Tomin NC 2.0 Expression

Co člen fora a jeho vůz, to jedno téma. Pochlubte se svými "kráskami"!
Pravidla fóra
Co člen fora a jeho vůz, to jedno téma. Pochlubte se svými "kráskami"!

Re: Tomin NC 2.0 Expression

Příspěvekod Robo96 » 29 led 2019, 11:55

Tomin tam je to hlavne o tom ze NA/NB maju vstup aj vystup chladiva vpredu, vystup na vyhrev ide zo 4 valca ktory sa, ako vsetci vieme, smazi viac, a preto aj to legendarne kurenie. NC ma vstup vpredu a vystup vzadu, takze tam je ta teplota kurenia uz nizsia, skus si to v lete na zraze na NA/NB a tu ruku (ani nohu) tam fakt tak dlho neudrzis :) (napr. moje NBfl s coolant reroute uz ma podstatne nizsiu teplotu z vyduchov, ako mala pred reroutom)
suma sumarum NC ma lepsie chladenie ako traktory f TDI :)
2001 NB2 Brilliant Black 1.6 → 1.8 swap - donor
1995 NA2 Brilliant Black 1.6 → full NB2 1.8 swap.. hotovo
Uživatelský avatar
Robo96
 
Příspěvky: 971
Obrázky: 17
Registrován: 26 led 2016, 18:08

Re: Tomin NC 2.0 Expression

Příspěvekod Tomin » 29 dub 2019, 22:26

Ta Mazděnka, to je něco tak pěkného! Mám ji moc rád, obzvlášť její střechu. Jezdí se mnou vzadu hezky složená a zacvaklá. Je úplně zticha, ani nevrzne. Vůbec mě nekope do sedačky. Ani kolem sebe nanadrobí polomáčené sušenky a celé to pak nezablije. Snad nikdy si při cestě nezačala vyzpěvovat koledy veprostřed dubna. A co hlavně, tak se - kurva - neptá 60 krát za minutu, kdy už tam budeme. Jo, ta střecha je fajn! :twisted:
NC 2.0 Expression
To není auto, to je ROADSTER, lásko!
Uživatelský avatar
Tomin
 
Příspěvky: 596
Registrován: 24 říj 2014, 22:25
Bydliště: moravsko-slovácké pomezí

Re: Tomin NC 2.0 Expression

Příspěvekod Tomin » 08 kvě 2019, 00:39

Tož prazvláštním řízením osudu se přihodilo, že až po dvou letech vlastnictví jsem dnes poprvé ukázal Mazděnku sestře a zároveň jí - krátce - svezl. A bylo to kino!

Je docela autům nakloněna, však taky řídí každodenně a říká že i ráda. Takové Chorvatsko dala už před dvaceti roky, tak se dá říct, že je už náležitě vyježděná. Akorát tíhne k větším povozům, esůvéčkové pavozy nevyjímaje. Tak když obcházela čerstvě vyleštěnou Mixku, předně zveličovala její malinkatost. Ale jinak se jí prý líbila. Nebylo moc času, tak jsme to jeli projet jen do sousední dědiny. Trochu odbočím malou radou - kdo vozíte často ženský, je galantní pro ně mít v přihrádce nachystané sponky a gumičky do vlasů. Nejdřív jsem jí předvedl tradiční zadokolkový odpich z místa, který se mi ovšem moc nepovedl. Moc brzo jsem pustil spojku, takže se motor trochu přidusil v nižších otáčkách, přesto i takhle to stačilo aby se vedle pasažérka začala chytat všech možných i pomyslných madel a s ohromením v hlase se ptát na nějaké koně, či co. Což jsem odbyl tím, že síla tohoto auta není v motoru, ale v podvozku. Jak na zavolanou přišla první serpentína, kde první pravou jsme vzal jen na citovečku, ovšem v druhé levé se už naplno rozdovádělo soukolí samosvoru. No a ještě takhle párkrát, a bylo.

