Andrew´s Red Miata - 1.9 VVT ITB NA

Co člen fora a jeho vůz, to jedno téma. Pochlubte se svými "kráskami"!
Pravidla fóra
Co člen fora a jeho vůz, to jedno téma. Pochlubte se svými "kráskami"!

Re: Andrew´s Miata - Red NA 94 1.8

Příspěvekod Robo96 » 21 srp 2016, 12:05

AndrewG píše:
Robo96 píše:ako test by aj pomohlo meranie samotnej teploty chadiacej zmesi ako sa to prejavi..


to ze to funguje je viac menej jasna vec. ludia v US to riešia trochu viac ako europania. bohužial zatial nemám schopný budik na teplotu vody


funkcnost samozrejme nespochybnujem, zaujmaju ma len cisla, par vlakien som uz o tom cital ale nikde som si nevsimol (alebo si nepamatam) teploty pred a po. (zaujmali by ma hodnoty 1. povodny chladic s dierou, 2. vacsi alu chladic bez diery, 3. alu chladic s dierou a vsetko to porovnat voci seriovke, a mat to poruke do buducna ked na to dojde :) )
ked budes mat spraveny budik teploty tak sem urcite prihod nejake data
2001 NB2 Brilliant Black 1.6 → 1.8 swap - donor
1995 NA2 Brilliant Black 1.6 → full NB2 1.8 swap.. hotovo, Eaton M62 supercharged
Uživatelský avatar
Robo96
 
Příspěvky: 974
Obrázky: 17
Registrován: 26 led 2016, 18:08

Re: Andrew´s Miata - Red NA 94 1.8

Příspěvekod AndrewG » 21 srp 2016, 12:26

určite prihodim, každopadne rozumny postup pri probleme s priehrievanim je:
1. zlepšenie prietoku (kryty okolo chladiču, aby si všetok možny vzduch nasmeroval do chladiču, SPODNY KRYT MOTORU - pišem to veľkým lebo strašne veľa ludí ho vyhadzuje a myslí si že je tam na nič - práve naopak kryt pod motor ktorý ma miata je naozaj dobre nadizajnovaný a vedie krásne spoza chladiča až za riadenie
2. Povedal by som že to záleží od použitia auta a teda osobného vkusu, ak sa niekomu páči vetranie kapoty tak do toho, ak to niekomu vadí tak celohliníkový chladič, idealne crossflow
3. crossflow + vetranie kapoty

Neviem o nikom v ČR/SR kto by dosahoval takých vykonovych čisiel aby musel riešiť bod č. 3

ďalšie oddôvodnenie prečo som išiel do vetrania a nie do hlinikoveho chladiča je váha. plánujem nahodiť 27mm "plasťák" s hliníkovým jadrom (ponúka Jagy (aj IL)), ktorý je stále ľahší ako najlahší crossflow na trhu od 949racing
AndrewG
 
Příspěvky: 2284
Registrován: 19 bře 2013, 21:58

Re: Andrew´s Miata - Red NA 94 1.8

Příspěvekod Andre_fux » 21 srp 2016, 18:38

AndrewG píše:....takže vychádzajúc z nasledujúceho obrázku som sa zamyslel nad vážnou vecou....(čím nižšie číslo tým vačšie vacuum sa tvorii nad kapotou. veľmi podobne akurát s pozitívnymi tlakmi to vyzerá pod kapotou....
[[/size]


A to kde jsi přišel na takovou somárynu?! To by dle té tvé teorie letadla vůbec nemohla létat..

Dle mě ta díra je kravská, a ve svém důsledku to může mít výsledek opačný! To že to na nějakém autě funguje neznamená, že to na druhém autě bude fungovat.

