Tak konečně vyřešen problém
Miata za jízdy chcípla, dneska přijel balíček z Anglie s novým senzorem polohy klikové hřídele. Dneska jsem absolvoval cca 20 km test, zítra mě čeká dalších 120.
Co je to za značku, netuším, v ruce nepůsobí nijak levně ani draze, na pohled vypadá stejně jako ten, co jsem v autě měl, jen má tenhle navíc popsanej kabel...
stál 1500 i s poštovným,
objednaný 20. prosince z Anglie přes eBay, 29.12. doručen, což je fajn.
Samozřejmě jsem ho musel hned nahodit, 14 dní bez Miaty je hrozná věc. Nevím, jak to vy, co ji máte zazimovanou, přežíváte
Na některých částech motoru se mi za těch 14 dní, co auto stálo, udělaly drobné bílé flíčky, snad plíseň nebo co. To jsem ještě neviděl, ale je to blbost a zítra ji spálím
Největší sranda byla překvapivě ani ne nasazení nového senzoru, ale sundání starého. Konektor senzoru je samice, která má svůj úchyt na bloku motoru, a vycvaknout ho bez úzkých kleští je zážitek. Použil jsem dva tenté pilníky, ze kterých jsem si kleště naimprovizoval, abych rozevírací upínák na konektoru mohl smáčknout a konektor z bloku oddělat.
Navíc je jeho kabel propletený kolem řemenu serva a to tak blbě, že je potřeba značnou silou řemen napnout směrem k sobě, aby se z druhé strany podařilo konektor prostrčit.
Tady ještě fotka starého. Stejně jako na druhé straně u spojky, mírně tu uniká olej. Ale dolévat jsem ještě nemusel (3k km), tak to asi nebude tak horký, jen je tohle vrstvička vytvořená za pár let... a že je to kolo povrchově rezavý snad není takovej problém, všechny čtyři body na kole pro senzor jsou pevné a v původní velikosti, na funkčnost to tedy nemůže mít vliv.
Sranda byla vymezování vůle mezi senzorem a tím kolem klikové hřídele, jak se mu říká, nevím. Neměl jsem ho zrovna otočené tak, aby byl zub pro senzor přímo pod senzorem (když tam jsou jen 4, tak to jde taky docela blbě), takže jsem si našel dřívko, které se přesně vešlo mezi kolo a původní senzor, a když jsem šrouboval nový, vůli jsem vymezil oním dřívkem a bylo hotovo.
A když už jsem to měl tak hezký všechno otevřený, rovnou jsem tam prdnul K&N vzduchovej filtr. Že bych cítil nějakou změnu, říct nemůžu, a s hardtopem moc nechci posuzovat ani zvuk, jestli je tam změna, tak není výrazná. Ale motoru se určitě lépe dýchá a další poznatky budu mít až zítra, až s ním něco najedu a ne jen těch pár km, co jsem najezdil dneska. Starej papírák jsem konečně zahodil.
A na závěr celé dílo. Kdyby mi někdo loni řekl, že si jednou budu takhle s autem hrát a měnit věci, o kterých jsem ještě nedávno nevěděl, že v autě jsou, nevěřil bych...
Další v pořadníku jsou bílé odrazky a blinkry, snad zítra, nová těsnění pod řadičku (IL, jsou doma), nové svičky (NGK, jsou doma) a kabely (Magnecore, v letadle).
Mimochodem, ví někdo, jaká jsou označení žárovek v autě (potkávací, dálková, blinkry)?
Nejvíc potřebuju koupit oranžové žárovky blinkrů a vytvořit či koupit krabičku povinné výbavy, co pásne na Miatku