TeeJayova kočkolapka - NBfl 1.8

Co člen fora a jeho vůz, to jedno téma. Pochlubte se svými "kráskami"!
Pravidla fóra
Co člen fora a jeho vůz, to jedno téma. Pochlubte se svými "kráskami"!

Re: TeeJayova kočkolapka - NBfl 1.8

Příspěvekod m8rinek » 18 bře 2018, 23:35

Oni po dvo uzimách na výměnu nebudou ani kdyby byly bez ochrany. Nicméně chce to obnovit ochranu jak zvenku tak zevnitř, korozi sledovat a podchytit včas. Jakýkoli svařovaný díl je na tom korozně vždy hůř než nový...
m8rinek
 
Příspěvky: 1492
Registrován: 21 srp 2012, 22:36

Re: TeeJayova kočkolapka - NBfl 1.8

Příspěvekod TeeJay » 19 bře 2018, 00:38

Loni jsem nosníky spolu s novými prahy a lemy poctivě dovylil voskem znovu a teď v teple sklepa čeká 5 litrů Dinitrolu 4942 na spodek a podobný množství litrů Tectylu ML do dutin, takže o obnovu ochrany není a nebude nouze. :)
Jen mám práce až nad hlavu, takže plán je takovej, že dopíšu diplomku, odinženýruju, mezitím si třeba i někde zajezdím s autem a pak se udělá konečně teplo a zase to auto rozeberu a doladím na autě všechno, co potřebuju :)

Takže cca v červnu/červenci vyndám motor a sundám nápravy - venku před garáží, abych se následně při broušení staré antikorozní ochrany a rzi neudusil a garáž nevypadala k nepoznání :D A pak, mimo jiné, antikorozní ochranu obnovím takovým způsobem, že to Mazda ještě neviděla, netřeba mít obavy :lol: poskládám to a snad budu pár let jen jezdit a vymýšlet kraviny, které nepotřebuju :)

Ale už teď jsem s autem spokojenej. V zásadě mu chybí jen pár věcí k dokonalosti - odrezit spodek, silentbloky náprav a excentry + geometrie, silentbloky motoru, diferenciálu a stabilizátorů, olejovej chladič, úplně do mrtě snížit sedačky - minimálně odvrtám boule, na kterých sedačka drží, a ještě jedno finální přetěsnění motoru. A pak možná nějaký performance brzdový desky, do kterých se mi zatím moc nechtělo investovat, nebyly třeba.

Stejně se musím smát, když se podívám, co jsem s autem plánoval původně, obligátní "zachovat sériový stav + odrezit" a to bylo v zásadě všechno :D a dneska už tu píšu na 31. stránku vlákna.
Uživatelský avatar
TeeJay
 
Příspěvky: 1679
Obrázky: 0
Registrován: 17 dub 2015, 23:44
Bydliště: Hradec Králové

Re: TeeJayova kočkolapka - NBfl 1.8

Příspěvekod TeeJay » 31 bře 2018, 08:54

Ve čtvrtek jsem zavítal do Mostu na dopolední jízdy, abych si užil prázdnou trať. Odměnou za to bylo mokro, ale šlo to, aspoň jsem tak mohl zrychlovat postupně :)
Obrázek
Obrázek
Obrázek

Hned z prvního stintu jsem měl dost smíšené pocity - jednak jsem neznal trať ani ideální stopu, ale hlavně jsem nevěděl kde (kdy) brzdit, takže závěr z toho bylo příliš dlouhé, dokonce i přerušované brždění, až jsem uvařil brzdovku :) a tak mi to v dalších stintech už tolik nebrzdilo, ale čert to vem, jel jsem pak další 3 stinty. Nejlepší čas 2:45.

