bkralik - 1.6 NB Twilight blue - Španělka

Co člen fora a jeho vůz, to jedno téma. Pochlubte se svými "kráskami"!
Pravidla fóra
Co člen fora a jeho vůz, to jedno téma. Pochlubte se svými "kráskami"!

Re: bkralik - 1.6 NB Twilight blue - Španělka

Příspěvekod PavelS » 29 pro 2015, 09:47

Ohledně kol je tu napsáno mraky věcí, a vesměs stejné názory ;-) Miatu zabíjejí velký kola opticky i fyzicky :-))
Snižování je o individuální potřebě, každý nejsme stejní a každý máme jiné nároky - to dělá (nejen) náš koníček zajímavým :-)
Uživatelský avatar
PavelS
 
Příspěvky: 3914
Registrován: 18 led 2010, 19:28
Bydliště: Praha

Re: bkralik - 1.6 NB Twilight blue - Španělka

Příspěvekod MacTeine » 29 pro 2015, 21:25

Moc hezká! Přeju spousty pěkných kilometrů ;)

A zrovna s těma kolama 17" to kontroverzní názor není, řekl bych, že spíš naopak ;)
NCfl 2011 2.0 Karai
Ex: NBfl 2001 1.8
Uživatelský avatar
MacTeine
 
Příspěvky: 431
Registrován: 30 bře 2014, 19:37
Bydliště: Praha

Re: bkralik - 1.6 NB Twilight blue - Španělka

Příspěvekod bkralik » 24 dub 2016, 12:04

No, tak alespoň drobnej update po čtvrt roce - přes zimu bylo zazimováno, ale když se začalo blížit jaro, neodolal jsem a odzimoval. Poměnil jsem brzdovku a vyrazil do Mostu na tradiční jarní AutoShow. Jak dopadla první jízda si možná ještě někdo všimnul na místě
https://www.youtube.com/watch?v=qoc2-ZBWflA

Naštěstí se nic nestalo, takže jsem mohl pokračovat dalšíma jízdama:
https://www.youtube.com/watch?v=CsqUbFtMIIM

Čas nic moc (2:19.03), je rozhodně co pilovat. Že nevyužívám dráhu a moje stopa je hrozná vím, ale tak učený z nebe nespadl a doufám že příště to bude lepší. Alespoň mám teda fešnou fotečku:
Obrázek

Jinak performance tunning zatím žádný, veškerej čas žere škola a complete-restoration-project Alfy 164 co jsem psal už na začátku. U toho můžu jenom říct, že generálka motoru at-home je docela psina, když na to teda nespěcháte a máte se koho zeptat. Jenom teda dvě fotky, snad nebudu zastřelen že tady spamuju s ne-Mazdou...

Minimálně přelisování vodítek ventilů byl důvod sehnat dvě termosky kapalnýho dusíku :twisted: .
Obrázek

Ale už to začíná zase vypadat jako nastrojenej motor.
Obrázek
1.6 NB (rv. 2000) Twilight blue - Španělka

další šroty:
Mazda RX-8 (rv. 2006, 1.3 wankel, 170 kW) - WinterCar
Alfa Romeo GTV6 (rv. 1980, 3.0 V6, ~ 130 kW) - Červená - Historik hysterik
Uživatelský avatar
bkralik
 
Příspěvky: 126
Registrován: 24 črc 2015, 20:08
Bydliště: Královehradecko

Re: bkralik - 1.6 NB Twilight blue - Španělka

Příspěvekod PeterS » 24 dub 2016, 14:03

Ooo pekný :) ... ja som takto robil V6 GTA zo 156! ... majitel si kúpil a po ceste z DE prebliklo mazanie potom sme vypustili olej a pilny a nasledovala GO lebo to klepalo... takže GO + performance a krásna 156-ka bola na svete škoda len že taliany nič nevydržia čo sa týka elektro a v Alfách tie motory sú šmejd olej to žere furt a sype sa to...
Mazda dá mnoho násobne viec ale pekná práca ;)
RX7 SA22C 1979
Miata USA 1989
MX-5 Impuls 2005
Uživatelský avatar
PeterS
 
