Moah: NB 1.6 Black

Co člen fora a jeho vůz, to jedno téma. Pochlubte se svými "kráskami"!
Pravidla fóra
Co člen fora a jeho vůz, to jedno téma. Pochlubte se svými "kráskami"!

Re: Moah: NB 1.6 Black

Příspěvekod moah » 06 zář 2016, 15:12

@TeaJeay - zas tak strašná není ; ) momenťák to zajistí

@Vhlm - Miska je stejně vysoko, viz foto. Není to žádná nádhera, pak se stříknou znovu do žluté. Účel fotka plní. Je na ní taky vidět, o kolik mají větší průměr pístnice.
WP_20160904_18_34_59_Pro.jpg


ty tlumiče mají opravdu větší tvrdost - teď nemám na mysli že je menší průtok oleje, ale fungují jako tvrdší pružina. Teď už jsem na hodně tenkém ledě, protože pružiny počítat neumím, ale podle mě je to tím, že přední pružiny jsou tvrdší a kratší - pokud mám stlačené obě nápravy stejnou zátěží jako v případě originálu, tak pokud proti kastli tlačí nové tlumiče větší silou než origo, tak se delší měkčí pružina vysune více. A výsledek může být třeba 2 cm vs 1 cm, zjistím až budou na autě i v předu


díky za tip, o podložkách vím, pár lidí je tady už má ; )
moah
 
Příspěvky: 233
Registrován: 30 čer 2015, 00:09
Bydliště: Praha Nusle

Re: Moah: NB 1.6 Black

Příspěvekod Winie » 06 zář 2016, 15:28

Větší pístnice je, protože to je jednoplášťový tlumič a nemají větší tvrdost, ale tuhost, ale zároveň mají plynulejší tlumící schopnost - rychlejší průtok kapaliny.
ITB Miata
LOW Prelude
SLOW Datsun
ToyToyka v procesu

https://www.instagram.com/petroldaddie/
Winie
 
Příspěvky: 3552
Obrázky: 1
Registrován: 19 led 2010, 22:39
Bydliště: Litoměřice

Re: Moah: NB 1.6 Black

Příspěvekod moah » 06 zář 2016, 17:02

Winie píše:Větší pístnice je, protože to je jednoplášťový tlumič a nemají větší tvrdost, ale tuhost, ale zároveň mají plynulejší tlumící schopnost - rychlejší průtok kapaliny.


tu první část jsem tušil, s tuhostí souhlasím, ale fakt je jisté, že nemají i větší tvrdost?
moah
 
Příspěvky: 233
Registrován: 30 čer 2015, 00:09
Bydliště: Praha Nusle

Re: Moah: NB 1.6 Black

Příspěvekod AndrewG » 06 zář 2016, 18:44

ludia kuknite si kanal suspension truth. predpokladal by som že winie to pozna ... https://www.youtube.com/user/SuspensionTruth/videos
konkretne aspon toto https://www.youtube.com/watch?v=x0hdJXwQYI0

bilsteiny pôsobia tvrdsie ale potom tam maju stupidny digresivny blow-of, takže prakticky tvaria sa tvrde na nejake rychle zmeny pohybu, ale ked maju uz podržať dlhšie nejake Gčka (tiahla zakruta, idealne s dierami v ceste) tak zistíš že vlastne tie origo tlmiče funguju lepšie, aj ked ti nedaju ten klamlivy pocit že su tuhe
AndrewG
 
Příspěvky: 2284
Registrován: 19 bře 2013, 21:58

Re: Moah: NB 1.6 Black

Příspěvekod moah » 09 zář 2016, 01:15

takže na 75% hotovo - 3 ze 4 tlumičů jsou vyměněny, s tím posledním si poradí v servise..

Souhrn:
1) zadní šly dobře, není potřeba mít ani stahováky, pokud se odpojí šroub na těhlici, jde to dobře.
2) přední jsou na zcvoknutí, bez stahováků to nejde, bez pár tipů a triků to nejde. Když se sundá horní rameno u těhlice nebo odpojí kloubek řízení, není jistota, že se vám to podaří dostat zpátky: matice může jít našroubovat těžko a pokud si pomůžete klíčem, tak se začne čep protáčet. Není na ani jednom nějaká díra na imbus pro zafixování, podobně jako třeba u kosti stabilizátoru nebo pístnice tlumiče. Nechápu, jak to někoho mohlo napadnout tam nedat.

