Stránka 1 z 4

Blix - 91' Miata

PříspěvekNapsal: 21 pro 2017, 11:22
od Blix
Nazdar, už to tady delší dobu pročítám a tak se taky pochlubím:

Je v její nejpřirozenější barvě a svým původním určením pro americký trh se tak jedná o nejmiatovitější Miatu :D Teda už nemá short nose crank což mě ale nemrzí. Rok výroby je 1991, má 115 koníků, 135 ooo mil, z ameriky se přestěhovala do německa, pak ke kolínu - už tady v galerii je, a ke mě do Ostravy.

S autem jsem něco najezdil a je to fakt sranda :) Protože jsem ale technicky zaměřený budu psát spíše o tom co je na autě třeba udělat a co jsem udělal.

Nejzávažnějsí nedostatky které snad přes zimu odstraním:
- Posilovač sice posiluje ale řízení je totálně tupé a nevrací se na střed, méně vnímaví jedinci ho přesto hodnotí jako ok..
- Auto při rozjezdu občas "skáče" - "clutch chatter"
- Vyteklé přední tlumiče

Prozatím je plán takový, že při zimní přestávce v teploučké garáži se udělá to nejdůležitější, přes sezónu se spolu snad podíváme k moři, na okruh na hory a další zimu snad našetřím dost na to abych ji mohl poslat ke klempýři, protože v minulosti byly určitě dělané zadní prahy - momentálně to už bude spíš nalakovaná směs rzi a tmelu, a od minulého majitele dostala diletantsky spravené lemy zadních blatníků a je to tam samý puchýř. Ale tak rok to snad přežije.

Přes podzim jsem udělal jen pár věcí, protože jsem chtěl hlavně jezdit a do zimy si jí užít a odhalit problémy:
- dostala nový volant s nábou a je to opravdu značné zlepšení, s foamectomy ještě lepší, ale bohužel nemám páteř z titanu tak to budu muset ještě předělat ať mě z toho tak nebolí záda.
- vyměnil jsem praktický nový ale fest hlučný výfuk Bosal za jetý a úplně normálně tichý Klarion. Ty bosaly jsou strašný krámy.
- poutahoval jsem věci v interiéru, dveře, zrcátka, kapotu, nastavil vůle v pedálech.. věci co jdou udělat úplně zadarmo a přitom hodně vylepší pocit z auta. Na hrbolech to byl pekelný rachot teď už se to dá i nevnímat :D
- dostala nové uložení motoru, ale zbytečně
- frameraily od Skidnation jsem zatím jen opřel o zeď ale už teď jsou boží :)

Teď už je zaparkovaná v garáži, proběhla nějaká základní údržba - přetěsnění, vyčištění, výměna kapalin, ale taky jsem vypustil a loopnul řízení abych líp identifikoval problém a mohl se rozhodnout zda úplně zrušit posilovač - depower nebo nasypat peníze za repasi. Bohužel čekám na díly do altíku který pískal v zátěži, takže to nezkusím. Vyměnit tlumiče bude pohoda ale na tu spojku se netěším, nerad dělám takhle pod autem.

Toť vše :) Nějaké hezčí fotky snad dodám, nějak jsem moc jezdil a málo fotil.

Re: Blix - 91' Miata

PříspěvekNapsal: 21 pro 2017, 11:33
od Tomin
Tož vitaj! Vypadá to že pretty girl bude v dobrých rukách. Tak se o ni pěkně starej, ať ji máš čím dál dražší. :)

Re: Blix - 91' Miata

PříspěvekNapsal: 21 pro 2017, 11:48
od Renee
Prosimtě dokázal bys dohledat odkaz na ten výfuk Klarion? Mně google na to heslo hodí Ulter :D
Taky totiž řeším výfuk, místo KO série teď mám Bosal a ... víc asi netřeba říkat :)

Re: Blix - 91' Miata

PříspěvekNapsal: 21 pro 2017, 12:16
od Blix
Tomin: Díky, za pár let to prodám jako hromádku rzi na lopatce za půl mega, snad ta bublina vydrží :D

Renee: Tak sem kecal je to KLARIUS MA265H. Je tichý akorát kolem 3 - 3,5 tis trochu duní se střechou nahoře ale co sem vyčetl je to u miaty normálka. Proti tomu bosalu zázrak. A měl jsem tam BOSAL 284567.

