Fernie a Rudá potvora (NA6) - 1.8, 6-speed a LSD

Co člen fora a jeho vůz, to jedno téma. Pochlubte se svými "kráskami"!
Pravidla fóra
Co člen fora a jeho vůz, to jedno téma. Pochlubte se svými "kráskami"!

Re: Fernie a Rudá potvora (NA6)

Příspěvekod Fernie » 27 črc 2016, 23:09

VojtaS: Čištění hydroštelů se dělo víceméně podle návodu na miata.net, http://www.miata.net/garage/hla/cleaning.html

Abych to nějak tak shrnul a poskytl budoucím generacím možnost bejt línej a číst si to česky :)

Čištění hydroštělů

Vyndáš hydroštel. Tomu předchází shození rozvodů a vaček, ale to je snad jasný, žejo? Z něho je třeba vyndat vnitřek. Jde to dobře kleštěma, ale opatrně. Ten střed ještě rozebereš na dva díly a pružinku. To vše vykoupeš nejdřív v čističi motorů, pak opláchneš čističem brzd a pak namočíš do nového a voňavého oleje. A v něm taky složíš a zkusíš, jestli hydroštel funguje jak má a nezadrhává se, popřípadě vytlačíš bublinky a tak. Chce to asi zkusit. Já osobně mám nastudovanej jen postup, do práce se dal kamarád, kterého sralo, že na naší garáži pořád stojí moje mrcha i když už je třeba dělat i na jinejch autech. (Ano, tak zhýčkaný a nešikovný parchant jsem, dělají za mě jiní.) :D

A nyní zpátky k příběhu rudé potvory!


Po složení následovala pořádná testovací jízda. Původně měl být cíl Le Mans, ale vzhledem k tomu, že celá story popsaná v předchozí kapitole o opravování trvala o dva až tři týdny déle než měla a stála poněkud násobně více, než jsem si prve spočítal, tak jsme nakonec jeli s přítelkyní na Šumavu. Bylo to docela malebné, potvora za sebou má skoro tisícovku po vyjetí z garáže a za tu dobu jsem došel k několika poznatkům:
- poznatek první: Ta věc nežere.
Jako vážně, předtím bylo docela obvyklé, že jsem bral plnou po čtyřech stech kilometrech. Ale zatím jsem se nedostal nad osm litrů. Život je hezkej, když najednou můžeš víc jezdit.
- poznatek druhý: Ten výfuk mě sere.
Rudá mrcha má oproti jiným NA před faceliftem nějakou podezřelou zadní nápravnici, která disponuje příčkou. Aftermarketový Bosal s vysypaným tlumičem tam šel hezky, Mazdí vejfuk ale při větším propružení mlátí o příčku. A vlastně to i samo o sobě zhruba okolo 2500-3000 rezonuje a sere mě to. Píšu si to na To Do list. Nemáte někdo vejfuk navíc? Platím nevypitejma lahváčema.
- poznatek třetí: Začíná to bejt trochu nuda
Dokud motor nejel jak jel, tak byla celá snaha o rychlou jízdu po okresce nějak tak větší challenge. Vespod to nejelo, takže se musela nabrat rychlost a držet. Teď už to není takovej problém... Možná je ten pocit absence výkonu jen důsledek hraní si s 308 Gti. A snad to přejde, jinak snad začnu vypínat mozek.
Rudá Potvora - NA6, BP, ILmotorsports header, 6q, LSD, MeisterR ZetaCRD.
NA OEM+ DRL - viewtopic.php?f=6&t=5043
http://www.autickar.cz
Fernie
 
Příspěvky: 1027
Registrován: 11 dub 2012, 17:39
Bydliště: Br-no, Br-nein

Re: Fernie a Rudá potvora (NA6)

Příspěvekod Winie » 28 črc 2016, 08:47

Fernie píše:VojtaS: Čištění hydroštelů se dělo víceméně podle návodu na miata.net, http://www.miata.net/garage/hla/cleaning.html

Abych to nějak tak shrnul a poskytl budoucím generacím možnost bejt línej a číst si to česky :)

