Vlaštovka NC3 Sports-Line

Co člen fora a jeho vůz, to jedno téma. Pochlubte se svými "kráskami"!
Pravidla fóra
Co člen fora a jeho vůz, to jedno téma. Pochlubte se svými "kráskami"!

Vlaštovka NC3 Sports-Line

Příspěvekod Fido » 02 dub 2019, 02:56

Zdravím všechny co si plní sny. Zhruba před rokem sem si i já ten svůj splnil, když sem objevil kus, který splňoval to, o čem sem několik dlouhých let jen četl. Pak to šlo velmi rychle, v pátek večer objeveno, v sobotu ráno zamluveno a v pondělí ještě za tmy hurá do Západního Německa do Mazdy. Večer už byla Vlaštovka *Sports-line * BOSE* RECARO*XENON* v garáži. Auto mělo najeto 26 tis., tlumiče Bilstein, orig. laděnej výfuk a bylo bez „bonusove“ zimní sady kol ;) . K autu byla kompletní historie všech garančních servisů a auto bylo ješte v záruce. Od března do listopadu počasí velmi přálo a stihl sem najezdit ca 17 tis. a to prakticky stále bez střechy, kdy se dá jezdit i v teplotách kolem nuly bez problemů.
Po odjeté sezoně to ve mě začlo hlodat z Vlaštovky udělat trochu víc motokáru..a už to začlo. Začal sem více číst technické rubriky jak toto fórum tak prakticky všechny anglicky a německy psaný fóra a to zejména vlákna o podvozku. Takže ješte v listopadu sem stihnul namontovat stabilizátory Eibach. Na najetých tratích sem okamžitě poznal rozdíl, kdy se auto tak nenaklání a připadá mi v zatáčkách lehčí, reakce na volantu je rychlejší. Pak sem zazimoval a začala anabáze s pružinama..jo, to je téma! Auto sem nechtěl ani tak snížit, jako spíš ještě trochu přitvrdit. Fakt sem několik měsíců četl co se dalo...Tedy zkrátim to, koupil sem Eibach ProKit i přes spoustu psaní, které mluví proti. Sériová výška auta byla měřena od středu kola k lemu blatníku 360mm a světlá výška v nejnižším bodě jen 120mm!! Tedy snížení o 30/35mm mi přišlo na naše silnice docela odvážný. Takže sem snížil a zároveň zvýšil. Na zvýšení sem využil původní řešení Bilstein, kdy sem nechal vysoustružit do těla tlumiče další drážku na ségrovku o 15mm výš vpředu i vzadu a spodní miska je tedy o něco výše. (díky za informace robo 96 a vhml) Auto se po cca měsíci a geo. ustálilo na hodnotě 340mm střed kola / lem blatníku. Ještě sem vyměni původní Potenzy za čerstvé AD 08R (sehnat čerstvé exempláře ja taky téma..)a tímto sem pro tuto sezonu hotov. Mam zatím najeto s novým setupem cca 800 km a musím říct, že si to celé dohromady docela rozumí. Na retarderech není problem, dorazy sem zatím nezaznamenal a auto se v zatáčce příjemně opře o vější přední kolo. Dokážu si auto představit jestě tvrdší, ale teď to ješte furt žehlí a neodskakuje. Zajímal by mě rozdíl sériových Bilsteinu a B6. Dále sem si začal zatím číst o brzdách (teď nemám výhrady k originalum..) ale otazka je, jak se popasujou s downhillem v Alpách, který letos plánuju. Jo a ještě jeden postřeh. Děti, mi ve Vlaštovce nezvrací, kdy v Golfu na zadních sedačkách je to téměř pravidlo.
Přílohy
IMG_20180205_124953.jpg
Už se veze
DSC04980.JPG
Gr. Arber
DSC05044.JPG
DSC05034.JPG
P1000485.JPG
S budkou
DSC04877.JPG
Bilstein_nové drážky na ségrovku
DSC04672.JPG
Přední stabilizátor
DSC02998.JPG
Převoz hada
Naposledy upravil Fido dne 06 dub 2019, 01:41, celkově upraveno 1
Fido
 
