MX5 NC-1 1.8 by Safa aka NELLA

Co člen fora a jeho vůz, to jedno téma. Pochlubte se svými "kráskami"!
Pravidla fóra
Co člen fora a jeho vůz, to jedno téma. Pochlubte se svými "kráskami"!

Re: MX5 NC-1 1.8 by Safa aka NELLA

Příspěvekod Safa » 21 dub 2018, 14:06

Cores píše:Jestli mas jeste moznost,hod je na vahu,jen pro zajimavost. Ja mam objednany Ad08r takze je jasny,ze za rok ci rok a pul budu gumy opet resit a tyhle se mi libi nejvic. Jeste me zajima kde jsou vyrobeny a jestli vis jakej maji treadwear. Mam totiz zimni pirelky cinturato vyrobeny v rusku a trochu to na nich plave.

Už jsou v dílně, takže možnost zvážení bohužel nemám. Na treadwear mrknu, až se mi vrátí - měl by být označený na gumě. Ohledně místa výroby - jsou z Rumunska, kde má Pirelli společnou fabriku s Continentalem. Co jsem projížděl Google, tak je tamní výroba hodnocena velmi dobře. Rozhodně lépe než Polsko a Rusko.
EDIT: Teď jsem ještě vygooglil, že se v té rumunské fabrice aktuálně dělají i pneu pro F1 a GP2. Jezdí na nich většina stájí vyjma Mercedesu, který má Pirelli gumy z továrny v Turecku.
Kochám se, tedy jsem...
Videa z výletů - zde: http://www.youtube.com/user/Safabox/videos
Safa bloguje - zde: http://www.autickar.cz/blog/safablog
Uživatelský avatar
Safa
 
Příspěvky: 1212
Registrován: 08 čer 2015, 00:02
Bydliště: Praha-západ

Re: MX5 NC-1 1.8 by Safa aka NELLA

Příspěvekod Safa » 05 črc 2018, 16:57

Jirka píše:Na zkušenosti s Zero Nero pí Pirelli jsem zvědav! Pak písni porovnání :)

Zatím maximální spokojenost. Na mokru výrazně jistější pocit. V zatáčkách sedí velmi slušně. Na větší hodnocení si netroufám, najeto zatím jen cca 1500 km... ;)

Cores píše:Jeste me zajima kde jsou vyrobeny a jestli vis jakej maji treadwear.

Konečně jsem se k tomu dostal: Treadwear = 280. Made in Romania. ;)
Kochám se, tedy jsem...
Videa z výletů - zde: http://www.youtube.com/user/Safabox/videos
Safa bloguje - zde: http://www.autickar.cz/blog/safablog
Uživatelský avatar
Safa
 
Příspěvky: 1212
Registrován: 08 čer 2015, 00:02
Bydliště: Praha-západ

Re: MX5 NC-1 1.8 by Safa aka NELLA

Příspěvekod Safa » 05 črc 2018, 16:58

Nastal čas to tu trošku zaktualizovat. Takže se pohodlně usaďte, uvařte si kafe (protože tentokrát to bude malinko delší) a jdeme na to... :)

Po dubnovém návratu na letní 17'' ráfky s novými pneumatikami Pirelli P Zero Nero GT 205/45 ZR17 W88 (DOT 06/2018), se kterými mám zatím najeto cca 1500 km a panuje velká spokojenost (oproti předchozím Falken Ziex ZE912 205/45 ZR17 je znatelný rozdíl zejména na vodě), výměně oleje a filtrů, originální opravě vandalem ulomené levé kličky dveří, likvidace starých zimních pneu Vredestein Wintrac Xtreme by Giugiaro 205/50 R16 (aktuálně přemýšlím o náhradě) a očištění zimních ráfků přišel květen, a s ním už tradiční "Open Season" grilovačka v BM Motors.

A jelikož mi na poslední STK (7/2017) víceméně "nařídili" výměnu zkorodovaných zadních ramen, poprosil jsem Muzzyho, aby mi Nellu hodil na zvedák. Jeho první reakce byla pro mě značně znepokojující. "Hele, Šáfo. Máš dvě možnosti. Buď ještě letos, a možná i příští rok klidně jezdi, ale pak se auta zbav a pořiď nové. Nebo, máš-li ho rád a chceš si ho nechat, zvaž rozsáhlejší investici do jeho podvozku a náprav, to dlouholeté zimní ježdění se na autě hodně podepsalo," řekl mi natvrdo a bez obalu. Začal jsem přemýšlet. A konzultovat, třeba se svým "dvorním" servismanem ze sousední vsi, se kterým mají někteří z vás také (doufám, že stejně jako já maximálně pozitivní) zkušenost. Rozum se klasicky pral se srdcem. A zvítězilo srdce!

