OndřejS 1996 Black Miata

Co člen fora a jeho vůz, to jedno téma. Pochlubte se svými "kráskami"!
Pravidla fóra
Co člen fora a jeho vůz, to jedno téma. Pochlubte se svými "kráskami"!

Re: OndřejS 1995 Black Miata

Příspěvekod car2n » 12 bře 2017, 02:20

super, krasny auto
Uživatelský avatar
car2n
 
Příspěvky: 402
Registrován: 24 led 2011, 01:38

Re: OndřejS 1995 Black Miata

Příspěvekod OndřejS » 12 bře 2017, 12:28

Tak generálka motoru nepomohla, motor sice přestal kouřit, ale spotřeba pořád kolem 1l na 1000km...K tomu ještě začalo téct těsnění pod víkem, cas-o ring a vana. Tak jsem se na***l a začal shánět jiný motor.
A když už nový motor, vzal jsem to jako příležitost pro upgrade. A tak jsem pořídil BP4W 1.8 z NB. Vyčetl jsem, že SWAP je to tak easy, že se tomu ani nedá říkat SWAP a tak jsem do toho šel. (Tímto díky Skrblikovi za motor v super stavu a seriózní jednání).

V sobotu ráno jsme vyjeli z Ostravy směr Jihlava, před polednem vyzvedli motor a ještě ten den jsem začal s výměnou. Byl jsem domluvený se známým na pomoc, ale nakonec pomohla přítelkyně a kolem půlnoci byl motor venku :D A v neděli odpoledne už jsme startovali.

SWAP je to opravdu jednoduchý, není třeba předělávat elektriku, stačí jen přehodit CAS, regulátor tlaku paliva FPR (k němu natáhnout nové palivové hadice, jelikož staré jsou krátké), na US forech píšou, že NB má palivovou lištu bez zpětného odvodu, ale to platí nejspíš jen pro US verze, jelikož moje BP4W měla lištu se dvěma výstupy (přívod, odvod). Taky všude píšou, že je lepší nechat startér z NB protože je mnohem lehčí (což opravdu je) a spolehlivější, ale opět platí nejspíš pouze pro US, jelikož nesedí rozteč šroubů na NA převodovku. Další o čem píšou v US je použití altíku z NA, vizuálně vypadají uplně stejně, ale radši jsem poslechl a vyměnil za NA :D Dále už jen přehození všech senzorů z NA motoru na NB: teplota vody, tlak oleje atd..Potom už jen osadit motor servopumpou, převodovkou a může do auta. Dolít kapaliny, nastavit časování a můžeme jet :D Více info např. zde: http://www.mx5atlanta.com/forums/showth ... P4W-(99-00)-into-94-97-NA-How-To

VAROVÁNÍ! Co se týče EGR ventilu, doporučuju zaslepit. Ale použít kratší šrouby z NB. Absolutně nechápu souvislost, ale při požití delších šroubů motor nedržel volnoběh a chcípal. Ještě mě tak napadá, že EGR z NA nemusel sedět na NB sání a někde přisával vzduch..pravděpodpbnější :D

Měl jsem nakoupeny všechny kapaliny, ale nedošlo mi, že se vylije všechen olej z převodovky, takže projížďka odložena na pondělí.

Nadešlo pondělí a já se vydal pro olej :D Vždycky beru všechen olej od Valvoline, který ovšem neměli a tak jsem vzal Castrol Syntrans Multivehicle 75W-90. Dojel jsem domů, všechno dolil a vyjel. Hned po prvním zařazení neskutečná změna, všechno jde hladce, jednička za studena jako po másle, prostě paráda. DOPORUČUJU! Předtím byl 75W-90 od Valvoline.

Zpět k motoru, "subjektivně" rozdíl oproti 1.8 z NA je dost velký, motor jde na volnoběh úplně hladce, žádné kolísání otaček, cukání, nic. Je tišší, nejspíš díky pevným zdvihátkům, podřazování jde krásně hladce i bez meziplynu. Jde cítit nárůst krouťáku v nižších otáčkách a lepší top end výkon. Celkově úžasná změna. Nelituju ani jediné koruny investované do přestavby, doporučuju všem, co uvažují o generálce nebo výměně NA8 motoru :twisted:

Fotil jsem jen v jeden moment, kdy jsem sundal rukavice, takže hrůza..ale dodám :)
Přílohy
IMG_20170311_212947_599.jpg
Instagramová
96 Miata - 1.8l - Black/Tan http://ondrejsedlacik.rajce.idnes.cz/
Uživatelský avatar
OndřejS
 
