Fernie a Rudá potvora (NA6) - 6-speed a LSD

Co člen fora a jeho vůz, to jedno téma. Pochlubte se svými "kráskami"!
Pravidla fóra
Co člen fora a jeho vůz, to jedno téma. Pochlubte se svými "kráskami"!

Fernie a Rudá potvora (NA6) - 6-speed a LSD

Příspěvekod Fernie » 01 lis 2015, 03:10

Na první stránku se ještě někdo kouká? No, proč ne. Když jsem Potvoru koupil, byla vlastně skoro sériová. Co se mnou za tu dobu zažila? Spoustu srandy, o jaký se jinému NA ani nesnilo! Byli jsme spolu na párty k uvedení ND, na invite-only srazu MX-5 v Římě na filmovém festivalu, vymetáme trackdaye, okresky, prostě je to auto, které se mnou jezdí (skoro) všude. Jen ten vejlet do lesa nebyl nic moc. Ale páteř srostla a Potvoře zas tak moc nebylo. V jakém stavu je momentálně?

Úpravy: Nerezové a omotané svody Maxim Works, brzdy z NB a desky Hawk HP+, pancéřované hadice. Šestikvalt a LSD.
Z ostatních věcí lze vypíchnout moje vlastní DRL, retrofit výhřevu hardtopu (stále work in progress), interiérovou rozpěru z NA8, plus nějaké takové drobnosti, které to auto v mých očí dělají snesitelnější pro život.

Takže tak. Původní první příspěvek začíná níže...
___________________________________________________________________________________________________________________________

Ah, tak po těch letech marné snahy a nenaplněných tužeb se to konečně stalo. Koupil jsem si MX-5. A přitom to začalo tak nenápadně!

Jak se mi ulevilo, když můj Lincoln našel nový domov! Konečně nemám žádné starosti, teď si pár měsíců určitě nic nekoupím a pak se objeví nějaká pěkná Mazda! Ovšem realita se rozhodla jinak. Ve zkratce: Pár měsíců zaměňte za týdny. A teď celý příběh:

Bylo nebylo, byl jeden Pochtli. Střídal si tak MX-5 skoro jako ponožky a jednoho dne se rozhodl, že je na čase, aby si tohleto nakupování užil ještě někdo další. A tak mi poslal zdejší inzerát na červenou NA od uživatele begbie. Mně to samozřejmě nedalo, protože "NA v mém toho času napjatém rozpočtu? Není možná!" A tak jsem na místo vyslal výzkumnou jednotku. A mé racionální já doufalo, že se dozvím, že je to jenom naleštěná bída a že si to kupovat nemám. A nad výsledkem předběžného průzkumu akorát hořce zaplakalo. Ukázalo se, že Mazda je ve velmi slušném stavu a v ten moment převládlo už jen "Mazda, Mazda, já chci Mazdu". A od té doby se mnou nebylo k vydržení.

Je jasné, co následovalo, žejo? Sehnal jsem všechny peníze, které se válely okolo, obrátil všechny kapsy naruby a vyrazil do Prahy v zapůjčené apartní německé limuzíně s ... ehm, ehm... velice unavenou zadní nápravou. Nejdřív jsem dostal školení na téma "kam se podívat, abys poznal že máš utéct" od PavlaS a spoofana, za což jim z celého srdce děkuji. A potom jsem vyrazil do garáže lvové. Pod vrstvou prachu tam stálo moje budoucí auto. Po relativně důkladné prohlídce přišel čas na testovací jízdu. Mazda sice působila dojmem, že jsem ji právě probudil ze zimního spánku a s nějakým ježděním po venku se mám jít bodnout, ale podvozek působil až nějak moc dobře. Motor sice v nižších otáčkách pocukával, ale to není nic, co by mohlo vyřešit několik svíček a několik kabelů. Akorát brzdy byly takové.. trochu jako z bláta. Ale to se dá určitě taky řešit. Takže, vzít či nevzít? Já vím, kdybych si ji nevzal, tak vám tady nepíšu.

Po krátkém licitování o ceně, už následoval jen podpis smlouvy a pak už jsem se hnal vstříc dalšímu dobrodružství (ehm, pivu). Následující den jsme si, až na jednu drobnou nepříjemnost, kterou se stala prasklá slída v jinak moc pěkné mohérové střeše, moc užili. Teda, já určitě. Z původních 350 km, které nás čekaly, se stalo asi.. No, moc, myslím, že to raději nechci vědět :). A z Mazdy, která se skoro vztekala, že po ní někdo chce pohyb a tak vůbec, se stala Mazda, se kterou je radost jezdit. Nebo jsem si to alespoň vsugeroval. A to je zatím vše.