EDIT: Doporučuji raději nastudovat nějaké ty knihy, které se věnují aerodynamice závodních vozů a né nějakého maníka na forech.
EDIT1: Pár technikých otázek: Jak je možné, že tam máš na kapotě +1??? Co je to hodnotu ty čísílka? Jak k nim přišel?
NB 1.6 (81kW) 11.09.1999 Titanium Gray II
NA 1.6 (66kW) 28.10.1996 Montego Blue Mica
„Nejsme tak bohatí, abychom si mohli kupovat levné věci.“ - Baťa
Organizace hromadných nákupů na IL se slevou Aktuální kolo
Uživatelský avatar
Andre_fux
 
Příspěvky: 2118
Obrázky: 1
Registrován: 28 čer 2011, 19:10
Bydliště: 1% Jihomoravský kraj, 99% Středočeský kraj :(

Re: Andrew´s Miata - Red NA 94 1.8

Příspěvekod AndrewG » 21 srp 2016, 19:24

Keith tanner z flyin miaty to meral na na nb aj nc nejakym pristrojom. Niekedy netreba studovat vymyslene. Rovnako su urobene cfd simulacie pre mx5 NA
AndrewG
 
Příspěvky: 2284
Registrován: 19 bře 2013, 21:58

Re: Andrew´s Miata - Red NA 94 1.8

Příspěvekod Vavris » 21 srp 2016, 19:33

Tady to taky fičí koukám. Slalom tam teda na Slovákách máte namotaný moc hezky, aj ta jízda stála za to. 8-)
back in the business 8-)
Uživatelský avatar
Vavris
 
Příspěvky: 1439
Registrován: 13 led 2011, 23:40

Re: Andrew´s Miata - Red NA 94 1.8

Příspěvekod Andre_fux » 21 srp 2016, 20:01

měřil něco měčím čím a nevím co, ale když to měřil, tak to musí být pravda.. klasika

A ten Keith Tanner je kdo? Aerodynamik? Závodník? Tuner? Jo a to jejich měření chladičů snad nemůžeš myslet vážně, že né?!
Neodpověděl jsi mi, ale na to zásadní, co jsou ty hodnoty na té kapotě, a jak je možné, že tam má +1?
CFD simulací NA/NB je na netu triliony, ale ještě jsem nenašel ani jednu použitelnou. Nikde není uvedeno jaký použil autor model turbulence, jaký typ řešiče má, jakou síť atd..
A něco ti prozradím, nikdy, ale NIKDY nevěř ničemu co se dočteš na internetu!!! Někdy není od věci si něco o daném problému něco nastudovat.

jako sorry za tyto reakce, ale dostávají mě tyto srandy! Kdy někdo udělá něco totálně na 3.14ču a ještě se tím chválí jaký je king a že když mu to někdo pohaní, tak, že je tomu nerozumí.
NB 1.6 (81kW) 11.09.1999 Titanium Gray II
NA 1.6 (66kW) 28.10.1996 Montego Blue Mica
„Nejsme tak bohatí, abychom si mohli kupovat levné věci.“ - Baťa
Organizace hromadných nákupů na IL se slevou Aktuální kolo
Uživatelský avatar
Andre_fux
 
Příspěvky: 2118
Obrázky: 1
Registrován: 28 čer 2011, 19:10
Bydliště: 1% Jihomoravský kraj, 99% Středočeský kraj :(

Re: Andrew´s Miata - Red NA 94 1.8

Příspěvekod AndrewG » 21 srp 2016, 20:36

Omluvam sa ze som si pokazil auto a ze som sa dovolil s tym pochvalit na i ternete.tieto reakcie ma stale pohanaju smeromvysrat sa tu na toto forum a riesit veci len cez zahranicne fora. Keith taner je spoluzakladatel flyin miaty ktpru snad nrmusim predstavovat. Poziticne cisla = pozitovny tlak, negativne = vacuum su to tlaky nad kapotou.

Este raz ospravedlnujem sa ze som ta takto rozculil v nedelny vecer, uz zacnem studovat vsetko co sa da aj medicinu a nebudem verit ani bratovi ktory je lekar ....
AndrewG
 
Příspěvky: 2284
Registrován: 19 bře 2013, 21:58

Re: Andrew´s Miata - Red NA 94 1.8

Příspěvekod Andre_fux » 21 srp 2016, 21:04

se svým autem si dělej co chceš.. upřímně je mi jedno co s ním děláš, je to tvé auto. Ale prostě tady píšeš totální kraviny a nedovedeš vystětlit co ty čísla představují. Jen se tu oháníš nějakým strýcem z USaA, ale už neřekneš kdo je. Že je spoluzakladel je informace jako prase..

