Koník - NB 1.8 Anniversary

Co člen fora a jeho vůz, to jedno téma. Pochlubte se svými "kráskami"!
Pravidla fóra
Co člen fora a jeho vůz, to jedno téma. Pochlubte se svými "kráskami"!

Koník - NB 1.8 Anniversary

Příspěvekod Koník » 08 led 2017, 17:19

Mazda MX-5 NB 1.8 10th Anniversary Edition #2189
miata_001.jpg

Ahoj,

rád bych vám představil svojí Miatu. Jak jste z fotek jistě poznali, jedná se o 1.8 NB z limitované edice 10th Anniversary. Moje auto má pořadové číslo 2189.

Přestože má Miata na krku už skoro 18 křížků a na tachometru necelý čtvrtmilion, je na svůj věk a najeté kilometry velice zachovalá. Kromě několika puchýřků na zadních lemech a víku kufru je úplně bez koroze. Prahy jsou dokonce původní, což lze považovat za malý zázrak. Oproti sérii dostala Miata od předchozích majitelů laděný koncový tlumič výfuku ULTER Sport, kit přímého sání, pancéřové brzdové hadice a autorádio Blaupunkt s BT. Jinak je v originálním stavu a tak to také zůstane. Chci jenom doladit několik drobností a potom jenom jezdit a průběžně jí udržovat v co nejlepším stavu.

A proč zrovna Miata? Protože Miata is always the answer, přece. Ale u mě to nebylo tak přímočaré. Od chvíle, kdy jsem si před dvěma a půl lety pořídil současný Focus, jsem uvažoval o koupi druhého auta, které by sloužilo čistě pro zábavu. Nejžhavějším kandidátem byla samozřejmě Miata. Po nastřádání dostatečného finančního obnosu jsem zjistil, že situace na trhu ojetých aut není úplně ideální. Buď byly na prodej kusy v pochybném technickém stavu nebo naopak velice pěkné kusy za pro mě zbytečně vysokou cenu. Začal jsem tedy hledat i jinde a ve více či méně hypotetickém výběru se objevilo několik youngtimerů, několik veteránu, jeden poměrně konvenční roadster i jeden, dnes už legendární, ostrý hatchback. Časem jsem ale dospěl k závěru, že budu chtít auto využívat i k občasnému dovádění na okruzích, čímž z výběru vypadly veterány a zrenovované youngtimery. Trápit takové kousky trefováním apexů mi bylo líto. Navíc se většina z nich k takové činnosti ani nehodí. Zároveň jsem chtěl něco nenáročného (jak technicky, tak finančně), což naopak diskvalifikovalo onen ostrý hatchback. Oklikou jsem se tedy vrátil zpět k Miatě. Posledním impulsem ke koupi byl slib, který jsem pod vlivem alkoholu dal kamarádovi jednoho srpnového sobotního večera. Když si koupí starší Mercedes 190, koupím si Miatu. Protože kamarád přivezl hned v pondělí Mercedes domů, musel jsem začít konat. Co se dalo dělat, slib je slib...

Situace na trhu se mezitím trochu stabilizovala, jinými slovy všechna zajímavá auta zdražila, a proto jsem oslovil majitele dvou Miat, které na první pohled nebyly vraky ani úplné lešťenky a stály přijatelný peníz. Nákup se mi nakonec nepodařilo dotáhnout do konce, a proto jsem odložil jsem projekt Miata na jaro. Kdo by si taky kupoval roadster na zimu, že jo. Jenže brzy jsem v inzerci objevil pro mě dobře známé auto. Když majitel po chvíli slevil na pro mě akceptovatelnou sumu, dlouho jsem neváhal a domluvil si zkušební jízdu. Při té mě MX-5 nenadchla tak, jak jsem čekal. To bylo dáno hlavně respektem z pro mě neznámého pohonu zadních kol a mokré silnice. Postupně jsem ale autu začal přicházet na chuť a po asi jednodenním přemýšlení se rozhodl pro koupi. A udělal jsem dobře! Od konce listopadu, jsem zatím najezdil jenom něco málo přes 200 km a uložil Miatu k zimnímu spánku. Ale každá jízda mi dokáže vykouzlit úsměv na tváři. Přes léto ale určitě nebude zahálet a chystám si s ní i zazávodit. Rád bych se zúčastnil Miata cupu a některých slalomů v rámci Pošumavského Cupu. Hlavně se jí ale nejdřív musím naučit řídit, protože se zadohraby mám prachbídné zkušenosti.