Re: Blix - 91' Miata

PříspěvekNapsal: 21 pro 2017, 13:34
od Renee
Supr, díky za tip. Jestli se ti někdy podaří udělat fotku zespodu a koncovky tak bych ti poděkoval ještě jednou :D

Re: Blix - 91' Miata

PříspěvekNapsal: 06 led 2018, 14:35
od Blix
Takze update: Řízení jsem vypustil a vyzkoušel bez posilovače, ale je to jen o něco lepší takže bude na vině asi geometrie. Posilovač jsem nandal zpátky.

Pak jsem vystříkal prahy voskem, podběhy černým svinstvem, koukl se dovnitř na tu zrezlou hrůzu ( dá se tam hezky strčit mobil), vyměnil uložení stabíků a kosti, pak přední tlumiče a jejich manžety, jeden byl mrtvý a manžety tam uz nebyly. Všechno slo příliš hladce... :D

Protože jsem chtěl dát auto na geometrii rozhodl jsem se rozhýbat šrouby geometrie. Podotýkám ze předchozí majitel mi tvrdil že auto na geometrii bylo, když jsem se pak sháněl po protokolu nemohl ho najit. No vpředu jsem dokázal pohnout jedním. Zbytek jse beznadějně zarezlý v silentblocích...

O dalším postupu zase napíšu, bolí me peněženka :/

Re: Blix - 91' Miata

PříspěvekNapsal: 08 led 2018, 11:38
od Bro
Přihoď prosím fotku, jak vypadají ty tvoje zarezlý excentry. Taky mě čeká rozhejbávání, tak bych chtěl referenci, jestli se mam těšit nebo nemam.

Re: Blix - 91' Miata

PříspěvekNapsal: 11 led 2018, 01:21
od Blix
Bro píše:Přihoď prosím fotku, jak vypadají ty tvoje zarezlý excentry. Taky mě čeká rozhejbávání, tak bych chtěl referenci, jestli se mam těšit nebo nemam.


Ahoj, vypadají normálně, okem jsem to nepoznal spodek byl stříkaný v minulosti černým svinstvem a pokryl i ty šrouby. Myslel jsem že je normálka povolím a jeden šroub se mi zlomil už při povolování matice a i ten který jsem povolil a jde s ním pootočit nejde vymlátit ven jak je zarezlý v silentbloku. Objednal jsem si 8 šroubů od Skidnation a přední čtyři silentbloky jsem koupil v druhovýrobě za cca 200,-kus (SIDEM za 120,- vyprodaný :( ) při té ceně to uřežu a vyměním ale vzadu jsou ty silentbloky už o dost dražší tak to budu muset udělat nějak nedestrutivněji... penetrák, zahřívat, kladivo..

Ono se doproučuje geometrické šrouby jednou ročně rozebrat a namazat vazelínou, asi to není blbá rada :D

Re: Blix - 91' Miata

PříspěvekNapsal: 23 led 2018, 02:38
od Blix
Takže nějaký update:

Zkoušel jsem ještě šrouby prolívat, poklepat, ohřát doruda, ale bylo to zbytečný, nedokázal jsem ze dvou ani povolit matice.
Uřezal jsem tedy flexou šroubům hlavy a matice a jak spoj povolil dalo se dostat plátkovou pilkou na šroub a ten uřezat zároveň se silentblokem. Docela jebačka, ale silentbloky pak už jdou přelisovat OK. Teď se chystám na zadek, snad to tam nebude stejná pakárna.

Re: Blix - 91' Miata

PříspěvekNapsal: 30 led 2018, 10:19
od Blix
Tak jsem Miatu po měsíci vytáhl ven abych zhodnotil pokroky. A světe div se po výměně obou předních tlumičů, dorazů, všeho na stabilizátorech, předních vnitřních silentbloků ramen a instalaci framerails se chová mnohem líp :lol: Překvapení :lol:

Frameraily fungujou, auto působí pevněji, ale stejně mě z toho vrtání podlahy bolí u srdce :/

Zadní geo šrouby jsem ještě nevyměnil takže to mám teď nastavené random, snad najdu v okolí nějakou geometrii která bude stát za to.

Z elektrických věcí jsem doplnil vyhřívání sedaček (ebay), světlo v kufru a denní svícení. Z toho jsem nadšený, protože mám bez elektrické zátěže hladší volnoběh. Že světla nejde umístit tak jak by se to mělo, už je věc druhá.. ;)