Takže po viac ako roku sledovania aj tohto fóra (všetkým vám dodatočne ďakujem za informácie, ku ktorým som sa mohol takto dostať) som sa konečne stal majiteľom tohto úžasného auta aj ja. Vekom už síce patrím medzi tú „strednú generáciu“, ale motorizmus a športovo ladené autá ma zaujímajú už dlhé roky. Jedno z mojich prvých áut bola nezabudnuteľná Š-110 R. V poslednom desaťročí som postupne vlastnil tri generácie Hyundai Coupe rôznych motorizácií a výkonov, ale pred dvomi rokmi som si povedal, že je čas mať nejaké menej všedné auto na víkend. Moja voľba vtedy padla na MG TF so 118 kW motorom. Keďže ale v tom čase som nevedel nájsť kus, ktorý by mi cenove aj technicky vyhovoval, a čakať ďalej sa mi nechcelo, tak som využil možnosť, ktorá sa mi vtedy naskytla a kúpil som si model MG ZR práve s týmto motorom. Toto auto prekročilo všetky očakávania a stalo sa mojim miláčikom. Malý hot hatch s hmotnosťou len niečo nad tonu má vynikajúce zrýchlenie a jazdné vlastnosti a ak si človek zvykne na jeho dosť veľkú tvrdosť, tak je to ozaj zábavné auto. Prešli sme spolu dvakrát celú západnú Európu, párkrát absolvovali Nordschleife a ZR-ko mi prirástlo k srdcu. Od vlaňajšej jari sa však stalo mojim „daily car“ a tak prišiel čas vrátiť sa k pôvodnej myšlienke víkendového auta. Po viac ako roku hľadania a čakania som to v týchto dňoch konečne dotiahol až do konca. Dosť dlho ma priťahovalo NA čko, ale nakoniec o malý kúsok vyhralo NB. Pôvodne som chcel model so silnejším motorom (Sportive alebo Anniversary), ale dopadlo to nakoniec inak a verím že nebudem ľutovať.
Môj Phoenix pochádza z Nemecka a je to 1.6 - ka 81 kW s nábehom 144 000 km v pôvodnom „Fénix“ stave, jediná úprava sú 17 ky disky Rial Nogaro s pneu 205/40. Auto vlastnili od začiatku starší manželia (servisná knižka je vedená od prvých kilometrov), v poslednom čase ho už ale veľmi nepoužívali (od apríla 2013 na ňom najazdili len necelých 2000 km) a tak sa ho rozhodli predať. Na prvý (aj druhý) pohľad vypadá udržovane, v najbližšom čase ho čaká veľká prehliadka a výmena náplní. Do budúcna by som chcel dať H&R pružiny a znížiť ho o 35 mm a možno nový Duplex výfuk.
Prikladám pár fotiek na posúdenie plus jedno foto môjho „daily“ ZR – ka, no a teším sa, že môžem byť konečne tu medzi vami.
Peter