A co jsem si to teda koupil?
Je to NA6 z roku 1992 a pod kapotou jí dlí jednašestka s papírovými 85 kW. Je červená a taky obouchaná. Výbavu nemá, až na okýnka "felektrice". Mám ji rád.

Na závěr musím učinit speciální poděkování mojí drahé přítelkyni, bez které by věci nedopadly tak jak dopadly. A taky Pochtlimu, von za to může.

Aktuální To Do:
Vyměnit oleje (ideálně v motoru i převodovce, i diferenciálu)
Vyměnit svíčky a kabely

Co udělat hned potom:
Opravit/vyměnit střechu
Brzdy (sehnat větší?)
Opravit konce prahů

P.S.: Fotky budou, až budou. Zatím si to představujte. Nebo se koukněte na facebook autíčkáře, ty potvory sdílely můj nákup v reálným čase.
Naposledy upravil Fernie dne 16 dub 2018, 17:56, celkově upraveno 7
Rudá Potvora - NA6, svody Maxim Works, šestikvalt, samosvor. To zatím stačí, ne...
NA OEM+ DRL - viewtopic.php?f=6&t=5043
http://www.autickar.cz
Fernie
 
Příspěvky: 874
Registrován: 11 dub 2012, 17:39
Bydliště: Br-no, Br-nein

Re: Fernie a NA6

Příspěvekod Pochtli » 01 lis 2015, 11:33

Tak hlavně že to dobře dopadlo, sehnal jsi prachy, doma tě za to neukamenovali a zatím to i jezdí v pohodě. Jen lidi od amerik jsi s miatkou asi moc nepotěšil..
NB 1.8 -> NB 1.6 -> NBFL 1.8 -> NB 1.6 Miracle (2000)
Toyota Avensis kombi 2.0 VVTi (2005)
Suzuki Swift 1.3 (1999)
Uživatelský avatar
Pochtli
 
Příspěvky: 1945
Obrázky: 3
Registrován: 22 čer 2010, 20:08
Bydliště: Brno

Re: Fernie a NA6

Příspěvekod Fernie » 01 lis 2015, 15:31

Se s tím smířej :) Některejm osobám už bylo předvedeno a moc se jim to líbilo. A mně se to taky líbí. Ta další nádrž se asi nedožije konce týdne...
Rudá Potvora - NA6, svody Maxim Works, šestikvalt, samosvor. To zatím stačí, ne...
NA OEM+ DRL - viewtopic.php?f=6&t=5043
http://www.autickar.cz
Fernie
 
Příspěvky: 874
Registrován: 11 dub 2012, 17:39
Bydliště: Br-no, Br-nein

Re: Fernie a NA6

Příspěvekod Mike » 01 lis 2015, 19:53

Gratuluju ke koupi miaty...a voptám se: Cos měl za Lincolna?
Je tolik krás, že tisíc let nestačí na přehled...
různé motorizované prostředky individuální dopravy od tří do dvěstěosmdesátišesti koní
http://www.legendysilnic.cz
Dovoz zajímavých strojů ze zahraničí, včetně papírování.
Obrázek
Uživatelský avatar
Mike
 
Příspěvky: 2253
Registrován: 20 dub 2010, 10:45
Bydliště: Křivoklátsko

Re: Fernie a NA6

Příspěvekod Fernie » 02 lis 2015, 23:50

Díky! Měl jsem Lincoln Continental, rok 1990.
Rudá Potvora - NA6, svody Maxim Works, šestikvalt, samosvor. To zatím stačí, ne...
NA OEM+ DRL - viewtopic.php?f=6&t=5043
http://www.autickar.cz
Fernie
 
Příspěvky: 874
Registrován: 11 dub 2012, 17:39
Bydliště: Br-no, Br-nein

Re: Fernie a NA6

Příspěvekod Mike » 03 lis 2015, 09:14

To je solidní povoz 8-)
Je tolik krás, že tisíc let nestačí na přehled...
různé motorizované prostředky individuální dopravy od tří do dvěstěosmdesátišesti koní
http://www.legendysilnic.cz
Dovoz zajímavých strojů ze zahraničí, včetně papírování.
Obrázek
Uživatelský avatar
Mike
 
Příspěvky: 2253
Registrován: 20 dub 2010, 10:45
Bydliště: Křivoklátsko

Re: Fernie a NA6

Příspěvekod Fernie » 05 lis 2015, 23:55

Oh boy, photoshoot!
_DSC3158res.jpg


Víc už zítra na autíčkáři :)
Rudá Potvora - NA6, svody Maxim Works, šestikvalt, samosvor. To zatím stačí, ne...
NA OEM+ DRL - viewtopic.php?f=6&t=5043
http://www.autickar.cz
Fernie
 
Příspěvky: 874
Registrován: 11 dub 2012, 17:39
Bydliště: Br-no, Br-nein

Re: Fernie a NA6

Příspěvekod piwel » 06 lis 2015, 15:08

Fernie píše:Oh boy, photoshoot!
_DSC3158res.jpg


Víc už zítra na autíčkáři :)


přečteno, pěkný příběh :)
piwel
 
Příspěvky: 45
Registrován: 05 říj 2015, 10:02
Bydliště: Uherské Hradiště

Re: Fernie a NA6

Příspěvekod Fernie » 09 lis 2015, 13:02

piwel: Díky!

