Andrew´s Red Miata - 1.9 VVT ITB NA

Co člen fora a jeho vůz, to jedno téma. Pochlubte se svými "kráskami"!
Pravidla fóra
Co člen fora a jeho vůz, to jedno téma. Pochlubte se svými "kráskami"!

Re: Andrew´s Miata - Red NA 94 1.8

Příspěvekod Andre_fux » 21 srp 2016, 23:26

AndrewG píše:čisielka neznamenajú nič iné len vyjadrujú pre ludí sprostých a nevzdelaných v oblasti aerodynamiky ako som ja a 99% fóra rozdiel v tlakoch pod a nad kapotou.
tu první větu snad nemyslíš vážně, že?! Rozdíl tlaku pod a nad kapotou!? A to jako k čemu?

CO tam měří, tak bude s nějvětší pravděpodobností tlaková diference vůči atmosferickému tlaku a tlaku na kapotě. už však nepíše jak to měřili

To že to je kravina pozná i zde tak 80% lidi. A to z následujícíh důvodů:
1. Aby ta díra (mimochodem velká jako kráva) tak musíš vytvořit podtlak. Tady sice nějaký bude, ale zabiješ jej přetlakem na hraně té velké díry.
2. Výztuhy kapoty předtavují pro vzduch velký odpor
3. Chybí ti tam zvedlá hrana, které vytvoří vyšší podtlak
4. Proč máš tu díru v z 30-50% v oblasti přetlaku či statického tlaku, když tak moc věříš tomu měření těm pánům z USaA?
5. Oblast přetlaku v podkapotním prostoru bude tak o 1 vzdálenost díry dále ( hrana víka ventilů)

Kdyby si ti tou dírou povedlo dostat ven všechen vstupující vzduch co tomu teplu asi řekne zadní část motoru, svody..?

O fungování chladiče se nedá jednoznačně říci, že je důležitý mít před chladičem velký přetlak a za chladičem velký podtlak. Protože pokud máš takto provedeno chlazení, tak bude mít chladič velký odpor. Jde o to aby chladič měl co nejmenší odpor při dostatečném chladícím výkonu. Proto se použivají šikoré chladiče, kde je však třeba mít malou rychlost proudění kvůli tlakovým ztrátám na vzduchu.

Člověk, který pracuje s aerodynamikou to vidí na první pohled. Stačí se pak podívat na to jak to máš dané ty na autě a jak to mají ty auta co jsi sem nahrál. mají snad v hladké kapotě vyřezanou a olemovanou díru? Já ji teda ani na jednom nevidím. Malí výstupní díru velkou jako kráva vzhledem ke všem vstupním dírám? Ani u jednoto tomu tak není! Vidíš snad jak to mají udělané pod kapotou? Je ta tvá díra z eva IX v cca podobné vzdálenosti k motoru jako na evu? není! Je tvá kapota tvarovaná tak jako je tomu u eva? Není. To že ti při stání z toho sálá teplý vzduch je celkem logické, protože teplý vzduch má nižší hustotu jak vzduch studený.

A pak viděl jsi někdy napsat někoho na foru, že napsal, že něco udělal a že to řešení bylo na hovno? Já jsem teda zatím na nic takového nikdy nenarazil. Ono je sakra těžké si přiznat chybu a obvzláště na internetu.

Ještě jedna poznámka na závěr, když jsi psal, že pokud jsou lidi nevzdělaní v oblasti aerodynamiky, tak by jsi si pak mohl odpostit to psaní co jsi psal. Nebo snad říkáš bratrovy doktorovi jak je co u člověka?

