Konečně i já můžu přispět k fotkám vašich přírůstků do rodiny ve stylu chlapi sobě...
Je to klasická 1,6 NBFL z roku 2001, najeto 125 tis.. Koupená v Českých Budějovicích v bazaru z návalu náhlého pocitu mého a mé šestileté dcery, že nutně potřebuji kabriolet. Jakýkoliv. Hned. To mě potkalo v září 2015, kdy jsem se jednoho dne rozhodl pořídit si víceméně cokoliv, co nemá střechu, následně týden koukal na web a víceméně náhodně si pořídil něco, čemu se dá shodit střecha. A snad proto, že tahle ooooobrovská kára byla stejně vysoká jako moje šestiletá dcera, jsem si ji po výměně rozvodů odvezl z bazaru s sebou bez jediné znalosti mx-5...
Jak to skončilo si asi umíte představit sami. Po dovezení domů a velkém nadšení po prvních 150 km cesty, především z toho, že zase po několika letech ŘÍDÍM AUTO a ne tablet na kolech, nebo z toho, že to auto opravdu ZATÁČÍ a já o tom VÍM (!) se stalo několik věcí zároveň...
V první řadě začalo pršet (a v podstatě už nepřestalo). Společně s padající vodou začaly stejnou intenzitou padat ceny, asi aby se to tak nějak venku sjednotilo (a padat přestaly až v prosinci. To začalo sněžit.
Pak jsem se tedy přihlásil na toto fórum a zjistil, co všechno tomu může být. A ... bylo. Tak jsme začali. putovala na odrezení, kde zároveň rovnou vystříkali dutiny, vyčistili brzdy, dali nový výfuk. Vypadala hezky, už byla více černá než rezavá. Alespoň do doby, než jsem pokračoval ve čtení na fóru a po zkouknutí nosníků a lemů jsem jí pro jistotu odvezl do jiného servisu s vašimi referencemi, kde těmhle holkám rozumí. A jeli jsme nanovo.... Druhé odrezení do úrovně výměny nosníků, zadních lemů, prahů, výměna náplní (co teklo šlo ven a bylo nahrazeno), při výměně oleje v převodovce jsme to vzali i shora a dalo se nové těsnění řadičky, následovalo druhé vystříkání všech dutin (protože jak jsem zjistil, tak při prvním super nástřiku se vykašlali na dutiny, zato ale nastříkali hliníkovou haubnu, zkrátka borci...)), dali jsme mlhovky i dopředu, OEM kola, Bridge a poslali jsme to všechno do lakovny a na geometrii. Když to bylo všechno hotové, vysypala se cívka, tažke jsme dali novou. Kromě impregnace sřechy tuhle holku myslím nečeká v blízké budoucnosti nic vážnějšího než zkoumání českých a rakouských okresek.... Maximálně se rozhodnu o tom, jestli půjdou sedačky do kůže a bude to hezčí, nebo zůstanou jak jsou a v létě zůstanu v suchu.
No a teď se už jen těším na to, až přestane sněžit a vyrazíme ven. I když jsem s ní najel zatím tak 500 km, už bych to auto nedal z ruky a bude mi to muset zreznout pod zadkem, abych jí dal pryč
Fotky doplním později z výletů, teď pár prvních jako zápisné tady ...
Nebude žádný další tuning, rád bych jí držel v originálním stavu. Zatím