Na konci května jsem Nellu odevzdal klukům z BM Motors. A začal odpočítávat dny, kdy se zase uvidíme. Dny se měnily v týdny, pak utekl měsíc. Nakonec jsem čekal dlouhých 37 dní, ve kterých jsem vývoj situace pravidelně konzultoval jak s Muzzym, tak i některými z vás, kteří mi posílali "špionážní" fotky i průběžné informace o vývoji celé operace, pracovně nazvané "Nový podvozek".

A pak přišel Den D - Nella se mi vrátila. No co vám budu vyprávět - zespodu jsem ji málem nepoznal. :)

Sečteno, podtrženo - jen nové díly vyšly na několik desítek tisíc. A k tomu spousta hodin práce a nezměrné trpělivosti Muzzyho a jeho party. To všechno dohromady udělalo z mého auta opět krasavce, takže si bez skrupulí troufnu tvrdit, že takový podvozek aktuálně žádná jiná MX-5 NC či NCFL v České republice a na Slovensku nemá...

Nella dostala nové uložení diferenciálu, nové uložení ramen nápravy, nová zadní ramena, vyměnily se všechny (vepředu i vzadu) silentboky za PUR Strongflex, objevily se nové excentrické šrouby (od Hrocheho) či nové kryty zadních brzd, vyměnila se ložiska kol, nové jsou i přední spodní vzpěra (červená - z IL Motorsport), axiální klouby a hlavy příčného táhla řízení či čepy řízení. Kluci sundali odzadu až do poloviny auta veškerou rez, vše přebrousili (včetně třeba oblasti pod kufrem či nádrže) a ošetřili antikorozní ochranou i polymerickým nátěrem. Zadní náprava i další části auta putovaly na opískování a do zinkovny. Voskem se ošetřily dutiny. Vyvařovalo se. Proběhla nová geometrie (na tovární standard), přetěsnily se rozvody klimatizace a doplnila se její náplň. Bylo odstraněno protivné drnčení při otáčkách 2000-2200 RPM, způsobené prasklinou na krytu mezikatalyzátoru. Opravila se nalomená klička pravých dveří, odstraněna byla i vůle v řízení přední nápravy. Vyměnilo se pár žárovek. Jednoduše - bylo toho kotel (a omlouvám se, jestli jsem na něco zapomněl či to nepopsal úplně přesně)...

Když už to vypadalo, že je vše hotovo, narazili kluci na další problém. Původní silentbloky a excentry na přední nápravě byly tak zapečené a zareznuté, že musela jít dolů z auta i ona. Nakonec se ale vše podařilo zdárně dotáhnout do konce a výsledek mi i týden po návratu Nelly "domů" doslova bere dech. Je to prostě paráda, která - ač se nakonec docela prodražila - mi bude dělat radost mnoho dalších let, takže té investice rozhodně nelituji. Podvozek je totiž možná v lepším stavu (minimálně ochranou určitě), než v jakém vyjel na začátku roku 2008 z továrny v Hirošimě.

Jedna fotka - takto nyní vypadá zadní náprava:

IMG-20180622-WA0002.jpg

Vedle všeho výše popsaného provedl Muzzy i kontrolu rozvodů, svodů, brzd a motoru + vyladil mi spojku (zabírala hodně nízko). Po této stánce je Nella v perfektní kondici a nebylo třeba žádných dalších zásahů, takže mi spadl velký kámen ze srdce.

Dále jsme se předběžně dohodli, že na podzim doděláme (očistíme a ochráníme) i zbytek, tedy předek auta. Bude to mnohem snazší i časově méně náročnější (a tudíž i mnohem levnější), protože mechanicky už je vše 100% ok a nebude potřeba investovat ani do dalších nových dílů. Půjde tedy "jen" o čištění, broušení, komaxitování, zinkování a ochranné nátěry všeho druhu + opět novou geometrii. Dále plánuji na podzim pořízení nových zimních gum. Tímto bych rád skončil s utrácením a v následujících letech řešil jen a pouze provozní věci (pojištění, STK a emise, náplně a filtry, asi nové brzdové destičky, benzín) a už jen jezdil a jezdil. Zároveň jsem si slíbil, že už v zimě (podobně jako poslední dva roky) každopádně nebudu vystavovat auto sněhu, hlavně pak solence a štěrku...

