MX-5 NB 1.8 10AE by froxic (onboardy)

Co člen fora a jeho vůz, to jedno téma. Pochlubte se svými "kráskami"!
Pravidla fóra
Co člen fora a jeho vůz, to jedno téma. Pochlubte se svými "kráskami"!

Re: MX-5 NB 1.8 10AE by froxic (JEDETO jak z praku)

Příspěvekod froxic » 27 čer 2018, 11:58

Takže, konečně jsem se dočkal a auto podstoupilo "menší" servis u Jaggyho. Původně se mělo dělat jenom pár věcí, ale nakonec mi to nedalo. Jak klasické...

Udělalo se následující:
- coolant reroute (SKIDNATION) + Motorad highflow termostat 88°
- chladič vody 30 mm + výměna chladící kapaliny + aditivum
- chladič oleje s termostatem + dolití oleje cca 1L
- instalace budíků DEPO Racing pro měření teploty oleje a vody
- rozvody, pumpa, těsnění
- 14° BTDC mod (zvýšení předstihu)
- Instalace předních desek HAWK HP+ a výměna brzdovky za MOTUL RBF 600 Racing
- tvrdší silentbloky motoru Mazdaspeed
- polyuretanové silentbloky diferenciálu - Strongflex červené (80 ShA) + dopasování / dotažení PPF (při brždění motorem se ozývají vibrace), montáž chybějícího PPF šroubu
- odebrání nádobky s aktivním uhlím (a následné vrácení - nádrž šíleně tlakovala a po otevření víka )
- seřízení vůlí pedálů (spojka, brzda, plyn)
- vyčištění volnoběžného ventilu
- přenastavení zadního H&R stabilizátoru (medium >> soft)
- a možná i něco více

Auto po poštelování předstihu jede určitě lépe a od 3-5K má určitě více krouťáku, přitom výlety do omezovače jsou stále velmi ochotné. Celkově to prostě ožilo. Díky předělanému chlazení už nehrozí šílené teploty oleje (zatím max 105°) ani na trackdays. Přenastavení zadního stabilizátoru zase přineslo více komfortu na rozbitých cestách, přitom náklony nejsou o tolik větší. Ba naopak se dá lépe hrát s váhou což je fajn hlavně u utažených pasáží. A když se někde přidal komfort, tak se hned musel ubrat tvrdšími silentbloky diffu. Je to teď více hlasité, jsou patrné i vibrace při puštění plynu. Na daily ježdění bych tuto úpravu nejspíše nedoporučil. Na druhou stranu je vše tak nějak více propojeno. No a s Hókama to už i trošku brzdí. Prostě úpravy, co to auto posunuly zase o něco dále.

Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

Kromě toho jsem si asi týden předtím začal hrát s dálkou. Takže už mám vyfrézované planžety (ano, budu mít vysřelovákyala VW) a taky došlo k preparaci čipů imobilizérů z původních klíčů. Někdo možná obrací oči, ale preferuji "vše v jednom" než nějaké přívěšky, které se za pár let kompletně rozpadnou. Navíc jsem měl celkem 3 klíče, takže mi zůstane stále jeden origo. O nějakm víkendu už jenom zapojím jednotku centrálu, odskok kufru a taky jednotku na automatické dojezdy oken.
Naposledy upravil froxic dne 02 črc 2018, 09:14, celkově upraveno 2
MX-5 10AE #5610 | 1999 1.8 103 kW
Obrázek
Uživatelský avatar
froxic
 
Příspěvky: 325
Registrován: 25 srp 2016, 09:48
Bydliště: Ostrava

Re: MX-5 NB 1.8 10AE by froxic (JEDETO jak z praku)

Příspěvekod Robo96 » 27 čer 2018, 12:46

co sa tyka tej nadobky z uhlim, vy ste ten vyvod z nadrze zapchali ze ti moc tlakovala? pri beznom "delete" sa odfuk z nadrze napaja na original hadicu co ide do prednej napravnice. Mne tlakovala rovnako aj s uhlim aj bez, proste vzdy po otvoreni vika vysycala.
2001 NB2 Brilliant Black 1.6 → 1.8 swap - donor
1995 NA2 Brilliant Black 1.6 → full NB2 1.8 swap.. hotovo
Uživatelský avatar
Robo96
 
Příspěvky: 971
Obrázky: 17
Registrován: 26 led 2016, 18:08

Re: MX-5 NB 1.8 10AE by froxic (JEDETO jak z praku)

Příspěvekod froxic » 27 čer 2018, 13:20

No nádobka se dala pryč a hadice se spojily. Tzn ten vývod do nápravy nejspíše zůstal. Mě to právě nikdy netlakovalo a po této úpravě to hvízdalo jak varná konvice. Po lehkém pootočení víčka to syčelo i pár minut. Prostě no no. Jak se to dalo zpět, tak to klasicky lehce štěkne při otevření a tím to končí, prostě bez tlakování.
MX-5 10AE #5610 | 1999 1.8 103 kW
Obrázek
Uživatelský avatar
froxic
 
Příspěvky: 325
Registrován: 25 srp 2016, 09:48
Bydliště: Ostrava

Re: MX-5 NB 1.8 10AE by froxic (JEDETO jak z praku)

Příspěvekod vhml » 27 čer 2018, 14:50

Já tam uhlí nemám. Hadice mi tam někde visí pohozená protože ten nácuc do nápravnice kupodivu nepřežil vypalování komaxitu :D A nádrž pšoukne při každým otevření. Ale je to třeba tak jedna dvě sekundy.
vhml
 
