Tak mi do K&K opět něco skočilo, nicméně bych nebyl ani tak schopný dojet. Zkusím lehce nastínit situaci, která tomu předcházela...
Kolega z práce mě požádal, jestli bych s ním nejel omrknout jednu MX-5 (NBFL) do Olmíku. Trošku jsem váhal, jakým autem se pojede, ale bylo jasné, že si toto nemůžu nechat ujít. Nakonec volbu vyhrála MX-5 před Focusem, i když byly vyloženě tropy, dusno a ohlášeny nějaké bouřky. A tak se po práci vyjelo z Ostravy a mezi rosícími se hlavami se odrážely zvukové vlny zejména na "frekvenci Miata". I přes neskutečné dusno to vypadalo na pěknou vyjížďku s o to zajímavější zastávkou. No nebudu to natahovat, míjejíc Mošnov jsme si tak pěkně podřazoval z 5°na 4°, po lehké deceleraci jsem chtěl řadit 3°, nicméně spojkový pedál šel strmě dolů a nekladl žádný odpor. Hned jsem věděl, která bije a naše čela se o to více začala rosit. Zkrátka všechno špatně, do bezmála dvou hodin jsme měli obhlížet černou NBFL a přitom jsme trčeli v modrém NB s naprosto nefunkční spojkou. Co se přesně stalo? Odpověď je jednoduchá - praskla hadice a pedál nešel natlakovat.
Začal jsem přemýšlet o odtahu a pak jsem si řekl, že to tedy zkusím. A tak mě čekala skoro 30 Km dlouhá cesta zpět domů přes nespočet světelných křižovat. Ale s receptem, chcípnout motor, startovat na 2°s lehkou korekcí plynového pedálů a následně VELMI ale VELMI TRPĚLIVÝM zařazením 4°přes meziplyn, se mi podařilo bez újmy synchronů a baterie dorazit (jak jsem byl rád, že jsem vyměnil tu starou Panasonic baterii za Vartu s 520A startovacím proudem). Myslel jsem, že heel-and-toe je ten nejvyšší gurmánský stupeň jak řadit, no jak jsem se mýlil
A teď trošku zrychlíme a to doslova. S většinou času atakující konstrukční rychlost Focusu II jsme se řítili do Olomouce, obhlédli a projeli poměrně vymazlené a vkusně upravené NBFL, abychom mohli následně vyrazit zpět a kličkovat mezi blesky. Určitě jste napjatí jestli kamarád, řekl své "ANO". Vzhledem k tomu, že už je asi opět na cestě do Olomouce, tak.... No myslím, že tu brzy najdete jeho téma, pokud půjde vše podle plánu.
PS: Nová spojková hadice (HEL Performance) je už svém místě. Velký díky patří Jaggymu, u kterého jsem ji objednal v Pátek dopoledne a v Sobotu ráno byla u mě
PPS: Tak snad příští K&K vyjdou