Kecka - NBfl 1.8 VVT, supreme blue mica (A22)

Co člen fora a jeho vůz, to jedno téma. Pochlubte se svými "kráskami"!
Pravidla fóra
Co člen fora a jeho vůz, to jedno téma. Pochlubte se svými "kráskami"!

Kecka - NBfl 1.8 VVT, supreme blue mica (A22)

Příspěvekod skiver-driver » 25 dub 2019, 21:03

Kecka - NBfl 1.8 VVT

Zjistil jsem, že zapomínám... tak si to tu napíšu a snad to story nějakému nově příchozímu pomůže.

Emykspjetku na starý kolena jsem si vysnil už dávno, ale nějak jsem zatím nikdy žádný auto nepotřeboval vlastnit. Až vážnější zdravotní zaškobrtnutí po 40co mě nakoplo koupit si první auto v životě - prostě jsem si uvědomil, že ty starý kolena už jsou možná tu.

iCabrio - http://www.icabrio.cz. Tečka. Jestli někdo má dilemata o tom, jestli je Miata pro něj, stavte se za Adamem a jeho tátou. Jeden (k**va deštivý, dubnový!) víkend v Českém Švýcarsku s Tiou a bylo jasno!

Představa o rozpočtu max. 120k Kč, vč. cca 20-30k na prvotní servis/opravy, je myslím docela průměrná u nováčků; obavy o praktičnost, velikost kufru a tak dál už ne - viz iCabrio (fakt jako, zkuste si to).

Po několika prohlídkách aut inzerovaných všude možně, jsem rozhodl, že auto chci od někoho tady z fóra. Neměl jsem na 160k leštěnku "zaručeně bez rzi." David M8 v tu chvíli přivezl z Německa tuhle smutnou chudinku - z Prahy do Jablonce je to docela štreka, ale jeli jsme to omrknout.

David byl super, nic neskrýval, neokecával - mrholilo, bylo sychravo - stejně jsme vlezli pod auto a narovinu ukazoval rez a budoucí problémy. Né vždycky nám bylo úplně zjevné kde se předchozí majitel pokoušel o "opravy", ale M8 nám to prostě naservíroval, jak to bylo. Hodně kosmetických problémů vč. prasklého čelního skla, pokročilé rzi a místy špatného laku, ale mechanicky a elektricky se všechno zdálo cajk, střecha OK, interiér bezva, až na chybějící rádio... Domů jsme jeli s hlavou jak balón. Tak trochu zklamání, že asi další vrak, ale na druhou stranu tentokrát ne-načančanej...

Vyhrály faktory: NBfl, 1.8l VVT, nájezd 110k km, pocit z Davida, docela dost servisní dokumentace (která potvrzovala nízký nájezd a nějakou dávnou péči), rozumná cena, kerá se nechávala v rozpočtu něco víc do budoucna (já najiva :-)) a R15 kola na slušných zimákach (byl skoro říjen!).

Naopak vytěsněny byly veškeré myšlenky na: rezavé zadní podběhy a prahy a asi dveře, načaté nosníky chladiče, docela hnusný letní R16 kola se sjetýma gumama, zjevně opravovaný přední blatník, vyměněné levé světlo a chybějící audio.

Za pár dní jsme pro škaredku jeli. M8 za nás vyřídil nové sklo, evidenčku a čerstvý olej Valvoline. K**va, jak já si tu cestu z Jablonce užíval!!!!

39298661_1969474530010567_6921190461491118080_n.jpg

39400732_1969474776677209_3953074301371940864_n.jpg


Happy beginning :-)
Naposledy upravil skiver-driver dne 26 dub 2019, 14:51, celkově upraveno 2
skiver-driver
 
Příspěvky: 5
Registrován: 24 črc 2018, 15:37

Re: Kecka - NBfl 1.8 VVT, supreme blue mica (A22)

Příspěvekod TeeJay » 25 dub 2019, 21:19

Týjo, sice nevidím fotku, ale o auto tu stejně v první řadě nejde, krásně čtivej příběh k autu s dobrým koncem - autem doma :)
A to auto stejně všichni známe zpaměti ve všech barvách :D tmavě modrou jsem sám hodně chtěl, ale na barvu to nejezdí...

Vtipné je, když si sám vzpomenu na svoji cestu po koupi Mazdy před skoro čtyřmi lety, hezky přes půl republiky, taky v mokru... sotva jsem se do toho auta vešel a až v půlce cesty jsem zjistil, že jde sedačka posunout víc dozadu... :D
Uživatelský avatar
TeeJay
 
Příspěvky: 1679
Obrázky: 0
Registrován: 17 dub 2015, 23:44
Bydliště: Hradec Králové

Re: Kecka - NBfl 1.8 VVT, supreme blue mica (A22)

Příspěvekod Myso109 » 26 dub 2019, 10:26

Pekne napisane... A moju prvu cestu si tiez pamatam uplne presne, aj ked je to uz par rokov. Este ze som mal nasadeny hardtop, inak by vsetci okoloiduci videli a hlavne poculi ten psychadelicky smiech takmer po kazdej zakrute a ine prejavy stastia ktore by asi tazko chapali... :lol: :lol:
1992 NA 1.6 85kW Brilliant Black
Uživatelský avatar
Myso109
 
