Stránka 1 z 2

Šedivák

PříspěvekNapsal: 10 dub 2022, 16:17
od Kojot
Ahoj konečně jsem se dostal ke zveřejnění fotek. Je to pár dní po dovozu.., sem bych pak asi začal přidávat drobnosti..
Nebo se ptal :) protože už jsem narazil na pár věcí co potřebují doladit. :)

Re: Šedivák

PříspěvekNapsal: 10 dub 2022, 16:30
od Kojot
Aktuálně po repasi zadních brzd.
Sundat kolo, to je základ :)
Povolit třmen a vysunout ho, zjistit že pístky fungují (syn šlápnul)
Destičky vysunout ve vodících plíškách (ofouknout kompresorem tak, až si ji vyrazim z ruky do kamení)
Zjistit, že jsou na vnitřku sjetý blbě od orezlého kotouče
Srovnat desky a nechat stočit kotouče. Nový mají 10mm, min je 8mm. Po stočení mají 9mm
Rozhodnout se že nabarvim třmeny, když už čekám na stočení kotoučů
Vyčistím vodící šrouby + i díry v uchycení + nová vazelina i když chodily lehce..
Zjistit, že na zasunutí pístků potřebuji přípravek
Vše sesadit, a otestovat
Paráda !! Povedlo se eliminovat jeden z hlavních pazvuků co jsem identifikoval že jde od kol
Brzdy si sedly po 15 km perfekně. I když brzdný účinek je asi stejný :)
Tak a jde se na předek..

Re: Šedivák

PříspěvekNapsal: 12 dub 2022, 09:06
od Kojot
Komplet repas předních brzd.
Nasazeny kotouče a desky Brembo.
Vodící šrouby nové Quick brake.
Nabarveny třmeny a vyčištěny vodící díry pro šrouby.
Vše sedlo perfektně.
Foto mi dělá radost..

Re: Šedivák

PříspěvekNapsal: 21 dub 2022, 17:17
od Kojot
Střecha vyčištěna, umytá (jemně kartáčkem) následně vyluxována.
Další postup byl aplikovat impregnaci.
Zvolil jsem :
https://www.nanoprotech.cz/sprej/inprod ... ucts_400ml
Jemně nastříkat, nechat trochu vcucnout a ťupat houbičkou.
2x to opakovat..a nechat zaschnout.
A přesně takto si představuji dobře ošetřenou střechu.

Re: Šedivák

PříspěvekNapsal: 22 dub 2022, 10:22
od ReVolte
Hezký, že se tak staráš, měl jsem skoro tu samou Mazdičku! Brzdy a vše kolem bylo vždycky shnilé, tak teď už nejezdit ven když prší :D
Ohledně impregnace. Tohle postříkání hadicí po naimpregnování je vždycky paráda, ale pravý test je až když po pár týdnech bude hojně pršet, pak uvidíš jestli střecha drží ;)

Re: Šedivák

PříspěvekNapsal: 25 dub 2022, 09:17
od Kojot
Ale to já jezdim když prší. :D Jen pak nemá cenu sundavat střechu. :D :D
od koupě jen mrzlo a když pršelo tak skrz střechu neteklo. Ted jsem ji jen umyl a dal ji to nejlepší co si myslim, že má dostat. I jako otestování atd.
Auto jsem komplet myl a střecha je jen pro ukázku jak to po impregnaci vypadá. U toho nanoprotech je i pěkný to, že se na tom nechytá špína. A i když, tak jde umýt..
Mám to ozkoušený z bot a zbraní..


ReVolte píše:Hezký, že se tak staráš, měl jsem skoro tu samou Mazdičku! Brzdy a vše kolem bylo vždycky shnilé, tak teď už nejezdit ven když prší :D
Ohledně impregnace. Tohle postříkání hadicí po naimpregnování je vždycky paráda, ale pravý test je až když po pár týdnech bude hojně pršet, pak uvidíš jestli střecha drží ;)

Re: Šedivák

PříspěvekNapsal: 25 dub 2022, 09:28
od Kojot
Zatím poslední oprava. nové uchycení koberečku u řidiče.
Nové dva držáky (původní je vyrvaný) Za pár kaček a 15 min práce.
https://www.auto-doplnky.com/fixator-uk ... lny-p16796

A Asi i přes to ještě podlepim suchým zipem.. :)

Re: Šedivák

PříspěvekNapsal: 01 čer 2022, 14:32
od Kojot
Tak jsem měnil oleje, Motor, převodovka, diff. Najeto 134.900km
Auto na zvedáku nebylo úplně rovně..
Takže do diferenciálu se vlezlo 0.75L
Do převodovky 1,8L (Turet jsem ještě nedělal, tam asi padnou ty 0,2L)
Motor 4,6L a je to těsně nad horní rysku nečitelné měrky..

Na magnetických šroubech jak v převodovce tak v difu byly jemné pilinky (tak na špičku lžičky do kávy)a takový blátíčko, co je magnetický což si myslím jsou piliny ultra jemné.
Původní olej totál černý ale stále tekutý, jen bylo vidět, že to fakt chtělo udělat.
Po cca 2 km šla řadička o 50% lépe a lehčeji ovládat. Tady je to jasný.

jen dotaz, dá se nějak bez vypuštění olejů z převodovky a diferenciálu zjistit, jestli tam zas nejsou piliny?
Vyšroubovat napouštěcí šrouby a magnet na drátku zašátrat.. nebo tak něco?
Má to cenu? :D
Nebo ujet dalších 10.000km jako na motoru a opět udělat oleje všude..

Re: Šedivák

PříspěvekNapsal: 01 čer 2022, 17:30
od BigBang
Podle mě blbost s tím magnetem. Pokud máš podezření, že ti to žere soukolí, tak to při „další výměně oleje“ vyměň znova a uvidíš. Ty oleje nestojí tolik a ani objemově jich není tolik v autě, aby to byla tak zásadní položka, pokud si chceš být jist. Další věcí je, že v převodovce bude vždycky nějaký otěr, takový to blátíčko. Nicméně mělo by ho být opravdu munimum. Taky jestli to byla první výměna, tak klidně tam mohl být otěr ze záběhu. Proto se dřív předepisovaly intervaly pro záběh atd.. Bohužel tlakem na ekologii, bezúdržbovost a „blbuvzdornost“ se už nic nepředepisuje. „ono to těch 200 tis. km vydrží“...

Re: Šedivák

PříspěvekNapsal: 20 čer 2022, 10:42
od Kojot
Tak o víkendu bylo úmorné vedro, že jsem se v neděli dal do výměny oleje v turetu. (Okolo řadičky)
Videa ukazují práci okolo 2 hodin. Já to vzal i s odhlučněním a bylo z toho hodin devět. Ale to jen proto, že jsem přišel na ulomené špunty na plastu za sedačkou.
A fakt jsem je neměl. :)

Tímto děkuji Markovi Bártovi za poskytnutí špuntíků.

Odhlučnění je ted tak jak to bylo možné dvěma vrstvami od A-hifi. A při zatažené střeše je úroveň hluku snesitelnější.
Olej v turetu odsáto cca 2dcl dolito to samé.
Řazení 1-3 jde o chlup lehčeji. Kvalty padají hladce. 4 -5 stejné. Tuhé, mechanické.

Naštěstí jsem si i vyfotil konektory u sedaček, jen se divím že na spolujezdcově sedačce je jeden navíc. Nevíte proč tady je a u řidiče ne?
Předpokládám výhřev spodku, výhřev zad, boční airbag. A ten čtvrtý?

Viz foto