Příspěvky: 1070
Registrován: 28 črc 2015, 12:11
Bydliště: Chodsko

Re: MX-5 NB 1.8 10AE by froxic (JEDETO jak z praku)

Příspěvekod TeeJay » 27 čer 2018, 17:55

Uhlí mám a za běžného provozu mi nádrž jen krátce pšouká při otevření. No a pak na to přišla řeč v Sosnový a Adam říkal, že NBfl by to odvětrávání snad měly mít jinak... bylo horko, auto po plné palbě a po otevření nádrž syčela nekonečně dlouho :) nemají to jinak. Takže to nekonečné pšoukání je taky otázka toho, za jakých podmínek se nádrž otevře, než jestli tam uhlí je nebo ne.
Uživatelský avatar
TeeJay
 
Příspěvky: 1679
Obrázky: 0
Registrován: 17 dub 2015, 23:44
Bydliště: Hradec Králové

Re: MX-5 NB 1.8 10AE by froxic (centrál a detailing)

Příspěvekod froxic » 23 črc 2018, 21:32

Konečně jsem se dostal k tomu abych rozchodil centrál. Stačilo rozdělat dveře řidiče a odstrojit kufr. U dveří byl trošku problém s natažením vodičů k jednotce centrálu. Bohužel černá průchodka je plně osazena a ani po řezání by nejspíše nebylo kam. Nezbylo než trošku vrtnout do dveří a udělat průchodku dodatečnou. Na jedné straně je bovden napevno a na druhé se prostě zasunuje dovnitř, nehrozí tak nějaké skřípnutí kabelu. Servomotor se pak uchytil na místo, kde předtím byla polystyrenová výplň a je cca 5 mm od okna. Jednotka centrálu je umístěna v právě dutině kufru za baterkou. Z ní je pak vyveden i výstup na elektromagnet odskoku kufru, který se umístil kousek pod hranu kufru na samořezky. Tapec jenom lehce odstává a elektromagnet nejde skoro vidět. Co se nestihlo je připojení na směrovky a jednotka dojezdů oken. Ta pak jde spojit s centrálem, že při zamknutí auta okna vyjedou nahoru a také není už zapotřebí držet tlačítka pro posun okna nahoru / dolu (něco jak funkce AUTO). Takže toto v příští etapě.

Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

A z jiného soudku. Za 14 dnů nás čeká menší výlet přes Rumunsko až k moři, plánujeme cca 4500 - 5000 km. Tak jsem se vrhnul na přípravu laku na tuto lehce delší cestu. Celé auto už je pořádně umyté a po dekontaminaci laku clayem. Teď jedu panel po panelu Meguiars Ultimate Compound > Meguiars Ultimate Polish > Soft99 Fusso wax > Soft99 Fusso wax. Ručně je to fuška a výsledek by mohl být s leštičkou lepší, ale to jsou zatím mé možnosti. Ve výsledku to bude stejně nablištěné jak psí kulky a sám jsem zvědav jak se to po navrácení do matičky vlasti bude jevit. PS: zatím mám asi dva panely komplet (kufr a dveře), ještě hodně času v garáži mě to čeká... zkrátka ideální na rozjímání o životě,... a třeba dalších úpravách MX-5 :-)

Obrázek Obrázek Obrázek
MX-5 10AE #5610 | 1999 1.8 103 kW
Obrázek
Uživatelský avatar
froxic
 
Příspěvky: 325
Registrován: 25 srp 2016, 09:48
Bydliště: Ostrava

Re: MX-5 NB 1.8 10AE by froxic (centrál a detailing)

Příspěvekod froxic » 30 črc 2018, 08:59

Naleštěno, ale ručně to byla opravdu fuška - co si budeme namlouvat. Dělal jsem na tom zhruba týden po odpoledních a o víkendu jsem to teď dokončil. Výsledek však nakonec není špatný a zustaly jenom ty hlubší škrábance. Ty by nejspíše odstranila až leštička. Pokud to ještě někdy budu dělat, tak jedině s DA. Ručně fakt naposled...

Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek
Naposledy upravil froxic dne 30 črc 2018, 13:55, celkově upraveno 1
MX-5 10AE #5610 | 1999 1.8 103 kW
Obrázek
Uživatelský avatar
froxic
 
Příspěvky: 325
Registrován: 25 srp 2016, 09:48
Bydliště: Ostrava

Re: MX-5 NB 1.8 10AE by froxic (centrál a detailing)

Příspěvekod mx-5nd2.0 » 30 črc 2018, 13:44

To vypadá skvělé.
Uživatelský avatar
mx-5nd2.0
 
Příspěvky: 401
Obrázky: 0
Registrován: 17 črc 2016, 21:45
Bydliště: Ostrava

Re: MX-5 NB 1.8 10AE by froxic (centrál a detailing)

Příspěvekod Tuleň » 30 črc 2018, 16:13

Výsledek parádní. Ale týden práce :D nejspíš i tu lesticku koupím

Odesláno z mého SM-G930F pomocí Tapatalk
Mazda 323f 1.6
Mazda MX-5 1.6
Uživatelský avatar
Tuleň
 
Příspěvky: 181
Registrován: 01 říj 2016, 18:08
Bydliště: Valašské království

Re: MX-5 NB 1.8 10AE by froxic (centrál a detailing)

Příspěvekod vhml » 31 črc 2018, 07:50

Leštit něco ručně, když orbitálka od Extolu stojí 2000 , je čirý šílenství ;)
vhml
 
Příspěvky: 1070
Registrován: 28 črc 2015, 12:11
Bydliště: Chodsko

PředchozíDalší

Zpět na Krásky členů fora

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 54 návštevníků