Pár dní po převzetí Nelly od Muzzyho jsem ji ještě odvezl za zdejším guru detailerem MacTeinem - proběhlo precizní rozleštění střechy (flíčky od krup) a víka kufru (škrábance), očištění a impregnace všech gumových těsnění (zejména pevné střechy), opětovné očištění sedačky řidiče a perfektní rozleštění zašlých předních světel. Auto bylo také pečlivě umyto a navoskováno - je teď "k sežrání"... :)

Mimochodem, takto si MacTeine pohrál se světly:

světla.jpg

Závěr tohoto dlouhého příspěvku bych rád rozdělil na čtyři části:
1. Děkuji BM Motors, tedy Muzzymu a jeho kolegům, za perfektní práci, přístup i komunikaci. Současně pro všechny na fóru přidávám upřímné doporučení na služby této dílny!
2. Děkuji MacTeinovi za tradičné perfektní kosmetické ošetření auta. I zde dávám pro ostatní jednoznačné doporučení!
3. Děkuji Hrochemu za rychlé a bezproblémové dodání excentrických šroubů jeho výroby. Opět, doporučuji!
4. Každému z vás na fóru, který by se v budoucnu rozhodl jít mou cestou (protože své auto stejně jako já miluje a chce pro něj jen to nejlepší) a nechal si kompletně zrenovovat podvozek a nápravy, přeji trpělivost i pevné nervy, protože ne vždy se věci musejí ubírat tou nejsnazší cestou. Mohou nastat komplikace (výměna dalších dílů, se kterými se původně nepočítalo, nárůst hodin práce), mohou se výrazně zvýšit původně odhadované náklady (počítejte spíše s vyššími desítkami tisíc korun), může se výrazně zvýšit doba, za kterou se vám auto vrátí. Ve výsledku to ale bude stát zato a budete stejně nadšeni jako já, to mi věřte.

Přeji vám všem spousty kilometrů bez nehod a potíží s rohlíkem ve tváři za každého počasí!!! ;)

P. S. Jakmile budu mít od kluků z BM Motors kompletní foto (video) galerii z operace "Nový podvozek", samozřejmě přidám na konec do tohoto příspěvku odkaz.

P. P. S. Pokud by se Muzzy či kdokoliv další chtěl k výše napsanému vyjádřit, okomentovat, opravit, doplnit či na cokoliv zeptat, budu samozřejmě rád...
Kochám se, tedy jsem...
Videa z výletů - zde: http://www.youtube.com/user/Safabox/videos
Safa bloguje - zde: http://www.autickar.cz/blog/safablog
Uživatelský avatar
Safa
 
Příspěvky: 1212
Registrován: 08 čer 2015, 00:02
Bydliště: Praha-západ

Re: MX5 NC-1 1.8 by Safa aka NELLA

Příspěvekod Safa » 23 črc 2018, 15:27

Naposledy upravil Safa dne 24 črc 2018, 22:25, celkově upraveno 1
Kochám se, tedy jsem...
Videa z výletů - zde: http://www.youtube.com/user/Safabox/videos
Safa bloguje - zde: http://www.autickar.cz/blog/safablog
Uživatelský avatar
Safa
 
Příspěvky: 1212
Registrován: 08 čer 2015, 00:02
Bydliště: Praha-západ

Re: MX5 NC-1 1.8 by Safa aka NELLA

Příspěvekod ReVolte » 24 črc 2018, 15:51

Ahoj,

jaký máš názor na ty strongflexy? Akorát měním silentbloky a koukal jsem i na siláče na spodní rameno pro zadní nápravu, kde je excentr a silenty jsou dostupné jen na RX-8. To je kompatibilní, nebo si čerpal jinde?

