Dovolená končí a hlavní práce, které jsem chtěl na autě udělat jsou hotové...
Ve čtvrtek jsem dostrojil předek, nárazník, nadkolí atd. Bylo hezky, tak šla střecha dolu a hurá na menší projížďku. A když byl zahřátej olej, tak jsem ho rovnou vyměnil.
V pátek jsem si půjčil stahováky na pružiny a dal se do výměny zadních tlumičů. Na pravé straně to šlo celkem dobře, ale vlevo to byla past vedle pasti. Povoluju tlumič v rameni, šroub ale nevylejzá. Hmatem jsem zjistil, že je v rameni "matice", která je v plechový kleci, která shnila a matice se protáčí. Telefon m8rinkovi, kterej řekl: "Přivez rameno, problém vyřešíme". Tak jsem se dal do vymontování ramene, nicméně mi trvalo víc jak 2 hodiny, než jsem ho z auta dostal. Nejtěžší bylo dostat ven spodní čep, zarezlej v těhlici, po chvíli přemlouvání tyčky stabilizátoru jsem si zase připomněl, že někdy je lepší použít jako klíč flexu.. Nicméně se podařilo, u m8rinka jsme problém vyřešili, ale objevil jsem další věc,které jsem si předtím nevšiml. Na tlumiči je prasklá pružina. Takže jsem z m8 vymámil seriový pružiny, co mu zbyly ze Sportive. Díky
V sobotu jsem zase vyndal pravej tlumič, abych vyměnil obě pružiny, vše už šlo jak po másle, takže výsledek jsou nový tlumiče, zánovní pružiny a nový tyčky z.stabilizátoru a jako bonus dva z osmi excentrů rozhejbaný kvůli geometrii, kterou doufejme auto absolvuje příští týden
Pak jsem jen vyměnil brzdovku, auto jen narychlo umyl od prachu z broušení a vyluxoval.
A co Mazdu ještě bude čekat?
- oprava stahovaček, aby chodily tak jak mají
- dořešení úchytu stylebaru (je uchycen jen na krajích)
- výměna vodní pumpy (s největší pravděpodobností se jedná o zdroj nepříjemného hluku od motoru)
- repas startéru a alternátoru
A pakliže se něco dalšího nevytelí, tak bych rád s autem jezdil..
Překvapilo mě, kolik pozornosti to auto během jednoho odpoledne co jsem s ním jezdil přitáhlo