Mato - MX-5 NA6

Co člen fora a jeho vůz, to jedno téma. Pochlubte se svými "kráskami"!
Pravidla fóra
Co člen fora a jeho vůz, to jedno téma. Pochlubte se svými "kráskami"!

Mato - MX-5 NA6

Příspěvekod Mato » 04 bře 2018, 15:58

Ahoj kaderníci.

Aj keď roadster ešte nevlastním, rozhodol som sa svoj prvý post napísať do tejto sekcie, aby bol príbeh kompletný, dúfam, že to nevadí.
Je to už nejaká doba od kedy som prišiel na to, že k životu potrebujem auto s poháňanou zadnou nápravou.
Nie je to o driftoch, ide mi skôr o ovládanie auta na limite. Mám rád malé ľahké a komunikatívne autá s krátkymi prevodovkami a uprednostňujem 90te roky.

Miaty sa mi nikdy zvlášť nepáčili, na chuť som im prišiel až pred pár rokmi, a ukázalo sa, že je to pre mňa jediná rozumná voľba. Od tohto momentu vytrvalo sledujem inzeráty, fórum, videá a prakticky všetko, čo má s Miatou niečo spoločné. Prešiel som si niekoľkými fázami, ako "super, kúpim NA-čko za pár korún", "tolko hrdze mi za to nestojí", no nakoniec som prišiel na známu pravdu - miata is always the answer, nemá zmysel brániť sa tomu :lol: .

Momentálne intenzívne pracujem na tom, aby som pod tieto žvásty mohl napísať, že sa mi konečne podarilo nájsť to pravé NAčko.
Hľadám zdravé neošetrované biele NA8 s pôvodným lakom do 100 000 českých peňazí.

No a teraz vážne :D
Zháňam čo najzdravší kúsok, ale som realista. Jediná podmienka je, aby to nebola mrdka dovezená nejakým prasákom ktorý si dal tú námahu a celý podvozok nastriekal bodyčkom a do inzerátu napísal bez koroze. Uprednostňujem kúsky, u ktorých je vidieť ako na tom v skutočnosti sú. Čo sa ceny týka, mám nejakú predstavu, ale nejde to takto zovšeobecňovať, záleží od konkrétneho auta. Potešia bilsteiny, torsen, rollbar, hardtop a podobné chuťovky. Prihlasovať budem v CZ. Uvítam všetky zaujímavé ponuky. Najviac by ma potešilo klubové auto so známou históriou :). Aké mám s roadsterom plány prezradím, keď budem jeho šťastným majiteľom.

Kým sa oficiálne začlením do komunity, môžete ma na moravskoslezských cestách vídať v tejto nevšednej červenej krabici.
Přílohy
02.jpg
Naposledy upravil Mato dne 12 bře 2018, 14:24, celkově upraveno 1
1996 Mazda MX-5 NA6
1997 Toyota Paseo EL54 TTE 6Q - wrong wheel drive motokára
Mato
 
Příspěvky: 40
Registrován: 17 úno 2018, 20:26

Re: Mato - MX-5 NA WANTED

Příspěvekod Mato » 12 bře 2018, 14:21

Tak predsa sa našla! NA6 z 1996 v pôvodnom stave, je dosť zachovalá, na tachu niečo vyše 210, ale vyzerá na menej.
Kde tu sa nájde nejaká hrdza, ale nič strašné to nie je. Technicky dokonalá až na vôľu v tyčke riadenia - STK a EK bez problémov, v priebehu týždňa sa bude prihlasovať, už sa neviem dočkať. :)
Přílohy
28872909_10210786021958779_4873941811057393664_o.jpg
28951182_10210784949251962_556840675975364608_n.jpg
1996 Mazda MX-5 NA6
1997 Toyota Paseo EL54 TTE 6Q - wrong wheel drive motokára
Mato
 
Příspěvky: 40
Registrován: 17 úno 2018, 20:26

Re: Mato - MX-5 NA6

Příspěvekod Renee » 12 bře 2018, 14:29

Červený NAčka jsou nejhezčí MX-5ky, dobrá volba :)
Ať slouží
1993 NA 1.6 85kW.
I cesta může být cíl. :D
Renee
 
Příspěvky: 786
Registrován: 18 čer 2016, 09:29
Bydliště: Praha

Re: Mato - MX-5 NA6

Příspěvekod Beny » 12 bře 2018, 14:33

Gratulace! A co ty plány, série, nebo přijdou úpravy?
ex: Almera Gti SR20DE; Crf 450R Supermoto
daily: Primera P11 SR20DE
weekend: MX 5 NA
Beny
 