Příspěvky: 388
Obrázky: 14
Registrován: 10 zář 2013, 19:51
Bydliště: západné Slovensko 20% + Južní Morava 80%

Re: bkralik - 1.6 NB Twilight blue - Španělka

Příspěvekod bkralik » 24 dub 2016, 17:57

No, zrovna dvanáctiventilový bussa toho najedou nesmysl a není se na nich co rozbít. U tohohle jsme dělali jenom generálku vršku, protože má najeto cca 250kkm a za těch 25 let zkameněly gufírka ventilů a u vejfukovejch to stihlo lehce vydřít i vodítka. Jinak na spodek se nešahalo, kupodivu byly ještě vidět náznaky honování na vložkách...
1.6 NB (rv. 2000) Twilight blue - Španělka

další šroty:
Mazda RX-8 (rv. 2006, 1.3 wankel, 170 kW) - WinterCar
Alfa Romeo GTV6 (rv. 1980, 3.0 V6, ~ 130 kW) - Červená - Historik hysterik
Uživatelský avatar
bkralik
 
Příspěvky: 126
Registrován: 24 črc 2015, 20:08
Bydliště: Královehradecko

Re: bkralik - 1.6 NB Twilight blue - Španělka

Příspěvekod bkralik » 08 led 2017, 01:18

Po půl roce další nepravidelný update vlákna, ať ten (kdo má zazimováno a neblbne venku) má co číst a čemu se smát!

Mazda jaro, léto i podzim úspěšně projezdila, většinou město, okresky, sem tam i okruh (na jaře Most, na podzim autíčkář TrackDay Vysoké Mýto). Žádný technicky problém se nevynořil, nejlepší zajetý čas v Mýtě 1:02.33, což je tak přiměřeně dobré. Jediné vylepšení, co jsem podnikl, byla výměna desek za Hawk HP+. Poštěstilo se mi je z USA nechat dovézt, takže mě to vyšlo opravdu na pakatel (4521 dohromady obě nápravy), což je vyloženě super cena. A co je ještě víc super je to, jak to teď sakra brzdí. Kdybych tušil, jaký rozdíl to bude a jak mě to potěší, šel bych do toho snad ještě ty prázdniny po koupi.

Co jsem ovšem musel řešit dál není moc pěkný pohled, proto pokud nemáte pevný žaludek, dál nescrolujte...

Když jsem na podzim Mazdu myl, všimnul jsem si divných flíčků na koncích prahů. Bláhově jsem si myslel, že to je jenom povrchovka a ďoubnul jsem do toho bovdenem, kterým jsem čistil trubičky ze střech. Viděli byste, jaké bylo moje zděšení, když mi bovden zajel bez problému dovnitř! Chopil jsem se tedy kladiva a vyprodukoval tohle:

Obrázek

Situace se odehrála evidentně tak, že práh byl lehce orezlý a ten dobrák, který mi to na jaře 2015 prodal, to překitoval a přestříkal. Díky tomu to mohlo komfortně hnít, protože tam samozřejmě lehce občas stála voda a stala se katastrofa. Dobře, to je možná silné slovo, ale každopádně nepříjemnost. Minimálně proto, že technická je do 17. 1. 2017 a s takhle velkou dírou rozhodně neprojdu. Takže co s tím? M8rinek se z toho vymluvil (což se mu nedivím :D a rozhodně mu to nemám za zlé), nikoho dalšího rozumného neznám a nezbylo tedy nic jiného, než si to udělat sám. Hodili jsme to teda na dílnu (máme menší dílnu s autozvedákem, kde s kamarádama občas něco kutíme) a pustili se do práce. Po vyřezání plechu vnějšího podběhu na nás vykouklo tohle:

Obrázek

To sice může vypadat hrozně, ale podle mě to není tak špatné. Nikde to nebylo skrz a i větší rány dulčíkem to vydrželo v pohodě. Takže jsem to obral lamelovym kotoučem dohladka, přejel ještě ocelovým kartáčem ve flexe a finálně to natřel odrezovačem. A to konkrétně odrezovačem s Taninem, který neobsahuje kyselinu fosforečnou, takže nevytváří kyselé prostředí a může se přes něj v pohodě lakovat. A aby to bylo jistější, vzal jsem to přes to ještě jednou vrstvou černé hammerite - k tomuhle zadnímu plechu jsme totiž nic neplánovali vařit.

Obrázek

Když bylo tohle hotovo a odrezeno, nastal čas shánění repaplechů. Původně jsem myslel, že je vezmu tady z fóra (myslím že někdo ze Slovenska je tu prodával), ale protože bylo před vánocema a já toho chtěl přes svátky co nejvíc stihnout, vzal jsem je nakonec v Elitu. Kdybyste někdo sháněli, mají tam pozinkované plechy Klokkerholm, za cca 2700 kus, podle toho na jak velkou slevu to berete.
Plech jsem nařezal na místo, zakrátil (mají trochu přesahy, na některých stranách) a napasoval na místo. A pak přišla ta pravá legrace - přivařit a přilepit to tam. Ano, slyšíte dobře, vymysleli jsme trochu neortodoxní postup, "slep si svoji Mazdu". Problém totiž je v tom, že dole, vepředu i vzadu jsou plechy plošně přes sebe. A to tak, že po přivaření je místo nemožné ošetřit a tak se v tom sváru, mezi těmi plechy, bude vždycky držet vlhkost a dopadne to vždycky stejně. Proto jsme vymysleli, že to celé přilepíme, díky čemuž to tam bude dokonale chráněné a nebude tam žádné místo, kde by se voda kapilárně mohla dostat. A aby to po sestavení šlo zevnitř alespoň trochu ošetřit, vyvrtal jsem ze zadního podběhu díru se záslepkou.
Jak jsme naplánovali, tak jsme taky udělali a tady je výsledek:

Obrázek

Je to vařené natupo COčkem (0.8 drát, směsný plyn) a na to že je to první větší věc, co jsem vařil, tak se to i vcelku povedlo. Levý práh se mi lehce zkroutil v jednom místě, to jsem doplnil cínováním, pravý práh téměř bez zkroucení. Na zbývajících třech hranách je to natřené lepidlem (Body 999) a dole to je přinýtované. Drželo by to asi i samotným lepidlem, je to fakt nezmar, ale takhle to bude jistější. Je to stejně dole a navíc pod stone-chipem, takže to skoro nebude vidět.
Aktuálně to je ve stavu jako na poslední fotce, přijde na to už jen troška kitu (opravdu jenom malinko, aby se zarovnaly stopy po broušení) a pak jenom základ + anti-stonechip (body 950 ve sprayi) + lak.

Vím že většina lidí sem o korozi moc nepíše, skoro mi přijde jako takové tabu. Ono přeci jenom pokud člověk to auto chce taky jednou prodat, tak co by na fórum vykecával negativa. Ale vzhledem k tomu, že to prodat úplně hned neplánuju, tak coby ne, alespoň mi to můžete zkritizovat, jak to dělám blbě. A třeba se tím vláknem někdo ještě poučí ;)

PS: Na zvedáku se to dělá pěkně blbě, vadí zadní zvedací ramena. Takže jednoduché řešení, postavit auto na stoly!
Obrázek

PPS: TeeJay nemá jedinou kočkolapku, evidentně je to kočkami-oblíbené auto globálně. I na moje se potvory slezly, akorát trochu drzeji :twisted:
Obrázek
1.6 NB (rv. 2000) Twilight blue - Španělka

další šroty:
Mazda RX-8 (rv. 2006, 1.3 wankel, 170 kW) - WinterCar
Alfa Romeo GTV6 (rv. 1980, 3.0 V6, ~ 130 kW) - Červená - Historik hysterik
Uživatelský avatar
bkralik
 
Příspěvky: 126
Registrován: 24 črc 2015, 20:08
Bydliště: Královehradecko

Re: bkralik - 1.6 NB Twilight blue - Španělka

Příspěvekod m8rinek » 08 led 2017, 11:22

Prej vymluvil :D.

