miata von igor

Co člen fora a jeho vůz, to jedno téma. Pochlubte se svými "kráskami"!
Pravidla fóra
Co člen fora a jeho vůz, to jedno téma. Pochlubte se svými "kráskami"!

Re: miata von igor

Příspěvekod kousmen » 28 říj 2015, 15:57

Fíha, to je krasavica. Má hodně do sebe jen s těma kolama. Příští rok chci s tebou taky nějakou fotku. :D Kola jsou koukám úspěšně opravený a k světu víc než dřív...
Invisible Ride
Uživatelský avatar
kousmen
 
Příspěvky: 2931
Obrázky: 1
Registrován: 30 říj 2010, 17:47

Re: miata von igor

Příspěvekod hroche » 28 říj 2015, 18:46

seatik píše:Taková nenápadná,ale zajímavá mazdička. Ty kola jsou boží ;)


přesně tak ty kola!!!!
hroche
 
Příspěvky: 1423
Registrován: 08 říj 2012, 13:17

Re: miata von igor

Příspěvekod Igor » 28 říj 2015, 23:21

Kluci pochvala pred nastoupenou jednotkou potesi.bile jsem se bal,moc ju nemusim ale nakonec dela radost.
Pro presnost kola: Weds tc05 14ky,repasly nove
zdejsi starousedlici znaji:)
Par fotek z dnesniho vejletu

Jinak moc tesknim po rollbaru,ale furt semi nelibi, ze se donej budu brinkat hlavou.stale tudiz spekluju co stim
Přílohy
20151028_141227-1.jpg
20151028_141241-1.jpg
20151028_141140-1.jpg
Igor
 
Příspěvky: 323
Registrován: 05 led 2013, 12:19
Bydliště: Brno

Re: miata von igor

Příspěvekod Igor » 27 zář 2017, 14:08

Po letech taky update. Odehrálo se toho vícero a předem sory za délku hlášení :)


1.téma brzdy

vše je napsáno výše, ale pro shrnutí a uzavření tématu. Nechal jsem zrepasovat třmeny, dal nový desky ( hawk hp+ ), kotouče ( black diamond ), nerez hadice. Po smontování nefunkční abs. !!!1 rok!!! laborování, výměna všeho možnýho, 3 mechanici to zkusili. Až mi Miloš - tímto mu děkuji, dal kontakt na šikovnýho borca, kterýžto za půl hoďky abs rozchodil. Co byl problém? Při repasi třmenu nastříkali barvu nerovnoměrně, tím se špatně usadilo čidlo abs a stačilo 0,0nic mm aby nefugovalo. Smál jsem se a brečel zároveň.
Každopádně teď brzdy šlapou jak mají a jeto radost.

2.téma převodovka

Opět rozebráno výše ve vlákně.
Stejný mechanik comi zachránil brzdy semi koukl na již zrepasovanou skříň. Nezdál se mi chod některých kvaltů. Zjištěno následující. Při 1.repasu se nevyměnily ložiska (ač jsem je všecky dodal v repasní sadě) a nevymezily vůle na hřídeli. Ta měla vakl jako prase = všechna práce šla do kytek. Po 2-3 tis km od 1 repasu se z převodovky vylil olej se slušnou hromádkou kovovejch hoblin.
Opět dilema sehnat skříň nebo repas znova. Dvakrát do stejné řeky nevkročíš se říká, a proto jsem koupil znova repasní sadu a do řeky vkročil :-). Prostě mito nedalo. Na po 2. už se zdá, že všecko vyšlo. Kvalty si sedly a řadím, jezdím jedna radost. Opět díky Milošovi. Letos s autem najeto snad nejvíc za dobu mého vlastnictví tj. 6 možná 7 tis km.

3.téma motor

jako u předchozího, vše rozebráno výše a historie začíná u jednoho a toho samého mechanika.
Opět se rozepíšu, možná to může pomoct vícero lidem.
Koncem letošní sezony jsem si všiml že povážlivě mizí olej. V současné době je úbytek litr / 1000. Po delším brždění z kopce motorem a následném přidání plynu se z výfuku vyvalí modro-bílo-šedý dým, který smrdí spáleninou a jeho opravdu hromada. Takže víme kudy vítr vane - pístní kroužky ( už zase ).

Proč se to stalo? Těžko říct, prapůvodní problém byl uník oleje a přehřívání motoru. Po první repasi, kde se dělaly jen kroužky a honování se ztráta oleje zastavila. Ale přehřívání trvalo. Přehřívání nikdy nešlo až do vyvření vody. Pokaždé se to objevilo po chvilce stání se zapnutým motorem. Po rozjezdu opět návrat do normálu. Inu 23 let staré auto, jal jsem se vyměňovat vše kolem chlazení - chladič, hadice, termostat ( 2x ), chladící kapalina, čidla teplot atd.. Nic nepomohlo, ikdyž zlepšení určité bylo.
Poslední fáze - letos byl odpojen okruhu topení interieru a problém se zlepšil o cca 80-90 procent. Takže asi přicpanej chladič.
Nicméně i tak je teplota stále vyšší a po svižné jízdě nebo dlooooouhé koloně opět lítá tam a zpět. Otázka zní jestli není přicpanej nějakej kanálek přímo v motoru a díky tomu se motor konstantně hřeje a odpálí další kroužky. Jeto moje teorie, co si otom myslí zdejší hlavy?

