Destructor NB 99' "Tuzing"

Co člen fora a jeho vůz, to jedno téma. Pochlubte se svými "kráskami"!
Pravidla fóra
Co člen fora a jeho vůz, to jedno téma. Pochlubte se svými "kráskami"!

Re: Destructor NB 99' "Tuzing"

Příspěvekod TeeJay » 27 bře 2019, 23:49

https://www.flyinmiata.com/tech/depower.php?x=14 takhle si představuju komplet depower :)
Uživatelský avatar
TeeJay
 
Příspěvky: 1679
Obrázky: 0
Registrován: 17 dub 2015, 23:44
Bydliště: Hradec Králové

Re: Destructor NB 99' "Tuzing"

Příspěvekod Destructor » 28 bře 2019, 18:29

Beny> Máš pravdu, jsem osel. Ovšem, v praxi se nic rychleji neohřívá, spíš naopak. Možná je to jen špatné kombinace chladného počasí, většího chladiče a přesměrování chlazení.

Jarka> Použil jsem ten návod co postnul Teejay. Koupil jsem na zimu jeté řízení, to jsem doma upravil a pak ho nechal dát na auto, když se dělal podvozek, stejně by pak bylo třeba dělat geometrii. Tady je to přesně na NB ( https://forum.miata.net/vb/showthread.php?t=624312 ), včetně doporučení zavařit něco vevnitř. Pokud jsi šikovný, za odpoledne to máš hotové.
A když se mi to utrhne tak, že to bude vyžadovat kontra do dorazu, tak jsem stejně vyřízený, takový pilot nejsem.
Destructor
 
Příspěvky: 123
Obrázky: 1
Registrován: 08 úno 2017, 07:39
Bydliště: Okolí Hořovic

Re: Destructor NB 99' "Tuzing"

Příspěvekod vhml » 28 bře 2019, 18:49

Vyhodit posilovac rizeni je picovina. Tečka. Konec nevyžádaného hlášení :lol:
vhml
 
Příspěvky: 1070
Registrován: 28 črc 2015, 12:11
Bydliště: Chodsko

Re: Destructor NB 99' "Tuzing"

Příspěvekod Destructor » 28 bře 2019, 19:01

Pokud nepočítám cca 2-3 roky na 309GTI co jsem měl chvíli po autoškole, tak Mazda je moje jediný auto s posilovačem. Jinak jsem vše odjezdil na poctivě zatuhlý Felicii a teď sedlám Logana, ani jedno posilovač nepoznalo. Krom parkoviště nevidím problém a je docela vtipný, když to musíš mordovat oběma rukama a vedle panička točí prstem X5ku co má vepředu 255 gumu. Naopak vidím problém když vlezu do Fabie, kde ve volantu nepoznáš nic, tomu řikam smrťák. Že se něco děje poznáš jen podle toho, že se nehýbeš tak kam máš.

Každopádně, vyslechnu rád důvod. Nic není jednostranný a určitě nemám najeto ani z desetiny to do ty.
Destructor
 
Příspěvky: 123
Obrázky: 1
Registrován: 08 úno 2017, 07:39
Bydliště: Okolí Hořovic

Re: Destructor NB 99' "Tuzing"

Příspěvekod vhml » 28 bře 2019, 21:18

Spíše v tom nevidím žádný přínos. Řeči o lepším citu v řízení jsou jen kecy lidí co o tom umí sice hezky povídat ale řídit neumí. Zrovna Miata má posilovač řízení i brzd velice decentní. Fabie je jinej extrém, ale zas tam to jde ubrat diagnostikou na rozumnou míru ( mám to tak v mém dvoulitru ). Sám závodím i stovkou, která nemá od výroby ani posilovač brzd a i 309tkou origo bez posilovače řízení. A ve výsledku s tím žádnej problém není. A když pak dojde na situaci kdy potřebuješ jednou rukou řídit, druhou řadit a ještě se u toho stíhat modlit, tak ten posilovač přijde k chuti. Proto nevidím důvod ho dát pryč, když už ho v autě mám.
Naposledy upravil vhml dne 28 bře 2019, 23:09, celkově upraveno 1
vhml
 
Příspěvky: 1070
Registrován: 28 črc 2015, 12:11
Bydliště: Chodsko

Re: Destructor NB 99' "Tuzing"

Příspěvekod Destructor » 28 bře 2019, 22:23

vhml píše:Spíše v tom nevidím žádný přínos. Řeči o lepším citu v řízení jsou je kecy lidí co o tom umí sice hezky povídat ale řídit neumí. Zrovna Miata má posilovač řízení i brzd velice decentní. Fabie je jinej extrém, ale zas tam to jde ubrat diagnostikou na rozumnou míru ( mám to tak v mém dvoulitru ). Sám závodím i stovkou, která nemá od výroby ani posilovač brzd a i 309tkou origo bez posilovače řízení. A ve výsledku s tím žádnej problém není. A když pak dojde na situaci kdy potřebuješ jednou rukou řídit, druhou řadit a ještě se u toho stíhat modlit, tak ten posilovač přijde k chuti. Proto nevidím důvod ho dát pryč, když už ho v autě mám.


