Stránka 10 z 12

Re: Destructor NB 99' "Tuzing"

PříspěvekNapsal: 30 zář 2018, 20:55
od Destructor
Menší report z poslední opravy / úpravy.

Za posledních 14 dní můj opravářský um prodělal naprostý Boom a stoupl strmě rovnou o 5 levelů. Jedná se o naprosto obyčejnou věc, ale když máte obě ruce hooodně levý, není to tak snadné.

Loni jsem okoluk montáž reroute u kamaráda, brnkačka. Tak jsem hodil auto k nám do firmy na dílnu a jal se vše rozchodit. Rozebírání pohoda, žádný zatuhlý šrouby, dokonce i práce za motorem šla nad očekávání. Všechno odstrojeno během Soboty. V Neděli přijel kamarád, že to dáme dohromady. Začaly jsme tím, že jsme ztrhly závit na "reroute domečku" který rozvádí vodu do chlazení a topení a tím jsme zároveň skončily... Ok, auto muselo stát týden venku, takže zrovna z těch deseti suchých měsíců musely přijít tři deštivé dny a vítr.
V týdnu se povedlo opravit závit a dnes jsem se dostal k autu znovu. Opatrně jsem vše poskládal, nasadil hadice, poutahoval, nalil vodu. Chvíli dobré a najednou ze všech spojů za motorem hotový vodotrysk. Objednaná hadice byla průměr 32mm, podle chladiče, ale reroute je dělaný na 30mm hadici, tak nám to trochu netěsnilo. Naštěstí jsem měl i menší hadici, pouze klasickou neohebnou, která ale vyřešila problém mezi "domečkem" a termostatem (jsou za motorem odděleně). Přechod z reroute na větší hadici jsem udělal znovu, lépe a pro jistotu neskutečně dotáhl. Vše na místě, voda podruhé a......... nic neteče!
Parádička, zapojit kabeláž, vše zkontrolovat a nastal čas odvzdušnit. Začátek odvzdušňování cca 12:00. Odvzdušňování pokus č. 947 někdy kolem 16:00 stále neúspěšný. Kolem páté balím věci, nosím do druhého auta, mezi tím volám nouzovky kamarádovy, kde dělám chybu, ale na nic nemůžeme přijít. Věci uklizené, poslední pokus, párkrát si to krkne a konečně se valí teplá voda do chladiče. Nemám tušení jak a proč, ale najednou to jde. Celý radostný, vyndavám auto, že ho zkusím projet. Auto má divný zvuk, nejde do otáček, kousek popojíždím, vůbec to netáhne, prdí to. Rychle zpět do dílny, zastavím a všude kouř, jak kdyby hořelo. Zatímco narychlo studuju manuál hasičáku, lezu do jámy pod auto. Naštěstí nic nehoří, ale katalizátor je celý rudý a kolem se valí kouř. Určitě nic co by mu prospělo. Hledám kde je chyba a hle, nějaký blb nezapojil jeden konektor do cívek.
Konektor vracím na místo, vytlačím auto na plac - kdyby chtělo hořet ať nebere nic okolo - a startuju. Konečně vše jak má být. Rychlá projížďka, pravděpodobně jsem nic nezničil, voda nevaří, auto už "nehoří" a ještě mi přijde že jede jak z praku, asi tou radostí. Když to shrnu, práce na dvě hodiny mě stála dva dny, málem jsem zapálil auto a je udělaná pouze polovina chlazení. Každopádně mám z toho dobrý pocit a jakmile dorazí chybějící díl, zapojím olej a vše by mělo šlapat. Doufám, že už to půjde lépe a bez překvápek.
IMG_2409.jpg

IMG_2413.jpg

Re: Destructor NB 99' "Tuzing"

PříspěvekNapsal: 30 zář 2018, 23:12
od TeeJay
Parádní čtení :D a přece se povedlo :)

Re: Destructor NB 99' "Tuzing"

PříspěvekNapsal: 01 říj 2018, 00:17
od gramo
Docela inspirativní úpravy (až na to vypalování katalyzátoru s nezapojenou cívkou :D). To utěsnění po stranách chladiče si myslím bude mít větší účinek, než jen psychologický. Chlazení voda-olej s lepším chladičem je taky pěkný nápad, věřím, že to bude fungovat dobře. Co jsem sledoval teploty vody a oleje, olej se držel docela v mezích, v teplejších dnech by spíše pomohlo účinnější chlazení vody, což nakonec pomůže i tomu oleji. Přívod sání z boku tlamy se mi taky líbí, taky jsem přemýšlel, jak náporově přivést ke konusu víc studeného vzduchu, aby to sálo co nejmíň teplého vzduchu z motorového prostoru.

Re: Destructor NB 99' "Tuzing"

PříspěvekNapsal: 01 říj 2018, 07:27
od Renee
Mě překvapuje že na tvojem autě ten katalyzátor ještě je :D

Re: Destructor NB 99' "Tuzing"

PříspěvekNapsal: 01 říj 2018, 08:07
od vhml
Kudy jsi protáhnul tu hadici k sání? Já to nikde nevymyslel tak, aby se mi to líbilo.

