Stránka 11 z 12

Re: Destructor NB 99' "Tuzing"

PříspěvekNapsal: 16 říj 2018, 09:51
od hroche
TeeJay píše:To chlazení oleje vodou je dost ojedinělé v našich vodách MX-5 a přitom je to tak dobrý nápad. No já to zkusím vzduchem a dál uvidíme.


ojedinělé to určitě není NB 1,8smičky to tak mají v sérii. Mezi filtrem a blokem je tam umístěn výměník voda/olej.

Re: Destructor NB 99' "Tuzing"

PříspěvekNapsal: 16 říj 2018, 10:14
od spooon
jen je škoda, že je to takový prcek.

Re: Destructor NB 99' "Tuzing"

PříspěvekNapsal: 16 říj 2018, 20:36
od Destructor
Robo > Výztuhy se průběžně objevovali na bazaru na Facebooku, prodával je Samo ze Skidnation. Jinak se dají Garagestar koupit i na Mossu, ale chce to vyčíhat slevu.

Spoon > Dělají jen tři varianty, tohle je střed. Ta větší má přes 30cm na délku, a to by bylo hodně ošemetné s místem. Podle výrobce by tento model měl být dostatečný pro takhle malý motor. A jestli nelžou obrázky, bude odpovídat i tomu, co prodává Maruha v jejich olej - voda kitu pro MX5. A Japonci se nikdy nepletou :)

Re: Destructor NB 99' "Tuzing"

PříspěvekNapsal: 17 říj 2018, 13:28
od Tommy014
A citíš po instalaci těch výztuh nějakou změnu? Je to posledí výztuha na autě co nemám tak jestli by ji nestálo za to dodělat :D :D

Re: Destructor NB 99' "Tuzing"

PříspěvekNapsal: 17 říj 2018, 15:44
od Destructor
Jak jsem napsal. Zatím jsem to provětral pouze decentně, ale pocit pozitivní. Může to být jen představa, abych si to v hlavě obhájil. Předek mi přišel živější, s rychlejší odezvou a co je nepopiratelné, tak se auto míň třese/nevydává tolik různých zvuků na hrbolech. To je sice nepodstatné, ale zároveň to znamená, že se určitě něco změnilo.

Bude záležet, co vše už na autě máš, pokud máš motýla, výztuhu motoru a další. asi to nebude tak patrné. Já mám pouze frameraily, rollbar s rozpěrou a tyhle "fender brace". Hledám co nejlepší kompromis vyztužení / váha.

Re: Destructor NB 99' "Tuzing"

PříspěvekNapsal: 18 říj 2018, 18:09
od TeeJay
hroche píše:
TeeJay píše:To chlazení oleje vodou je dost ojedinělé v našich vodách MX-5 a přitom je to tak dobrý nápad. No já to zkusím vzduchem a dál uvidíme.


ojedinělé to určitě není NB 1,8smičky to tak mají v sérii. Mezi filtrem a blokem je tam umístěn výměník voda/olej.

Nbfl 1.8 mám. To není chladič, to je ohřívač studeného oleje. Uchladí starou belu, ale kvůli chlazení ho tam Mazda nedávala.

Re: Destructor NB 99' "Tuzing"

PříspěvekNapsal: 05 lis 2018, 21:48
od Destructor
Olejový chladič stále teče, ale už jsem na dobré cestě. Bohužel se nepovedla úprava mezikusu pod filtr a olej tekl pod čidlem tlaku oleje. Takže probíhá nějaké ovaření apod, čemuž nerozumím, ale budu věřit těm, co tomu rozumí a čekám až dorazí snad už těsnící kousek. Poté už jen doladit držák, což bude maličkost a počkat pár měsíců, než přejde zima.

Mezitím jsem opatřil novou, starou kapotu a udělal "must have" tuning každého nevybouřeného mladíka, odlehčil jsem cca o 500 gramů a zvedl badas rank o dva levely.
5454.jpg

Re: Destructor NB 99' "Tuzing"

PříspěvekNapsal: 26 bře 2019, 21:57
od Destructor
Přïdám jeden nudný výpis menších zimních úprav / oprav.

Co je podstatné, loni jsem trávil většinu času na brigádách a následně montoval v garáži, letos bych chtěl taky na chvíli opustit garáž a zkusit, jestli to vůbec jezdí. Abych se donutil, přihlásil jsem se na MX5 cup, takže bude i trocha autodromů a snad to doplní i nějaké zajímavé vyjížďky.

Přes zimu se povedlo finálně dodělat chlazení voda / olej, které zároveň funguje jako re-route kit. Zatím jsem najel cca 300km po okresce / dálnici, normální tempo a spíš trpím podlchlazením... Čekal jsem že olej pomůže v chladu ohřívat vodu, motor se rychleji zahřeje a pak to bude držet konstantní teplotu. Realita je taková, že se to ohřívá asi týden a pak drží cca 70 - 75°C, což mi přijde málo. Originální budík teploty vody pravděpodobně umřel, neboť i s linearizací nic nevykazuje a externí zatím nemám - teplota vody neznámá. Pokud se o tom bavíme jako o "chladiči", tak ano, opravdu to chladí.

Před sezonou jsem nechal u Muzzyho v BMmotors vyměnit komplet silentbloky za polyuretanové a rovnou jsem vzal i IL sadu do diferáku a siláče motoru. Co mě těší, je naprosto pevná šaltpáka, už předtím byla bezchybná, teď je naprosto geniální.

V rámci chlapáctví a úspory váhy, zbavil jsem se serva a udělal "depower". Takže zůstal kratší převod řízení, ale už do toho nic nekecá. Chvíli jsem si zvykal, zpočátku jsem dokonce přemýšlel, jestli to nevrátit, ale už mě to přešlo. Řízení dostalo říz, připomíná mi to Feldu a to byla nejlepší kára, za mě spokojenost. Jediný mínus - nedá se s tím dobře jezdit jednoručním horním přehmatem volantu na chlapáka.


V krátkém horizontu bych ještě rád nahodil nový OMP volant, který jsem chytil v zajímavé slevě a tváří se jako originál. Chci vyhodit tuningový filtřík na víku motoru a dám buď catch tank nebo se na to vyprdnu a zapojím to jak se patří. Plastové odstínění sání, které držela pohromadě lepící páska nahradí hliníkové. A v šuplíku čeká staronová Megasquirt jednotka, která zatím bude ještě u ledu, neboť bylo jasný, že ji potřebuju, ale ještě nevím, jak s ní naložit. Celou zimu jsem jezdil pouze v totálně vyběhaném Loganu, takže Mazda mi zatím přijde až nadstandardně rychlá :)

[attachment=0]IMG_2465.jpg[/attachment]
[attachment=1]IMG_2469.jpg[/attachment]

Re: Destructor NB 99' "Tuzing"

PříspěvekNapsal: 27 bře 2019, 07:49
od Beny
Olej nepomůže ohřívat vodu, výměník se dává proto že právě urychlí ohřátí oleje od vody. Pak když se auto ohřeje tak nějaký to teplo z oleje předá do vody.

Re: Destructor NB 99' "Tuzing"

PříspěvekNapsal: 27 bře 2019, 23:20
od jarka
destructor: prosím tě, by mě zajímalo to odpojení posilovače - to se fakt jen vytáhne posilovač a hotovo dvacet, nebo si tam ještě něco provedl? Bych se pak malinko bál, abych třeba nebyl díky větším silám pomalejší při kontra. Ale takovýhle zjednodušování na úkor komfortu mi přijde fajn.