Zdravím všechny fandy těchto zábavných autíček. Budu vám vyprávět o mém ocucaném bonbónu(jak mu říká kamarád). Jelikož jsem prodal svého mazla a dailyna šla na delší dobu do servisu, začal jsem se poohlížet po něčem, co mi vykouzlí úsměv na tváři. Hlavními favority byla e36 M3 a e34 540i 6q, ale jak to tak bývá, nemohl jsem najít co jsem hledal až mi kamarád navrhl ať zkusím miatu. Miatu jsem do té doby znal jen z recenzí a vyprávění jaké je to skvělé auto na ovládání. Začal jsem pokukovat po NA, že jí na léto zkusím, časem jsem přehodnotil na NB nebo NBFL. Až se objevila v Ústí, tvářila se nebouraně a nezrezle. Slovo dalo slovo a večer jsem byl na cestě, po první jízdě jsem měl hrozně rozporuplné pocity, auto krásně drželo na silnici, ale něco bouchalo odzadu, motor dělal bordel, že jsem si říkal, kdy už vyskočí z auta ven a uteče(ale prodejce mě ubezpečoval že je to u Mazdy standart, že to není 6vál, na který jsem Xlet zvyknut), a byl dost líný. Kastle se zdála nebouraná a hlavně nezrezlá + juknul jsem do hromady faktur i servisky, která byla vyplňovaná u stejného prodejce Mazdy v DE až do roku 2012, ukecal jsem trochu slevu za bouchání a vydal se na cestu do Prahy. Po cestě jsem zavítal na první benzínku, kde jsem 5 min hledal jak otevřít nádrž, až sem musel zavolat prodejci, že pod volantem nic nemůžu najít
, dokoupil dálniční známku a vyrazil na první delší jízdu v bonbónu za tmy, větru a deště. Kamarád který mi razil cestu Kugou, nastavil cestovní tempo na 160, které mi trochu se strachem dařilo držet. Po celkem náročné cestě, jsem auto usušil, znovu zčeknul, kde jsem zjistil, že jsem na benzínce nechal víčko nádrže a nemám na skle dalniční známku kterou jsem zakoupil(ano byla stále v peněžence)
Teď mi dělá už 2 měsíce radost, ale občas i zlobí
Něco o bonbónu, NB rv 1998 1.8, najeto 160 tis, koncovky Postert, kola Brock 16,...... hlučný motor byl asi hlavně díky starému oleji, který byl černý jak bota, proběhla výměnu filtrů, výměna oleje v převodovce. Motor velice ztichl(ale pořád je to šicí stroj
), bouchání byla utrhlá koncovka jednoho z výfuků - přivařeno, zvuk motoru mě trochu rozčiloval, tak jsem udělal úpravu airboxu (alá swiss cheese) a dal vložku Simota, teď už je to mnohem lepší
Sundal sem tu sklopnou větrnou clonu a dokoupil Stylbar a větrnou clonu, dorazil také textilní hák do oka.
Auto v DE dlouho stálo, po testování jízdních vlastnosti na našich rozbitých okreskách a svoru na kruháčích, začal jít podvozek do kopru. První to odnesly přední tlumiče a levý čepy, pak převodovka, začal někde prolínat olej, boužel na autě je vše snad původni, tak mě čeká nelehká výměna, jelikož nic nejde povolit, strhl už jsem ráčnu která držela mnoho let
Co mám připraveno:
nové spodní čepy, čepy řízení, stabilizační tyčky, siláče na komplet auto
na cestě- je obyčejný štelovák TA-TX, než se našetří na lepší
na cestě - otevřené sání JS
4bod. pásy
Co plánuji :
přetěsnit převodovku
jiné kola JDM, jelikož tyto váží snad přes 10kg jedno
sedačky z Hondy S2000 nebo skořepiny
úpravu okruhu chlazení
větší brzdy
sportovní stabilizátor
v zimě možná kompresor
jelikož jsem v práci, přidám jedno foto s kámošem