Takže, konečně jsem se dočkal a auto podstoupilo "menší" servis u Jaggyho. Původně se mělo dělat jenom pár věcí, ale nakonec mi to nedalo. Jak klasické...
Udělalo se následující:
- coolant reroute (SKIDNATION) + Motorad highflow termostat 88°
- chladič vody 30 mm + výměna chladící kapaliny + aditivum
- chladič oleje s termostatem + dolití oleje cca 1L
- instalace budíků DEPO Racing pro měření teploty oleje a vody
- rozvody, pumpa, těsnění
- 14° BTDC mod (zvýšení předstihu)
- Instalace předních desek HAWK HP+ a výměna brzdovky za MOTUL RBF 600 Racing
- tvrdší silentbloky motoru Mazdaspeed
- polyuretanové silentbloky diferenciálu - Strongflex červené (80 ShA) + dopasování / dotažení PPF (při brždění motorem se ozývají vibrace), montáž chybějícího PPF šroubu
- odebrání nádobky s aktivním uhlím (a následné vrácení - nádrž šíleně tlakovala a po otevření víka )
- seřízení vůlí pedálů (spojka, brzda, plyn)
- vyčištění volnoběžného ventilu
- přenastavení zadního H&R stabilizátoru (medium >> soft)
- a možná i něco více
Auto po poštelování předstihu jede určitě lépe a od 3-5K má určitě více krouťáku, přitom výlety do omezovače jsou stále velmi ochotné. Celkově to prostě ožilo. Díky předělanému chlazení už nehrozí šílené teploty oleje (zatím max 105°) ani na trackdays. Přenastavení zadního stabilizátoru zase přineslo více komfortu na rozbitých cestách, přitom náklony nejsou o tolik větší. Ba naopak se dá lépe hrát s váhou což je fajn hlavně u utažených pasáží. A když se někde přidal komfort, tak se hned musel ubrat tvrdšími silentbloky diffu. Je to teď více hlasité, jsou patrné i vibrace při puštění plynu. Na daily ježdění bych tuto úpravu nejspíše nedoporučil. Na druhou stranu je vše tak nějak více propojeno. No a s Hókama to už i trošku brzdí. Prostě úpravy, co to auto posunuly zase o něco dále.
Kromě toho jsem si asi týden předtím začal hrát s dálkou. Takže už mám vyfrézované planžety (ano, budu mít vysřelovákyala VW) a taky došlo k preparaci čipů imobilizérů z původních klíčů. Někdo možná obrací oči, ale preferuji "vše v jednom" než nějaké přívěšky, které se za pár let kompletně rozpadnou. Navíc jsem měl celkem 3 klíče, takže mi zůstane stále jeden origo. O nějakm víkendu už jenom zapojím jednotku centrálu, odskok kufru a taky jednotku na automatické dojezdy oken.