První fotky:
miata 003.jpg

miata 004.jpg

miata 007.jpg

miata 008.jpg

miata 010.jpg

miata 013.jpg

Opravy / úpravy / údržba:
- odstranění nálepek, výměna čínských LED v parkovacích světlech a osvětlení RZ za klasické žárovky (3/2017)
- výměna rozvodů, vodní pumpy, chladící kapaliny, motorového oleje (Millers Oils CFS 10W50) a filtru a převodového oleje (Valvoline GEAR OIL 75W90 GL4), výměna pneu - přední nové (Lassa Impetus Revo+ 195/50 R15 82 V), zadní použité (Bridgestone Potenza Adrenalin RE002 195/50 R15 82 W) (7/2017)
- ošetření zadních lemů a víka kufru, mřížka do předního nárazníku (I.L. Motorsport) (4/2018) http://mx-5.biz/viewtopic.php?p=121627& ... 7c#p121627
- výměna alternátoru (7/2018)
- stěrače VALEO Flat Multiconnection (7/2018)
- žárovky v hlavních světlech Osram Ultra Life H4 (8/2018)
- výměna motorového oleje (Millers Oils CFS 10W50) a filtru (1/2019)
- Výměna brzdové kapaliny, tlumičů (Bilstein B6 Performance) + horního uložení (Lemförder), silentbloků (Strongflex), excentrů na ramenou, vyčištění brzd, dotažení ruční brzdy, kontrola svíček, seřízení geometrie, řadící páka (I.L. Motorsport) (6/2019) http://mx-5.biz/viewtopic.php?p=127501& ... 0f#p127501
- výměna osvětlení SPZ za LED (PHILIPS LED X-tremeVision T10+), výměna nášlapů pedálů (I.L. Motorsport) (8/2019) http://mx-5.biz/viewtopic.php?p=128407& ... 69#p128407
- montáž náhrady tlakoměru oleje s voltmetrem, výměna žárovek osvětlení přístrojového panelu (10/2019) http://mx-5.biz/viewtopic.php?p=128407& ... 69#p128407
- odpojení bočních světel (2/2020)
- výměna motorového oleje (Valvoline MaxLife 10W-40) a filtru, výměna katalyzátoru, výměna palivového filtru (3/2020)
- výměna zadních pneu (Hankook K125 Ventus Prime 3 FR 195/50 R 15 82V) (4/2020)
- výměna nosníků, přetěsnění motoru, výměna rozvodového řemene, výměna krytů rozvodů, výměna spojkové lamely a ložiska, montáž originálního airboxu, montáž originálních tažných ok, montáž tvrdších silentbloků motoru (I.L. Motorsport), výměna chladiče a chladící kapaliny, výměna zámků střechy (repasované), výměna pravé přední tyčky stabilizátoru, promazání stahovaček, demontáž stylebaru a montáž větrné clony (6/2020)
- Výměna motorového oleje (Valvoline MaxLife 10W-40) + filtru (MANN-FILTER W 67/1) + těsnícího kroužku olejové zátky (VICTOR REINZ), výměna převodového oleje (Valvoline GEAR OIL GL4 75W90), výměna oleje v diferenciálu (Motul Gear Competition 75W-140), výměna brzdové kapaliny, výměna kapaliny v servořízení (4/2021)
Naposledy upravil Koník dne 06 čer 2021, 17:53, celkově upraveno 10
Koník
 
Příspěvky: 101
Registrován: 02 led 2017, 23:23
Bydliště: Příbram

Re: Koník - NB 1.8 Anniversary

Příspěvekod Renee » 08 led 2017, 17:53

Je krásná, ale na tu korozi bacha. Jak říkáš, 18 let a pomalu čtvrt milionu km jsou dost vysoký čísla na to aby byla bez koroze.