Čištění hydroštělů

Vyndáš hydroštel. Tomu předchází shození rozvodů a vaček, ale to je snad jasný, žejo? Z něho je třeba vyndat vnitřek. Jde to dobře kleštěma, ale opatrně. Ten střed ještě rozebereš na dva díly a pružinku. To vše vykoupeš nejdřív v čističi motorů, pak opláchneš čističem brzd a pak namočíš do nového a voňavého oleje. A v něm taky složíš a zkusíš, jestli hydroštel funguje jak má a nezadrhává se, popřípadě vytlačíš bublinky a tak. Chce to asi zkusit. Já osobně mám nastudovanej jen postup, do práce se dal kamarád, kterého sralo, že na naší garáži pořád stojí moje mrcha i když už je třeba dělat i na jinejch autech. (Ano, tak zhýčkaný a nešikovný parchant jsem, dělají za mě jiní.) :D

A nyní zpátky k příběhu rudé potvory!


Po složení následovala pořádná testovací jízda. Původně měl být cíl Le Mans, ale vzhledem k tomu, že celá story popsaná v předchozí kapitole o opravování trvala o dva až tři týdny déle než měla a stála poněkud násobně více, než jsem si prve spočítal, tak jsme nakonec jeli s přítelkyní na Šumavu. Bylo to docela malebné, potvora za sebou má skoro tisícovku po vyjetí z garáže a za tu dobu jsem došel k několika poznatkům:
- poznatek první: Ta věc nežere.
Jako vážně, předtím bylo docela obvyklé, že jsem bral plnou po čtyřech stech kilometrech. Ale zatím jsem se nedostal nad osm litrů. Život je hezkej, když najednou můžeš víc jezdit.
- poznatek druhý: Ten výfuk mě sere.
Rudá mrcha má oproti jiným NA před faceliftem nějakou podezřelou zadní nápravnici, která disponuje příčkou. Aftermarketový Bosal s vysypaným tlumičem tam šel hezky, Mazdí vejfuk ale při větším propružení mlátí o příčku. A vlastně to i samo o sobě zhruba okolo 2500-3000 rezonuje a sere mě to. Píšu si to na To Do list. Nemáte někdo vejfuk navíc? Platím nevypitejma lahváčema.
- poznatek třetí: Začíná to bejt trochu nuda
Dokud motor nejel jak jel, tak byla celá snaha o rychlou jízdu po okresce nějak tak větší challenge. Vespod to nejelo, takže se musela nabrat rychlost a držet. Teď už to není takovej problém... Možná je ten pocit absence výkonu jen důsledek hraní si s 308 Gti. A snad to přejde, jinak snad začnu vypínat mozek.


Nesouvisí tyhle dvě věci náhodou spolu? :lol: Můj nedávný trip s pěti podobnýma autama byla spotřeba kolem deseti a to jsme na přejezdech jeli podle předpisů.
Miata nejede, ale nejede dole, nahoře se s troškou snahy udrží i seriové EE8.
Mě nejvíc trápí při výjezdech z vracáků do kopce. Tam ten výkon fakt není.
ITB Miata
LOW Prelude
SLOW Datsun
ToyToyka v procesu

https://www.instagram.com/petroldaddie/
Winie
 
Příspěvky: 3552
Obrázky: 1
Registrován: 19 led 2010, 22:39
Bydliště: Litoměřice

Re: Fernie a Rudá potvora (NA6)

Příspěvekod MAXsport » 28 črc 2016, 08:59

Do vracáku to musíš buď dobře poslat nebo o kvalt níž, problém je když nemáš samosvor, tam pak ztratíš hodně. Dřív jsem s vracákama hodně zápasil, ale naučil jsem se to tam prostě poslat :lol:
MAXsportpneu.cz závodní pneumatiky s homologací na silnice
Polyspeed silentbloky pro MX-5 - Group buy polyurethanové silentbloky s různou tvrdostí pro MX-5
michal@maxsportpneu.cz
MAXsport
 
Příspěvky: 1401
Registrován: 15 led 2012, 15:40

Re: Fernie a Rudá potvora (NA6)

