Petrova zelená kocábka

Co člen fora a jeho vůz, to jedno téma. Pochlubte se svými "kráskami"!
Pravidla fóra
Co člen fora a jeho vůz, to jedno téma. Pochlubte se svými "kráskami"!

Re: Petrova zelená kocábka (1.6NBfl, 6q, LSD)

Příspěvekod Daep » 18 srp 2018, 17:50

podle toho obrázku jsem měl na origo budíku 115, podle mýho budíku 110.. čidlo mám samozřejmě za chladičem.. Řešení je větší chladič nebo ten re-route kit co se dělá?
Daep
 
Příspěvky: 96
Registrován: 15 bře 2018, 23:26

Re: Petrova zelená kocábka (snížení a geo)

Příspěvekod Daep » 18 srp 2018, 18:32

Jinak hrál sem si s nastavením výšky auta a opět i s geometrií.. Chtěl jsem jít níž abych moh jít dál s odklonama, na předku odklony hodně chyběly.. Ale co nechápu - zadek i předek sešroubovaný na Bilsteinech o 2cm - předek šel níž o 15mm, zadek cca jen o 5mm. A to trvalo asi stovku km než si ten zadek sednul aspon o tolik, jinak byl po sešroubovaní ještě vejš (jak se zvedalo auto), ale u předku ten problém nebyl.. Můžete mi to někdo vysvětlit? :shock:

A máte někdo odzkoušenou ideální výšku auta, aby ještě stab tyčky a ostatní části podvozku fungovaly jak mají, auto nedrhlo na každým rohu, ale bylo to níž než serie kvůli těm odklonům?
ještě líp jaký by měl být poměr výšky předek zadek, mám teorii že by zadek měl být o něco vejš, ale o kolik? jaký vliv to má na chování auta? :)

Jinak geometrie nastavena takhle..
Předek odklon -2°, mírná rozbihavost 0,02´ na kolo
Zadek odklon -1,1°, mírná sbíhavost -0,02´ na kolo

Auto se stalo o dost agilnějším, ochotněji se vrhá do zatáčky. V zatáčce je limit na předku mnohem dál, dá se o to víc "opřít". S předkem naprostá spokojenost.
Zadek se stal zase o něco rozevlátějším, ale nic hrozného, nicméně jak si to asi sedalo tak se odklon o něco zvětšil (a asi i sbíhavost), ted je auto o dost víc neutrální (odklon bude někde k 1,5st, sbihavost nevim), ale na limitu pořád hezky přetáčivý. Když se to utrhne tak se to zase poměrně rychle vrací do neutrality, není potřeba nějak hodně korigovat.

A pro zajímavost.. odklony se teoreticky daly dostat až k 3°, 2,5° najisto.. Díky hroche za excentry
Daep
 
Příspěvky: 96
Registrován: 15 bře 2018, 23:26

Re: Petrova zelená kocábka (snížení a geo)

Příspěvekod Robo96 » 20 srp 2018, 08:37

Si si isty ze mas cidlo ZA chladicom? Nemoze ti aftermarket ukazovat 110 za chladicom, to je blbost. Ja mam reroute a pri blbnuti na okreskach mam najvyzsiu teplotu, ked sa auto hybe do 90stupnov pri tychto teplach (2-3 obmedzovac nonstop) , nad 90 mi stupne len ked auto stoji. Obe cidla aj seriu aj aftermarket mam na sendvici hned na vystupe z motora vzadu pri firewalle. Jediny problem je s olejom, ten pri takych jazdach leti na 120stupnov
2001 NB2 Brilliant Black 1.6 → 1.8 swap - donor
1995 NA2 Brilliant Black 1.6 → full NB2 1.8 swap.. hotovo
Uživatelský avatar
Robo96
 
Příspěvky: 971
Obrázky: 17
Registrován: 26 led 2016, 18:08

Re: Petrova zelená kocábka (snížení a geo)