Když to shrnu tak každej repas dělám na 2x. Peněz a času až to pěkný není. A to jsem ani jeden repas nechtěl dělat napůl, radši jednou a pořádně a vidíte to. Opravdu záleží na koho člověk kápne.
Ale všecko zlý kněčemu dobrý, donutilo mě to naučit se o technice spoustu novýho, poznat pár novejch tváří a vůbec vyplnit dlouhé zimní večery sezením u inernetu:)
Navíc mazda mi dělá furt radost, ten rohlík po každé projíždce mi na puse vydrží pěknejch pár dní.

No a na závěr dotaz. Stojím před rozhodnutím

A. výbrus, nový písty + chci dát hlavu a sání z NB 1.8. Každej koník navrch dobrej.

B. celej motor z NB 1.8 . Nejradši bych VVT, ale to už je dost investice vhledem k nové jednotce. Nebo když seženu celej motor poběží mi na řj z NBFL v NA?

Nechci turba ani kompresor. Mooožná někdy jestli kdy vůbec ITB by byly volba. Chci každopádně zůstat u atmosféry.

Rád si poslechnu názory, rady, případně nabídku na novej motor :-), mám nato celou zimu.
Igor
 
Příspěvky: 323
Registrován: 05 led 2013, 12:19
Bydliště: Brno

Re: miata von igor

Příspěvekod Fernie » 27 zář 2017, 14:41

u motoru z NBFL by podle mých znalostí (teoreticky jsem toho dokázal už tolik, prakticky jsem ale jenom alkoholik) bylo nejvhodnější vyměnit celej motorovej svazek (takže vlastně vícenémě celou elektriku) a do toho napasovat mrkačky. Tuším, že PavelS to tak má?
Rudá Potvora - NA6, BP, ILmotorsports header, 6q, LSD, MeisterR ZetaCRD.
NA OEM+ DRL - viewtopic.php?f=6&t=5043
http://www.autickar.cz
Fernie
 
Příspěvky: 1027
Registrován: 11 dub 2012, 17:39
Bydliště: Br-no, Br-nein

Re: miata von igor

Příspěvekod Igor » 27 zář 2017, 15:25

Fernie píše:(teoreticky jsem toho dokázal už tolik, prakticky jsem ale jenom alkoholik)


:-D nato bych si placl.
pavel to tak ma, koukal sem knemu pro inspiraci, ale nenasel rozpis jak je to slozity. Druha vec je, jestli napasuju nbfl motor na NA prevodovku.. protoze po 2 repasech tu skrin vyhodit na hnuj a zacit od nuly s 6kvaltem neee :-))
Igor
 
Příspěvky: 323
Registrován: 05 led 2013, 12:19
Bydliště: Brno

Re: miata von igor

Příspěvekod Fernie » 27 zář 2017, 17:59

Inu, Prago Union a nesmrtelné životní pravdy.

Převodovku napasuješ :-)
Rudá Potvora - NA6, BP, ILmotorsports header, 6q, LSD, MeisterR ZetaCRD.
NA OEM+ DRL - viewtopic.php?f=6&t=5043
http://www.autickar.cz
Fernie
 
Příspěvky: 1027
Registrován: 11 dub 2012, 17:39
Bydliště: Br-no, Br-nein

Re: miata von igor

Příspěvekod AndrewG » 27 zář 2017, 18:12

Vvt motor sa da rozchodit na na zvazku s ms3 alebo me221
Upravy zvazku nutne ale jedna.sa potom o plne fungujuce riesenie a tie upravy su minimalne. Viac.info v mojom vlakne v zime :)
AndrewG
 
Příspěvky: 2284
Registrován: 19 bře 2013, 21:58

Re: miata von igor

Příspěvekod Igor » 27 zář 2017, 20:05

Aha tudy vitr vane, Kato mistr slova muaim vic nastudovat:)

AndrewG.
Tvoje vlakno ctu prevelice rad. Ses mi velkou inspiraci a tajne doufam ze vyloudim par rad az to prijde:). S vvt semi nechce kupovat ms3 za1500 e nebo kolik.
takze spis bude nb hlava nebo motor,jestli sezenu.
Igor
 
Příspěvky: 323
Registrován: 05 led 2013, 12:19
Bydliště: Brno

Re: miata von igor

Příspěvekod Fernie » 28 zář 2017, 23:25

MS3 bych kdyžtak uměl poskládat...
Rudá Potvora - NA6, BP, ILmotorsports header, 6q, LSD, MeisterR ZetaCRD.
NA OEM+ DRL - viewtopic.php?f=6&t=5043
http://www.autickar.cz
Fernie
 
Příspěvky: 1027
Registrován: 11 dub 2012, 17:39
Bydliště: Br-no, Br-nein

PředchozíDalší

Zpět na Krásky členů fora

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 65 návštevníků

cron