Ale stále jsi mi ty čísla nevysvětlil, co představují a jak k nim přišel. Pokud ty čísla představují veličinu, které se v aerodynamice používá, tak je to blbě. A ukazovat na něco na netu o čem nevíš nic nepůsobí moc dobře. Spíše naopak.

Protože kdyby jsi si něco málo o tom přečetl, tak by jsi hned na první pohled viděl, že to je 3.14čovina. Klidně mi to napiš a vysvětli do SZ, at ti to tady nezasírám.

Jistě bratrovi tvrdíš, že je srdce na pravé straně a že má za úkol trávení, protože jsi se to dočetl na netu na USaA stránkách a tam to musí být pravda.

EDIT: Vždy je důležité si informaci ověrit a né jí tupě věřit jako hloupá ovce!
NB 1.6 (81kW) 11.09.1999 Titanium Gray II
NA 1.6 (66kW) 28.10.1996 Montego Blue Mica
„Nejsme tak bohatí, abychom si mohli kupovat levné věci.“ - Baťa
Organizace hromadných nákupů na IL se slevou Aktuální kolo
Uživatelský avatar
Andre_fux
 
Příspěvky: 2118
Obrázky: 1
Registrován: 28 čer 2011, 19:10
Bydliště: 1% Jihomoravský kraj, 99% Středočeský kraj :(

Re: Andrew´s Miata - Red NA 94 1.8

Příspěvekod TeeJay » 21 srp 2016, 21:23

Tak nám - těm, pro které je tohle rocket science a nemají čas ani chuť zkoumat implementační detaily díry v kapotě - Andre, prosím, popiš, jak to má být správně, když tohle vidíš jako takovou katastrofu.

Mně se tohle vlákno líbí, je to čtivé, je to zábava, je tam progress, modifikace, které se v jiných vláknech nevidí, a jestli není každá úprava 100% nejlepší cestou k dosažení kýženého cíle, je věc jen a jen Andreje. :)
A jak sám tvrdíš, nikdy nevěř ničemu, co vidíš na internetu... a to platí pro všechno, faktické chyby jsou všude a já v tom nevidím problém, beru to jako fakt... nevím, jestli je tohle správné řešení dalšího zlepšení chlazení, na to nemám znalosti, tak jen z povzdálí obdivuju a tleskám a Andrejovi a jeho Miatce fandím :) A samozřejmě při čtení všeho, čemu nerozumím, myslím na to, že je to jen neověřená informace a nemusí být přesná, ale od toho je internet, který je plný nezávislých zdrojů... Snad si nemyslíš, že někdo si tohle přečetl a už v garáži řeže kapotu. Tohle není manuál výrobce, ale ukázka toho, jak se někteří nebojí svoje auto dostat mnohem dál, než vyjíždí z výrobní linky a mně se to líbí, takže jen tak dál ;)
Uživatelský avatar
TeeJay
 
Příspěvky: 1679
Obrázky: 0
Registrován: 17 dub 2015, 23:44
Bydliště: Hradec Králové

