Black MX-5 NB MK2 1999 by Blackchicken

Co člen fora a jeho vůz, to jedno téma. Pochlubte se svými "kráskami"!
Pravidla fóra
Co člen fora a jeho vůz, to jedno téma. Pochlubte se svými "kráskami"!

Re: Muj prvni vuz, BLACK MX-5 NB MK2 1999

Příspěvekod blackchicken » 11 pro 2016, 21:27

Samozdrejme nesmim zapomenout na svuj tym, bez ktereho bych to nikdy nezvladl a byl mi posledni pul rok velkou oporou.

Svetoznama legenda Australskeho tuningu Bruno a nemene popularni Anca, Francouzka designerka se specializaci na interiery, konkretne pohodlne materialy sportovnich sedacek :D Na fotografii je zachycena s vyplazenym jazykem pri odpocinku po velmi narocne operaci (desetiminutova prochazka v 8 stupnich na potrebu, po celodennim spanku :D :D :D )
Přílohy
01_S.jpg
Bruno
anca_barrandov_small.jpg
Anca
Uživatelský avatar
blackchicken
 
Příspěvky: 77
Registrován: 28 pro 2015, 20:41
Bydliště: Praha

Re: Black MX-5 NB MK2 1999 by Blackchicken

Příspěvekod blackchicken » 11 pro 2016, 21:45

To by byl souhrn veci, ktere se udaly po koupi vozu. V tuto chvili me zajima jedna vec.
Trapi me spotreba oleje, coz je v tuto chvili cca 1l na 700-800km. Zatim leji 5W-40, jsou nazory ze 10W40 vyrazne pomuze ale to neni reseni pro mne. Moje idea v tuto chvili je koupit cely motor, pokud mozno v podobnem stavu jako muj, tzn jede, ale zere olej a nebo ma jiny, ne uplne zasadni problem. Dat si ho do obyvaku (cti ma dilna), cely si ho odstrojit do sroubecku, udelat nezbytne veci ktere nezvladnu sam, tzn zarovnani hlavy (bloku), a postupne shanet dily na kompletni prestavbu, uvidi se jak na tom budu s bankofkama ale uplne setrit bych nechtel, hlavne je to operace na kterou se tesim desitky let. Tim bych docilil ze budu pojizdny a nebudu veci uspechavat a jestli motor budu delat dva mesice nebo tri je mi jedno. Jaky na to mate nazor? Popripade pokud nekdo vi o takovem ktery pasne do me 99 1.8 , sem s tim. Obcas se divam na bazar automedik a sem tam se neco objevi, mate nekdo zkusenosti? Zatim at se dari.
Uživatelský avatar
blackchicken
 
Příspěvky: 77
Registrován: 28 pro 2015, 20:41
Bydliště: Praha

Re: Black MX-5 NB MK2 1999 by Blackchicken

Příspěvekod Robo96 » 12 pro 2016, 09:15

pekne si sa do toho pustil, s motormi mame rovnaku ideu ale ci na to dojde v mojom pripade je otazne :)
ta prerusena cesta na plosaku je preruseny ignition takze si musel pri manipulacii vyskratovat nieco, mne sa toto iste stalo minuly tyzden, na tom istom mieste to prehorelo. vyskratoval som zapalovanie a podsvietenie, to ze to prehori ani nezacitis ani nezistis pokial nevies presne co a kedy si vyskratoval az dokial v panike neuvidis ze ti budiky nejdu :lol: este si skontroluj poistku s napisom ROOM pod volantom ci ju tiez nemas prepalenu cervena 10A
2001 NB2 Brilliant Black 1.6 → 1.8 swap - donor
1995 NA2 Brilliant Black 1.6 → full NB2 1.8 swap.. hotovo, Eaton M62 supercharged
Uživatelský avatar
Robo96
 
Příspěvky: 974
Obrázky: 17
Registrován: 26 led 2016, 18:08

Re: Black MX-5 NB MK2 1999 by Blackchicken

Příspěvekod blackchicken » 12 pro 2016, 12:56

Robo96 píše:pekne si sa do toho pustil, s motormi mame rovnaku ideu ale ci na to dojde v mojom pripade je otazne :)
ta prerusena cesta na plosaku je preruseny ignition takze si musel pri manipulacii vyskratovat nieco, mne sa toto iste stalo minuly tyzden, na tom istom mieste to prehorelo. vyskratoval som zapalovanie a podsvietenie, to ze to prehori ani nezacitis ani nezistis pokial nevies presne co a kedy si vyskratoval az dokial v panike neuvidis ze ti budiky nejdu :lol: este si skontroluj poistku s napisom ROOM pod volantom ci ju tiez nemas prepalenu cervena 10A


Zdravim, dikec za odpoved. Dobra, pokud jsem to odpalil ja, jak se to mohlo stat? Nic jsem na zapojeni noveho ukazatele nemenil, vse jsem zapojil dobre, asi 5x jsem to zkontroloval :twisted: Jedine co jsem udelal bylo, ze jsem spajel preruseny kontakt, nacvakl konektory, pripojil baterii a vse fungovalo jak ma. Pojistka tedy predpokladam spalena nebude ale samozdrejme zkontroluji. Cim jsem to tedy zkratoval? Linearizace v tom asi roli nebude hrat, kontrolni dioda taktez ne (i kdyz tedy ted nesviti pri otoceni klicku), napada me jedine obvod pro indikaci napeti baterie. Nejsem elektrikar tak tomu prd rozumim, ale mam kvuli tomu brouka v hlave.
Uživatelský avatar
blackchicken
 