Příspěvky: 6
Registrován: 17 pro 2018, 23:13

Re: Vlaštovka NC2 Sports-Line

Příspěvekod Tomin » 05 dub 2019, 09:24

Zdravím majitele jednoho moc krásného autíčka! Vlaštovka - německy Schwalbe - byla jedna z prvních německých proudových stíhaček Me 262. Což je myslím docela přiléhavá přezdívka pro tvoji mazdici. Moc se mi líbí a i ty úpravy jsou funkční a přínosné. Mám dotaz na ty stabilizátory, páč o nich uvažuju, jak moc se musely rozebírat nápravy?

(máš v nadpisu NC2, ale z fotek je patrné že jde o verzi NC3, tedy facelift faceliftu po roce 2013)
NC 2.0 Expression
To není auto, to je ROADSTER, lásko!
Uživatelský avatar
Tomin
 
Příspěvky: 596
Registrován: 24 říj 2014, 22:25
Bydliště: moravsko-slovácké pomezí

Re: Vlaštovka NC2 Sports-Line

Příspěvekod TeeJay » 05 dub 2019, 09:37

Jo, jedno z mála NC, co se mi i líbí.

Tomin: jen sundáš kryt pod motorem, odšroubuješ držáky stabilizátorů (4 šroubky), odšroubuješ horní matku na tyčkách stabilizátorů a je to venku :) vzadu je to ještě jednodušší, protože tam nepřekáží kryt motoru. A když něco překáží, tak to prostě taky odšroubuješ :D
Uživatelský avatar
TeeJay
 
Příspěvky: 1679
Obrázky: 0
Registrován: 17 dub 2015, 23:44
Bydliště: Hradec Králové

Re: Vlaštovka NC3 Sports-Line

Příspěvekod Fido » 05 dub 2019, 22:54

Je to jak píše TeeJay, vpředu sem sundal kola, plast kryt pod autem a odšroubujou se kosti a objímky. Pak se vymanévruje původní vehement ven a novej dovnitř systemem ježek v kleci. Nandají se nové polyuretanové silentbloky, ty se vymažou přiloženou bílou vazelínou a přes to se dají původní objímky a přitáhne se to na původní kosti zpět. Vzadu je to velmi jednoduchý, protože tam je ke všemu velmi dobrý přístup, odpadá manevrování. Zvedák na auto je výhodou. Vpředu má stabilizátor 2 díry na kosti, vzadu je jen jedna poloha. Vpředu mám kosti na díře dál od osy stybilizátoru – tedy měkčí variantu, protože sem se bál, aby nenastala nedotáčivost. Stabilizátory HR mají tuším vpředu polohy 3 a vzadu 2.
S novýma stabilizátorama sem něco najezdil jestě před instalováním Pro Kit pružin a musím říct, že účinek byl větší než sem si myslel v pozitivním smyslu. Tedy zdá se mi, že účinek tyčí je vetší než účinek Pro Kit pružin co se naklánění auta týče..ty to tak nějak příjemně doladily.
Celé dětství sem strávil na letišti v Chebu..v roce 1943 tam vznikla betonová runway právě pro ME 262 Schwalbe, ktera se tam ve Flugzeugwerk Eger montovala..zajímavé téma ;) http://www.letistecheb.cz/ohlednuti/his ... chebu.html

Přepsáno na NC3 :idea:
Přílohy
DSC04669.JPG
Zadní stabilizátor
Fido
 
Příspěvky: 6
Registrován: 17 pro 2018, 23:13

Re: Vlaštovka NC2 Sports-Line

Příspěvekod Tomin » 05 dub 2019, 23:22

Naprostá spokojenost - děkuju! A nelítej s ní moc vysoko, sokole! :)
NC 2.0 Expression
To není auto, to je ROADSTER, lásko!
Uživatelský avatar
Tomin
 
Příspěvky: 596
Registrován: 24 říj 2014, 22:25
Bydliště: moravsko-slovácké pomezí


Zpět na Krásky členů fora

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Seznam a 58 návštevníků