Winie píše:rudy ja tu od tebe cetl nejak kolem pul jedny jeste nejakej prispevek. Kam to zmizlo?
Prepáč, ja som chel upraviť príspevok kôli gramatickej chybe ale neštasne som stlačil refresh a vymazalo sa to.
Podľa toho čo som pochopil v knižke sa to snažili spraviť aby nemuseli používať externé súčiastky.
Ja som sa MAP snažil vyhnúť z toho dôvodu, že čo som čítal, rozidiel krivky MAP a MAF je viac ako 10% v niektorých miestach a to som ja nedokázal vykompenzovať. Ale keď tebe je jedno čo si myslí ECU o vstrekovaní ide ti o časovanie. Tak to môže byť zanedbatelné. Ale stále je to sučiastka a malinký plošák navyše.
Ak chceš môžem ti vyroviť zapojenie kde budú trimrie a tými si nastaviš potrebné hodnoty na výstup (aj keď chuť na leptanie plošákov práve nemám).
Keď nad tým teraz pri písaní rozmýšľam napadla ma dalšia vec. Na TPS z kawy hod parelelne odpor tak aby mal rovnaký rozsah ako trimer ktorý je vo vnútri MAF namontovaný priamo na klapku (ak je to v zapojení napäťovej deličky nemusiš ani len meniť odpory). Potom bude stačiť tento TPS pripojiť do plošáku ktorý je v MAF a bude sa to správať rovnako. Prirobť tranzistor na spínatie 0 a 5 voltov pri otvorenom a zavretom plyne je maličkosť.
Týmto bude 'load' reprezentovaný polohou pedálu, čo bude primo závysle aj na palive. A ECU podľa otáčok spraví s časovaním to čo má.