Je příznačné, že jsme jeli tu samou trasu, kterou jsem jel před dvěma lety jako první kilometry první vyjížďky. Přesně ty první zatáčky, po kterých jsem pochopil ty tuny oslavných článků na konto tohoto masově oblíbeného roadsteru. Stejně jako jsem dnes pochopil, jaký to taky dovede být masomlýnek. Sestra, osoba to blízká, jenž do toho "malučkého pěkňoučkého autíčka" nastupovala čilá a zdravá, se z něj po deseti minutách souká zpola mrtvá a zcela přizabitá. Bez špetky srandy, nebyl to pěkný pohled. Navečer mi chuděra napsala, že měla takové "reakce z důsledku toho, že nečekala že se dá i takto jet". A že už je to prý dobrý a těší se že jí někdy zase svezu.

A tohle, dámy a pánové, dovede víceméně sériový podvozek jedné třináct roků staré leštěnky! Loni mě na první výročí Mazděnka ohromila na slovenském Šturcu a letos mi nachystala toto. Super!!! :)

DSC_2058.JPG
Máma mele maso, Mazda mele mámu
NC 2.0 Expression
To není auto, to je ROADSTER, lásko!
Uživatelský avatar
Tomin
 
Příspěvky: 596
Registrován: 24 říj 2014, 22:25
Bydliště: moravsko-slovácké pomezí

Re: Tomin NC 2.0 Expression

Příspěvekod TeeJay » 08 kvě 2019, 09:33

Docela bych chtěl vidět, jak jezdíš :D nicméně je to sranda číst. Měl bys psát pro nějakej magazín ;)
Uživatelský avatar
TeeJay
 
Příspěvky: 1679
Obrázky: 0
Registrován: 17 dub 2015, 23:44
Bydliště: Hradec Králové

Re: Tomin NC 2.0 Expression

Příspěvekod Robo96 » 09 kvě 2019, 08:41

Tomin jazdi jako duchodce :) :lol:
2001 NB2 Brilliant Black 1.6 → 1.8 swap - donor
1995 NA2 Brilliant Black 1.6 → full NB2 1.8 swap.. hotovo
Uživatelský avatar
Robo96
 
Příspěvky: 971
Obrázky: 17
Registrován: 26 led 2016, 18:08

Re: Tomin NC 2.0 Expression

Příspěvekod Bodie » 09 kvě 2019, 13:43

Dík za tip s gumičkama a sponkama. Po téměř roce vožení pouze kamarádů se to na sedadle spolujezdce poslední dobou začalo výrazně vylepšovat a omlazovat. :D
Bodie
 
Příspěvky: 22
Registrován: 24 čer 2018, 21:25

Re: Tomin NC 2.0 Expression

Příspěvekod Tomin » 09 kvě 2019, 17:26

Jak jezdím? To se těžko hodnotí. Snažím se moc nedivočit, což s takovým podvozkovým peklostrojem je úkol hodný zenového mnicha. Ale i Robo má pravdu, když jízda s mazdou do Alberta pro mlíko a vajíčka v akci je moje oblíbená kratochvíle :D

Otázka je spíš, co čeká takový spolujezdec, když chce v mazdě svézt. Bude to zřejmě obvyklý konflikt očekávání a následné reality. Nejdřív to začne „jů kabriolet, to bude pěkná vyjížďka s větrem ve vlasech“ a pak, dřív než si uvědomí že do auta vlastně ani moc nefouká, nastane první plnotučně zašpérovaná zátočina a už je prst skrz krk.

Připomnělo mi to dvě situace zachycené na video. V té první čas 4:14 to šofér v NB zalomí na sjezdu z dálnice. Spolujedoucí to okomentuje, že to bylo hezký. Jak ho překvapilo, že to tak drží a že to byl zážitek. V té druhé čas 2:23 partička Anglánů jede v NC do kšeftu pro škopky, spolujezdec furt něco drmolí, když v tom mu řidič přeruší tok myšlenek jedním takovým dobrým úmyslem.. :twisted:
NC 2.0 Expression
To není auto, to je ROADSTER, lásko!
Uživatelský avatar
Tomin
 
Příspěvky: 596
Registrován: 24 říj 2014, 22:25
Bydliště: moravsko-slovácké pomezí

