PeterS - NBfl Impuls 2005

Co člen fora a jeho vůz, to jedno téma. Pochlubte se svými "kráskami"!
Pravidla fóra
Co člen fora a jeho vůz, to jedno téma. Pochlubte se svými "kráskami"!

Re: PeterS - NBfl Impuls 2005

Příspěvekod PeterS » 22 srp 2016, 21:18

elektron píše:Mazda doporucuje viskozitu 75w-90, preco tam davas takyto mineral? Ale tym to aj tak zapricinene myslim nebude , skor nejake poskodenie/opotrebenie vo vnutri, tie starsie torseny v NB vydrzali o dost viac.

Mne je jasné že tým to neni. Ten olej je tam preto lebo v manuály od auta v tabulke bol tento olej napísany a určený do diffu podla špecifikácie. Ale knižka je univerzál a v knižke to bolo určené pre T2. A mne je jasné že TF nevydrží tolko ako T2 lamela sa časom poláme ale ide mi o to či má niekto skúsenosti a ako predísť zničeniu ako s ním správne zaobchádzať. Interval výmeny oleja? a pod.
Je mi jasné že brzda a STK test bŕzd to odpíšu...
RX7 SA22C 1979
Miata USA 1989
MX-5 Impuls 2005
Uživatelský avatar
PeterS
 
Příspěvky: 378
Obrázky: 14
Registrován: 10 zář 2013, 19:51
Bydliště: západné Slovensko 20% + Južní Morava 80%

Re: PeterS - NBfl Impuls 2005

Příspěvekod mojžo » 22 srp 2016, 21:23

Mazda v USA vydala predpis na technickej kontrole ktorý zakazuje MX5 s Tochigi Fuji Super LSD testovať na brzdy.

Proste nesmie ísť na tie valce, kde jedno koleso stojí a druhé sa točí, to spôsobí ulomenie tých páčiek čo trčia s tej plechovej lamely čo je vnútri. Ono aj keď sa to ulomí, stále to špéruje, ale už to nie je ono.
Čiže ako si písal - valcové brzdy to nesmie zažiť, inak to vydrží. Ten diferenciál keď je OK, je úplne suprový :)
Uživatelský avatar
mojžo
 
Příspěvky: 904
Registrován: 12 úno 2013, 13:12
Bydliště: Košice, SK

Re: PeterS - NBfl Impuls 2005

Příspěvekod TeeJay » 22 srp 2016, 22:04

Podle http://www.miata.net/garage/diffguide/ mají Tochigi Fuji Super LSD všechny NBfl 2003+ (a jestli to dobře chápu, tak se montoval dál do NC), takže ani nemusíš koukat na VIN, když máš Implusku.

A jak přehnaně Mazda hrabe, jakože moc torque nebo jen nesvoruje "tolik"? Na Miata.net dál uvádí: "Torsen TBR is about 2.5 to one, decreasing slightly from Type I to Type II Torsen. The TFS has slightly less capability to move torque from one wheel to the other with a TBR of 2.0," takže "menší" svorování by měla být přirozená vlastnost a tím možná víc hrabání.
Uživatelský avatar
TeeJay
 
Příspěvky: 1479
Obrázky: 0
Registrován: 17 dub 2015, 23:44
Bydliště: Hradec Králové

Re: PeterS - NBfl Impuls 2005

Příspěvekod AndrewG » 23 srp 2016, 06:47

Povedal by wom ze peto mysli prave to ze to hrabe oboma.kolesami , co je pri lamelovych,difoch s vytocenim kolies klasika a oproti torsenu to posobi docela hardcore. Je to proste iny prejav, svornost je zabezpecovana uplnr inak a nedokaze prist hlavne v nizkych,rychlostiach pekne plynulo ale to je viac ako on/off vypinac. Tak sa aspon sprava moj diff neviem ako je tento diff konstrukcne rieseny no predpokladam ze podobne, akurat tu bude zrejme len par lamiel ak nie jedna kym ja ich mam 20, co nie je zrovna velmi na civilne nazdenie. Myslim ze aj vozy ako m3, gt3rs a pod maju len okolo 12lamiel (6na kazdu stranu - 3 aktivne)
AndrewG
 
Příspěvky: 2265
Registrován: 19 bře 2013, 21:58

Re: PeterS - NBfl Impuls 2005

Příspěvekod mojžo » 23 srp 2016, 15:01

Tochigi Fuji som mal rozobraté - je to v princípe normálny diferenciál, iba v strede medzi satelitmi je pružina ktorá ich trvalo roztláča a medzi satelitmi a telom diferenciálu je taký plechový tanier so zárezmi ("lamela"). A ten tanier má tie výstupky, ktorá sa rozlámu keď to vezmete na valcovú brzdu a roztočíte jedno koleso a druhé zostane stáť.
Uživatelský avatar
mojžo
 