Tipy:
- neodpojujte tyčku řízení, není to potřeba.
- zamapatujte si větu, kterou mi řekl m8rinek: "na horní rameno použij stahovák, na tungingforech najdeš "mlaťte do toho kladivem tak dlouho, až to povolí"". Po mlácení poškodíte závit šroubu na čepu ramene a ještě si jej lehce naklepete do nýtku. Už tam nikdy nenasadíte matici.
- pokud už do toho chcete mlátit, udělejte to aspoň přes kus dřeva.
- raději si odpojte rameno u kastle. Pokud najdete klíč 21 ve stočtyřicetikusové sadě nářadí, což já nenašel.
- je dobré používat rukavice. Když si rozseknete kus prstu, přijdete na to až později a nerozhodí vás to
- když se přetlačujete s vysunutým tlumičem, nezapírejte se hlavou o podběh, najdete tam ráno bouli. Použijte na to kurtu.
- je dobré mít jeden zvedák klidně ten na výměnu rezervy na zvedání si těhlice, dobře se tak trefíte a vše se podaří pohodlně zapojit zpět.
- stabilizátor si odpojte hned na začátku na obou stranách.


Po namontování se zvedl i předek, bilsteiny prostě působí jako pružina s vyšší silou (nevím, jak to popsat - slovo tvrdší je u tlumiče vícevýznamové) proti standardu. Na obrázku je předek před a po. Prolítl jsem ještě jednou TeeJayovo vlákno a on měnil pružiny za nové, tam bylo asi způsobeno zvednutí jen zadní nápravy. Nechtěl jsem to tak, ale ic s tím neudělám. Projížďka se nekonala, teď se to bude muset nechat odtáhnout.

WP_20160906_18_27_36_Pro.jpg
předek série, zadek oem bilstein


WP_20160907_18_06_39_Pro.jpg
obojí oem bilstein


Bylo potřeba, aby kancelářská potvora vlezla pod auto a něco jsem si zkusil na voze udělat sám, člověk si aspoň prohlídne, jak to dole funguje. Příště bych to ale asi vepředu nechal někomu jinému.
moah
 
Příspěvky: 233
Registrován: 30 čer 2015, 00:09
Bydliště: Praha Nusle

Re: Moah: NB 1.6 Black

Příspěvekod vhml » 09 zář 2016, 08:02

Předek se vyndavá tak, že vyndáš celý ten dlouhý šroub co drží horní rameno do nápravnice. K tomu sundáš stabík ( od ramen neodpojuješ ) a celej tlumič vyklopíš i s horním ramenem ven. Není to o nic těžší než vepředu :-)
vhml
 
Příspěvky: 1070
Registrován: 28 črc 2015, 12:11
Bydliště: Chodsko

Re: Moah: NB 1.6 Black

Příspěvekod moah » 09 zář 2016, 09:02

Jasne ja vim :) bohuzel se mi nepodarilo ho povolit, jak jsem psal vyse, tak dost z casti nevhodneho naradi

Jen par upozorneni pro nekoho, kdo to zkusi pres odpojeni cepu : )
moah
 
Příspěvky: 233
Registrován: 30 čer 2015, 00:09
Bydliště: Praha Nusle

Re: Moah: NB 1.6 Black

Příspěvekod vhml » 09 zář 2016, 10:36

21mm má ořech na svíčky a proti jsem to sprostě podržel 22mm ořechem.
vhml
 
Příspěvky: 1070
Registrován: 28 črc 2015, 12:11
Bydliště: Chodsko

Re: Moah: NB 1.6 Black

Příspěvekod TeeJay » 09 zář 2016, 10:59

Teď jsi mě úplně zaskočil, pokud si to pamatuju správně, tak ten šroub v horním rameni má na druhém konci ramene matku, takže si jednou golou nebo klíčem podržíš šroub a druhou povoluješ matku, a pak zase naopak, žádnej fígl.
21 se používá taky na origo matky při sundávání kol, takže hádám, že minimálně jednu 21 máš... :D

Čep se odpojit dá, ale 1) je to zbytečný a 2) bez stahováku kulových čepů jsem se do toho nechtěl pouštět a ani to nebylo potřeba. Navíc tím jde geometrie úplně do háje, ale na tu by sis měl stejně zajít po výměně tlumičů... :)
Uživatelský avatar
TeeJay
 
Příspěvky: 1679
Obrázky: 0
Registrován: 17 dub 2015, 23:44
Bydliště: Hradec Králové

Re: Moah: NB 1.6 Black

Příspěvekod hroche » 09 zář 2016, 11:01

koukám že to děláte nějak složitě! :lol:

přední tlumiče jsem vyndaval tak, že jsem rozpojil tyčku stabilizátoru od ramene a pak vyndal excentry na spodním ramenu a rameno vyklopil.
Budete namítat že si tím rozhodím geometrii (stačí si poznačit jak byly excentry nastavený), ale stejně po výměně tlumičů bych doporučil jít na seřízení geometrie.
hroche
 
Příspěvky: 1424
Registrován: 08 říj 2012, 13:17

PředchozíDalší

Zpět na Krásky členů fora

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 186 návštevníků