Jinak moc hezká práce, na tenhle jednoduchý tvar je polotovarů skoro škoda, ale tak alespoň zůstanou lemy na příště :))).

Přilepení si nejsem zcela jist jestli je zcela optimální. Já bych postupoval opačně a naopak do spodní hrany vtisknul dva žlábky pro odtok kondenzátu.
Obrázek

Ale jinak práci chválím, postupoval bych dost podobně :).
m8rinek
 
Příspěvky: 1492
Registrován: 21 srp 2012, 22:36

Re: bkralik - 1.6 NB Twilight blue - Španělka

Příspěvekod bkralik » 08 led 2017, 12:02

Na odtok kondenzátu jsem myslel a uvnitř v nejnižším místě těsně nad tím lepidlem jsem vyrobil díru do té části prahu, odkud už ten odtok je (těma prolisama v části "víc do auta"). Takže žádná voda by tam stát neměla ;)

A ono jednoduchý tvar to úplně není. Původní plán byl udělat si to z plechu doma, už jsem koupil i dva metry čtvereční 0.8 válcovanýho plechu. Bohužel ale nemám ohýbačku ani zkružovačku a udělat to jenom v ruce nebo ve svěráku, to je dost nereálné. Zvlášť když nejsem klempíř ale ajťák. A když jsem hledal polotovary jenom téhle dolní části, tak jsem našel jenom nějaké němce, kteří za kus chtěli stejně asi 50 euro a stejně to vypadalo dost hnusně. Takhle sice peněženka zaplakala, ale zase si myslím že to vypadá dost pěkně :)

PS: Kdyby někdo chtěl kus 0.8 nebo 1 plechu a je z okolí Hradce Králové, není problém :D
1.6 NB (rv. 2000) Twilight blue - Španělka

další šroty:
Mazda RX-8 (rv. 2006, 1.3 wankel, 170 kW) - WinterCar
Alfa Romeo GTV6 (rv. 1980, 3.0 V6, ~ 130 kW) - Červená - Historik hysterik
Uživatelský avatar
bkralik
 
Příspěvky: 126
Registrován: 24 črc 2015, 20:08
Bydliště: Královehradecko

Re: bkralik - 1.6 NB Twilight blue - Španělka

Příspěvekod bkralik » 12 bře 2017, 23:31

Je to strašný, snad každý tady z fóra už odzimoval a Mazdu vytáhnul, jenom já ještě pořád stojím na dílně a čekám na technickou a lak. Ale nedá se svítit, mezitím jsem alespoň stihl vykutit pár věcí. Jmenovitě:

Protože jsem se rozhodl, že bych si chtěl hrát s vysavačem (Eaton M45?), uvažoval jsem, co s nádobkou ostřikovače. Nějaké samodomo řešení se mi nelíbilo, když už, tak ať to k něčemu vypadá. Oko tedy padlo na nádobku ze Suzuki Capucino - podařilo se mi jí sehnat za 1300 kč i s poštou, což mi přijde úplná bomba, vzhledem k tomu, že Flyin Miata (nebo někdo takovej) za ní chce asi tři litry. Kdybyste měli někdo ještě zájem, tak jsem to objednával od Magmar.cz pod originálním objednacím číslem 38450-80F00. Montáž je super jednoduchá, stačí si vyrobit (inspirace zde: http://revlimiter.net/blog/2011/02/nopro-washer-bottle/) dva kousky plechu a jednu trubičku, celá práce byla na dvě hoďky i s natíráním...

