Zaktualizuju svůj deníček. Na konci tohoto týdne to budou dva roky, co mi Nellča věrně slouží (doteď ujeto cca 32 500 km). Zatím se dělaly hlavně drobnosti (viz předchozí příspěvky vlákna), první větší věc byla o víkendu kompletní repase brzd. Majda má nové kotouče i destičky ATI, vše zarezlé bylo perfektně vyčištěno a rozchozeno (na oltář vlasti padly dva nové brusné kotouče do flexy), třmeny dostaly novou barvu...
...takhle teď vypadají přední...
...a takhle zadní.
Modrá barva je GT Blue od Foliatecu a podle mě jde ke Galaxy Grey Mica docela fajn. Brzdy si po padesáti kilometrech hezky sedly, pedál teď jde mnohem měkčeji než předtím, pocitově to brzdí parádně (dnes zkoušeno na válcích a 100% účinnost). Teď mě čeká během pěti dní cca 1000 km po Česku a Slovensku včetně dvou přejezdů Makova, takže pak můžu případně hodit další info...
Jinak na dílně mi dnes dělalo společnost tohle...
Vedle brzd dnes prošla Nellča i STK a emisemi, takže můžu zase další dva roky bez obav do provozu...
Na mé požádání ji technik přepečlivě zkontroloval - chtěl jsem totiž vědět, co mě v dohledné budoucnosti čeká za výdaje. A jeho verdikt je následující:
1) na několika místech počínající nepatrná koroze, která nemá žádný vliv na bezpečný provoz (ošetříme)
2) podvozek (až na malé ale, o kterém bude řeč níže) zcela bez závad
3) emise perfektní
4) celkový stav auta prakticky výborný (v únoru oslavila Nella devět let v provozu)
A teď k tomu malému ale - technik jednoznačně doporučil, abych v blízké budoucnosti vyměnil zadní ramena + přední i zadní excentry. Ne snad proto, že by měly nějaký mechanický problém, jde o rez. Tahle část auta je podle něj chycená suverénně nejvíc a excentry se prakticky nedá pohnout, jsou fest připečené. Tyto věci mě tedy čekají na podzim 2017 / jaře 2018 (a s tím i související opětovná návštěva geometrie u pana Malíka v Hostivici).
Vedle toho mi můj servisák doporučil, abych se do budoucna poohlédl i po krytech kotoučů - i zde si rez vybírá svou daň. Při repasi brzd je nicméně kompletně očistil a ošetřil, takže to není nic akutního.
No a konečně co plánuju do budoucna udělat i bez rad svých technických guru:
1) dojedu stávající letní gumy a na jaro 2018 pořídím nové
2) dojedu stávající zimní gumy a na podzim 2018 pořídím nové
3) rozleštím světla (jsou zapuštěné do kastle, takže se bude opět sundávat přední nárazník)
4) asi se stavím za panem MacTeinem, je třeba rozlešit technikou pár flíčků od vody na karoserii
5) asi bych měl konečně něco udělat s těmi důlky ve dveřích od blbů u supermarketů
6) pořád zvažuji nové rozvody - ale když nic neklepe, tak se mi do toho zatím nechce moc zbytečně sahat
7) svrbí mě celý člověk po Cobaltu (a víceméně celkové výměně svodů za nerez komplet), tak uvidíme, třeba mě to zase přejde...
Jak by řekl Forest Gump: "A to je asi tak všechno..."
Děkuji všem, co dočetli až sem a celému miatímu vesmíru přeji mnoho šťastných a bezpečných kilometrů "s rohlíkem v puse"...