Re: Andrew´s Miata - Red NA 94 1.8

Příspěvekod AndrewG » 21 srp 2016, 22:28

čisielka neznamenajú nič iné len vyjadrujú pre ludí sprostých a nevzdelaných v oblasti aerodynamiky ako som ja a 99% fóra rozdiel v tlakoch pod a nad kapotou.
zaujímavé je, ako sem ťaháš knihy a študium a vieš prehlásiť, že na prvý pohľad vidíš že je to kravina....áno, s gurneyho klapkou pred vetrákom by to fungovalo lepšie. áno s tunelom vedúcim od chladiča po výduch na kapote by to fungovalo lepšie. Áno nesprávne umiestnený otvor na kapote alebo nezmysel alá hood risers, ktoré namiesto toho aby vytiahli vzduch s vysokým tlakom naopak vtláčajú pod kapotu vzduch. áno viiem že ludia si lúbia dať na auto vec ktorú firma predáva ako super vychytávku na auto bez toho aby o tom vedeli hovno. (narážam na "nasávače" na kapotu a nasavania namiesto smerovkových svetiel na NA ktoré práve znižujú chladiacu schopnosť chladiča, kedže tlačia vzduch s vysokým tlakom pod kapotu. Dovolím si povedať, kľudne ma oprav že chladič funguje efektívnejšie čím je vačší rozdiel pred a za ním. teda cielom je vysoký tlak pred a nízky(idealne vacuum) za chladičom. Naozaj neviem ako niekto kto robí s aerom môže povedať, že to vidí na prvý pohlad. človeče ty máš v oku vzduchový tunel alebo čo... vidíš ako sa vzduch rozbíja o masku v predu a ako obteká karoseriu ? vidíš mapu tlakov alebo ako sa to správne nazýva dookola auta a pod kapotou ?
a teraz ešte aj použijem obrázok ktorý tebe bude hneď určite pripadať ako nesprávny a zlý ale predsa....
Obrázek
červené farbičky vysoký tlak modre farbičky nízky tlak. Čo by mohlo nasvedčovať nejakej správnosti z takého mojeho neodporného hladiska je, že nad strechou je modrá farbička ktorá znázorňuje nízky tlak. A náhodou som si všimol, že keď jem keksík v aute a idem bez strechy tak mi otrusinky veľmi zaujímavo vyletujú z auta a nepadajú dole na podlahu. je vidno že nad kapotou v istej časti je modrá farbička. pred oknom je červená farbička - potvrdenie toho, že tzv. hood risers ktoré nadvihnú kapotu vzadu sú kravina.

no a teda teraz prejdem k tomu, prečo teda verím tomu niekomu neznámemu chlapcovi. Flyin miata je obchod ktorý snáď poznáš. okrem toho že sprosto predávajú diely tak majú aj celkom značný vývoj dielov. a to hlavné, je to, že tie diely skúšajú v realnom svete na zavodnych ale aj civilných autách. tá zjednodušená mapka rozdielov tlakov je výtvor keitha z flyin miaty a nie som si istý či na tom nespolupracoval s emiliom z 949racing. zase nejaký chlapík čo hovno vie, a vyzerá ako homeless s krivými zubami ale čuduj sa svetu jeho autá vyhrávajú nie len spec miatu ale aj preteky národnej úrovni. Ale to samozrejme nič neznamená, vyhrať sa dá aj s autom ktoré ja nahovno, či nie ? Táto tvoja reakcia mi pripomenula reakciu maxsporta, keď som predával moj starý rozbitý tein podvozok. reakcia na štýl "to je veľa za takú mrdku". Spomínam to preto, lebo kamarát ktorý somnou chodí na slalom má úžasný ohlins podvozok, rovnaké pneumatiky a odjazdené rovnako slalomov. rovnako 1.8 autá. Len akosi napriek tomu, že má podvozok za 2litre, oproti mojim mrdkam ktore nie su hodne ani 100€ som rýchlejší o 5sekund na 2minutovej trati a auto mi podrží o 0.1G viac. Myslím že z výpočtov a aj na prvý pohlad by ti vyšlo, že ma musí s tak super podvozkom zahanbit.... ale to som odbočil pardon.

no a teraz by som rád počul od teba, okrem toho že je to na prvý pohlad zjavné nejaké dôvody, lebo mám tu 2 posty od teba z ktorých si teda myslím nikto, nie len ja nič nezobral. okrem toho že je to vlastne cele napiču.

2 obrazky na pobavenie, nejake nezmyselne nefungujuce auta s vetračkami na kapote, ktoré zhoršujú chladenie a aj pridávajú na vztlaku snáď :-)
Obrázek
Obrázek
Obrázek

a ešte videjko
https://www.youtube.com/watch?v=wjjOgX_C5g0
a članoček (manual) od strýca z USA
https://www.flyinmiata.com/support/inst ... ouvers.pdf
AndrewG
 
Příspěvky: 2284
Registrován: 19 bře 2013, 21:58

PředchozíDalší

Zpět na Krásky členů fora

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 245 návštevníků