IMG_20151107_145313167.jpg
Neuč orla lítat!


V sobotu se Mazda učila lítat, tak trochu. Olej v motoru vyměněn, bylo to pěkný bláto. A když už jsem v tom byl, tak jsem si pohrál s těsněním ventildeklu, které taky nevypadalo nejlíp, a nemohl jsem opomenout svíčky a kabely. Cukání motoru se podle mě zlepšilo. Nebo jsem si to myslel až do dnešního rána, kdy se jí teda nechtělo dost podobně, jako když jsem ji při nákupu vytáhl na zkušební jízdu. Hm, tak nevím, jak to reálně je ukáže další provoz.

Příští víkend si střihneme výměnu oleje v převodovce a dá-li čas, tak i v diffu. Tím budou vyřešený oleje, pak se ještě dokopu k výměně coolantu a kapaliny budou skoro vyřešené. Ale tu do ostřikovačů jen doleju. A brzdovou si střihnu někdy v blízkém budoucnu s údržbou brzd. Doufám, že mě to auto bude mít rádo, když se o něj snažím takhle pěkně starat...
Rudá Potvora - NA6, svody Maxim Works, šestikvalt, samosvor. To zatím stačí, ne...
NA OEM+ DRL - viewtopic.php?f=6&t=5043
http://www.autickar.cz
Fernie
 
Příspěvky: 874
Registrován: 11 dub 2012, 17:39
Bydliště: Br-no, Br-nein

Re: Fernie a NA6

Příspěvekod Fernie » 19 lis 2015, 11:42

Hm, tak na tu převodovku ještě nedošlo. S koncem semestru ubývá času, protože jsem na to samozřejmě sral a teď přes víkendy honím projekty místo toho, abych dělal něco pořádnýho. Ale minulej víkend jsem byl na výletě v Rudickém propadání a někdo se mě tam ptal, jestli náhodou nepatřím k té červené miatě, co stojí tááááámhle daleko, a posléze mi pogratuloval k dobrý koupi. Přiznejte se, kdo to byl? :)

Ale přecejen to nebylo tak marný a konečně jsem pořešil jednu věc, která mě sice netrápila, ale zabavila mě o přestávce na oběd. Mám konečně funkční rádio a hrajou mi všechny, teda, ehm, oba repráky. Spletenec drátů, který propojoval předchozí rádio a auto, je uklizen dopryč, aktuální redukce akorát dostane jiný konektory k zemi, protože se mi ty, co tam jsou, nelíbí. A taky to nějak rozumně svážu, nemám rád visející kabely tam, kde je nechci. Nehrající reprák byl způsoben velikánskou vrstvou oxidů na jednom z kontaktů, který jsem oškrabal a najednou to šlo. Musím to ještě brzy pořádně očistit.
IMG_20151118_121322959.jpg
Hm, ten rámeček okolo budu muset zastříknout černým matem.
IMG_20151118_121329771_HDR.jpg
Do červeného auta pouze červené reproduktory!


Další věc, se kterou se hýbne, budou (kromě těch olejů, který tu mám nachystaný) brzdy. A nebude to žádnej tunynk. Aktuálně mi tak trochu přibržďuje, což se mi nelíbí, takže bych řekl, že je čas na menší repásnutí a očištění třmenů. Ale protože si nemůžu dovolit nechat Mazdu u domu na kozách se sundanýma brzdama několik dní, než se dokopu k repasu, ani nemám garáž, kde by mohla být uklizená, tak to vyřeším sadou jiných třmenů. Ty si hezky očistím, rozhýbu, popřípadě repásnu, a pak je jenom vyměním kus za kus. Další v řadě jsou pak lepší hadičky, destičky a tak vůbec. Třmeny budou spěchat trochu víc, přecijen přibržďující auto není úplně vono. A v únoru mě čeká STK, takže po novém roce musím zapravit práh. A možná raději zkontrolovat výfuk, přijde mi, že netěsní.
Rudá Potvora - NA6, svody Maxim Works, šestikvalt, samosvor. To zatím stačí, ne...
NA OEM+ DRL - viewtopic.php?f=6&t=5043
http://www.autickar.cz
Fernie
 
Příspěvky: 874
Registrován: 11 dub 2012, 17:39
Bydliště: Br-no, Br-nein

Další

Zpět na Krásky členů fora

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 14 návštevníků

cron