Stránka 1 z 2

Nedyho Akiko - Miata 1,8 supercharged

PříspěvekNapsal: 11 říj 2016, 19:15
od Nedy
Konečně i na mě došlo a koupil jsem sobě Mazdu MX5, resp. abych byl přesný, tak Miatu. Je to NA s motorem 1,8 s kompresorem. Původně zřejmě dovezená ze států a navíc s motorem 1,6.

O její historii si můžete počíst zde:
http://mx-5.biz/viewtopic.php?t=486&sid=0903c2aa8b42ee30a0d75d5199ef80e2
a potom zde:
http://mx-5.biz/viewtopic.php?f=19&t=2497&sid=0903c2aa8b42ee30a0d75d5199ef80e2

No a jak jsem se k ní dostal já. Vezmu to trochu oklikou. Někdy cca před třemi lety jsem měl Fiata Barchettu, bylo to moje vysněné auto, které se mi do teď strašně líbí. Jezdilo dle mého názoru na předokolku skvěle. Nicméně náš DD Ford Mondeo jsem tehdy vyměnil za BMW E91 a nějak mi přišlo blbý mít auto pro zábavu FWD. Začal jsem se tak rozhlížet po inzerci a našel jsem tuhle MX5 na prodej. To definitivně rozhodlo, že Bára půjde z domu.

Než ale na prodej došlo, byla tahle konkrétní pryč. Měl jsem tehdy jasno, že chci roadster zadokolku - takže MX5 NA, NB, nebo Toyotu MR2. Nicméně MX5 s 1,8 bylo tehdy na prodej minimálně, nebo za nesmyslné ceny, takže nakonec vyhrála Toyota. Povedlo se mi koupit docela pěknou. Pokud by o ní zajímalo někoho víc, může si počíst zde:
https://www.autickar.cz/forum/tema/tweety---toyota-mr2-w30/311/?&count=2

Bohužel MR2 mi někdo dvakrát po sobě podpálil. Takže opět přišly řada na úvahy nad novým autem. Byl jsem už v podstatě rozhodnut, že si zajedu pro MX5 NA s 1,8 někdy zjara do GB. Nicméně kolega odsud s fóra mi řekl o této kompresorové krásce. Pak už v zásadě nebylo co řešit. Domluvil jsem si prohlídku a o týden později už se mnou jela domů.

Je tak trochu "work in progress". Takže se musí dodělat. V prvé řadě plánuju zabránit úniku oleje, pak seřídit ruční brzdu. Dál bych to viděl na výztuhy podvozku, předělání výstupu chlazení za 4. válec (měl bych na to dostat kit). Chtělo by to pancéřové hadice brzd, nejspíše sportovní obložení. Asi tam dám nový nerezový výfuk. Zvážím novou spojku a možná nový rám. Pak by měla přijít na řadu programovatelná jednotka motoru a naladění. Uvidí se "po cestě", co ještě bude třeba...

No a jedna fotka, než jsem ji zaparkoval do garáže:

Obrázek

Re: Nedyho Akiko - Miata 1,8 supercharged

PříspěvekNapsal: 11 říj 2016, 19:16
od Fernie
Jé, já už se úplně těším, až mě budeš proklínat :D

Re: Nedyho Akiko - Miata 1,8 supercharged

PříspěvekNapsal: 11 říj 2016, 21:20
od Nedy
Ahoj, blahopřeji je koupi. Jestli můžu, motor je z jakého roku, podle budíku 2001+ ? A ještě by mě zajímalo, když píšeš že musíš řešit jednotku, tak ten powercard to plné neobslouží? Myslel jsem že na 45 to je ideální řešení. Díky.

Re: Nedyho Akiko - Miata 1,8 supercharged

PříspěvekNapsal: 11 říj 2016, 21:23
od Tomik_84
Aaa, tak opět fórový šotek, ten dotaz byl můj :-)

Re: Nedyho Akiko - Miata 1,8 supercharged

PříspěvekNapsal: 11 říj 2016, 23:15
od Pelko
Je to určite miata? Ja len že ma mätú tie bočné blinkre v blatníkoch :)

Vitaj a nech slúži

Re: Nedyho Akiko - Miata 1,8 supercharged

PříspěvekNapsal: 11 říj 2016, 23:54
od Fernie
Ano, je to Miata. Má VIN za oknem a je dokonce i americkej.

Re: Nedyho Akiko - Miata 1,8 supercharged

PříspěvekNapsal: 12 říj 2016, 10:46
od Pelko
Prečo má teda bočné blinkre? Sú dorobené, alebo vymenený blatník?

Re: Nedyho Akiko - Miata 1,8 supercharged

PříspěvekNapsal: 12 říj 2016, 16:18
od Nedy
Ahoj, blahopřeji je koupi. Jestli můžu, motor je z jakého roku, podle budíku 2001+ ? A ještě by mě zajímalo, když píšeš že musíš řešit jednotku, tak ten powercard to plné neobslouží? Myslel jsem že na 45 to je ideální řešení. Díky.


Děkuji! Z jakého roku je motor ví Bůh. Možná by věděl původní majitel - KaCzaba. Co se jednotky a powercard týče, musím dát trochu na "jedna paní povídala", protože zatím se v tom tolik nevyznám. Nicméně teď je auto slušně rychlé, ale určitě nevyužívá potenciál, jaký by mohlo. Její funkce je trochu diskutabilní. Programovatelná jednotka by však měla být schopna více využít potenciál toho, co je pod kapotou... Hlavně se tak auto dá plně naladit. V tomto směru se uvidí, jak daleko půjdu. Prý by mělo jít stáhnout mapování, které by mělo značně vylepšit současný stav.

Prečo má teda bočné blinkre? Sú dorobené, alebo vymenený blatník?


Miata je v ČR už pěkně dlouho. Nemá ani původní motor. Proto úpravu/výměnu blatníků bych viděl jako to poslední... Nicméně má třeba uspořádání světel původní.

Re: Nedyho Akiko - Miata 1,8 supercharged

PříspěvekNapsal: 12 říj 2016, 21:32
od gramo
Teda s tou MR2, to je děs... A k miatě gratuluju a přeju, ať je k ní osud milostivější.

Re: Nedyho Akiko - Miata 1,8 supercharged

PříspěvekNapsal: 14 říj 2016, 08:58
od Winie
Ať slouží a snad nelehne taky popelem :)