Druhej stint jsem tomu začal přicházet na chuť a s časem jsem poskočil na 2:37, ale hlavně už jsem začínal vychytávat, kde brzdit. I tak jsem po třech kolech měl po brzdách.
Třetí stint už jsem si vyloženě užíval, přišel jsem na to, jak projet 9. zatáčku - brzdit o dost méně :D čas 2:30.
Čtvrtý, poslední stint, byl největší zábava, byla z toho 3 měřená kola (pak už to zase nebrzdilo...) a na trati nás začínalo být víc. Kola 2:24, 2:30 a 2:23. Ve druhém jsem pouštěl dědulu v zeleným Focusu, kterej se rozhodl, že mi to tam stříhne na konci cílové rovinky, a pak jsem pouštěl ještě Ceed GT, proto to zpomalení, ale fakt jsem se bavil.

Samozřejmě mám toho moc, co musím vylepšit, hlavně stopu, ta mi v rychlosti pomůže dost zásadně a díky tomu budu řadit dvojku v 1. a 7. zatáčce v ideální moment. No a pak se musím dost zásadně zapřít a brzdit méně a později (9. zatáčka by šla projet ještě o dost rychleji), ale když frčím přes 150 km/h, 150 metrů přede mnou je 90° zatáčka a já mám "ještě nebrzdit", to je prostě dost nepřirozené, zvlášť když se má člověk rád :) každopádně po bitvě je ze mě generál a tak nepochybuju, že příště budu rychlejší, protože sám vidím, co jsem dělal blbě, a vy se můžete podívat taky... :)

https://youtu.be/7AChJnvPutw
Uživatelský avatar
TeeJay
 
Příspěvky: 1679
Obrázky: 0
Registrován: 17 dub 2015, 23:44
Bydliště: Hradec Králové

Re: TeeJayova kočkolapka - NBfl 1.8

Příspěvekod froxic » 31 bře 2018, 14:36

Ahoj v Mostu jsem ještě nebyl, takže to co napíšu ber hodně s rezervou. Zkusil bych jet většinu zatáček o kvalt výše a více využívat šířku tratě (větší rádius => větší rychlost). Auto pak bude i klidnější a budeš moc přidávat dříve plyn i na mokru a taky brzdy budou méně rozevláté. No jednou si musím udělat výlet přes celou ČR, ať to není jenom teorie :-)
MX-5 10AE #5610 | 1999 1.8 103 kW
Obrázek
Uživatelský avatar
froxic
 
Příspěvky: 325
Registrován: 25 srp 2016, 09:48
Bydliště: Ostrava

Re: TeeJayova kočkolapka - NBfl 1.8

Příspěvekod TeeJay » 31 bře 2018, 18:10

Ahoj, nevím, jak moc to je slyšet, ale o kvalt výše to fakt nejde (až na dvě zatáčky), leda bych mohl točit do 10k RPM :D mám 6q a 4.1. Co v řazení bylo špatně byla 1. a 7. zatáčka, do kterých musím na dvojku dřív, ne uprostřed zatáčky nebo vůbec, ale ono to trošku souvisí s brzdama :)
S využitím šířky tratě 100% souhlas, to je ta ideální stopa, kterou potřebuju jezdit a nejezedím, ale ono je to napoprvé těžké a čím rychleji se člověk snaží jet, tím je to těžší :) Už jsem to mezitím nastudoval, které zatáčky jsem jel blbě, problém je ale víceméně to, že do některých zatáček brzdím zbytečně moc a pak není ani ani důvod celou šířku tratě využít. Takže brzdit méně a hned to půjde líp, ale pud sebezáchovy mám silnej a na AD08R jsem si ještě nezvyknul, ale už jsem je rozpískal :)

Druhá věc jsou brzdy, tím, že mi to moc nebrzdí (nebo aspoň ne tak, jak bych si představoval), tak musím na brzdu dost velkou silou a u toho se auto špatně řídí. Takže jsem objednal Hawk HP+ na předek i zadek z JedeToShopu od Jagyho a na fóru přibude další lokomotiva :D ale hlavně se mi auto bude mnohem líp řídit pod brzdami. A k tomu bych rád vymyslel nějakej samodomo brake cylinder stopper, až budu mít čas a chuť.

