Tak jsem se dockal. Dlouha leta mi trvalo nez jsem si konecne mohl dovolit zakoupit vlastni vuz. Posledni dva roky jsem jiz citil ze to nevydrzim a nejake to auto si budu muset koupit. Toyota yaris 1.nic me byvale pritelkyne je sic sikovne auticko, ale ja chtel neco velmi jednoducheho, s potencialem a osvedceneho. Zivotni laska Toyota Supra MK4 je v mem grafu az za par let, Silvia S14A, Nissan 350z, S2K trosku mimo me moznosti, muselo to byt neco levnejsiho, co me nepolozi a bude moc rozume kooperovat s kamoskou hypotekou. Rad bych si obcal dal i neco jineho nez chleba s chlebem ci ryzi s korinky. Hlavni parametry byly dane, zadokolka a Japonec. Secteno podtrzeno, nevychazi vubec nic jineho nez miata. Nebyl jsem dvakrat nadseny z kadernickeho kabrioletu a bylo mi jasne ze hardtop bude brzka nutna investice. Prvni pocit ze stazene strechy samozdrejme okamzite vse zmeni a uz si ani nepamatuji, kdyz jsem se strechou naposledy jel
Zacal jsem tedy studovat co a jak by se mi libilo, z jake strany to uchopit. To ze nejsem zavodnik ale spise se ve vecech rad hrabu, mam rad design a rad z ruznych komponent skladam funkcni a maximalne kvalitni veci v ramci moznosti, vim uz dlouho. Proto padla volba na NB. NA jsem se trosku bal z duvodu precijen uz dost stareho auta a chtel jsem neco co bude nejak jezdit nez pochopim zaklady a zacit vylepsovat. Vzhledem k tomu, ze bych treba nekdy, az budu spokojen s vetsinou veci, v budoucnu rad namontoval supercharger, dival jsem se spise po MK2 tedy NB predface bez VVTi. Timto bych chtel podekovat clenum z tohoto fora, kteri mi ukazali sve krasky, svezli, vysvetlili kde jak co. Na par kusu k prodeji jsem se byl podivat, obcas i daleko v CR ale zadna z nich me stavem nijak nepresvedcila. Byl jsem smiren ze vuz budu muset dovest z Nemecka. Ovsem, mel jsem stesti a nasel jsem jednu krasnou cernou primo v Praze, 1.8, torsen za akceptovatelne penize a uz nebylo pomoci. Musel jsem ji mit. Slovo dalo slovo a za par dni jsem mel papiry v kapse.
Co se tyce prvotnich dojmu, jsou asi podobne jako u vetsiny. Prava legrace zacina az od 4-5k otacek. Zacinam se ucit s touto malou motokarkou a kazdym dnem mi dela vic a vic radosti. Az na ty nase silnice tedy, nikdy jsem si nevsiml ze jsme kanalova republika. Nepochopim jak v Praze na hlavnim tahu na Ipaku, muze byt na silnici kanal propadly o dobre 3-4 cm a je to vsem...... takova ostuda. Kazdopadne, prvni vec co se udelala, byly rozvody. Tim bych chtel podekovat PavluS ktery mel se mnou trpelivost a nechal mne delat podrztasku v jejich garazi na mem aute. S tim souvisi jedna mala prihoda, ktera mne trosku rozhodila a finalne jsem si uvedomil, ze jsem si zakoupil 16 let stare auto. Po dodelani vsech oleju a komplet rozvodu vcetne vodni pumpy, jsme otocili klickem a nic. Nekolikrat prozkouseli a az asi napopate slecinka naskocila. Rikam si dobry, meli jsme vse odpojene, potrebovala trosku cas. Odjizdim, chytla napoprve. Prijel jsem domu pred bytovku, zaparkoval pred vchodem na travniku, ze si vezmu nejake veci a zajedu do garaze cca 150m. Nalozim veci, otocim klickem a nic, palubka, svetla vsecko ok. Po par vymenenych zpravach s Pavlem bylo jasne, ze neco bude se starterem ci v elektrice. Takze jak trubka ve svem novem aute pred vchodem kapotu nahoru a prohmatavam dratky, konektory, aniz bych vedel v tu chvili kde presne vlastne starter je. Kazdopadne indicie byla, ze pri vymene olejoveho filtru, se staremu nechtelo ven a dosti jsme ho rvali. Nakonec se povedlo ale nedaleko je starter a byla zde moznost ze bude neco v kabelazi. Svete div se, aniz bych vedel co jsem udelal, naskocila. Rychle jsem zaplul do auta a sup do garaze. Vypnul jsem motor, nastartoval, nic, nepomohlo ani nekolik dalsich pokusu. S opravdu skvelou naladou jsem se vracel domu a premital kde by mohl byt problem. Auto jsem vlastnil v tu dobu ani ne 14 dni a uz nejede. Otcovi jsem radeji nic nerikal, to bych si vyslech, ze mi to rikal, ze si mam koupit fabiu v dizlu, kombi. Krasne a spolehlive auto
