Stránka 4 z 7

Re: PeterS - NBfl Impuls 2005

PříspěvekNapsal: 22 srp 2016, 21:18
od PeterS
elektron píše:Mazda doporucuje viskozitu 75w-90, preco tam davas takyto mineral? Ale tym to aj tak zapricinene myslim nebude , skor nejake poskodenie/opotrebenie vo vnutri, tie starsie torseny v NB vydrzali o dost viac.

Mne je jasné že tým to neni. Ten olej je tam preto lebo v manuály od auta v tabulke bol tento olej napísany a určený do diffu podla špecifikácie. Ale knižka je univerzál a v knižke to bolo určené pre T2. A mne je jasné že TF nevydrží tolko ako T2 lamela sa časom poláme ale ide mi o to či má niekto skúsenosti a ako predísť zničeniu ako s ním správne zaobchádzať. Interval výmeny oleja? a pod.
Je mi jasné že brzda a STK test bŕzd to odpíšu...

Re: PeterS - NBfl Impuls 2005

PříspěvekNapsal: 22 srp 2016, 21:23
od mojžo
Mazda v USA vydala predpis na technickej kontrole ktorý zakazuje MX5 s Tochigi Fuji Super LSD testovať na brzdy.

Proste nesmie ísť na tie valce, kde jedno koleso stojí a druhé sa točí, to spôsobí ulomenie tých páčiek čo trčia s tej plechovej lamely čo je vnútri. Ono aj keď sa to ulomí, stále to špéruje, ale už to nie je ono.
Čiže ako si písal - valcové brzdy to nesmie zažiť, inak to vydrží. Ten diferenciál keď je OK, je úplne suprový :)

Re: PeterS - NBfl Impuls 2005

PříspěvekNapsal: 22 srp 2016, 22:04
od TeeJay
Podle http://www.miata.net/garage/diffguide/ mají Tochigi Fuji Super LSD všechny NBfl 2003+ (a jestli to dobře chápu, tak se montoval dál do NC), takže ani nemusíš koukat na VIN, když máš Implusku.

A jak přehnaně Mazda hrabe, jakože moc torque nebo jen nesvoruje "tolik"? Na Miata.net dál uvádí: "Torsen TBR is about 2.5 to one, decreasing slightly from Type I to Type II Torsen. The TFS has slightly less capability to move torque from one wheel to the other with a TBR of 2.0," takže "menší" svorování by měla být přirozená vlastnost a tím možná víc hrabání.

Re: PeterS - NBfl Impuls 2005

PříspěvekNapsal: 23 srp 2016, 06:47
od AndrewG
Povedal by wom ze peto mysli prave to ze to hrabe oboma.kolesami , co je pri lamelovych,difoch s vytocenim kolies klasika a oproti torsenu to posobi docela hardcore. Je to proste iny prejav, svornost je zabezpecovana uplnr inak a nedokaze prist hlavne v nizkych,rychlostiach pekne plynulo ale to je viac ako on/off vypinac. Tak sa aspon sprava moj diff neviem ako je tento diff konstrukcne rieseny no predpokladam ze podobne, akurat tu bude zrejme len par lamiel ak nie jedna kym ja ich mam 20, co nie je zrovna velmi na civilne nazdenie. Myslim ze aj vozy ako m3, gt3rs a pod maju len okolo 12lamiel (6na kazdu stranu - 3 aktivne)

Re: PeterS - NBfl Impuls 2005

PříspěvekNapsal: 23 srp 2016, 15:01
od mojžo
Tochigi Fuji som mal rozobraté - je to v princípe normálny diferenciál, iba v strede medzi satelitmi je pružina ktorá ich trvalo roztláča a medzi satelitmi a telom diferenciálu je taký plechový tanier so zárezmi ("lamela"). A ten tanier má tie výstupky, ktorá sa rozlámu keď to vezmete na valcovú brzdu a roztočíte jedno koleso a druhé zostane stáť.

Re: PeterS - NBfl Impuls 2005

PříspěvekNapsal: 24 srp 2016, 16:47
od PeterS
Nech to zhrniem:
elektron - v domnení že sa jednalo o T2 som tam dal nesprávny olej, prepláchnem to a dám tam to čo tam patrí 75W-90
AndrewG - docela dobre opísal prejav + doplním zaradím na asfalte spiatočku idem cúvať jemne dvihnem otáčky a hrabem oboma
TeeJay - stretol som sa s označením tohoto diffu Torsen 2.5 ale aj SF áno máš pravdu u NC 2.0 som pozoroval rovnaký prejav
mojžo - hej je suprový :D a tvoj popis je docela detailný (našiel som schému a popis od GKN)

Ďakujem vám za :idea:

Re: PeterS - NBfl Impuls 2005

PříspěvekNapsal: 23 dub 2017, 19:41
od PeterS
svadba sa blíži a tak nejaké foto doplním ;) ... auto jazdí konečne začala sezóna ale aj tak vačšina času je zaparkované v garáži zatial máme nájazd cca 1-1500km. Viac času venujem jazdeniu na 3 mazde keďže sa pracuje na projekte mať velku garáž a pri nej nejaký ten domček :lol:
Sľúbené fotky z predsvadobného fotenia ... sorry za kvalitu sú to foto len z náhladov na origo čakám
18077038_685227618352132_2105422745832659301_o.jpg
obe naše Mazdy pokope
18077314_685227251685502_2904228183553912029_o.jpg
18076905_685227285018832_5481927361651606946_o.jpg
18076583_685227168352177_6503460294318445611_o.jpg
18076757_685227515018809_8430781316900431993_o.jpg
Impulz interiér a v nom prsteň

Re: PeterS - NBfl Impuls 2005

PříspěvekNapsal: 24 dub 2017, 08:34
od dopr
Mazane fotky! Palec hore. :)

Re: PeterS - NBfl Impuls 2005

PříspěvekNapsal: 24 dub 2017, 11:17
od froxic
Super nápad i realizace :-)

Re: PeterS - NBfl Impuls 2005

PříspěvekNapsal: 24 dub 2017, 12:36
od Bass.Boi
Bomba napad, chvalim originalitu :!: 8-)