Zdravíčko. Tak po roce spokojeného soužití jsem se konečně rozhodl zde představit moje NC. Všechno to začalo na jaře loňského roku, kdy jsem po třech letech lítání s lehkonohým hot hatchem začal toužit po něčem co mě také zabaví v "malých" rychlostech, ale má hnanou zadní nápravu. Podmínky byly jasné: muší váha, výkon minimálně 100kw na tunu, benzínový pokud možno atmosférický motor, rychlé řízení s dostatkem zpětné vazby, manuální převodovka a samosvorný diferenciál. Po nekonečném přehrabování všech možných i nemožných bramboráků jsem si řekl, sakra práce vždyť já ještě praktické auto nepotřebuju a v té době poslední generace miaty má vše, co jsem požadoval a jako bonus stahovací střechu. Jako na potvoru se objevily v inzerci rovnou 3 NC kousek od Brna a já jako smyslů zbavený sebral kreditku a vyrazil do Moravského Krumlova. Tam na mě v podvečer čekala naleštěná černá NC 2.0 s hardtopem, ročník 2007 s nájezdem 42 tisíc, údajně po důchodci z jihu Francie. Po testovací jízdě jsem byl nadšen a po příjemném přístupu pána, který mi navíc v garáži ukázal své rozdělané FDéčko, jsem si s ním plácnul a s miatou ještě ten večer zmizel. O pár dní později se ukázalo, že tahle miata moc lehký život neměla, v minulosti podstoupila minimálně transplantaci předního nárazníku, levého blatníku a čelního skla. Žádné další překvapení jsem naštěstí zatím neobjevil a vše ostatní je v perfektní kondici a absolutně bez koroze (aspoň tedy před touto zimou
). Bohužel pro slečnu v černém, lehký život nemá a nebude mít ani se mnou
. Po prvním průletu oblíbenýma okreskama jsem se totiž zamiloval a nejspíš to bude dlouhodobější záležitost. Řazení jedna báseň, v řízení stejný né-li lepší cit jako v mojí bývalé Fiestě ST150, ale oproti jejímu prkennému podvozku, podvozek, co dokáže krásně, žehlit nerovnosti a zároveň zůstat hodný, čitelný s decentními náklony, no a ten samosvor, bože to je nádhera zašlápnout v zatáčce plyn a vykroužit oblouk s narovnaným volantem.... Jediné co mi sházelo, bylo slyšet něco jiného než vítr ve vyšších rychlostech, takže první a zatím poslední modifikace je tlumič od Cobry. Jinak perfektní brumlavý a ve vyšších otáčkách řezavý zvuk doplněný jemným prděním kazí docela otravný hukot, při 3000-3500 tis. ot. Naštěstí jezdím skoro pořád bez střechy a ještě nejsem tak starý, abych to nepřežil. Za ten rok jsem s ní stihl nakroutit už něco přes 22 000 km, převážně po točitých okreskách, něco bokem na sněhu a 4 trackdayie. Chtěl bych jí tímto poděkovat za zatím asi nejlepší rok v mém životě a něco mi říká, že ten letošní taky zrovna špatný nebude
.
NC 2.0 PRHT Rev. + Cobra sport muffler, MeisterR, Hawk HP+