Doporučuju se pohrabat tady ve vláknech členů s NB/NBFL a uvidíš co všechno může být. Nechci zbytečně plašit, ale tak nějak jsem za těch pár měsíců co to tu čtu nabyl dojmu že každá Miata je prostě rezavá a pokud to s ní člověk myslí vážně tak ho vyvařování čeká a nemine.

Každopádně gratuluju ke koupi a ať slouží a dělá radost!
1993 NA 1.6 85kW. 6q, 4.1 torsen, MeisterR. How did that happen?
Renee
 
Příspěvky: 961
Registrován: 18 čer 2016, 09:29
Bydliště: Praha

Re: Koník - NB 1.8 Anniversary

Příspěvekod Koník » 12 led 2017, 00:00

Díky za přivítání. Je mi jasné, že mě vaření nemine, to si zase nedělám iluze :) Zadní lemy se budou muset tak za dva roky udělat. Ale neplánuju jezdit v soli apod., tak by zbytek mohl chvilku vydržet.
Koník
 
Příspěvky: 101
Registrován: 02 led 2017, 23:23
Bydliště: Příbram

Re: Koník - NB 1.8 Anniversary

Příspěvekod Magnum_no » 12 led 2017, 11:36

Vítám další A10th :) korozí tě strašit nebudu na to každej příde sám :-D jinak moc pěkný kousek ;) každej si říkal že auto bude seriové ale stejně to dopadne jinak uvidíš :-D
Mazda MX-5 NB 1999 10th Anniversary second owner
Uživatelský avatar
Magnum_no
 
Příspěvky: 193
Registrován: 08 lis 2015, 13:01
Bydliště: center of Prague

Re: Koník - NB 1.8 Anniversary

Příspěvekod PavelS » 14 led 2017, 16:55

Se ví, že když jsou puchýře na lemech, tak jsou i na nosnících - NB jako NB :mrgreen: Ale nesmutni, máš anni a to se cení! ;)
Uživatelský avatar
PavelS
 
Příspěvky: 3914
Registrován: 18 led 2010, 19:28
Bydliště: Praha

Re: Koník - NB 1.8 Anniversary

Příspěvekod m8rinek » 15 led 2017, 13:35

...kdy že se budou dělat nosníky? :D:D:D
m8rinek
 
Příspěvky: 1492
Registrován: 21 srp 2012, 22:36

Re: Koník - NB 1.8 Anniversary

Příspěvekod Koník » 28 led 2017, 19:41

Tak teda moc děkuju za uvedení do reality :D Nosníky se holt udělají, až se budou dělat lemy :)
Koník
 
Příspěvky: 101
Registrován: 02 led 2017, 23:23
Bydliště: Příbram

Re: Koník - NB 1.8 Anniversary

Příspěvekod Koník » 14 bře 2017, 01:05

V sobotu proběhlo probuzení Miaty ze zimního spánku. Moc se jí nechtělo, ale nakonec jsem jí přemluvil. Následně jsem udělal lehké odtunění. Sundal jsem většinu nálepek a vyměnil blikající čínské LEDky v parkovačkách a osvětlení RZ klasickými žárovkámi. A protože nepršelo a bylo asi 8 stupňů, šla střecha dolů a vyrazil jsem na projížďku. A pohledy ostatních lidí mě opravdu bavily :D Chápu, že to asi vypadá blbě, když jede v autě bez střechy člověk v zimní bundě a kulichu, ale se střechou nahoře je tam zážitek poloviční :)
Koník
 