Příspěvky: 194
Registrován: 04 říj 2015, 17:40
Bydliště: Krmelín (OSTRAVA)

Re: OndřejS 1995 Black Miata

Příspěvekod noose » 12 bře 2017, 17:52

OndřejS píše:Tak generálka motoru nepomohla, motor sice přestal kouřit, ale spotřeba pořád kolem 1l na 1000km...K tomu ještě začalo téct těsnění pod víkem, cas-o ring a vana. Tak jsem se na***l a začal shánět jiný motor.
A když už nový motor, vzal jsem to jako příležitost pro upgrade. A tak jsem pořídil BP4W 1.8 z NB. Vyčetl jsem, že SWAP je to tak easy, že se tomu ani nedá říkat SWAP a tak jsem do toho šel. (Tímto díky Skrblikovi za motor v super stavu a seriózní jednání).

V sobotu ráno jsme vyjeli z Ostravy směr Jihlava, před polednem vyzvedli motor a ještě ten den jsem začal s výměnou. Byl jsem domluvený se známým na pomoc, ale nakonec pomohla přítelkyně a kolem půlnoci byl motor venku :D A v neděli odpoledne už jsme startovali.

SWAP je to opravdu jednoduchý, není třeba předělávat elektriku, stačí jen přehodit CAS, regulátor tlaku paliva FPR (k němu natáhnout nové palivové hadice, jelikož staré jsou krátké), na US forech píšou, že NB má palivovou lištu bez zpětného odvodu, ale to platí nejspíš jen pro US verze, jelikož moje BP4W měla lištu se dvěma výstupy (přívod, odvod). Taky všude píšou, že je lepší nechat startér z NB protože je mnohem lehčí (což opravdu je) a spolehlivější, ale opět platí nejspíš pouze pro US, jelikož nesedí rozteč šroubů na NA převodovku. Další o čem píšou v US je použití altíku z NA, vizuálně vypadají uplně stejně, ale radši jsem poslechl a vyměnil za NA :D Dále už jen přehození všech senzorů z NA motoru na NB: teplota vody, tlak oleje atd..Potom už jen osadit motor servopumpou, převodovkou a může do auta. Dolít kapaliny, nastavit časování a můžeme jet :D Více info např. zde: http://www.mx5atlanta.com/forums/showth ... P4W-(99-00)-into-94-97-NA-How-To

VAROVÁNÍ! Co se týče EGR ventilu, doporučuju zaslepit. Ale použít kratší šrouby z NB. Absolutně nechápu souvislost, ale při požití delších šroubů motor nedržel volnoběh a chcípal. Ještě mě tak napadá, že EGR z NA nemusel sedět na NB sání a někde přisával vzduch..pravděpodpbnější :D

Měl jsem nakoupeny všechny kapaliny, ale nedošlo mi, že se vylije všechen olej z převodovky, takže projížďka odložena na pondělí.

Nadešlo pondělí a já se vydal pro olej :D Vždycky beru všechen olej od Valvoline, který ovšem neměli a tak jsem vzal Castrol Syntrans Multivehicle 75W-90. Dojel jsem domů, všechno dolil a vyjel. Hned po prvním zařazení neskutečná změna, všechno jde hladce, jednička za studena jako po másle, prostě paráda. DOPORUČUJU! Předtím byl 75W-90 od Valvoline.

Zpět k motoru, "subjektivně" rozdíl oproti 1.8 z NA je dost velký, motor jde na volnoběh úplně hladce, žádné kolísání otaček, cukání, nic. Je tišší, nejspíš díky pevným zdvihátkům, podřazování jde krásně hladce i bez meziplynu. Jde cítit nárůst krouťáku v nižších otáčkách a lepší top end výkon. Celkově úžasná změna. Nelituju ani jediné koruny investované do přestavby, doporučuju všem, co uvažují o generálce nebo výměně NA8 motoru :twisted:

Fotil jsem jen v jeden moment, kdy jsem sundal rukavice, takže hrůza..ale dodám :)

Pěkně sepsáno, ať dobře slouží ;)
NA BRG
Uživatelský avatar
noose
 
Příspěvky: 610
Registrován: 21 led 2014, 00:49
Bydliště: Praha

Re: OndřejS 1995 Black Miata

Příspěvekod Safa » 12 bře 2017, 19:29

Muzzy píše:Predpokladam ale neco jako novy motor od Smoldy? :)

