Asi by si to zasloužilo menší update.
Auto přivezeno, opraveno, jezdíme a jezdí se skvěle!
Dle očekávání se tedy oprava dotkla kapoty, nárazníku, světel, chladiče a brýlí, které to všechno drží. Od PavlaS jsem dostal kontakt na spolehlivého klempíře, který mu dříve dělal jeho "přesboudu" a sám Miatku už vlastnil. Práci odvedli parádní a na autě tak krom lepených pacek u světel není vůbec nic poznat. Lak byl teda na můj vkus dost drahej, ale za tu kvalitu to snad stálo. Spokojenost.
Když už šlo auto ke klempíři, dohodnul jsem i "výměnu" klasických NB kvetoucích nosníků. Vše vyřešeno produktem od zdejšího člena "m8rinek", takže vyříznutí kompletního nosníku od uložení dopředu a navaření nového kusu. Žádné záplatování autogenem
.
Když byl venku motor, přišla mi jako škoda nevyměnit spojku, tak se vyměnila rovnou i spojka. Né že by to teda bylo potřeba. Stará na sobě měla ještě spoustu masa.
Po prvním najetí na dálnicí se hned rozsvítil CEL, takže radost. Pavlova rychlá diagnostika odhalila nefunkční druhou lambdu. Vyměněno, zhasnuto, vyřešeno...
Samozřejmě se udělala tuna více či méně potřebných a samozřejmých prací. Kompletní rozpis níže.
Provedené práce při 128.500 km:
- vyvařené nosníky (POŘÁDNĚ!)
- rozvodový řemen, kladky IL Motorsport
- vodní pumpa + těsnění IL Motorsport
- řemen servo/altík IL Motorsport
- olej motor – Valvoline MaxLife 10W40
- olej převodovka – Valvoline Max Life MTF GL-4 75W-90
- olej diff – Valvoline DURABLEND GL-5 75W-90 1L
- olej kaplička - Valvoline Max Life MTF GL-4 75W-90
- olej servo (nějaká amérika, co mi prodali v Kelly)
- těsnění pod víkem ventilů IL Motorsport
- olejový filtr Bosch
- palivový filtr IL Motorsport
- svíčky Bosch
- baterie Varta
- chladící kapalina
- silikonové hadice StoneyRacing
- brzdové kotouče předek/zadek ATE
- brzdové desky předek/zadek EBC YellowStuff
- spojková sada Exedy
- obě manžety řadící páky IL Motorsport
- druhá lambda (za katem) IL Motorsport
- výfuk (od katu dál komplet) Bosal
- těsnění pod svody IL Motorsport
V následujích dnech bych rád ještě vyměnil gufera u vaček, která už zřejmě nejsou v nejlepších letech. Měnit se bude také brzdová kapalina za ATE Racing Blue, abych to při pořádné zátěži někde neuvařil.
Aktuálně máme najeto zhruba 1000km a musím říct, že mě auto při srovnání s NAčkem překvapilo svojí dospělostí. Nevím jestli to bylo jen špatným OEM podvozkem u mrkačky, ale NBfl je i ve městě a na rozbitých cestách až neuvěřitelně pohodlné. Celkově se v tom cítím jak ve větším autě a s radostí bych to doporučil pro denní ježdění. Zatím za sebou nemáme žádný okruh, ale že by to trpělo nějakým úbytkem z radosti/citu na řízení mi opravdu nepříjde. Nebo to minimálně nejsem schopný poznat z okreskových vyjížděk.
Velmi kladně hodnotím VVT motor. Nevím, jestli je to jen nižíším nájezdem, ale to sbírání z nižších otáček je tam proti NA 1.8 poměrně znatelné. Přes 4-5k otáček už bych asi radši nesoudil, to bych byl schopnej (jestli vůbec) poznat jen někde na okruhu a v přímém srovnání.
Yellowstuff destičky jsem vozil loni za zadní nápravě jako doplněk k předním DS2500. Ty se bohužel nedělají pro větší sportive brzdy, tak jsem se rozhodl dát jim šanci i vpředu. A brzdí neuvěřitelně... opět nevím, jak moc velký rozdíl dělají větší brzdy, ale ten zákus přichází mnohem rychleji a přesněji, než u DS2500. Druhou polovinou úspěchu bude, když se neupečou na okruhu... z toho mám trochu strach. Jejich výkon je zatím bohužel vykoupen pískáním při pomalém dobržďování v křižovatkách.
V budoucnu bude dobré udělat prahy. Jsou už klasicky "nabublané" u spojů pod dveřmi a u zadních kol. To však už bude čekat na nového majitele...
Tím se dostáváme k smutnější části toho všeho. Jelikož se chystám na delší dobu do zahraničí a nerad bych tu auto sušil, bude někdy v průběhu podzimu na prodej. Do té doby si však ještě hodlám pořádně užívat
.
Rád bych závěrem poděkoval celé garáži ve složení PavelS - tomu za šikovné ruce a pečlivý servis, Spoofanovi - že mi ochotně vždycky půjčí z vlastních zásob nějaký díl, který zrovna rychle potřebuju
a také za pomoc při vyndavání motoru, Zedovi - že tam ty dva toleruje! Dík patří také m8rinkovi za nosníky a psychickou podporu (stačí mu napsat, že jste nas*aní a on vám napíše, že je zas*aně nas*anej a hned je líp na světě, když v tom nejste sami).
Focení zatím zanedbávám. Hlavně jsem línej to pořád leštit...
Tak jen jedna z cesty na dovozovou technickou.