Obrázek

Další věc, co vadila v dalším postupu, byla vzpěra sání. Nevím jak to je u 1.8, ale u 1.6 je v sériovém stavu prakticky nemožné dát pod olejový filtr redukci pro čidla nebo olejový chladič, protože se tam plete vzpěra sání. Někdo tu vzpěru prostě oddělá, někdo si koupí upravenou náhradu (za cca 3 tisíce), já jsem se vydal cestou tvorby vzpěry vlastní. Svařil jsem si přípravek z dvou L-profilů podle původní vzpěry a poté z plocháče povařil vzpěru novou:

Obrázek

Sice to určitě nemá takovou pevnost jako originál, ale papír to taky není a rozhodně lepší než nechat nepodepřené. Ještě uvidím jestli to natřu nebo pozinkuju a může to jít na auto!
1.6 NB (rv. 2000) Twilight blue - Španělka

další šroty:
Mazda RX-8 (rv. 2006, 1.3 wankel, 170 kW) - WinterCar
Alfa Romeo GTV6 (rv. 1980, 3.0 V6, ~ 130 kW) - Červená - Historik hysterik
Uživatelský avatar
bkralik
 
Příspěvky: 126
Registrován: 24 črc 2015, 20:08
Bydliště: Královehradecko

Re: bkralik - 1.6 NB Twilight blue - Španělka

Příspěvekod Magnum_no » 13 bře 2017, 11:01

bkralik píše:Je to strašný, snad každý tady z fóra už odzimoval a Mazdu vytáhnul, jenom já ještě pořád stojím na dílně a čekám na technickou a lak. Ale nedá se svítit, mezitím jsem alespoň stihl vykutit pár věcí. Jmenovitě:

Protože jsem se rozhodl, že bych si chtěl hrát s vysavačem (Eaton M45?), uvažoval jsem, co s nádobkou ostřikovače. Nějaké samodomo řešení se mi nelíbilo, když už, tak ať to k něčemu vypadá. Oko tedy padlo na nádobku ze Suzuki Capucino - podařilo se mi jí sehnat za 1300 kč i s poštou, což mi přijde úplná bomba, vzhledem k tomu, že Flyin Miata (nebo někdo takovej) za ní chce asi tři litry. Kdybyste měli někdo ještě zájem, tak jsem to objednával od Magmar.cz pod originálním objednacím číslem 38450-80F00. Montáž je super jednoduchá, stačí si vyrobit (inspirace zde: http://revlimiter.net/blog/2011/02/nopro-washer-bottle/) dva kousky plechu a jednu trubičku, celá práce byla na dvě hoďky i s natíráním...

Obrázek

Další věc, co vadila v dalším postupu, byla vzpěra sání. Nevím jak to je u 1.8, ale u 1.6 je v sériovém stavu prakticky nemožné dát pod olejový filtr redukci pro čidla nebo olejový chladič, protože se tam plete vzpěra sání. Někdo tu vzpěru prostě oddělá, někdo si koupí upravenou náhradu (za cca 3 tisíce), já jsem se vydal cestou tvorby vzpěry vlastní. Svařil jsem si přípravek z dvou L-profilů podle původní vzpěry a poté z plocháče povařil vzpěru novou:

Obrázek

Sice to určitě nemá takovou pevnost jako originál, ale papír to taky není a rozhodně lepší než nechat nepodepřené. Ještě uvidím jestli to natřu nebo pozinkuju a může to jít na auto!



Vzpěra se da hezky ořezat :) pak tam padne jak má.. :) 1.8 to má úplně stejně
Mazda MX-5 NB 1999 10th Anniversary second owner
Uživatelský avatar
Magnum_no
 
Příspěvky: 193
Registrován: 08 lis 2015, 13:01
Bydliště: center of Prague

PředchozíDalší

Zpět na Krásky členů fora

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 85 návštevníků