Koník - NB 1.8 Anniversary

Co člen fora a jeho vůz, to jedno téma. Pochlubte se svými "kráskami"!
Pravidla fóra
Co člen fora a jeho vůz, to jedno téma. Pochlubte se svými "kráskami"!

Re: Koník - NB 1.8 Anniversary

Příspěvekod Koník » 14 říj 2017, 21:30

Před 14 dny jsem se s Miatou zúčastnil slalomu pořádaného mým domovským Ford clubem na letišti ve Tchořovicích. Výsledek nestojí za řeč. Zjistil jsem, že se ze zadokolkou mám ještě hodně co učit (kdyby šel pěšky, byl bych tak o 3 sekundy pomalejší...). Ale byla to zábava a užil jsem si to. Přikládám jednu fotku od kamaráda.
Přílohy
IMG_0969b.jpg
Foto: Jan Havlát/Pumatrip
Koník
 
Příspěvky: 101
Registrován: 02 led 2017, 23:23
Bydliště: Příbram

Re: Koník - NB 1.8 Anniversary

Příspěvekod Koník » 26 pro 2017, 22:48

Teď si dáme něco pro milovníky statistiky :)

Ke konci listopadu tomu byl rok, co jsem stal majitelem Miaty. Za tu dobu jsem ujel 2 982 km, což není mnoho. Ale je to opravdu jenom víkendovka.

Průměrná spotřeba činí 8,95 l/100 km (což znamená náklady 2,78 Kč/km), ale na spotřebu rozhodně nejezdím a jezdím tak, abych si jízdu užíval :) Průměrné náklady na 1 km (po odečtu kupní ceny), činí 4,33 Kč. Což je dobrá hodnota, vzhledem k tomu, že se na autě dělal nějaký servis a nájezd je nízký. Ale rozvodovou sadu jsem dostal k autu a olej jsem taky nemusel platit.

Na příští rok je naplánovaná další údržba, aby byla Miata v co nejlepší kondici, takže náklady půjdou nahoru. Ale není to nic, co by mě trápilo, jen mě prostě baví to sledovat, no :)
Koník
 
Příspěvky: 101
Registrován: 02 led 2017, 23:23
Bydliště: Příbram

Re: Koník - NB 1.8 Anniversary

Příspěvekod Koník » 29 dub 2018, 23:48

Delší dobu už jsem nic nenapsal.

Na začátku března byla Miata probuzena ze zimního spánku. Loni na jaře jsem měl problém nastartovat, proto jsem před zimou natankoval 98 a chytlo to na drc. V půlce března proběhla technická a emise, takže bude zase na dva roky pokoj. Dneska jsem měl trochu času, tak jsem ošetřil zadní lemy a víko kufru Konkorem. Je to spíš pro pocit, lemy už nevypadají moc dobře, takže příští rok půjdou pod kudlu. Nevzhledný samodomo tahokov v předním nárazníku jsem vyměnil za pohlednější výplň z IL. Ještě jsem chtěl pořádně vyčistit interiér, ale vzhledem ke koncentraci pylu v atmosféře jsem se na to vy*ral :D Aspoň jsem vyčistil a naimpregnoval kůži na sedačkách.

Výhledově mě čeká větší servis, kdy chci vyměnit hlavně tlumiče. Z Japonska už dorazil kit na repas řazení a z IL tvrdší silentbloky motoru. A pak se budou dělat takové prkotiny jako díra ve výfuku, apod. Prostě nuda, nuda, šeď, šeď...

Přikládám jednu fotku, kde je snad trochu vidět nová výplň v nárazníku a jednu fotku ze setkání s mladší sestrou :)
Přílohy
miata-1.jpg
miata-2.jpg
Koník
 
Příspěvky: 101
Registrován: 02 led 2017, 23:23
Bydliště: Příbram

Re: Koník - NB 1.8 Anniversary

Příspěvekod Smolda » 30 dub 2018, 08:16

Ten pyl je žlutý peklo! Taky jsem se chtěl pustit do větší očisty, ale asi to opravdu nemá cenu, tak uvidim příští víkend. :?
Uživatelský avatar
Smolda
 
Příspěvky: 244
Obrázky: 0
Registrován: 26 led 2016, 21:13
Bydliště: Praha

Re: Koník - NB 1.8 Anniversary

Příspěvekod froxic » 30 dub 2018, 17:56

Opravdu nemá. Ráno jsem umyl a je to po 400 km jak prase. A hlavně v interiérů nánosy pilu.
MX-5 10AE #5610 | 1999 1.8 103 kW
Obrázek
Uživatelský avatar
froxic
 
Příspěvky: 325
Registrován: 25 srp 2016, 09:48
Bydliště: Ostrava

Re: Koník - NB 1.8 Anniversary

Příspěvekod Koník » 24 úno 2019, 15:14

Protože si vedu detailní evidenci nákladů a spotřeby přidám moje oblíbené statistiky.