Jinak i pro mě je to tam 200 km a 3 hodiny jízdy, dálniční známku nevedu. Vstával jsem ve 4:15, abych před pátou vyjel a byl tam na osmou.
Uživatelský avatar
TeeJay
 
Příspěvky: 1679
Obrázky: 0
Registrován: 17 dub 2015, 23:44
Bydliště: Hradec Králové

Re: TeeJayova kočkolapka - NBfl 1.8

Příspěvekod vhml » 31 bře 2018, 22:08

Na první účast a asi i první ,,závodní" zkušenost to není špatný. Stopu v principu nemáš špatnou, jen ji musíš využívat v celý šířce. Vždycky tě zbývá minimálně metr k obrubníku. Jezdit přes ně nemá moc smysl, to už je vyšší škola, jen ale využívat celej asfalt. Nejvíc času ztrácíš v dloubáku před matadorem, to se nechá dát na pětku ( resp u tebe asi na čtyřku ) jen s lehkým přibržděním a už před zatáčkou opět stát na plynu. A potom hned za matadorem už držet plyn furt co dovolí gumy až k vracáku před cílem. Na týhle čtvrtině okruhu se dělá většina času. Na zbytku není moc co vymýšlet. V odkaze může kouknout na moje nejrychlejší kolo z podzima. A na začátku videa jak se to jezdí na vodě :lol: https://youtu.be/ZGWbbUy7q5A?t=683
vhml
 
Příspěvky: 1070
Registrován: 28 črc 2015, 12:11
Bydliště: Chodsko

Re: TeeJayova kočkolapka - NBfl 1.8

Příspěvekod TeeJay » 25 črc 2018, 17:47

Poslední dobou to tu nějak zanedbávám, tak to tu aspoň stručně (obrázkově) zkusím dohnat.

Po Mostu jsem si zajezdil v Sosnové na Davidově parádní akci, zásadně jsem zlepšil čas, asi o 10 vteřin oproti minule :) jen nějak nemůžu najít onboard... ale stále platilo, že s autem nejsem happy, gumy lepí, ale auto mám furt nedotáčivé. Jsou příliš malé (žádné) odklony na předních kolech a to je prostě hrozně znát na nedotáčivosti nemající daleko od dieselových Octávií. Naštěstí už se blíží repase podvozku, aby ta geometrie šla nastavit.
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek


V zimě jsem na jednom volejbalovém plese vyhrál profi vyčištění/naleštění vozu, tak jsem toho na jaře náležitě využil. Ale dokážu si představit, že by to auto vyčistili lépe :)
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek


V červnu jsme vyrazili na týdenní dovolenou do Beskyd. Silnice parádní, zatáčky taktéž, výšlapy super :) jen fotek mám poskrovnu.
Obrázek


A protože chci letos auto dodělat, tak jsem chtěl začít s repasem spodku... jen mi do toho vlezl KO motor (zadřená ojniční ložiska -> zlomená ojnice) na mamčině Octávce. A protože jsem dobrodruh, tak jsem se pustil do své druhé výměny motoru v životě, abych prozkoumal, jak to u těch FWD vozítek s turbem pod kapotou vypadá. :D
Obrázek

Střihnul jsem si u toho i rozvody. Dokonce dvakrát... :lol:
Obrázek

No a protože to auto chci letos opravdu stihnout a Safa už má zadek hotovej, tak abych nebyl pozadu, tak jsem taky začal... rozebrání docela voser, ale dobré. Vylisování silentbloků taky žádná zábava, ale bomba ráda pomůže. No a pak už to jen nechat opískovat a natřít antikorozní vodičkou, což mi kousek odsud v Dohalicích stihli za dva dny a o teď o víkendu jsem už štětcem barvil. Alkyton v mojí oblíbené RAL 6018 :) ať si říká kdo chce co chce, já měl s touhle barvou vždycky úspěch.
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek


A nakonec už chystám druhý motor, abych při výměně nebyl dlouho bez auta - komplet rozvody, přetěsnění (olejová pumpa, vana, gufera) a nějaké odrezavění a třeba i barvičky :D
Obrázek
Uživatelský avatar
TeeJay
 
Příspěvky: 1679
Obrázky: 0
Registrován: 17 dub 2015, 23:44
Bydliště: Hradec Králové

Re: TeeJayova kočkolapka - NBfl 1.8

Příspěvekod TeeJay » 31 črc 2018, 23:15

V sobotu jsem měl volnou chvíli, takže ideální chvilka na další pokrok :)

Nápravy, ramena a těhlice dostaly druhou vrstvu nátěru, když už, tak už :)
Obrázek


Zadní a boční strana nábojů je taky v barvě, konec konců, proč ne - rezne to tam taky. K tomu i řemenice na klice a vodní pumpě, dolní přední čepy ramene i řízení a excentry na pásy.
Obrázek


A když už jsem si měl mazat ruce od barvy, tak jsem chtěl spláchnout i kus motoru - řemenice a blok. Jen řemenice na klice přiřezla ke středu až moc na můj vkus, takže jsem vyškrábal tolik rzi, co šlo, a stejně se mu nechtělo, takže jsem se rozhodl obětovat časovací kolečko a použil stahovák, co tu máme na traktor :D a najednou to šlo jako po másle a díky rovnoměrnému tlaku se ani nic nezničilo.
Obrázek


Pak už to byla sranda. Ocelové hrncové a stopkové kartáče na vrtačce a šlo to hezky.
Obrázek


Nikam nespěchám, auto jezdí, tak není důvod si to neudělat pěkné :D Nanesená barva je kovářský žáruvzdorný stříbrný alkyton. Vypadá to pěkně. Jestli vydrží a neoloupe se, uvidíme, ale po zkušenostech s alkytonem bych tomu i docela věřil - i když tenhle má trošku řidší konzistenci. Možná se ještě trochu umaže, ale půjde na to ještě jedna vrstva, až bude přetěsněná olejová pumpa a vana. Ventildekl se bude barvit zvlášť a nic víc barvit nebudu :D.
Obrázek
Obrázek
Uživatelský avatar
TeeJay
 
Příspěvky: 1679
Obrázky: 0
Registrován: 17 dub 2015, 23:44
Bydliště: Hradec Králové

Re: TeeJayova kočkolapka - NBfl 1.8

Příspěvekod TeeJay » 30 srp 2018, 23:11

1/3
Před 14 dny jsme se chystali na dovolenou, kde nás čekalo mimo jiné spoustu alpských kopců, tak jsem chtěl udělat ještě pár úprav na autě.

Ta první, aby to pořádně brzdilo, nelíbil se mi příliš měkký a dlouhý chod pedálu. Vypustil jsem brzdovku, znovu jsem zrepasoval přední třmeny a dal se do odvzdušňování. I po dlouhém několikanásobném odsávání brzdovky, kdy už kompresor nemohl z okruhu vytáhnout ani bublinku, furt to brzdilo tak, že jsem jsem nebyl spokojený. Tak jsem se dal do zkoumání a objevil, jak odzvdušnit ABS krabičku. Kouzlo s jedním drátkem a povedlo se dostat všechny bublinky ven, konečně má pedál tvrdý a krátký chod i s obyč ATE deskama (nové desky a kotouče si šetřím na zrepasované nápravy).
Obrázek

Ta druhá, furt mě štvalo, že jsem nemohl jezdit delší trasy v sandálech, jak mě pálila noha. Vyřešeno 8 vrstvami 2mm pěny s hliníkovou fólií.
Obrázek