Re: Destructor NB 99' "Tuzing"

PříspěvekNapsal: 01 říj 2018, 20:17
od Destructor
Hadici k sání mám přes ten plast v tlamě, vede pod plastovým krytem podběhu a k sání jde vyřízlou dírou pod pravým světlem. Někde v prvním příspěvku je pravděpodobně fotka.

Chtěl jsem katík kvůli STK a jako lesník musím zachovávat přírodu :D Teď přes zimu asi zkusím koupit nějaký rezonátor, nechám ho udělat nasazovací, katík zkontroluju a pokud bude ještě vypadat funkční, uložím ho do skříně na horší časy. Mám taky strach, aby to nechytla nějaký tuzingový zvuk.

Doufám, že to fungovat bude, pár lidí co to má jsem našel, ale nikdo nepublikuje výsledky. Teoreticky voda i na okruhu by měla být kolem 100st. max a to je pořád o cca 25-30 stupňů pod tím, kam leze olej teď. Mělo být celkem účinné a nezáleží na tom, jestli auto stojí nebo jede, případně jestli je horko nebo mráz, chladí to pořád a konstantně, takže by se olej měl stále držet v rozumných hodnotách ať se děje cokoliv.

Re: Destructor NB 99' "Tuzing"

PříspěvekNapsal: 15 říj 2018, 21:19
od Destructor
Chtěl bych ještě do konce sezóny stihnout alespoň jednu autodromovou akci, takže se činím, ale okolnosti moc nepřejí.
Začal jsem "zvolna", když jsem asi po páté aktualizaci dlouhodobé nabídky na FB nevydržel a koupil výztuhy pod blatníky. Zřejmě my něco uniká... Snad nelžu, když řeknu, že už od Února se tam občas objevily a za celou dobu žádný zájem. Zřejmě mi byly souzeny.
Instalace pohodička, pod blatníky nečekalo žádné nepříjemné překvápko, pouze jsem si u první výztuhy zapomněl "seřídit" dveře na straně řidiče a mají teď malinko horší chod. Určitě si zaslouží oprávku. Jelikož auto není ve 100% stavu, udělal jsem jen malou vyjížďku a na rozdíl např. od framerailů, zde mi přišlo, že je rozdíl citelnější. Minimálně auto míň chrastí a dokonce bych řekl, že předek teď lépe reaguje - ale to už zabrušuju do spekulací.

Poté jsem se pokusil konečně kompletně zapojit chlazení oleje, což se po značném úsilí a velmi titěrné práci, s naprosto nepoddajnýma hadicema a v miniaturním prostoru povedlo. Ještě bude potřeba nechat udělat novou verzi držáku na chladič a nějak upevnit hadice, aby nemohlo dojít k jejich dotyku s čímkoliv jiným. Otestováno zatím jen decentně, jednou výjezd na zdejší kopec, kde jindy teplota šplhala ke 110°a více. S chladičem - dá-li se věřit budíku, který jsem zapojil - jsem nešel přes 95°. Auto jsem jinak neždímal a najel jsem pár km, až bude vše kompletní a v zátěži, tak se teprve ukáže, jestli to mělo smysl. Auto bylo samozřejmě potřeba odvzdušnit, zajímavé je, jsem použil stejnou taktiku jako minule (zabrala asi 5hodin), tentokrát vše trvalo 10min. Ani jsem nestihl dojíst jablko.

Pak to konečně přišlo a po zaparkování se ukázalo, že prosakuje hadice oleje v místě příruby pod filtrem, což je nejméně přístupné místo na celém systému. Zcela ideální pro práci s 26kou klíčem.

Otázka zní, jak moc olejové hadice dotahovat a jak moc utahovat spoj na přírubu? Nechtěl jsem být úplně sobec a dotahoval vše na cit. Kdesi jsem četl, že zvlášť na hadicích se to nemá příliš přehánět. Nikdy jsem to nedělal, tak nemám páru a bál jsem se, abych to zbytečně nepřetáhl. Ostatní místa vypadají ok, ale pravděpodobně to budu muset celé vyndat a rovnou bych vše znovu přeutahoval.

IMG_24444.jpg

IMG_2444.jpg

Re: Destructor NB 99' "Tuzing"

PříspěvekNapsal: 16 říj 2018, 08:28
od Robo96
Kde bola ta nabidka na tie vyztuhy? Predaval niekto alebo na shope, ja po nich tiez pozeram ale este som ich tu na okoli nevidel

Re: Destructor NB 99' "Tuzing"

PříspěvekNapsal: 16 říj 2018, 09:08
od TeeJay
To chlazení oleje vodou je dost ojedinělé v našich vodách MX-5 a přitom je to tak dobrý nápad. No já to zkusím vzduchem a dál uvidíme.

Robo, Myslím, že je Samo je prodával na FB. Jen mi přišly drahé, asi 150€ stály? A tak jsem nad nimi ani neuvažoval.

Re: Destructor NB 99' "Tuzing"

PříspěvekNapsal: 16 říj 2018, 09:34
od froxic
CYBUL je prodává běžně za 150 E