Příspěvekod Daep » 23 srp 2018, 12:44

Jasně že když máš reroute a auto se hýbe je to vpohodě. Psal jsem že právě reroute nemám, jestli je to řešení... Na okreskách to můžu točit do omezovače pul hodiny a teplota taky do 100, jenže to se to auto hýbe. S tím problém nemám, horší je když už to nemá takový nápor vzduchu
Daep
 
Příspěvky: 96
Registrován: 15 bře 2018, 23:26

Re: Petrova zelená kocábka (snížení a geo)

Příspěvekod Robo96 » 23 srp 2018, 13:55

ked auto stoji tak som viac ako 100stupnov s reroutom nevidel :)
ale to je ta vec ze pises, ze mas cidlo ZA chladicom (??) kde aj ked auto stoji tak predsa len tu vodu trochu schladi aspon vrtula. ja mam cidla za motorom na sendvici od reroute tj. pred chladicom a tam som nikdy ani ked auto stalo viac ako 100 stupnov nemal, tam uz fici vrtula jak o zivot
hlinikac a reroute je podla mna must have pre 5 ktora jazdi ostro..
2001 NB2 Brilliant Black 1.6 → 1.8 swap - donor
1995 NA2 Brilliant Black 1.6 → full NB2 1.8 swap.. hotovo
Uživatelský avatar
Robo96
 
Příspěvky: 971
Obrázky: 17
Registrován: 26 led 2016, 18:08

Re: Petrova zelená kocábka (snížení a geo)

Příspěvekod Daep » 12 zář 2018, 13:20

Nějaké foto z mxcupu ve Vysokým Myte. Za což děkuju Jirkovi Fiserakovi. Tentokrát se jela hořejší šikana, to můj setup gum jaksi nedával :D yoko vpředu + staré sjete t1r vzadu má do ideálu hodně daleko :D Ale byla sranda a o tom to přeci je :)
Přílohy
DSC01585.jpg
DSC01747.jpg
DSC01744.jpg
Daep
 
Příspěvky: 96
Registrován: 15 bře 2018, 23:26

Re: Petrova zelená kocábka

Příspěvekod Daep » 27 říj 2021, 16:00

Ahoj, tak po třech letech update :D

Kocábku jsem stále neprodal, stále slouží stejným způsobem, stále dělá radost - i když už jsem pár slabších chvilek měl a hledání náhrady taky neminulo - jenže ono nic kloudnýho není ani za výrazně větší peníze..

Nějaká jarní projíždka byla..
Polish_20211027_143221877.jpg


..i nějaká ta podzimní
Webp.net-resizeimage(5).jpg

IMG_20211019_125306.jpg


..ale už jich není tolik co to bejvávalo :? klasika okresky, občas okruh a i nějaký drift učení.. https://youtu.be/UZ_2audRuZ8
Nejvíc mi v hlavě ale utkvěl trackday v Mostě. Byl jsem k tomu hodně skeptickej, nebyl jsem si jistej jestli 1.6 miata tam vůbec má co dělat.. Jarka mě ale v jeho vláknu přesvědčil, že to stojí za to prubnout.. A bylo to super! Ve finále ani čas nebyl tak hrozný, nějakých 2:08 - 2:10. Takže kdo taky váhá, kašlete na nedostatek výkonu a běžte to zkusit :-)

Webp.net-resizeimage(1).jpg

IMGP3871.jpg

IMGP3262.jpg

IMGP3214.jpg




No a ty krize? K prodeji mě předtím kopala (doslova) nedostatečná tuhost.. Výztuhy předek zadek už na autě sou, stejně tak roll-bar, který tuhost výrazně posunul. Měl jsem teda velký očekávání od Hardtopu, mimo to to s nim miatce sluší :D a musím říct, že rozdíl to byl obrovský.. už při klidný jízdě městem se to poznalo, auto bylo mnohokrát pohodlnější a tišší. Při švihání na okresce byl velký rozdíl při přenosu váhy, najednou auto bylo mnohem přesnější. A pak tu máme ty naše rozbitý asfaltky, na kterých se to konečně dalo řídit.. předtím se totiž zdál příliš tuhý podvozek který jen odskakuje (bilstein b14) dokonce jsem si myslel že už je prostě k.o. - no jo, ale po nainstalování hardtopu se podvozek naopak zdá měkký.. vtipný jak to tuhost dokáže promluvit i do tohodle.. a jak si člověk myslí, že už něco pozná, ale pak se ukáže že sme pořád amatéři :D