Třetí, takovej bonus, stihnul jsem ještě sundat víko a připravit ho na barvu.
Obrázek
Obrázek
Obrázek

A ta poslední, nový homologovaný výfuk Magnaflow. Naprostá paráda. Trubky jsou domácí výroba (ne moje) a tlumič koupený. Perfektní zpracování, s Cobaltem nesrovnatelné, ať už jde o použitou nerez, tloušťku plechu, úchyty nebo sváry. Také dražší než Cobalt, ale ne o tolik. A co se zvuku týká, Cobalt byl takovej mdlej, tohle je ostřejší, příjemnější zvuk - je to uvnitř jiný typ tlumiče. Je teda i hlučnější, ale v tónu, kterej je mi příjemnej a v "normálních" otáčkách je to úplně v pohodě. A jako bonus nemá tu supervelkou koncovku jak z cirkusu :)
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Naposledy upravil TeeJay dne 30 srp 2018, 23:39, celkově upraveno 1
Uživatelský avatar
TeeJay
 
Příspěvky: 1679
Obrázky: 0
Registrován: 17 dub 2015, 23:44
Bydliště: Hradec Králové

Re: TeeJayova kočkolapka - NBfl 1.8

Příspěvekod TeeJay » 30 srp 2018, 23:32

2/3
Dovolená i přes srpnový termín byla těžká paráda. Malý provoz, nebylo ani tak horko jako loni, počasí vyšlo, no super :) jen Italské dálnice jsou hrozně drahé.

8 dní, 7 nocí, 5 různých míst na přespání. 2x celý apartmán AirBnb, 3x soukromý pokoj AirBnb se sdílenou koupelnou.

Ujeto 2831 km, spáleno 220,64 litrů N95. Celková průměrná spotřeba 7,79 l/100km, čistě v ČR pak 7,47, v Rakousku 7,51 a v Itálii 7,98. Je to dáno tím, že Itálii jsme projezdili víceméně po dálnicích, Rakousko hlavně mimo dálnice a ČR půl napůl.
Náklady na palivo 8009 Kč, nejnižší cena 31,50 (ČR), nejvyšší 43,02 (I).
V Rakousku jsme tankovali nejlevněji za 33,06 Kč, nejdráž za 34,10 Kč.
V Itálii jsme tankovali nejlevněji za 41,64 Kč, nejdráž za 43,02 Kč.
Tankovali jsme výhradně mimo dálnice.

A tady pár fotek.

Bibione
Obrázek
Obrázek

Caorle
Obrázek

Benátky
Obrázek

Spiage Bianche (nejjižnější místo tripu)
Obrázek
Obrázek

Pisa
Obrázek

Passo di Mortirolo (jezdí se tu Giro d'Italia). Krásná úzká paráda takřka bez provozu. V městečku pod ním (Grosio) jsme měli svůj apartmán.
Obrázek

Passo di Stelvio. Paráda, přijeli jsme v super počasí, udělali menší výšlap, nafotili, dali si super pizzy (super jména, Cyklista a Stelvio Pass či tak nějak) a když už nám to bylo fuk, tak se zatáhlo a rozpršelo.
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek

Lago di Resia, super flek na kávičku.
Obrázek
Obrázek

Königsee, tady nám pršelo, tak jsme se sbalili do solných dolů v Hallein.
Obrázek
Obrázek

Wielstalstausee
Obrázek
Obrázek

Wolfgangsee
Obrázek

Mondsee
Obrázek

Attersee
Obrázek
Naposledy upravil TeeJay dne 30 srp 2018, 23:39, celkově upraveno 1
Uživatelský avatar
TeeJay
 
Příspěvky: 1679
Obrázky: 0
Registrován: 17 dub 2015, 23:44
Bydliště: Hradec Králové

PředchozíDalší

Zpět na Krásky členů fora

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 48 návštevníků