EDIT: Nikde jsem nenapsal, že to máš napikaču.. Jen jsem napsal, že to nemusí fungovat!
EDIT 1: Proč tady na té kapotě je špinavá kapota ze zadní strany až na zadní hraně té kravské díry? Ta fotka jen potvrzuje to co tady píšu. Hádám, že když kdokoliv tady na foru vyfotí kapotu z vnitřní strany, tak bude mít kapotu špinavou na tom samém místě.
Přílohy
evohood9.jpg
NB 1.6 (81kW) 11.09.1999 Titanium Gray II
NA 1.6 (66kW) 28.10.1996 Montego Blue Mica
„Nejsme tak bohatí, abychom si mohli kupovat levné věci.“ - Baťa
Organizace hromadných nákupů na IL se slevou Aktuální kolo
Uživatelský avatar
Andre_fux
 
Příspěvky: 2118
Obrázky: 1
Registrován: 28 čer 2011, 19:10
Bydliště: 1% Jihomoravský kraj, 99% Středočeský kraj :(

Re: Andrew´s Miata - Red NA 94 1.8

Příspěvekod drzko » 22 srp 2016, 09:32

@Andre_fux, toto neni tvoja prva, dovolim si vzhladom na to ze v tvojom prispevku lietaju same picoviny pouzit to slovo, kokotska reakcia ktoru vidim.
Ak to naozaj je take strasne zle, tak sa to da napisat aj uplne inym stylom.
Ja viem o aerodynamike akurat to co som sa naucil na maturitu a to co som si ako letecky modelar a fanusik lietania nastudoval.
Mam ale vystudovane trenerstvo volejbalu a hadaj co, ked som na kupalisku kde si niekto chce zahrat beach tak nestojim vedla ihriska a nekricim nanho ze je kokot pretoze to nerobi tak ako ma.
Pokial si fakt taky macher na aerodynamiku tak by si si nasiel zdroje, na zaklade ktorych AndrewG urobil to co urobil, a podrobil ich vecnej kritike,a idealne to vysvetlil vsetkym tu na fore.
Urobil by si pre ludi na tomto fore ovela viac ako tymi dvoma ukricanymi komentarmi. Pokial to je nad tvoje sily, tak sa na toto vlakno vyser, myslim ze vsetkym sa nam potom ulavi.

EDIT: trvalo mi asi tri minuty kym som nasiel clanok na zaklade ktoreho AndrewG postupoval, co len potvrdzuje ze okrem hejtovania na fore si si nedal absolutne ziadnu namahu...
1.8 NBFL
drzko
 
Příspěvky: 353
Registrován: 20 říj 2013, 13:51
Bydliště: Bratislava - Záhorská Bystrica

Re: Andrew´s Miata - Red NA 94 1.8

Příspěvekod Andre_fux » 22 srp 2016, 10:11

@drzko : Jen jsem si opovážil komentovat pár dosti divných vět a tvrzení, které považuje za svaté...

takže první tvrzení na které jsem se opovážil reagovat:

AndrewG píše:
....takže vychádzajúc z nasledujúceho obrázku som sa zamyslel nad vážnou vecou....(čím nižšie číslo tým vačšie vacuum sa tvorii nad kapotou. veľmi podobne akurát s pozitívnymi tlakmi to vyzerá pod kapotou....

A to kde jsi přišel na takovou somárynu?! To by dle té tvé teorie letadla vůbec nemohla létat..

Dle mě ta díra je kravská, a ve svém důsledku to může mít výsledek opačný! To že to na nějakém autě funguje neznamená, že to na druhém autě bude fungovat.

EDIT: Doporučuji raději nastudovat nějaké ty knihy, které se věnují aerodynamice závodních vozů a né nějakého maníka na forech.
EDIT1: Pár technikých otázek: Jak je možné, že tam máš na kapotě +1??? Co je to hodnotu ty čísílka? Jak k nim přišel?


Když někdo věnuje čas a námahu pročítáním for nějakých maníků z USaA, UK či kama.. Tak by udělal lépe, kdyby ten čas věnoval četbě knih a článků ohledně tohoto problému a informace si ověřil.

Jo a když tady máváš tím zdrojem, tak si tvé pozorné oko povšimne, že výstupy mají úplně jinde než andrewG, jejich plocha ja o poznání menší. A jsou totálně jinak tvarované. Ano toto řešení bude funkční!

