Hoši, hoši...
Musím se podělit o zkušenost...
To byla anabáze....
►Tak jsem dojel do servisu, prvně, že nejdou nastavit jiný než tovární hodnoty, pak že teda jako jo, jdou...
No... Pán (týpek vo fous starší než já) mechanik asi 40 minut nastavoval takový ty ptákoviny na seřizování, čuměl do toho, jakoby to viděl prvně a klikal na PC furt tam a zpátky, protože nevěděl proč to nejde... Pak se šel poradit s mistrem, ten zakroutil hlavou a šel a nastavil to během 3 minut.
►Tímto však zábava nekončí... Na nápravu čuměl stylem "ty vole, co to je? tady je něco kulatý a točí se to". Asi 15 minut se jebal s odklony zadních kol, pak konstatoval, že to nejde nastavit. Tak jsem mu tak nějak nenápadně ukázal, že excentry jsou tam dva a ne jeden. Uznale pokynul hlavou a dal se zase do práce... Čučel jsem mu do PC a když přešel ke štelování přední nápravy, tak jsem jen doufal, že zadní ještě není hotová.
► Začal nastavovat sbíhavost předních kol.. Bylo nastaveno na krásných 0°, pak, nechápu proč, začal tyč řízení nahřívat hořákem, i když měl matice povolený a sbíhavost nastavenou. Po nahřátí to pošteloval tak, že to spíš dokurvil.
► Poté přišel nervózní mistr a začal do mě pičovat, co že si to tady vymejšlím za pičoviny, že musel poslat zákazníka do prdele a že mu kvůli mě utíkaj prachy a že jsem jako měl říct rovnou, že chci nastavovat takový sračky... Došlo k velmi ostré výměně názorů, při které mistr kopal do věcí kolem.. Během které jsem se dotázal mechanika, jestli jako zadek už má hotovej. On že jo.
►Tak jsem se zeptal jestli jako to levý kolo rozbíhavý a pravý sbíhavý je v pořádku. A on že jo, že jsem to přece tak chtěl, že celková sbíhavost je 10´. Tak jsem se mu pokusil vysvětlit že 10=5+5 a né -10 a +20 (což je sice taky pravda, ale pochybuju, že taková matematika platí i u geometrie kol). Když jsem se mu pak pokusil názorně ukázat, že s takovou bude to auto čtyřstopý, tak se mi vysmál do xichtu před svýma dvěma kumpánama.
Tak jsem zakroutil hlavou... V tom se do mě obul mistr, že ať se nenavážím do jeho mechaniků a kdesi cosi. Já jakožto mistr asertivního chování (bez legrace a to mám po probděné čtyřiadvacítce) jsem se ho zeptal jestli mám nebo nemám pravdu. Mlčel...
►Tak jsem řekl, že jedu, když tak moc otravuju a nenechám se opít rohlíkem. Mistr ještě párkrát do něčeho praštil a řekl ať teda sjedu z rampy a pak ať dojdu to s ním vyřídit.
►Hodil jsem auto bokem a čekám na týpka. Týpek už si to ke mě kráčí s výsledkama geo. Přišel ke mě a jako vyměněnej se mi začal omlouvat, že mám pravdu a že mi to vlastně ještě víc rozhodili a že mám jet a že je to dobrý a sorry a sorry a sorry. Já mu řekl, že mu klidně zaplatím tu půlhoďku, co se na autě opravdu dělalo, ale víc ať po mě nechce. A on že né, že mám jet a ať mám pěknej víkend a ať se nezlobím a tak.
►Dal jsem mu ze slušnosti kilo, podali jsme si ruce, ještě jednou se omluvil a dal mi papír od geo.
◄►Výsledky sem psát radši nebudu... Ale jen tak zběžně:
Levý přední kolo
rozbíhavý a
pozitivní odklon
Pravý přední
sbíhavý a
negativní odklon
levý zadní
rozbíhavý a
neg. odklon asi 1,5°
pravý zadní
sbíhavý a
neg. odklon asi 0,8°
Takže totálně rozhozený auto, volant nakřivo, protože je to čtyřstopý jako prase, na jednu stranu to zatáčí hezky na druhou hrozně.
Takže mám auto nastavený na NASCAR.
Cestou domů jsem se stavil v servisu (dělají tam i rally auta), kde dělá známej, ten si na mě vyčlenil 2 hoďky ve čtvrtek. Tak snad se to dá do kupy.
Jestli jste to dočetli až sem, tak gratuluji, získáváte certifikát čtenáře mého skromného topicu.