Druhy den jsem v praci studoval co a jak by mohlo byt spatne. Hned po praci nastup do garaze s merakem a knihou mx5. Promereni baterie ukazalo ze misto doporucenych 12.5V ukazuje jeste lepsich 12.65V, tim to nebude. Co se kabelaze tykalo, na starteru jsou 3 draty, dva napevno prisroubovane a jeden z nich je konektor. Vytahl jsem jej a vsiml si, ze je nejaky zadelany. Jemnym brusnym papirem jsem jej ojel a hle? Startovacka napoprve, obrovska slava. Od te doby jsem ujel prez 1000km a ani jeden problem se startovanim. Tak snad dobre. Kazdopadne jsem si v duchu rikal, tak kamarade, ted se priprav, ze u takoveho auta, te takovychto vychytavek ceka jeste spousta heh. No ale co se da delat. Mame je radi i tak. Nemuzu si pomoci, ale kdyz zaparkuji nekde na velkem parkovisti a vidim toho meho prcka mezi temi SUV a oktavkami, vzdy se na nej musim usmat
a na dusi me zahreje ze mam krasny maly auticko a neni to fabie v dizlu
Kazdopadne je zde nekolik veci ktere bych potreboval vyresit:
1, Asi takovy nejvaznejsi problem je, ze se ztraci olej. Vtipna prihodicka byla, ze jsem mel jet na moravu za rodinou cca trip 700km. Olej jsem pri koupi nekontroloval, miatka jezdila v cr rok a byla dovezena z DE. Byvaly majitel mi rekl, ze oleje menil ale rozvody ne. Den pred odjezdem, v tu chvili jsem mel jiz cca 500-600km najeto, jsem si rekl ze se podivam. Na rysce nic, ale vubec nic. Dolili jsme cca 2.5L oleje a byli jsme na max. Takze moc pekne. Kazdopadne olej se pravdepodobne ztraci ve spalovacim prostoru, protoze pod autem nic neni zato je to trosku citit z vyfukovych plynu. Coz znamena zmerit kompresi valcu a bud bude problem v pistnich krouzcich a nebo podpalene ventily a nebo ne a bude to neco vaznejsiho. Mazda jede dobre a olej se neztraci nejak drasticky a neni nijak videt ze by se silene kourilo z vyfuku. Tudiz bych rad sezonu dojezdil a premyslim, ze by na zimu sel motor ven a dal si ho do obyvaku hihn a pekne si ho rozebral a alespon pripravil na pripadne budouci preplnovani. To jsem vzdycky chtel udelat heh. Kdyz uz jsme u toho, neni tu nekdo hodny v okoli Prahy kdo by mi pomohl je zmerit? Me zdroje maji ted na 14 dni fofr + svatky k tomu a ja bych rad mel informaci o kompresich co nejdrive.
2, Vzhledem k tomu, ze libra jde dolu, rad bych opatril tuto nerezovou krasavicu:
http://www.mx5parts.co.uk/stainless-steel-exhaust-parts-dual-exit-mk2-25-p-1515.htmlmaly problem je v tom, ze muj typ 1.8 1999 ma kat a presilencer jako jedno teleso a priruba s timto a zadnim tlumicem je napul shnila. Idealne bych koupil cely tento dil ale kde za rozumne penize? Jedna se i o kat, ktery bych tam chtel z duvodu zbytecneho neprudeni organu. Nebo navarit kousek trubky s prirubou, jak mi bylo poradeno a je to vyreseno. Pokud znate nejakeho sikovneho vyfukare, sem s nim.
Melo by to byt toto:
3, Velky problem jsou kola. Mam Enkei R15 mazda, nejsem jejich designovym zastancem ale nakonec budu rad ze je mam. Projizdel jsem ruzna kola, asi nejvice se mi libi ROTA GRID ale byl jsem z vice zdroju varovan ze to neni dobra kvalitni volba. Specialne pro nasi kanalovou republiku. Takze otazka, je zde nekdo v CR kdo je schopny dovest v rozumnem stavu sadu R15 RAYS TE37 bronze? Obcas se objevi neco na ebay ale tak drahe kola se opravdu bojim jen tak zakoupit pred tim nez bych je videl.
To je zatim vse, zde je par fotografii, zatim jen foun, neni moc cas nekde jezdit s fotakem. Tak at to jezdi
Prvni den a seznameni s bydlenim:
Prvni projizdka:
Renovace svetel s Meguiars:
Projizdka: