Stránka 1 z 4

Mato - MX-5 NA6

PříspěvekNapsal: 04 bře 2018, 15:58
od Mato
Ahoj kaderníci.

Aj keď roadster ešte nevlastním, rozhodol som sa svoj prvý post napísať do tejto sekcie, aby bol príbeh kompletný, dúfam, že to nevadí.
Je to už nejaká doba od kedy som prišiel na to, že k životu potrebujem auto s poháňanou zadnou nápravou.
Nie je to o driftoch, ide mi skôr o ovládanie auta na limite. Mám rád malé ľahké a komunikatívne autá s krátkymi prevodovkami a uprednostňujem 90te roky.

Miaty sa mi nikdy zvlášť nepáčili, na chuť som im prišiel až pred pár rokmi, a ukázalo sa, že je to pre mňa jediná rozumná voľba. Od tohto momentu vytrvalo sledujem inzeráty, fórum, videá a prakticky všetko, čo má s Miatou niečo spoločné. Prešiel som si niekoľkými fázami, ako "super, kúpim NA-čko za pár korún", "tolko hrdze mi za to nestojí", no nakoniec som prišiel na známu pravdu - miata is always the answer, nemá zmysel brániť sa tomu :lol: .

Momentálne intenzívne pracujem na tom, aby som pod tieto žvásty mohl napísať, že sa mi konečne podarilo nájsť to pravé NAčko.
Hľadám zdravé neošetrované biele NA8 s pôvodným lakom do 100 000 českých peňazí.

No a teraz vážne :D
Zháňam čo najzdravší kúsok, ale som realista. Jediná podmienka je, aby to nebola mrdka dovezená nejakým prasákom ktorý si dal tú námahu a celý podvozok nastriekal bodyčkom a do inzerátu napísal bez koroze. Uprednostňujem kúsky, u ktorých je vidieť ako na tom v skutočnosti sú. Čo sa ceny týka, mám nejakú predstavu, ale nejde to takto zovšeobecňovať, záleží od konkrétneho auta. Potešia bilsteiny, torsen, rollbar, hardtop a podobné chuťovky. Prihlasovať budem v CZ. Uvítam všetky zaujímavé ponuky. Najviac by ma potešilo klubové auto so známou históriou :). Aké mám s roadsterom plány prezradím, keď budem jeho šťastným majiteľom.

Kým sa oficiálne začlením do komunity, môžete ma na moravskoslezských cestách vídať v tejto nevšednej červenej krabici.

Re: Mato - MX-5 NA WANTED

PříspěvekNapsal: 12 bře 2018, 14:21
od Mato
Tak predsa sa našla! NA6 z 1996 v pôvodnom stave, je dosť zachovalá, na tachu niečo vyše 210, ale vyzerá na menej.
Kde tu sa nájde nejaká hrdza, ale nič strašné to nie je. Technicky dokonalá až na vôľu v tyčke riadenia - STK a EK bez problémov, v priebehu týždňa sa bude prihlasovať, už sa neviem dočkať. :)

Re: Mato - MX-5 NA6

PříspěvekNapsal: 12 bře 2018, 14:29
od Renee
Červený NAčka jsou nejhezčí MX-5ky, dobrá volba :)
Ať slouží

Re: Mato - MX-5 NA6

PříspěvekNapsal: 12 bře 2018, 14:33
od Beny
Gratulace! A co ty plány, série, nebo přijdou úpravy?

Re: Mato - MX-5 NA6

PříspěvekNapsal: 12 bře 2018, 15:41
od Mato
Díky. Červené nie sú len najkrajšie, dočítal som sa že sú aj najrýchlejšie :D
Plány sú zoznámiť sa s autom, zistiť ďalšie nedostatky a postupne ich riešiť. Chcem dočasne ošetriť hrdzavé časti podvozku a hlavne nahradiť pôvodý volant nejakým 35cm s väčším odsadením oproti pôvodnému. Je to nutnosť, s tým kormidlom položeným na kolenách sa dá jazdiť len ťažko :D

Re: Mato - MX-5 NA6

PříspěvekNapsal: 12 bře 2018, 15:54
od Beny
Mato píše:Díky. Červené nie sú len najkrajšie, dočítal som sa že sú aj najrýchlejšie :D
Plány sú zoznámiť sa s autom, zistiť ďalšie nedostatky a postupne ich riešiť. Chcem dočasne ošetriť hrdzavé časti podvozku a hlavne nahradiť pôvodý volant nejakým 35cm s väčším odsadením oproti pôvodnému. Je to nutnosť, s tým kormidlom položeným na kolenách sa dá jazdiť len ťažko :D

Jo to mě taky čeká, ne jen že se s tím nedá řídit, ale nemůžu ani pořádně brzdit, což je vážně blbý. Ale já radši osadím 330mm, nejsem úplně asijskýho vzrůstu. :lol:

Re: Mato - MX-5 NA6

PříspěvekNapsal: 13 bře 2018, 09:41
od Blix
Červené jsou samo nejrychlejší ! :D

Nad volantovou tyčí se dá u NAčka vyhodit takový protikus a posunout celý sloupek řízení nahoru. Já pak dával i odsazenější volant, ale samo o sobě to bylo dobré zlepšení.

Edit: Na vlastní riziko

Re: Mato - MX-5 NA6

PříspěvekNapsal: 13 bře 2018, 17:25
od Mato
O vyoperovaní akýchsi podložiek som tu už čítal, ale najprv by som chcel skúsiť odsadený volant. Na Paseu sa mi volant z ideálnej výšky posunul vyššie, takže teraz mám na dvoch autách dva úplne opačné problémy, je radosť sadať z jedného do druhého :D
Tiež sa mi zdá, že je v Miate dosť vysoko plynový pedál, na heel'n'toe by mi viac vyhovoval trochu hlbsie, ale možno je to len tým, že za tým veľkým volantom v aute sedím ako debil :lol:

Re: Mato - MX-5 NA6

PříspěvekNapsal: 13 bře 2018, 18:21
od Renee
Mně velmi pomohl Nardi Deep Corn 330mm. Asi nejlepší investice kterou jsem do toho auta udělal :)
Ale na nějaký mezipliny to u mě pořád není, vůbec se nohou nevytočím. Možná by pomohl modifikovaný pedál, který tu možná někdo bude někdy nabízet k výrobě :)

Re: Mato - MX-5 NA6

PříspěvekNapsal: 13 bře 2018, 21:27
od Mato
Ešte som nemal tú česť ohmatať si origo Deep Corn, ale po vizuálnej stránke je to určite TOP do akejkoľvek mx-5. Zatiaľ rozmýšlam nad starším kvalitným volantom za pár korún - OMP, MOMO, alebo niečo na ten štýl. Som si istý, že mx-5 sa bude snažiť dostať ma na mizinu, takže žiadne luxusné doplnky zatiaľ neplánujem. Možno neskôr, keď bude posluchať. Inak ja mám skôr problém vytočiť nohu na futbale, ale na opačnú stranu to ide v pohode. Toto postihnutie si denne užívam a mám z toho veľkú radosť :lol: Naučil som sa to ale hlavne z nutnosti, 6-kvalt aj za cenu synchrónu po smrti bol pre mňa dobrým učiteľom :D