Příspěvky: 81
Registrován: 11 úno 2018, 12:57

Re: Mato - MX-5 NA6

Příspěvekod Mato » 12 bře 2018, 15:41

Díky. Červené nie sú len najkrajšie, dočítal som sa že sú aj najrýchlejšie :D
Plány sú zoznámiť sa s autom, zistiť ďalšie nedostatky a postupne ich riešiť. Chcem dočasne ošetriť hrdzavé časti podvozku a hlavne nahradiť pôvodý volant nejakým 35cm s väčším odsadením oproti pôvodnému. Je to nutnosť, s tým kormidlom položeným na kolenách sa dá jazdiť len ťažko :D
1996 Mazda MX-5 NA6
1997 Toyota Paseo EL54 TTE 6Q - wrong wheel drive motokára
Mato
 
Příspěvky: 40
Registrován: 17 úno 2018, 20:26

Re: Mato - MX-5 NA6

Příspěvekod Beny » 12 bře 2018, 15:54

Mato píše:Díky. Červené nie sú len najkrajšie, dočítal som sa že sú aj najrýchlejšie :D
Plány sú zoznámiť sa s autom, zistiť ďalšie nedostatky a postupne ich riešiť. Chcem dočasne ošetriť hrdzavé časti podvozku a hlavne nahradiť pôvodý volant nejakým 35cm s väčším odsadením oproti pôvodnému. Je to nutnosť, s tým kormidlom položeným na kolenách sa dá jazdiť len ťažko :D

Jo to mě taky čeká, ne jen že se s tím nedá řídit, ale nemůžu ani pořádně brzdit, což je vážně blbý. Ale já radši osadím 330mm, nejsem úplně asijskýho vzrůstu. :lol:
ex: Almera Gti SR20DE; Crf 450R Supermoto
daily: Primera P11 SR20DE
weekend: MX 5 NA
Beny
 
Příspěvky: 81
Registrován: 11 úno 2018, 12:57

Re: Mato - MX-5 NA6

Příspěvekod Blix » 13 bře 2018, 09:41

Červené jsou samo nejrychlejší ! :D

Nad volantovou tyčí se dá u NAčka vyhodit takový protikus a posunout celý sloupek řízení nahoru. Já pak dával i odsazenější volant, ale samo o sobě to bylo dobré zlepšení.

Edit: Na vlastní riziko
1991 Mazda Miata (US)
Blix
 
Příspěvky: 38
Obrázky: 1
Registrován: 14 zář 2017, 07:38
Bydliště: Ostrava

Re: Mato - MX-5 NA6

Příspěvekod Mato » 13 bře 2018, 17:25

O vyoperovaní akýchsi podložiek som tu už čítal, ale najprv by som chcel skúsiť odsadený volant. Na Paseu sa mi volant z ideálnej výšky posunul vyššie, takže teraz mám na dvoch autách dva úplne opačné problémy, je radosť sadať z jedného do druhého :D
Tiež sa mi zdá, že je v Miate dosť vysoko plynový pedál, na heel'n'toe by mi viac vyhovoval trochu hlbsie, ale možno je to len tým, že za tým veľkým volantom v aute sedím ako debil :lol:
1996 Mazda MX-5 NA6
1997 Toyota Paseo EL54 TTE 6Q - wrong wheel drive motokára
Mato
 
Příspěvky: 40
Registrován: 17 úno 2018, 20:26

Re: Mato - MX-5 NA6

Příspěvekod Renee » 13 bře 2018, 18:21

Mně velmi pomohl Nardi Deep Corn 330mm. Asi nejlepší investice kterou jsem do toho auta udělal :)
Ale na nějaký mezipliny to u mě pořád není, vůbec se nohou nevytočím. Možná by pomohl modifikovaný pedál, který tu možná někdo bude někdy nabízet k výrobě :)
1993 NA 1.6 85kW.
I cesta může být cíl. :D
Renee
 
Příspěvky: 786
Registrován: 18 čer 2016, 09:29
Bydliště: Praha

Re: Mato - MX-5 NA6

Příspěvekod Mato » 13 bře 2018, 21:27

Ešte som nemal tú česť ohmatať si origo Deep Corn, ale po vizuálnej stránke je to určite TOP do akejkoľvek mx-5. Zatiaľ rozmýšlam nad starším kvalitným volantom za pár korún - OMP, MOMO, alebo niečo na ten štýl. Som si istý, že mx-5 sa bude snažiť dostať ma na mizinu, takže žiadne luxusné doplnky zatiaľ neplánujem. Možno neskôr, keď bude posluchať. Inak ja mám skôr problém vytočiť nohu na futbale, ale na opačnú stranu to ide v pohode. Toto postihnutie si denne užívam a mám z toho veľkú radosť :lol: Naučil som sa to ale hlavne z nutnosti, 6-kvalt aj za cenu synchrónu po smrti bol pre mňa dobrým učiteľom :D
1996 Mazda MX-5 NA6
1997 Toyota Paseo EL54 TTE 6Q - wrong wheel drive motokára
Mato
 
Příspěvky: 40
Registrován: 17 úno 2018, 20:26

Další

Zpět na Krásky členů fora

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 14 návštevníků