Zdar,
tak nějak jsem čirou náhodou přišel k týhle chudince. Proč náhodou? No, měl jsem (dnes už) předloni půjčenou Anniversarku od kluků z iCabrio a auto super až na jednu věc. Sakra, já se tam pořádně nevešel. Jo a taky nic slabšího bych v tom rozhodně nechtěl. Nepotřeboval jsem auto na běžný ješdění, k tomu mám A2, takže jsem pokukoval po něčem nepraktickém. Táhlo mě to a pořád táhne k něčemu nespolehlivému s wanklem, RX-8, nic jinšího za rozumný peníz není. Samořejmě v nudě jsem brousil tak jednou za dva týdny až měsíc českou inzerci či jeden nejmenovaný německý inzertní server
Nakonec jsem si téměř na den před rokem pořídil motorku. Papíry na ní pořídil až během léta, nicméně jsem mého brouzdání nenechal jen jsem si vždy na rávěr řekl, že mám přece motorku, tak si přece nebudu kupovat ještě auto pro zábavu... To je pravda, ale na čerstvě napadeném sněhu si s A2 nebo nedej bože na motorce neužiju
Jednoho dne jsem tedy opět brouzdal po netu až došly RX-8, tak jsem z hecu začal koukat na MX-5. Co čert nechtěl, byla tam jedna za hodně příjemný peníz (aka podzimní cena) a navíc kousek od baráku.
Byla sychravá listopadová neděle a já se jel na tu nádheru podívat. Je to kousek, cesta mě nebude téměř nic stát, jen čas říkal jsem si. No první pohled potvrdil klasiku - na fotkách prostě vždycky auto vypadá líp. Spusta much, ať už kosmetických, tak i funkčních. Svezl jsem se, pocitově se to tvářilo slušně, jen posilovač neposiloval. Někde to prej teče. Ještě jsme pokecali, já se svezl ještě jednou 1.6, kterou měl na prodej taktéž, a pak jsem sedl do auta a jel na oběd. Cestou jsem ještě přemítal pro a proti. Nejenom cestou na oběd, ale prakticky celý týden. Ano celý týden jsem přemýšlel. S vědomím, že už může být pryč. Nakonec jsem si řekl, že jo, zavolal a domluvil koupi. Domluvit v pondělí volno v práci, a ve středu hurá pro auto. Všechno šlo hladce, takže hezky po obídku jsem si jel na úřad pro značky a hurá domů do garáže.
- moje dva minivozy
A jak to tedy je s autem samotným? Původem američanka, tedy z Kanady, dotažená do Německa, kde nějakou dobu jezdila a následně byla odstavena. Můj tip je ten, že rupnul chladič nebo hadice k němu, jelikož je motor a kapota ohozena fridexem. Následovalo odstavení, prý pětileté a poté dovoz sem k nám, kde dostala jiné zadní pružiny s tlumiči, provizorní opravu zadních lemů a trochu oživovací péče. Poté šla již do mých rukou. Jelikož je střecha tak trochu po smrti, vzal jsem jí včetně modrého hardtopu v jiném odstínu, černý došly
Nebudu nikomu nalhávat, že v době koupě jsem si stále nebyl 100% jist, zda-li si jí nechám nebo ne. Pořád jsem měl a tak trochu i mám v hlavě myšlenku, že jí maximálně na jaře prodám a nic tratit nebudu. Během odstávky se v motoráku uvelebila nějaká havěť, takže byl plný skořápek od ořechů, pavučin a tak. První na řadu u mě přišly rozvody. Když jsem to rozhodil, překvapilo mě to. Všechy řemeny IL Motorsport, kabely k cívkám IL Motorsport... Rozvoďák vyměněn, čert ví jak dlouho tam byl, byť mnoho kilometrů najeto neměl. Jelikož auto parkuji „u rodičů“ v garáži, dostanu se k němu tak jednou za 14 dní. Rozvody to pro tentokrát skončilo. Další runda poté tkvěla ve výměně těsnění pod víkem ventilů (zejména kvůli průsaku oleje do prostoru svíček), všech olejů a filtrů. Mimochodem vzducháč byl taky IL M. Poslední kolo bylo zatím o výměně volantu. No, chtěl jsem lesklou kůži, 330 mm a nakonec mám semiš 350 mm. Co už, byl za bezkonkurenční cenu (bazarovkám nevěřím kvůli fejkům, tak jsem kupoval funglovku). A jelikož jsem nechtěl prasit elektriku na autě, musel jsem trochu poupravit nábu, aby šla nasadit přes seriové „clock spring“ a použít seriový konektor. Zdařilo se. Volant Sabelt SW-390 a nába Luisi jsou tam. Následně došlo na výměnu předních tlumičů. Jeden to měl tak trochu za sebou, druhý by se asi zanedlouho přidal. Vytažení seriových tlumičů znamenalo stažení pružil o pár centimetrů. Ptáte se proč? Inu, nechtělo se mi sundavat horní rameno. A jelikož jsou v Hirošimě tak chytrý, udělali prachovku jako součást dorazu. Geniální. Prachovka na prach, doraz jako nový. Nový dorazy za 6 kil s dodáním někdy příští týden. Fakt ne, takže záložní plán - prachovky z něčeho jinýho. Jmenovitě prachovky z Citigo, jen se zvětší měnší otvor aby seděl na průměr tlumiče. Easy business a pořídíte v každý mototechně.
Co mě čeká:
- montáž druhé lambdy (momentálně jsou pod autem jen uštíplé kabely) - HOTOVO
- výměna výfuku (momentálně výfuk z modelu bez přiruby na druhou lambdu) - HOTOVO
- výměna střechy - HOTOVO
- rozchodit poslední zatuhlý článek antény (byly zatuhlé tři)
- vyměnit trubku vratky z hřebene řízení (krátká) - Zaletována stará, nová „ve výrobě“
- vyčistit interiér
- rozleštit lak - HOTOVO (co mělo smysl)
- opravit lak na LP blatníku (víceméně HOTOVO) a zkusit poléčit lak na L dveřích
- pořádně vyřešit lemy
- pověnovat se korozi „všude možně“
- opravit nefunkční ručku na LZ kole - HOTOVO (nový třmen)
- vyřešit vyhřívání zadního okna (HT)
- výměna gumové botky kolem řadicí páky - HOTOVO
Úpravy, které bych rád zrealizoval
- repro do hlavových opěrek - HOTOVO
- upravit výplně dveří (víc místa na nohy)
- rám za hlavu (takový, abych o něj nemlátil hlavou)
- podvozek
- výfuk (decentní) - HOTOVO (Cobalt)
- výztuhy zadní nápravnice (sociál je zřejmě nedostal)
- denní svícení
- pohrát si s mlhovkou (implementace do světel?)
- samosvor