Ono mi něco uteklo? On je Smolda bez motoru? Náš pražský Smolda? Nebo o jakém motoru mluvíte? :shock:
Jinak dobrá práce, ať slouží! ;)
Kochám se, tedy jsem...
Videa z výletů - zde: http://www.youtube.com/user/Safabox/videos
Safa bloguje - zde: http://www.autickar.cz/blog/safablog
Uživatelský avatar
Safa
 
Příspěvky: 1312
Registrován: 08 čer 2015, 00:02
Bydliště: Praha-západ

Re: OndřejS 1995 Black Miata

Příspěvekod OndřejS » 12 bře 2017, 23:52

Nene Skrblík z Jihlavy :D a děkuju :D
96 Miata - 1.8l - Black/Tan http://ondrejsedlacik.rajce.idnes.cz/
Uživatelský avatar
OndřejS
 
Příspěvky: 194
Registrován: 04 říj 2015, 17:40
Bydliště: Krmelín (OSTRAVA)

Re: OndřejS 1995 Black Miata

Příspěvekod Muzzy » 13 bře 2017, 00:47

Nojo, to jsem to popletl...
Ja jsem totiz tajne doufal, ze z toho nakonec sejde a tenhle motor skonci v moji mx-5 :twisted:
Obrázek servis & úpravy
Uživatelský avatar
Muzzy
 
Příspěvky: 322
Obrázky: 0
Registrován: 17 bře 2016, 00:05
Bydliště: Praha

Re: OndřejS 1995 Black Miata

Příspěvekod PavelS » 13 bře 2017, 22:00

OndřejS píše:... na US forech píšou, že NB má palivovou lištu bez zpětného odvodu, ale to platí nejspíš jen pro US verze, jelikož moje BP4W měla lištu se dvěma výstupy (přívod, odvod). Taky všude píšou, že je lepší nechat startér z NB protože je mnohem lehčí (což opravdu je) a spolehlivější, ale opět platí nejspíš pouze pro US, jelikož nesedí rozteč šroubů na NA převodovku. Další o čem píšou v US je použití altíku z NA, vizuálně vypadají uplně stejně, ale radši jsem poslechl a vyměnil za NA :D Dále už jen přehození všech senzorů z NA motoru na NB: teplota vody, tlak oleje atd..Potom už jen osadit motor servopumpou, převodovkou a může do auta. Dolít kapaliny, nastavit časování a můžeme jet :D Více info např. zde: http://www.mx5atlanta.com/forums/showth ... P4W-(99-00)-into-94-97-NA-How-To


Trochu rozklíčuju... :)
- ten jednocestný fuel rail platí jen pro VVT - čili BP-Z3.
- startér se musí uchytit jen na dvou šroubech - podle mě je to jeden z nej easy modů co se daj miatě udělat
- alternátor z NB by nefungoval
Uživatelský avatar
PavelS
 
Příspěvky: 3914
Registrován: 18 led 2010, 19:28
Bydliště: Praha

Re: OndřejS 1995 Black Miata

Příspěvekod OndřejS » 13 bře 2017, 22:20

Ok, díky za korekci :)

K tomu startéru, je to jen o úspoře váhy, nebo je NBčkový startér i lepší ve startování?
96 Miata - 1.8l - Black/Tan http://ondrejsedlacik.rajce.idnes.cz/
Uživatelský avatar
OndřejS
 
Příspěvky: 194
Registrován: 04 říj 2015, 17:40
Bydliště: Krmelín (OSTRAVA)

Re: OndřejS 1995 Black Miata

Příspěvekod PavelS » 13 bře 2017, 23:21

Má větší krouťák - a takovej hezčí zvuk :D
Uživatelský avatar
PavelS
 
Příspěvky: 3914
Registrován: 18 led 2010, 19:28
Bydliště: Praha

Re: OndřejS 1995 Black Miata

Příspěvekod OndřejS » 13 bře 2017, 23:25

Tak to swapnu ještě startér :D díky za radu
96 Miata - 1.8l - Black/Tan http://ondrejsedlacik.rajce.idnes.cz/
Uživatelský avatar
OndřejS
 
Příspěvky: 194
Registrován: 04 říj 2015, 17:40
Bydliště: Krmelín (OSTRAVA)

PředchozíDalší

Zpět na Krásky členů fora

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 73 návštevníků

cron