Re: Tomin NC 2.0 Expression

Příspěvekod Tomin » 18 kvě 2019, 13:55

V týdnu proběhla moje první přezouvačka do nových gum, tak jsem si do pneuservisu nezapomněl vzít váhu a docela se podivil:

váha ojeté pneu Nokian Line 7,2kg
váha nové pneu Michelin PS4 8,7kg
váha origo NC disku 7,7kg

Vždy jsem měl za to, že rozdíl v hmotnosti mezi ojetou a novou bude kolem 1/2kg. Že je to kilo a půl je slušné překvapení. Další surprice je větší váha nové gumy nad ráfkem. Originální NC disk na mě vždycky působil masivně a hmotně, tak když jsem ho chytnul a zvednul, jeho lehkost mě mile potěšila. Takže abych to shrnul - netřeba litovat kozenky nad ubývajícím vzorkem při vědomí podstatného úbytku hmotnosti rotující hmoty. :)

$_20 (5).jpg
originál NC ráfek 17"


První dojmy z Michelin Pilot Sport 4 205/45 R17 po 50km - byť se toho změnilo dost, to hlavní zůstalo. Tedy že tento malý a krátký roadster jede stále rovně, na poměry běžných aut až neuvěřitelně rovně. A že v tomto směru pokračuje i nové obutí, tomu jsem moc rád, protože je to jedna z nejobdivovanějších vlastností Mazděnky. V zatáčkách je to pestřejší. Máme kousek od nás tzv. Slovácký kopec, serpentiny skládající se ze série pravoúhlých zalamováků včetně jedné vracečky. Dokonce tudy vede testovací trať Continentalu až ze Zlína. Tady jsem byl z vystupování a projevu francouzkého konkurenta - budu tlumit vášně, tak řekněme - potěšen. S důvěrou jsem se vrhal do zákrut s rychlostí ne menší než na starých. Ovládání v zátočině mi příjde poddajnější a zároveň klidnější. Nejcitelnějším dojmem je zřetelnější účinek samosvoru. Takový ten pocit, že zadní kola též zatáčí. K dostavení svornosti je třeba méně plynu a i jeho nástup přichází dřív. A na závěr pozitiv ještě dodám, že i stabilizace se mi zdá méně proaktivní.

Co ovšem s novými kolobotkami nepřišlo, je ta slavná komunikace v řízení, které je stejně nesdílné jako předtím. Stále ve volantu necítím kolik přilnavosti pneumatikám zůstáva. Zlepšení si ovšem slibuju od instalace silentbloků Strongflex, které už mám na zadní nápravě osazeny. Právě na předku by pak polyuretan mohl lépe přenášel mezi koly a volantem ony jemné dorozumívací nuance, které teď sežvýkají a zblajznou původní pryžové ludry. Jenže nejde mít vše hned.
NC 2.0 Expression
To není auto, to je ROADSTER, lásko!
Uživatelský avatar
Tomin
 
Příspěvky: 596
Registrován: 24 říj 2014, 22:25
Bydliště: moravsko-slovácké pomezí

Re: Tomin NC 2.0 Expression

Příspěvekod froxic » 18 kvě 2019, 22:29

Pokud nepomůžou ty tvrdší silentbloky, tak bych spíše hledal "chybu" v nastavení geometrie.
MX-5 10AE #5610 | 1999 1.8 103 kW
Obrázek
Uživatelský avatar
froxic
 
Příspěvky: 325
Registrován: 25 srp 2016, 09:48
Bydliště: Ostrava

Re: Tomin NC 2.0 Expression

Příspěvekod ReVolte » 19 kvě 2019, 11:28

Vepředu mám strongflexy a obuté Michelin PS3.... Rozdíl v citu řízení zařídila geo a ne guma ani strongflex. Strongflex spíše pomohl určité pevnosti přední nápravy, ale ne citlivosti.
Byla: NC 2.0 Mica Grey Expression
Je: NCFL 2.0 Stormy Blue
ReVolte
 
Příspěvky: 175
Registrován: 17 pro 2016, 01:03
Bydliště: Plzeň

PředchozíDalší

Zpět na Krásky členů fora

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 11 návštevníků