Navíc důvody proč si myslím,že to nebude pravé ořechové jsem uvedl v příspěvku víše.
NB 1.6 (81kW) 11.09.1999 Titanium Gray II
NA 1.6 (66kW) 28.10.1996 Montego Blue Mica
„Nejsme tak bohatí, abychom si mohli kupovat levné věci.“ - Baťa
Organizace hromadných nákupů na IL se slevou Aktuální kolo
Uživatelský avatar
Andre_fux
 
Příspěvky: 2118
Obrázky: 1
Registrován: 28 čer 2011, 19:10
Bydliště: 1% Jihomoravský kraj, 99% Středočeský kraj :(

Re: Andrew´s Miata - Red NA 94 1.8

Příspěvekod PavelS » 25 srp 2016, 03:01

Andre klidni to... Nevim jestli si nějak blbě vstal, nebo co, ale místo normální debaty tady vyhejtuješ cokoliv a kohokoliv pomalu. Kdo je Keith Tanner snad víš, jestli ne, tak doporučuju někde najít - pokud ti nevadí, že je z USA teda. To že si taky myslím, že to má Andy moc velký je spíš otázka vkusu, ale když rozumíš aerodynamice, tak bych čekal, že to v první reakci vysvětlíš a ne to cos předvedl.

Ad výdechy - já je chci dělat dle Singular motorsport - a přiznám se bez mučení, že kvůli tomu se vracet k aerodynamice nebudu - využiju know how někoho, v koho mám důvěru.
Uživatelský avatar
PavelS
 
Příspěvky: 3914
Registrován: 18 led 2010, 19:28
Bydliště: Praha

Re: Andrew´s Miata - Red NA 94 1.8

Příspěvekod Jr. » 26 srp 2016, 09:49

Předem komentáře bych jen rád zmínil, že o aerodynamice vím teoreticky i prakticky nic.

Každopádně. Super práce Andreji, pokračuj a krm nás tím:). Fakt mě progress na tvé Miatě baví. A ta kapota se mi i dost líbí!

P9Yoxk6.jpg
Uživatelský avatar
Jr.
 
Příspěvky: 664
Obrázky: 2
Registrován: 04 kvě 2013, 23:26

Re: Andrew´s Miata - Red NA 94 1.8

Příspěvekod AndrewG » 27 srp 2016, 08:07

Diki :) len pre info vcera auto preslo celkom solidnym testom naceste do rakuska podialnici 2hodiny v kuse pri 140kmh - to v mojom pripade znamena 5200ot pri 30C bez akychkolvek problemov...
AndrewG
 
Příspěvky: 2284
Registrován: 19 bře 2013, 21:58

Re: Andrew´s Miata - Red NA 94 1.8

Příspěvekod spooon » 28 srp 2016, 21:52

nechci tady rozdmýchávat nějaký hejty, ale zrovna na dálnici má chladič dostatečný přísun studenýho vzduchu na chlazení, takže už je jedno jak je to řešený za ním(dneska sic teda jen půl hodiny z Phy do Liberec při 160, což je tusím něco kolem 5500ot/min, a teplota vody celou dobu kolem 90°C). To spíš nějakej malej okruh, kde se nenabere moc velká rychlost a točí se do redline v nízkých rychlostech.
spooon
 
Příspěvky: 533
Obrázky: 0
Registrován: 03 kvě 2012, 22:58

Re: Andrew´s Miata - Red NA 94 1.8

Příspěvekod vhml » 28 srp 2016, 21:58

Co v tom máte za diferáky že točíte takový otáčky? Vždyt sériový NB má ve 150 kolem 4500ot.
vhml
 
Příspěvky: 1070
Registrován: 28 črc 2015, 12:11
Bydliště: Chodsko

Re: Andrew´s Miata - Red NA 94 1.8

Příspěvekod spooon » 28 srp 2016, 22:39

já to nevím úplně přesně, ale rozhodně tam něco přes 5000ot/min bylo. (jo a beru rychlost dle GPS)
spooon
 
Příspěvky: 533
Obrázky: 0
Registrován: 03 kvě 2012, 22:58

Re: Andrew´s Miata - Red NA 94 1.8

Příspěvekod TeeJay » 28 srp 2016, 23:38

A Andrej má kratší převod :)
Uživatelský avatar
TeeJay
 
Příspěvky: 1679
Obrázky: 0
Registrován: 17 dub 2015, 23:44
Bydliště: Hradec Králové

PředchozíDalší

Zpět na Krásky členů fora

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 118 návštevníků