Příspěvky: 904
Registrován: 12 úno 2013, 13:12
Bydliště: Košice, SK

Re: PeterS - NBfl Impuls 2005

Příspěvekod PeterS » 24 srp 2016, 16:47

Nech to zhrniem:
elektron - v domnení že sa jednalo o T2 som tam dal nesprávny olej, prepláchnem to a dám tam to čo tam patrí 75W-90
AndrewG - docela dobre opísal prejav + doplním zaradím na asfalte spiatočku idem cúvať jemne dvihnem otáčky a hrabem oboma
TeeJay - stretol som sa s označením tohoto diffu Torsen 2.5 ale aj SF áno máš pravdu u NC 2.0 som pozoroval rovnaký prejav
mojžo - hej je suprový :D a tvoj popis je docela detailný (našiel som schému a popis od GKN)

Ďakujem vám za :idea:
RX7 SA22C 1979
Miata USA 1989
MX-5 Impuls 2005
Uživatelský avatar
PeterS
 
Příspěvky: 378
Obrázky: 14
Registrován: 10 zář 2013, 19:51
Bydliště: západné Slovensko 20% + Južní Morava 80%

Re: PeterS - NBfl Impuls 2005

Příspěvekod PeterS » 23 dub 2017, 19:41

svadba sa blíži a tak nejaké foto doplním ;) ... auto jazdí konečne začala sezóna ale aj tak vačšina času je zaparkované v garáži zatial máme nájazd cca 1-1500km. Viac času venujem jazdeniu na 3 mazde keďže sa pracuje na projekte mať velku garáž a pri nej nejaký ten domček :lol:
Sľúbené fotky z predsvadobného fotenia ... sorry za kvalitu sú to foto len z náhladov na origo čakám
18077038_685227618352132_2105422745832659301_o.jpg
obe naše Mazdy pokope
18077314_685227251685502_2904228183553912029_o.jpg
18076905_685227285018832_5481927361651606946_o.jpg
18076583_685227168352177_6503460294318445611_o.jpg
18076757_685227515018809_8430781316900431993_o.jpg
Impulz interiér a v nom prsteň
RX7 SA22C 1979
Miata USA 1989
MX-5 Impuls 2005
Uživatelský avatar
PeterS
 
Příspěvky: 378
Obrázky: 14
Registrován: 10 zář 2013, 19:51
Bydliště: západné Slovensko 20% + Južní Morava 80%

Re: PeterS - NBfl Impuls 2005

Příspěvekod dopr » 24 dub 2017, 08:34

Mazane fotky! Palec hore. :)
.:. MX-5 NC Expression, 2.0, 118kW/160 HP, L.S.D, 6 gears .:.
:.EX: MX-5 NB, 1.8, 103kW/140 HP, L.S.D, 6 gears, Nardi Torino, Bilstein B8 + Tein S-tech springs:.
Obrázek
Uživatelský avatar
dopr
 
Příspěvky: 3370
Obrázky: 3
Registrován: 14 led 2010, 11:36
Bydliště: Moravský kras

Re: PeterS - NBfl Impuls 2005

Příspěvekod froxic » 24 dub 2017, 11:17

Super nápad i realizace :-)
MX-5 10AE #5610 | 1999 1.8 103 kW
Obrázek
Uživatelský avatar
froxic
 
Příspěvky: 284
Registrován: 25 srp 2016, 09:48
Bydliště: Ostrava

Re: PeterS - NBfl Impuls 2005

Příspěvekod Bass.Boi » 24 dub 2017, 12:36

Bomba napad, chvalim originalitu :!: 8-)
...::: NC 2.0 Sport, 118kW/160 HP, LSD, 6speed, Bilstein :::...

..:: Ex ::..
...::: 1.8 NB Miracle, 103kW/140 HP, L.S.D, 6 gears, Nardi Torino, Bilstein B8 + Tein S-tech :::...
...::: Ex - 1.6 NB 81kW/110 HP' - "Rote Sau" :::...
Uživatelský avatar
Bass.Boi
 
Příspěvky: 773
Obrázky: 5
Registrován: 19 říj 2011, 14:27
Bydliště: Kousek od Brna

PředchozíDalší

Zpět na Krásky členů fora

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 26 návštevníků