Webp.net-resizeimage(3).jpg
Hardtop


Co se hmotnosti týče: hardtop - 22kg, softtop - 18kg
Daep
 
Příspěvky: 96
Registrován: 15 bře 2018, 23:26

Re: Petrova zelená kocábka

Příspěvekod Daep » 27 říj 2021, 16:16

další k tuhosti přispěly držáky hardtopu na pevno, vrch i bok, nakonec po domácku vyrobené.. s tím bylo trochu sraní, těch ohybů je tam víc než se zdá :D
a ještě taková blbost ala tuhé dorazy dveří - zase méně drnčení v autě, ale rozdíl v tuhosti už znát nebyl (po hardtopu a rámu, předtím by to znát asi bylo), a dveře se zavíraji skoro stejně takže taky cajk..

IMG_20211001_151341.jpg

IMG_20211001_160250.jpg

Webp.net-resizeimage(4).jpg



taky jsem pořídil termostat 82st, tak snad se tím částečně vyřeší vysoký teploty vody. Teplota při cca 10st venku a klidný jízdě byla 80st, takže cajk


No a v neposlední řadě došla řada na renovaci volantu, ze žlutého OMP se stal zelený, neošoupaný, neklouzající :)

Polish_20211024_185400059.jpg
před a po



dál sou v plánu nové pneu, zatím vedou Nankang AR-1 (kdo má zkušenost šup sem s ní), sedačky se 4body, desky, rozleštit a bude to chtít i širší disky (kdyby měl někdo zájem o tyhle lehké enkei, navrhněte cenu SZ).. takže plány sou, snad se kocábka posune zase trochu dál.. ty neustále nespokojený lidi sou nejhorší :D
Daep
 
Příspěvky: 96
Registrován: 15 bře 2018, 23:26

Re: Petrova zelená kocábka

Příspěvekod Daep » 21 pro 2021, 17:14

Přípravy na jaro v plném proudu!
Nankang AR-1, na to jsem hodně zvedavy, doufám že se tím projev kocábky úplně nezabije. Taky jsem zvědavý na srovnání s Yoko A052, to byl kandidát číslo dvě.. :-)
Váha 8,9kg už tak pěkná není, ale tvrdost bočnice a grip to snad vynahradí.
Polish_20211221_160812392.jpg


JR wheels, konkrétně jr3, 15x7, et25. Širší disk to chtělo už delší dobu, vzhled jako bonus.. :D
Polish_20211221_160417085.jpg
Daep
 
Příspěvky: 96
Registrován: 15 bře 2018, 23:26

Re: Petrova zelená kocábka

Příspěvekod Robo96 » 22 pro 2021, 10:33

A052 mal byt kandidat cislo 1 :) je to bezkonkurencna guma.. + je aj o 1kg lahsia. cenovy rozdiel 10eur. Ak by som isiel do takeho lepidla, asi by som nad inou gumou nerozmyslal. :)
Ale som zvedavy ako zhodnotis AR1
Tiez vyberam gumu na sezonu, na rozmer 205/50r15 alee nechcem tam asi zabit tie A052.
2001 NB2 Brilliant Black 1.6 → 1.8 swap - donor
1995 NA2 Brilliant Black 1.6 → full NB2 1.8 swap.. hotovo
Uživatelský avatar
Robo96
 
Příspěvky: 971
Obrázky: 17
Registrován: 26 led 2016, 18:08

PředchozíDalší

Zpět na Krásky členů fora

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Google [Bot] a 44 návštevníků

cron