takže na 75% hotovo - 3 ze 4 tlumičů jsou vyměněny, s tím posledním si poradí v servise..
Souhrn:
1) zadní šly dobře, není potřeba mít ani stahováky, pokud se odpojí šroub na těhlici, jde to dobře.
2) přední jsou na zcvoknutí, bez stahováků to nejde, bez pár tipů a triků to nejde. Když se sundá horní rameno u těhlice nebo odpojí kloubek řízení, není jistota, že se vám to podaří dostat zpátky: matice může jít našroubovat těžko a pokud si pomůžete klíčem, tak se začne čep protáčet. Není na ani jednom nějaká díra na imbus pro zafixování, podobně jako třeba u kosti stabilizátoru nebo pístnice tlumiče. Nechápu, jak to někoho mohlo napadnout tam nedat.
Tipy:
- neodpojujte tyčku řízení, není to potřeba.
- zamapatujte si větu, kterou mi řekl m8rinek: "na horní rameno použij stahovák, na tungingforech najdeš "mlaťte do toho kladivem tak dlouho, až to povolí"". Po mlácení poškodíte závit šroubu na čepu ramene a ještě si jej lehce naklepete do nýtku. Už tam nikdy nenasadíte matici.
- pokud už do toho chcete mlátit, udělejte to aspoň přes kus dřeva.
- raději si odpojte rameno u kastle. Pokud najdete klíč 21 ve stočtyřicetikusové sadě nářadí, což já nenašel.
- je dobré používat rukavice. Když si rozseknete kus prstu, přijdete na to až později a nerozhodí vás to
- když se přetlačujete s vysunutým tlumičem, nezapírejte se hlavou o podběh, najdete tam ráno bouli. Použijte na to kurtu.
- je dobré mít jeden zvedák klidně ten na výměnu rezervy na zvedání si těhlice, dobře se tak trefíte a vše se podaří pohodlně zapojit zpět.
- stabilizátor si odpojte hned na začátku na obou stranách.
Po namontování se zvedl i předek, bilsteiny prostě působí jako pružina s vyšší silou (nevím, jak to popsat - slovo tvrdší je u tlumiče vícevýznamové) proti standardu. Na obrázku je předek před a po. Prolítl jsem ještě jednou TeeJayovo vlákno a on měnil pružiny za nové, tam bylo asi způsobeno zvednutí jen zadní nápravy. Nechtěl jsem to tak, ale ic s tím neudělám. Projížďka se nekonala, teď se to bude muset nechat odtáhnout.
- předek série, zadek oem bilstein
- obojí oem bilstein
Bylo potřeba, aby kancelářská potvora vlezla pod auto a něco jsem si zkusil na voze udělat sám, člověk si aspoň prohlídne, jak to dole funguje. Příště bych to ale asi vepředu nechal někomu jinému.