důležitý, tak sem prostě dávám odkaz na všechno. http://www.rajce.net/a12309015
IMG_0476.jpg


Na závěr bych chtěl dodat, že jsem pro každou špatnost a tak až bude víc času, tak určitě plánuju s Mazdou delší výlety po Evropě a klidně se k někomu rád přidám, protože jsem měl přes Vánoce první možnost jet za mou Miatou v druhým autě a kochat se tak pohledem na ni odněkud jinud, než jen z jejího interiéru a musím říct, že to bylo minimálně stejně dobrý, jako ho řídit :) A úplně nakonec musím poděkovat, že vůbec toto fórum existuje, protože se díky němu splnil můj první auťáckej sen.
Děkuju všem!
Naposledy upravil voitech dne 18 dub 2016, 16:25, celkově upraveno 1
Uživatelský avatar
voitech
 
Příspěvky: 149
Registrován: 15 črc 2015, 12:58

Re: Vojtova Mia - NBfl 1.8

Příspěvekod MacTeine » 05 led 2016, 23:14

Super! ;) Taky koukám, že ses odhodlal napsat až teď!

Dodatečně posílám gratulaci ke koupi ;)
NCfl 2011 2.0 Karai
Ex: NBfl 2001 1.8
Uživatelský avatar
MacTeine
 
Příspěvky: 431
Registrován: 30 bře 2014, 19:37
Bydliště: Praha

Re: Vojtova Mia - NBfl 1.8

Příspěvekod Safa » 06 led 2016, 01:10

Přidávám se ke gratulantům, autíčko vypadá podle fotek v supr čupr stavu.
A vítej v klubu tří osmiček: já mám čtyřčíslí 8988. Na registru vozidel v Praze a Praze-západ nás prostě mají rádi... :D
Kochám se, tedy jsem...
Videa z výletů - zde: http://www.youtube.com/user/Safabox/videos
Safa bloguje - zde: http://www.autickar.cz/blog/safablog
Uživatelský avatar
Safa
 
Příspěvky: 1316
Registrován: 08 čer 2015, 00:02
Bydliště: Praha-západ

Re: Vojtova Mia - NBfl 1.8

Příspěvekod LordJames » 06 led 2016, 01:14

Taky gratulace a dotaz - osvětlení SPZ s neLED žárovkama způsobuje korozi? :O
ObrázekObrázek
Uživatelský avatar
LordJames
 
Příspěvky: 2774
Registrován: 12 čer 2012, 18:55
Bydliště: Tábor

Re: Vojtova Mia - NBfl 1.8

Příspěvekod Gomez » 06 led 2016, 08:45

LordJames píše:Taky gratulace a dotaz - osvětlení SPZ s neLED žárovkami způsobuje korozi? :O


Trošku mu tu "zasíráme" jeho vlákno, nicméně též jsem někde četl, že jak obyčejné žárovky hřejí, tak se na těch místech osvětlení daleko více kondenzuje voda. LEDky tolik nehřejí. Holt to víko nevymysleli soudruzi úplně nejlépe, ale na Felcku to nemá :)


A teď zakladateli - vypadá velmi pěkně, gratulace, tož vítej a snad se někdy při našich cestách potkáme ;)
Jedinečnost každé přítomnosti se neustále obětovává nějaké budoucnosti..
NB 12/1999 - 1.6 - ex
NC 12/2005 - 2.0
Uživatelský avatar
Gomez
 
Příspěvky: 318
Obrázky: 19
Registrován: 25 dub 2014, 17:37
Bydliště: Jindřichův Hradec

Re: Vojtova Mia - NBfl 1.8

Příspěvekod voitech » 06 led 2016, 09:00

Díky chlapi! Taky doufám, že se brzy potkáme :) Já jsem bohužel (bohudík?) zvíře a s autem budu jezdit za všech podmínek. Ale musím říct, že teď v tom sněhu si to užívám :)

A k těm žárovkám; opravdu to je tak, že když jedete v dešti nebo stačí klidně parkovávat ve vlhčích místech, tak po zahřátí těch normálních "víc topících než svítících" žárovek je ten plech hodně nažhavenej a tím mnohem náchylnější ke korozi (kondenzuje tam víc voda). Vrznul jsem tam proto tyto žárovky (https://www.alza.cz/compass-zarovka-1led-12v-t10-bila-2ks-d2863756.htm) a když teď dojedu a šáhnu na světýlka, tak jsou krásně studený.
Uživatelský avatar
voitech
 
Příspěvky: 149
Registrován: 15 črc 2015, 12:58

Re: Vojtova Mia - NBfl 1.8

Příspěvekod vojtacz » 06 led 2016, 16:31

Hezká je, akorát nechápu ty modré doplňky v interiéru. Nedávají mi ve stříbrném autě žádný smysl a vypadá to dost pouťově..
NBfl, 1.8
vojtacz
 
Příspěvky: 78
Registrován: 24 črc 2015, 20:46
Bydliště: Ústí nad Labem

Re: Vojtova Mia - NBfl 1.8

Příspěvekod voitech » 06 led 2016, 16:48

vojtacz píše:Hezká je, akorát nechápu ty modré doplňky v interiéru. Nedávají mi ve stříbrném autě žádný smysl a vypadá to dost pouťově..


Časem půjde do fólie ... :twisted:

Ale i teď tak jak to je se mi to líbí. Ve skutečnosti to totiž v tom autě nezáří tak moc, jako na té jediné fotce. Jinak je to všechno plastidipem, takže až mě to přejde, tak může jít všechno do původní (nudné) šedi.
Uživatelský avatar
voitech
 
Příspěvky: 149
Registrován: 15 črc 2015, 12:58

Re: Vojtova Mia - NBfl 1.8

Příspěvekod Andre_fux » 06 led 2016, 17:20

stříbrná a modrá je moc pěkná kombinace ... Stejně tak i šedá a modrá. Je teprve na začátku, časem z toho bude krásný kousek. (Né že by už i teď nebyl)
NB 1.6 (81kW) 11.09.1999 Titanium Gray II
NA 1.6 (66kW) 28.10.1996 Montego Blue Mica
„Nejsme tak bohatí, abychom si mohli kupovat levné věci.“ - Baťa
Organizace hromadných nákupů na IL se slevou Aktuální kolo
Uživatelský avatar
Andre_fux
 
Příspěvky: 2118
Obrázky: 1
Registrován: 28 čer 2011, 19:10
Bydliště: 1% Jihomoravský kraj, 99% Středočeský kraj :(

Re: Vojtova Mia - NBfl 1.8

Příspěvekod voitech » 06 led 2016, 21:06

Tak jsem se byl dnes povozit, protože je dost možný, že dnes byl poslední sníh letos v Praze :) (nebo bych tomu aspoň rád věřil)
IMG_0642.jpg
Uživatelský avatar
voitech
 
Příspěvky: 149
Registrován: 15 črc 2015, 12:58

Další

Zpět na Krásky členů fora

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 205 návštevníků