"Řeči o lepším citu v řízení jsou je kecy lidí co o tom umí sice hezky povídat ale řídit neumí." Trochu se tam vidím :) Díky za jiný úhel pohledu.
Uvidím na autodromu, až mě to někde proškolí, jestli změním názor. Zatím jsem s tím jel po okreskách a tam si nedovolím nic na hraně, na to jsem moc opatrný.
Destructor
 
Příspěvky: 123
Obrázky: 1
Registrován: 08 úno 2017, 07:39
Bydliště: Okolí Hořovic

Re: Destructor NB 99' "Tuzing"

Příspěvekod Destructor » 17 dub 2020, 20:33

Tak po delší době opráším vlákno, když je teď víc času.
Poslední komentář víc jak rok zpět, za tu dobu jsem zmoudřel, přestal tolik utrácet a věnoval se víc ježdění a snažim se nekupovat a neřešit blbosti. Loni jsem se prvně účastnil celé sezony MX-5 cupu, výsledky žádný valný, ovšem, zajezdil jsem si parádně. Zjistil jsem, že všechno co jsem tak horečně ladil je k prdu, když dobře řízená seriová jedna šestka je prakticky stejně rychlá. Ovšem, to je problém rukou, né auta. Auto musím jinak pochválit, že vše přežilo jen s pravidelnou výměnou oleje, za loňský rok asi 6x.
Ještě před sezonou jsem namontoval nový volant OMP Velocita (35mm). Což byla asi jediná úprava.
Po první závodě jsem musel trochu upravit setup, takže jsem zahodil žluté EBCéčka, pořídil HP+ destičky, místo Michelin jsem obul Advan Neovy a hned to dostali úplně jiný říz. Dokonce to zatáčelo tak, že jsem si prošoupal plastový podběh nad předním levým kolem. Takže přišlo na řadu zvednutí auta o cca 1cm, tím pádem i jiná geometrie. Pokud si dobře pamatuju, tak odklony -2,5 předek, -2,0 zadek. Vepředu jsem chtěl otestovat mírnou rozbíhavost, vzadu sbíhavost těsně kolem nuly. Rozbíhavost, krom toho že to po cestách s kolejema pořád tahá za volant, jsem nijak nepoznal, takže je letos nechám srovnat. Konečně se také povedlo odvzdušnit řádně brzdy, když jsem s Teejayovo návodem několikrát nechal zavrčet ABS systém. To byla snad nejlepší věc co mě potkala od vlastnictví auta. Brzda se konečně nepropadá bůhví kam a nemusim ani při prudkym brždění a meziplynu dělat pozice z jógy. Dokonce bych si teď dovolil tvrdit, že to i brzdí.

Co se týká chlazení voda - olej, které jsem prvně otestoval v zátěži, nezbývá než pochválit. Dá se říct, že přes 120 st. jsem se nepodíval. I když jsem kroužil hodně vytrvale, teplota se teď stabilně drží kolem 110-115st. Spíš mám opačný problém, pokud je chladno, tak olej se vyšplhá někam kolem 70-75st. a tam to hasne, na vodu nemám přesný budík, ale podle mě se taky úplně nepředře, aby něco ohřála. Možná to chtělo olejový adaptér s termostatem, nevím... Zatim to řeším tak, že v chladnu moc nejezdím a když tak s citem.
Měl jsem trochu strach, jestli jsem neprohloupil s posilovačem. Pravda je, že to asi žádný reálně přínosný upgrade není, ale už jsem si zvykl a celkově mi to k charakteru auta sedí.

Letos jsem vyměnil koncovku výfuku - prostě to chtělo změnu. A místo Duplex Cobalta jsem nasadil naprosto stupidně vypadající rouru od Malianu, ovšem pozor, váží jen 6,5kg. Cobalt byl moc tlouštík. Odmotal jsem unavenou pásku ze svodů, rovnou jsem vybrousil sváry, když jsem je měl dole, opravil jsem podsvícení budíků na palubovce, zaaretoval jsem poničený podběh a zničil jsem stahovačku okénka, kterou jsem se snažil opravit. Naštěstí už jsem opatřil novou.

Vzhledem k situaci nevím, jestli bude letos opět možné zajezdit nějaké autodromy. Každopádně, měl jsem to už od loňska v plánu a poté co jsem četl Jarkovo vlákno, nechávám aktuálně v BMmotors dělat přepážky do olejové vany. K tomu ještě nějaké drobnosti s čidly teploty oleje, abych se zbavil jednoho sendviče pod filtrem na olej a pokud to půjde, tak se ještě upraví zadní výstuha nápravy, tak aby lépe tužila. Dál se uvidí, co přinese doba. Pokud bude možné jezdit, vyměním nejspíš Advan Neovy zpět za Michelinky, které mi přišli na okresky použitelnější a na řádění pořídím na druhou sadu něco víc okruhovýho. A pak budu vycházet z toho, co bude potřeba.

Fotky to nějak nebere...

https://www.youtube.com/watch?v=pR70nnVE7Dg
Destructor
 
Příspěvky: 123
Obrázky: 1
Registrován: 08 úno 2017, 07:39
Bydliště: Okolí Hořovic

Předchozí

Zpět na Krásky členů fora

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 26 návštevníků

cron