V listopadu uběhly dva roky od pořízení Miaty. Za tu dobu jsem ujel 5 833 km, z toho 2 851 km druhý rok. Průměrná dlouhodobá spotřeba klesla na 8,63 l/100 km (jezdím jak důchodce), průměrné náklady na palivo jsou 2,8 Kč/km. Průměrné náklady na 1 km (bez benzínu) se ve druhém roce provozu vyšplhaly na hrozivě vyhlížejících 12,81 Kč :shock: (celkově 8,48 Kč/1 km po odečtu kupní ceny). Vliv na to má pořízení dílů na poměrně velký servis, který právě probíhá. Až bude auto zpátky, budu referovat.

V roce 2018 jsem musel neplánovaně vyměnit alternátor, který bez rozloučení odešel. Výměnu si vyžádaly i stěrače a žárovky v hlavních světlech. Do prvního příspěvku jsem přidal souhrn provedených oprav a úprav.
Naposledy upravil Koník dne 24 dub 2020, 22:56, celkově upraveno 1
Koník
 
Příspěvky: 101
Registrován: 02 led 2017, 23:23
Bydliště: Příbram

Re: Koník - NB 1.8 Anniversary

Příspěvekod Koník » 16 čer 2019, 20:17

Minulý víkend jsem si vyzvedl auto po větším servisu podvozku. Chtěl jsem se co nejvíce přiblížit originálnímu stavu, proto jsem zvolil tlumiče Bilstein B6 Performance, které by svojí charakteristikou měly víceméně odpovídat tlumičům z prvovýroby. Zároveň došlo k výměně jejich horního uložení (Lemförder) a excentrů na ramena od Hrocheho, které jsem preventivně koupil, protože jsem tušil, že původní nepůjdou povolit. Paradoxně šly povolit z celého podvozku nejlíp :) To se ale nedalo říct o silentblocích, které se musely uřezat. Proto jsem trochu neplánovaně koupil červené Strongflexy. Samozřejmostí bylo seřízení geometrie. Původní podvozek už to měl hodně za sebou (taky po čtvrt milionu km se není čemu divit), takže auto teď funguje úplně jinak. Je mnohem tužší, ale ne tvrdé, nenaklání se a zmizely otřesy při přejezdu větších nerovností. Přijde mi, že řízení trochu ztuhlo a má lepší zpětnou vazbu, ale to bude možná díky nastavené geometrii. Kromě podvozku došlo ještě na běžnou údržbu - olej (opět Millers Oils 10W-50), brzdová kapalina, atd.

Zároveň jsem namontoval chromovanou řadičku z IL, protože mě štvalo, jak se původní kožená protáčí. Vypadá hezky, krásně hřeje :D ale problém s protáčením se vyřešil jenom částečně :roll: Občas mi jde špatně zařadit zpátečka, takže jak s tou šaltpákou kvedlám, tak se mi jí podaří vždycky trochu pootočit. Když jí dotáhnou na fest, tak sice už drží, ale je otočená o 135° proti žádoucímu stavu. Přikládám fotku, na které je vidět další zásadní upgrade, a to výměna zapalovače za záslepku od číňana.
Přílohy
IMG_0502.jpg
Koník
 
Příspěvky: 101
Registrován: 02 led 2017, 23:23
Bydliště: Příbram

Re: Koník - NB 1.8 Anniversary

Příspěvekod Renee » 17 čer 2019, 07:49

Koník píše: Chtěl jsem se co nejvíce přiblížit originálnímu stavu,
...
Proto jsem trochu neplánovaně koupil červené Strongflexy.

:mrgreen: Tak jsem to taky dělal :D
1993 NA 1.6 85kW. 6q, 4.1 torsen, MeisterR. How did that happen?
Renee
 
Příspěvky: 961
Registrován: 18 čer 2016, 09:29
Bydliště: Praha

Re: Koník - NB 1.8 Anniversary

Příspěvekod TeeJay » 17 čer 2019, 17:22

Pokud chceš, abys měl hlavici páky utaženou a zároveň ve středu, pokud to tak nevychází, je třeba dát pod ni kontramatku, kterou si dáš přesně do polohy, kde potřebuješ, aby zarazila hlavici ve šroubování. A matku pak proti hlavici v pozici utáhneš. Jen budeš mít hlavici páky výš o výšku matky.
Uživatelský avatar
TeeJay
 
Příspěvky: 1679
Obrázky: 0
Registrován: 17 dub 2015, 23:44
Bydliště: Hradec Králové

Re: Koník - NB 1.8 Anniversary

Příspěvekod Koník » 17 čer 2019, 19:04

Když mě to bude štvát, tak to zkusím. Díky za radu ;)
Koník
 
Příspěvky: 101
Registrován: 02 led 2017, 23:23
Bydliště: Příbram

PředchozíDalší

Zpět na Krásky členů fora

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 65 návštevníků