Příspěvky: 77
Registrován: 28 pro 2015, 20:41
Bydliště: Praha

Re: Black MX-5 NB MK2 1999 by Blackchicken

Příspěvekod Robo96 » 12 pro 2016, 13:08

asi by som skontroloval cele zapojenie oil ledky a volt metra, ked ti nesvieti po otoceni klucom tak tam nieco nebude v poriadku a vtedy to mohlo prehoriet
2001 NB2 Brilliant Black 1.6 → 1.8 swap - donor
1995 NA2 Brilliant Black 1.6 → full NB2 1.8 swap.. hotovo, Eaton M62 supercharged
Uživatelský avatar
Robo96
 
Příspěvky: 974
Obrázky: 17
Registrován: 26 led 2016, 18:08

Re: Black MX-5 NB MK2 1999 by Blackchicken

Příspěvekod blackchicken » 12 pro 2016, 13:11

Robo96 píše:asi by som skontroloval cele zapojenie oil ledky a volt metra, ked ti nesvieti po otoceni klucom tak tam nieco nebude v poriadku a vtedy to mohlo prehoriet


To je popravde jedine voditko ktere mam, ok dneska to vymontuju a premerim. Diky za info, trosku me to uklidnilo ze se to proste muze stat heh. Opatrnosti neni nikdy dost.
Uživatelský avatar
blackchicken
 
Příspěvky: 77
Registrován: 28 pro 2015, 20:41
Bydliště: Praha

Re: Black MX-5 NB MK2 1999 by Blackchicken

Příspěvekod TeeJay » 12 pro 2016, 15:45

Zajímavý vlákno. Párkrát za den jsem refreshoval a dočítal, co mezitím přibylo. To jsi musel psát celej den, ne? :D Taky se mi líbí tvoje garáž i dílna. ;)

Budíky - já jsem display s ledkou a linearizaci dělal na dvakrát (ven, display, zpátky do auta, ven, pak teploměr, zase zpátky do auta), baterku ani neodpojoval (na co, když mezitím nebudu otáčet klíčkem) a všechno proběhlo ok :)
Stojky - četl jsem, že dávat je na podélný nosníky není moc dobrej nápad, nejsou na to dělaný. Proč je nedáš pod nápravnici nebo přímo jackpointy pod prahy? Dávám tam prkýnko, abych nepomačkal tu hranu a funguje to hezky, spolehlivě a snad téměř bez rizik :)
Altík - ten tvůj se mi líbí! Na svém bych potřeboval vyměnit ložiska (nebo jen jedno?), v tvém podání to vypadá jako sranda, je to fakt tak snadný? :)
Nástřik víka - obyčejnej komaxit je na tepelně namáhaný víko v pohodě? A jak se ti povedlo tak hezky vystříkat nápisy na něm? :D
Brzdy - jaký jsi použil ten šedej základ na třmeny? :) Vypadá to fakt dobře.

Ať se dílo daří dál jako doposud.
Uživatelský avatar
TeeJay
 
Příspěvky: 1679
Obrázky: 0
Registrován: 17 dub 2015, 23:44
Bydliště: Hradec Králové

Re: Black MX-5 NB MK2 1999 by Blackchicken

Příspěvekod blackchicken » 12 pro 2016, 18:23

TeeJay píše:Zajímavý vlákno. Párkrát za den jsem refreshoval a dočítal, co mezitím přibylo. To jsi musel psát celej den, ne? :D Taky se mi líbí tvoje garáž i dílna. ;)

Budíky - já jsem display s ledkou a linearizaci dělal na dvakrát (ven, display, zpátky do auta, ven, pak teploměr, zase zpátky do auta), baterku ani neodpojoval (na co, když mezitím nebudu otáčet klíčkem) a všechno proběhlo ok :)
Stojky - četl jsem, že dávat je na podélný nosníky není moc dobrej nápad, nejsou na to dělaný. Proč je nedáš pod nápravnici nebo přímo jackpointy pod prahy? Dávám tam prkýnko, abych nepomačkal tu hranu a funguje to hezky, spolehlivě a snad téměř bez rizik :)
Altík - ten tvůj se mi líbí! Na svém bych potřeboval vyměnit ložiska (nebo jen jedno?), v tvém podání to vypadá jako sranda, je to fakt tak snadný? :)
Nástřik víka - obyčejnej komaxit je na tepelně namáhaný víko v pohodě? A jak se ti povedlo tak hezky vystříkat nápisy na něm? :D
Brzdy - jaký jsi použil ten šedej základ na třmeny? :) Vypadá to fakt dobře.

Ať se dílo daří dál jako doposud.