Příspěvky: 131
Registrován: 07 zář 2017, 16:42
Bydliště: Trnava

Re: Kecka - NBfl 1.8 VVT, supreme blue mica (A22)

Příspěvekod skiver-driver » 26 dub 2019, 15:09

Dik. Bylo to teprve na podzim, ale připadá mi to strašně dávno. Bylo to super přicházet na nový věci a místa.
burger-stop-2.jpg
skiver-driver
 
Příspěvky: 5
Registrován: 24 črc 2018, 15:37

Re: Kecka - NBfl 1.8 VVT, supreme blue mica (A22)

Příspěvekod skiver-driver » 26 dub 2019, 15:36

Co se týče historie, tak ze servisní knížky a pár faktur jsem odvodil, že si auto někdo koupil v létě 2002 a docela dobře se o něj staral asi 10 let. Pak auto někomu prodal. Druhý majitel to už tak důkladně neřešil a měl nějakou drobnou ťukanici na levém blatníku. Posledních pár let auto někde stálo (asi) pod střechou a moc nejezdilo. Podle záznamů v servisní knížce o rzi bych řekl, že v zimě jezdili oba němci...

Z VINu jsem přes https://www.vindecoderz.com/EN vyčetl:
- narození 19. dubna 2002, Hiroshima, určeno pro německý trh
- samosvor, 5-ti kvalt, obyč. podvozek (L.S. DIFF, MANUAL TRANSMISSION, 1800, W/A. LOCK BRAKE, NOR. SUSP, GASOLINE, DOHC, 4-DISC, 5-SPEED)
- standardní sedačky, bez klimy
- barva 22A (modrá) a interiér NB3 (černá)

Vśechno sedí - jen má jaksi navíc origo mlhovky, které asi neměla z výroby.
Naposledy upravil skiver-driver dne 26 dub 2019, 16:27, celkově upraveno 1
skiver-driver
 
Příspěvky: 5
Registrován: 24 črc 2018, 15:37

Re: Kecka - NBfl 1.8 VVT, supreme blue mica (A22)

Příspěvekod skiver-driver » 26 dub 2019, 16:14

První problém, co jsem řešil bylo chybějící audio. Předchozí majitel ho vymontoval. OEM papíráky repráky mě nebraly, měl jsem ambice...

DSC_1523.jpg


Nakonec jsem vybral 165 komponentní repro Hertz DSK 165.3 a protože ve dveřích chyběly i plastové rámečky, tak jsem musel hledat náhradu z MDF. Ukázalo se, že to je jednoduchá redukce z 165mm na 200mm, stejná jako v Oktávce 2. Měli ji tady, stejně jako adaptéry na kabely, abych nemusel nic pájet.

DSC_1517.jpg

Redukci je potřeba rozříznout napůl, jinak se do díry tlustým koncem nedostane.

DSC_1526.jpg
DSC_1525.jpg

Vnitřek dveří jsem důkladně vylepil STP Black Silver. Tím sice dveře získaly mnohem lepší zvuk, ale auto přibralo cca 9 kg na váze. Jedna kaučuková deska 3kg, myslím, že jsem celkem použil 3. Podle mě to stojí za to, ale dá se o tom diskutovat ;-)

DSC_1527.jpg


Instalaci výhybek a výškáčů příště.
skiver-driver
 
Příspěvky: 5
Registrován: 24 črc 2018, 15:37

Re: Kecka - NBfl 1.8 VVT, supreme blue mica (A22)

Příspěvekod Tuleň » 26 dub 2019, 18:43

Někdo má preference v muzice, někdo v lehkosti.
Každý podle svojeho, pokud se to vyplatí, tak vyplatí. Ale já bych si to tam nedal :D
Raději 9- než 9+..ale hrát to může dobře :)
Mazda 323f 1.6
Mazda MX-5 1.6
Uživatelský avatar
Tuleň
 
Příspěvky: 181
Registrován: 01 říj 2016, 18:08
Bydliště: Valašské království

Re: Kecka - NBfl 1.8 VVT, supreme blue mica (A22)

Příspěvekod froxic » 26 dub 2019, 20:41

Těch 9 kg se ztratí. Někdo např dá rollbar a to máš stejnou váhu navíc. Další variantou je zároveň zhubnout :D Ale odhlučnění moc dobře chápu, já dodělával do daily Focusu a bylo tam pak více ticho jak v Mondeu a znělo to krapánek lépe, asi tak o několik úrovní. Ale tam to bylo tak 20-25kg plus a ve spojení s aparaturou šla spotřeba o 0.5-1L nahoru.
MX-5 10AE #5610 | 1999 1.8 103 kW
Obrázek
Uživatelský avatar
froxic
 
Příspěvky: 325
Registrován: 25 srp 2016, 09:48
Bydliště: Ostrava


Zpět na Krásky členů fora

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Seznam a 14 návštevníků