Příspěvky: 101
Registrován: 02 led 2017, 23:23
Bydliště: Příbram

Re: Koník - NB 1.8 Anniversary

Příspěvekod Koník » 15 dub 2017, 13:42

Minulou sobotu jsem Miatu přezul na letní semislicky a protože bylo v neděli krásně, udělali jsme si s bráchou výlet na Šumavu a krásně se projeli. Dokonce jsme objevili nádhernou přehlednou okresku, kterou využívají pro testování některé rally teamy. Tam jsme taky cvakli pár fotek. Po příjezdu jsem ještě vyluxoval a celkově vyčistil interiér (docela to prokouklo) a konečně bych měl místo kosmetiky začít řešit taky mechaniku :oops:
17834977_1989372864630098_6543791976793097029_o.jpg

17834368_1989372877963430_1379162475706998317_o.jpg

17758420_1989372874630097_1927853678697667632_o.jpg
Koník
 
Příspěvky: 101
Registrován: 02 led 2017, 23:23
Bydliště: Příbram

Re: Koník - NB 1.8 Anniversary

Příspěvekod Koník » 07 črc 2017, 21:45

Konečně bylo trochu času, tak jsem začal řešit avizovanou mechaniku.

Ve středu došlo na výměnu rozvodů a vodní pumpy. Podle všeho to nebylo od věci, protože umělec, co je dělal minule, je špatně nastavil. Byly posunuté obě vačky i klika. Teď mi přijde, že se motor vytáčí s větší lehkostí a trochu se zklidnil volnoběh. I když nijak markantní rozdíl to není. Při té příležitosti se vyměnila i chladicí kapalina, olej v motoru (Millers Oils CFS 10W50) i v převodovce (Valvoline GEAR OIL 75W90 GL4). Hlavním důvodem pro výměnu oleje v převodovce bylo horší řazení, hlavně zadrhávání při podřazování na 3. a 4. rychlostní stupeň. Dal jsem na radu zkušenějších, kterým tenhle olej výrazně pomohl. I když jsem nečekal zázraky, tak mě výsledek mile překvapil. Jakmile se olej prohřeje, tak jde řadit hezky lehce, i když pořád to není 100%. Ale za tu investici to určitě stálo.

No a protože semislicky od Nankangu začaly pomalu připomínat slicky, tak jsem včera nechal Miatu přezout. Na zadek jsem dal lehce jeté Bridgestony Potenza Adrenalin RE002. Na předek jsem je chtěl dát taky, jenže už se v požadovaném rozměru nedají sehnat. Tak jsem na radu kamaráda servisáka obul Lassa Impetus Revo+. Zatím je brzo na nějaké soudy. Ujel jsem na nich asi 100 km a předky nejsou ještě úplně zajeté, ale kloužou. Každopádně mám jeden pozitivní poznatek, a to ten,a že díky měkčím bočnicím je auto poddajnější. Nankangy měly vyztužené bočnice a na rozbité cestě nebo hrbolech hrozně tahaly za volant (na brzdách mě to párkrát trochu vyděsilo) a všechno se dost přenášelo do karoserie. Na okruh budou určitě lepší semislicky, ale takhle je to na okreskách příjemnější. Na Nankangu mi přišlo, že auto drží někdy až moc a trochu se vytrácí hravost. To by se teď úplně konat nemělo, tak uvidíme, jak mi bude nový setup vyhovovat. Jo a při příležitosti přezouvání jsem zjistil, že dvě patnáctky gumy se do kufru nevejdou. Ale vyřešil jsem to :D
IMG_0080.JPG


No a dneska jsme překonali jeden milník. Už je to stařena.
IMG_0083.JPG
Koník
 
Příspěvky: 101
Registrován: 02 led 2017, 23:23
Bydliště: Příbram

Další

Zpět na Krásky členů fora

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 65 návštevníků

cron