Díky
NC 2.0 Mica Grey Expression
ReVolte
 
Příspěvky: 78
Registrován: 17 pro 2016, 01:03
Bydliště: Plzeň

Re: MX5 NC-1 1.8 by Safa aka NELLA

Příspěvekod Safa » 24 črc 2018, 20:54

ReVolte píše:Ahoj, jaký máš názor na ty strongflexy? Akorát měním silentbloky a koukal jsem i na siláče na spodní rameno pro zadní nápravu, kde je excentr a silenty jsou dostupné jen na RX-8. To je kompatibilní, nebo si čerpal jinde? Díky

Ahoj, Strongflexy jsem solidně otestoval minulý týden v Beskydech na suchu i mokru. Je to pocitově tvrdší (tužší) než sériové siláče, auto se v zatáčkách tolik nenaklání. Sice mám standardní tlumiče a pružiny na NC, takže relativně měkké (kluci z fóra si občas dělají legraci, že mám offroadový podvozek), ale i jako laikovi přes techniku mi přijde, že teď je auto lépe ovladatelné. Jinak já to měnil komplet, vepředu i vzadu. S tím, kde sehnat, se zkus obrátit na Muzzyho, který mi je kupoval i montoval. Excentry mám od hrocheho, taktéž odsud z fóra. Suma sumárum - jsem se Strongflexy zatím spokojen - uvidíme, co budu říkat třeba po 10 000 km (zatím jsem na nich odjel cca 1400 km).
Kochám se, tedy jsem...
Videa z výletů - zde: http://www.youtube.com/user/Safabox/videos
Safa bloguje - zde: http://www.autickar.cz/blog/safablog
Uživatelský avatar
Safa
 
Příspěvky: 1212
Registrován: 08 čer 2015, 00:02
Bydliště: Praha-západ

Re: MX5 NC-1 1.8 by Safa aka NELLA

Příspěvekod Robo96 » 25 črc 2018, 08:11

len poznamka. silace neovplyvnuju to kolko sa ti auto naklana, pokial teda niesu tak na p*** ze obmedzuju volny pohyb ramien :)
2001 NBfl ̶1̶.̶6̶ 1.8 Brilliant Black
Uživatelský avatar
Robo96
 
Příspěvky: 785
Obrázky: 17
Registrován: 26 led 2016, 18:08
Bydliště: Dubnica nad Vahom

Re: MX5 NC-1 1.8 by Safa aka NELLA

Příspěvekod Safa » 25 črc 2018, 08:25

Jsem prostě technický laik a neumím to popsat, protože tomu nerozumím. Takže už jen stručný dodatek: dal jsem na doporučení Muzzyho a jezdí se mi zatím dobře. :)
Kochám se, tedy jsem...
Videa z výletů - zde: http://www.youtube.com/user/Safabox/videos
Safa bloguje - zde: http://www.autickar.cz/blog/safablog
Uživatelský avatar
Safa
 
Příspěvky: 1212
Registrován: 08 čer 2015, 00:02
Bydliště: Praha-západ

Re: MX5 NC-1 1.8 by Safa aka NELLA

Příspěvekod Tomin » 25 črc 2018, 15:46

Předně chválím skvělý písemný projev, radost to číst. A hlavně mám radost na druhou, že existují mezi námi lidé, co o lásce k autu - či cokoliv jinému - nejen mluví, ale i tak konají. Bylo by strašně jednoduché podlehnout svodům první možnosti, s autem rok dva jezdit a pak starosti hodit na jinou nebohou hlavu. Žes investoval nemalý peníz, čas a nervstvo do záchrany jedné MX-5 je projev férovosti a doufám že i u ostatních zde na fóru sklidíš zasloužený respekt. Takhle jedná rovina chlap! [horepalec]
NC 2.0 Expression
To není auto, to je ROADSTER, lásko!
Uživatelský avatar
Tomin
 
Příspěvky: 400
Registrován: 24 říj 2014, 22:25
Bydliště: moravsko-slovácké pomezí

Re: MX5 NC-1 1.8 by Safa aka NELLA

Příspěvekod Safa » 25 črc 2018, 21:36

Děkuji, je to od tebe milé. Hlavní potlesk ohledně stavu mého auta nicméně patří Muzzymu s Ludvíkem a BM Motors. ;)
Kochám se, tedy jsem...
Videa z výletů - zde: http://www.youtube.com/user/Safabox/videos
Safa bloguje - zde: http://www.autickar.cz/blog/safablog
Uživatelský avatar
Safa
 
Příspěvky: 1212
Registrován: 08 čer 2015, 00:02
Bydliště: Praha-západ

PředchozíDalší

Zpět na Krásky členů fora

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: froxic a 22 návštevníků