Tak na mě funguje marketing jen tehdy, když se v dané věci nevyznám. Pak dám rád na doporučení.
Jinak od Millerů se mi ozvali velmi rychle, obchodní ředitel pan Vejvoda mi napsal následující (třeba to někomu v budoucnu pomůže, odpovídal přímo k mému konkrétnímu autu):
Pro převodovku i diferenciál použijte plnou syntetiku 75w90 – a to buďto Premium TRX Synth 75w90
http://www.millersoils.cz/trx-synth-75w90-gl4-5?c=84 nebo jeho vylepšenou verzi s nanočásticemi EE Transmission 75w90
http://www.millersoils.cz/ee-transmission-75w90?c=383 Celkem Vám stačí 3 litry.
Do motoru je co se tabulkových norem a specifikací týče přímá náhrada toho Castrolu náš Premium XF Longlife ECO 5w30
http://www.millersoils.cz/xf-longlife-eco-5w30 spíše již opět špičkový nano EE Longlife ECO 5w30
http://www.millersoils.cz/ee-longlife-eco-5w30?c=63 Lidé z MX fóra ale často spoléhají na technologicky nejpokrokovější oleje z řady Motorsport a to konkrétně CFS 5w40 NT
http://www.millersoils.cz/cfs-5w40-nt?c=191 což je špičkový civilně-sportovní olej na esterové bázi + opět s nanočásticemi.
Pokud byste volil opět nějakou civilní 5w30, osobně bych ale nevolil A5 olej, který dělá slabší olejový film, ale poctivou XF Longlife C3 5w30 nebo EE Longlife C3 5w30. Pokud snad olej 5w30 občas doléváte, potom přejděte na 5w40 – Premium XF LOnglife 5w40 / EE Longlife 5w40 nebo právě již zmíněný sportovní CFS 5w40 NT.
Takže je to zase na mně...
a
Každopádně to zúžilo otázku: vzít do motoru i převodovky (diffu) spíš tu klasiku, nebo "nano"? Co myslíte, co je lepší pro "daily car", který jezdí celoročně? A pak je tu ta věc A5 vs. C3. To vůbec netuším...