Zdravim, no myslel jsem si ze to budu mit za chvili, kolem 12 jsem zacal a skoncil po 21 hodine. Ale mel jsem po velmi dlouhe dobe volny vikend, kdy jsem "nemusel" nic delat, plny telefon fotek, tak jsem moc rad ze to mam vse zesumarizovane na jednom miste.

Baterie by se mela odpojovat vzdy kdyz behas se sroubovakem kolem auta. A ted po tom zkratu se o tom nema smysl ani bavit, alespon u mne.

Asi to neni nejlepsi misto, ale videl jsem ze to tak dela vice lidi, kazdopadne mas pravdu ze na toto jsou delane jackpointy. Nemam hydraulicky hever a daval jsem to nahoru klasickym nuzkovym. Takze jsem vzdy potreboval jeden jackpoint.

S altikem opatrne, nejdriv doporucuji povolit matku jeste s remenem a jestli je ve spatnem stavu, tak parkrat prostriknout WDckem nebo nejakym povolovacem. Jak je altik, venku tak uz se s tim spatne manipuluje a pomuze ti jen razovy sroubovak a svecena voda hih. Idealni je strcit dovnitr sroubovak a snazit se matku povolit ockovym klicem s altikem v ruce. Na 100% ohnes lopatky chladici vrtule a kdyz budes sikovny tak jeste skrabes vinuti. Tim jsem chtel rict ze ja jsem velice sikovny heh. Ctyri srouby zvenku drzici dve casti altiku taky parkrat prostrikni, srouby maji maly prumer a podarilo se mi u jineho altiku jeden utrhnout. Chtel jsem resit i loziska a uhliky ale nastesti nebylo potreba. Loziska jsem podle cisel nejak dohledal, ale zdroje pochybne a ne v CR, samozdrejme by se dalo asi presne zmerit a najit ekvivalent u nas, ale to jsem se trochu bal. Jedno lozisko je pripevneno srouby a jde krasne vyndat, ovsem druhe je zalisovane na hrideli a je potreba stahovak nebo podobny pripravek. Opet nemam zkusenosti. Uhliku bylo dost nastesti, ale myslim ze neni problem sehnat u nas dle rozmeru stejne.

Mno co jsem tak studoval tak komaxit defaultne by mel vydrzet kolem 150-200C bez problemu, coz by na viko melo stacit a zatim Ok. Pak je specialni vysokoteplotni, ale nemam s tim zkusenosti a nevim jak bohaty je vzornik. Klasicke vysokoteplotni barvy jsou sice krasne, ale mas na vyber cernou a stribrnou a dalsi ostatni barvy rapidne ubiraji na pouzitelne teplote. Takze treba cerna zvladne 600C a cervena napr jen 300C modra 200 atd. a o stalosti odstinu ani nemluve. Takze klasicky komaxit je idealni volba s tim, ze mas celou paletu RAL barev + spoustu druhu perleti atd atd. Pouziva se na vika uz dlouho a neni s tim problem. Popripade se podivej na VHT barvy, vypekaji se v troube a nebo se nechaji zaschnout a zapecou se rovnou na motoru. To je napr. klasicka red Honda Vtec styl, vroubkata struktura. Vroubky pak odpovidaji delce a zpusobu vypalovani. Lze pouzit i horkovzdusnou pistoli. Youtube je toho plny, maji i par jinych barev. Pan ke kteremu chodim na pisek, mi ukazoval napriklad dvojiteho webera, totalne zadelanej,no hnus. Kdyz jsem si prisel pro sve veci, tak me zajimalo, jak to dopadlo a pan vybalil karburatory jako nove, v prusvitnem komaxitu, no nadhera. Vlastne on mi poradil jak na altik.

Zaklad osvedceny mi opet poradil muj piskar, jedna se o Dupli-color Car´s sprej šedý základ, pracuje se s nim dobre.
Uživatelský avatar
blackchicken
 
Příspěvky: 77
Registrován: 28 pro 2015, 20:41
Bydliště: Praha

Re: Black MX-5 NB MK2 1999 by Blackchicken

Příspěvekod Cromoly » 12 pro 2016, 19:27

Das nam kontakt na tveho piskare prosim? :-)
Cromoly
 
Příspěvky: 480
Registrován: 01 zář 2011, 18:45

Re: Black MX-5 NB MK2 1999 by Blackchicken

Příspěvekod blackchicken » 12 pro 2016, 22:54

Samozdrejme, je to moc prijemny chlapik a libi se mi jak pristupuje k vecem. Vzdy mi opiskoval veci na 1* a myslim si ze na Prahu pekne ceny a da se s nim domluvit na velmi dobrych terminech dodani.

http://www.starekrasno.cz/index.php?stranka=kontakt

A s tim uzce spojena praskova lakovna, dost casto to byva tak ze veci dovezu sem, reknu jakou barvu a pisek si prehodi mezi sebou a platim uz jen celek v komaxitovne. Nemusim nikam behat.

http://www.alfalux.cz/?page_id=25
Uživatelský avatar
blackchicken
 
Příspěvky: 77
Registrován: 28 pro 2015, 20:41
Bydliště: Praha

PředchozíDalší

Zpět na Krásky členů fora

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 50 návštevníků