Příspěvekod Winie » 28 črc 2016, 09:15

hele nebál sem se toho, ale za jedna sem tam dávat nechtěl a dvojka byla tak ve třech a to je u miaty pořád ještě mrtvá zóna. Začíná táhnout ve 4500 a to se tam jet nedalo.
Chce to setrvák, nebo ještě líp kompresor.
ITB Miata
LOW Prelude
SLOW Datsun
ToyToyka v procesu

https://www.instagram.com/petroldaddie/
Winie
 
Příspěvky: 3552
Obrázky: 1
Registrován: 19 led 2010, 22:39
Bydliště: Litoměřice

Re: Fernie a Rudá potvora (NA6)

Příspěvekod MAXsport » 28 črc 2016, 09:29

jo, při 3tis tam je furt ještě tak 10Nm :D nevim jestli by setrvák pomohl, ale přeplňování je nejlepší cesta ;)
MAXsportpneu.cz závodní pneumatiky s homologací na silnice
Polyspeed silentbloky pro MX-5 - Group buy polyurethanové silentbloky s různou tvrdostí pro MX-5
michal@maxsportpneu.cz
MAXsport
 
Příspěvky: 1401
Registrován: 15 led 2012, 15:40

Re: Fernie a Rudá potvora (NA6)

Příspěvekod Fernie » 28 črc 2016, 12:45

Winnie: Co z toho spolu souvisí? :D

Mimochodem z tvýho popisu mi přijde, jestli náhodou taky nemáš posunutou jednu vačku o zub. Dělalo mi to to samý. Jelo od 4500 nahoru a žralo deset.
Rudá Potvora - NA6, BP, ILmotorsports header, 6q, LSD, MeisterR ZetaCRD.
NA OEM+ DRL - viewtopic.php?f=6&t=5043
http://www.autickar.cz
Fernie
 
Příspěvky: 1027
Registrován: 11 dub 2012, 17:39
Bydliště: Br-no, Br-nein

Re: Fernie a Rudá potvora (NA6)

Příspěvekod Winie » 28 črc 2016, 13:11

nemam to posunuty. Časování sem měl na 14 a jel sem na 95. Myslím, že když jedeš téměř pořád v červeném, tak deset je slušný :D
To auto dole prostě nejede.
Jinak jak to spolu souvsí - prosté, začíná být nuda = nešlapeš na to = jedeš za prd. :D

Když s ní jedu do práce a nespěchám, tak jedu za 6,5-7 litrů.
Poprvé mám úspornější víkendovku, než daily :lol:
ITB Miata
LOW Prelude
SLOW Datsun
ToyToyka v procesu

https://www.instagram.com/petroldaddie/
Winie
 
Příspěvky: 3552
Obrázky: 1
Registrován: 19 led 2010, 22:39
Bydliště: Litoměřice

Re: Fernie a Rudá potvora (NA6)

Příspěvekod Fernie » 28 črc 2016, 13:30

Ajotak. Jo, něco na tom bude. :D
A s tou spotřebou to máš z toho, že jezdíš Imprezou :D
Rudá Potvora - NA6, BP, ILmotorsports header, 6q, LSD, MeisterR ZetaCRD.
NA OEM+ DRL - viewtopic.php?f=6&t=5043
http://www.autickar.cz
Fernie
 
Příspěvky: 1027
Registrován: 11 dub 2012, 17:39
Bydliště: Br-no, Br-nein

Re: Fernie a Rudá potvora (NA6)

Příspěvekod Fernie » 23 zář 2016, 11:06

Tak jsem se zase rozepsal o životě s Myjátou :)
https://www.autickar.cz/clanek/mnoho-ti ... -potvorou/
Rudá Potvora - NA6, BP, ILmotorsports header, 6q, LSD, MeisterR ZetaCRD.
NA OEM+ DRL - viewtopic.php?f=6&t=5043
http://www.autickar.cz
Fernie
 
Příspěvky: 1027
Registrován: 11 dub 2012, 17:39
Bydliště: Br-no, Br-nein

Re: Fernie a Rudá potvora (NA6)

Příspěvekod adolf33 » 23 zář 2016, 17:18

Jak to, že vám to žere tak málo? :D Já se nedostal pod 8,5 ani když jsem to jen tak šudlal okolo 2k rpm :D
Mazda MX-5 NA 1.6 66kw 1996
adolf33
 
Příspěvky: 162
Registrován: 24 úno 2016, 16:10
Bydliště: Berounsko

PředchozíDalší

Zpět na Krásky členů fora

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Google [Bot] a 75 návštevníků