V podstatě nevim, jestli jsem to tu zmiňoval, ale po výměně těsnění a s tím souvisejícíma dalšíma pracema, se na 1.6 začal projevovat takovej neduh. Nejdřív se zdálo vše ok, po několika projížďkách ale po nastartování za studena začala brutálně kouřit, po chvíli přestala a tvářila se jakože ok. No postupně ale začalo mizet z motoru víc a víc oleje. Teoreticky jsem mohl něco podělat při nandávání simerinků na ventily, nebo celkem dost mechaniků mi řikalo, že jdyž jsem dal nový těsnění, nechal zarovnat hlavu a zabrousil ventily, je dost možný, že odešly kroužky na pístech. Práce jsem měl na sportive dost, tak šla 1.6 do fronty. Pak se díky m8rinkovi podařilo sehnat komplet motor i s převodovkou s údajnym nájezdem 120tkm, po vizuální stránce nebyl důvod tomu nevěřit. A konečně se i udělal jeden volnej víkend, a tak jsem se v sobotu pustil do rozebírání auta, motor ven, špajz ven, vejfuk ven, novej špajz dovnitř. V neděli na motoru vyměnit spojku (původní od ILu škubala a občas vydala zvláštní zvuk) gufero pod setrvákem, motor do auta. Přeskládat rozvody, vodní pumpu, vyměnit gufera, všechno nastrojit, FL vejfuk kvůli katu, původní neFL byl dle emisí v háji, nalejt všechny náplně zapojit baterku a vrčíme. Opět poděkování m8rinkovi za poskytnutí prostoru a pomoci při vyndávání a zandávání motoru a špajzu. A já už můžu jezdit MXou do práce, protože 1.6 na rozdíl od sportive přejede práh na vjezdu do dvora v práci
A když jsme u těch přejezdů, 1.6 jsem parkoval v garáži ne u domu, ale jiný. V pátek jsem byl auta vyměnit a místo 1.6 jsem v garáži nechal sportive. A při vjíždění do garáže jsem se zaseknul výztuhou na spodním rámu zadní nápravy o výstupek (protikus zámku vrat) na podlaze a nešlo jet ani dopředu, ani dozadu, takže auto uvězněný napůl ve vjezdu do garáže, parádní situace